Ik stel voor elke WBwedstrijd + elk toernooi.quote:Op maandag 10 april 2006 20:46 schreef komrad het volgende:
de OP van het andere topic, ter verduidelijking:
Ik ben voor, maar hoe wordt het vormgegeven,wat is de puntentellimnujg, welke wedstrijden en wie gaat het bijhouden?
Wielerprono is een prima werkende puntentelling.quote:Op maandag 10 april 2006 20:51 schreef komrad het volgende:
ik zou de puntentelling van de OWS of de Wielerprono aanhouden
Is dat die puntentelling waarbij je meer punten krijgt als je de nummer 1 goed hebt dan als je de nummer 2 goed hebt? Daar ben ik namelijk geen fan van.quote:Op maandag 10 april 2006 20:51 schreef komrad het volgende:
ik zou de puntentelling van de OWS of de Wielerprono aanhouden
Niet bij de Amstel Gold Race hoor.quote:Op maandag 10 april 2006 20:53 schreef Mirri het volgende:
[..]
Is dat die puntentelling waarbij je meer punten krijgt als je de nummer 1 goed hebt dan als je de nummer 2 goed hebt? Daar ben ik namelijk geen fan van.![]()
Een nummer 2 of 3 voorspellen is immers lastiger dan de winnaar in sommige gevallen.
Haha, ik wou net gaan zeggen dat ik best wel eens de puntentelling bij wil houden. Maar als jij het dan ingewikkelder wilt gaan maken met die 1 afwijking = 2 punten, dan zie ik er van af hoor, haha!quote:Op maandag 10 april 2006 20:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wielerprono is een prima werkende puntentelling.
Weliswaar is het voorspellen van een 5e plaats soms moeilijker dan van een 1e, maar soms ook niet. En een 1e plek is natuurlijk belangrijker.
Alternatief zou bv. het voorstel (van Mirri? was het geloof ik) om de 1e 5 te voorspellen. Als iemand daarvan in de 1e 5 staat, maar niet op de goede plaats, dan 1 punt. Heb je ook de plaats goed, dan 3 punten.
Je kunt dat ook nog wat ingewikkelder maken door bij één plaats afwijking 2 punten te geven.
Eens.quote:Op maandag 10 april 2006 20:58 schreef MiLalaa het volgende:
zoals bij de wielerprono gebeurt, dat je ook punten kan krijgen als je voorspelde schaatser in de top10 eindigt, vind ik bij het schaatsen niet echt nuttig. Er zijn nl veel minder deelnemers
Nee geen extra punten, evenveel punten voor elke goede plaats. Het is op zich best gemakkelijk te doen op deze manier. En het zegt het meeste over je schaatskennis, als je 5 schaatsers in de top 5 doet die ook allemaal in de top 5 uitslag komen, is dat knapper dan als je alleen de winnaar goed gokt en je verdient gelijk 5 punten.quote:Op maandag 10 april 2006 20:58 schreef MiLalaa het volgende:
zoals bij de wielerprono gebeurt, dat je ook punten kan krijgen als je voorspelde schaatser in de top10 eindigt, vind ik bij het schaatsen niet echt nuttig. Er zijn nl veel minder deelnemers.
En ik vind ook dat je het toch bij de 'normale' telling moet houden dat nr1 meer punten oplevert dan nr2, met een verschil van zeker 2 punten. Het draait nou eenmaal om de nr1 uiteindelijk, en wat ik al eerder zei, het voorspellen van de nr9 is NOG moeilijker, daar ga je toch ook geen extra punten voor geven?
quote:Op maandag 10 april 2006 21:03 schreef MiLalaa het volgende:
nr1 goed = 5pt
nr2 goed = 3pt
nr3 goed = 2pt
evt: naam in top5 maar niet op juiste plaats = 1pt
Ben ik het mee eens.quote:Op maandag 10 april 2006 21:05 schreef snellejelle het volgende:
Ik vind een top5 voorspellen wat overdreven..
en bij een toernooi ook individuele afstanden?quote:Op maandag 10 april 2006 21:05 schreef Wombcat het volgende:
Voor welke wedstrijden gaan we het doen?
Wereldbekers? Toernooien?
Krijgen toernooien meer punten (vanwege groter belang)? Of juist minder (vanwege makkelijker te voorspellen)? (Zeker allroundtoernooi is de komende jaren niet echt héél zwaar gokken, schat ik zo in).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |