Ik durf een 10 watt oefenversterker ook naast een buizenbak te zetten...quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:15 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik durf de mijne wel langs een buizenbak te zetten hoor![]()
Ik weet een goede gitaarreparateur in Rotterdam, die ook voor Feedback en andere zaakjes gitaren opknapt. http://www.advermeer.nl/c552f397930bdf905/index.htmlquote:Op vrijdag 14 april 2006 10:47 schreef TeleluvR het volgende:
Vraag:
Weet iemand een betrouwbare gitaarwinkel in Leiden (en omstreken) voor customizing werkzaamheden (electronica)?
Wij danken u!quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:39 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik weet een goede gitaarreparateur in Rotterdam, die ook voor Feedback en andere zaakjes gitaren opknapt. http://www.advermeer.nl/c552f397930bdf905/index.html
Daar heb ik ook mijn derde gitaar gehaald, tweedehands. Leuk ding.
Weet niet of je vorige topic hebt gelezen over de vetta /tube amp a/b avond die we gehad hebben. Daarna was ik overtuigd van zijn kunsten. Maar ik heb ook gezegd dat het ding een hele leercurve heeft, dus ' even' spelen op een vetta is er niet bij! Wat betreft live-gebruik: dat doet ie nu al vanaf ik em heb en heb er nooit problemen mee gehad. Ik speel meestal voor 150-600 man. Voldoende volume geeft ie ook. Het aantal dB's is ver over de jcm 800 bij hetzelfde omage.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:27 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
wil je me echt vertellen dat een line 6 vetta net zo goed of beter klinkt dan een warmgespeelde JCM800 single channel?
sorry, maar daar geloof ik helemaal niks van. de vetta waar ik op gespeeld heb klonk op laag volume niet slecht, maar als je "loos" ging, was dat ding helemaal nergens meer.
hoeveel van jullie spelen overigens ook live regelmatig met die vetta?
www.tonefactory.nlquote:Op vrijdag 14 april 2006 14:53 schreef nightfall het volgende:
waar halen jullie je buizen vandaan?,. ik zoek nieuwe buisjes voor me'n voorversterker,. liefst omgeving den haag..
quote:Op vrijdag 14 april 2006 11:42 schreef punchdrunk het volgende:
even een interessante keuze:
ik ben wel benieuwd hoe de verdeling hier is tussen de "progressieven" en de "vintageisten"
welke spreekt jou meer aan:
[afbeelding]
Marshall 1959 SLP
kom maar op danquote:Op vrijdag 14 april 2006 14:15 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik durf de mijne wel langs een buizenbak te zetten hoor![]()
het is ook neit zozeer volume, maar meer de klank wanneer je niet met een overweldigende bak oversturing speelt. dat is wat me tegenstaat aan SS amps. ik heb er nog nooit een gehoord die met een lichte oversturing niet vlak, 1 dimensionaal en "doods" klonk.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Weet niet of je vorige topic hebt gelezen over de vetta /tube amp a/b avond die we gehad hebben. Daarna was ik overtuigd van zijn kunsten. Maar ik heb ook gezegd dat het ding een hele leercurve heeft, dus ' even' spelen op een vetta is er niet bij! Wat betreft live-gebruik: dat doet ie nu al vanaf ik em heb en heb er nooit problemen mee gehad. Ik speel meestal voor 150-600 man. Voldoende volume geeft ie ook. Het aantal dB's is ver over de jcm 800 bij hetzelfde omage.
Vind ik ook!quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:11 schreef punchdrunk het volgende:
i
Ieder heeft natuurlijk recht op een eigen mening, maar ik heb er alleen een hekel aan dat veel mensen die eens 2 minuten op zo'n ding gespeeld hebben meteen al een mening vormen over de kwaliteiten van de vetta, terwijl hij dus echt veel meer kan dan alleen een fabriekspatchje afdraaien. Ga bijvoorbeeld maar eens met bijvoorbeeld Ron huisen, of met Rob Winter (das de gitarist van marco borsato) spelen. Dat zijn echt 2 nederlandse guru's die zich in deze amp verdiept hebben en wat die eruit halen dat is echt geweldig! Ikzelf heb nu ook het een en ander ontdekt en zoals ik al zeg...het leukste is: ik krijg vooral van gitaristen na optredens heel veel complimenten over mijn toon, die zelf ook niet geloven dat dat uit die combo komtquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:11 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
het is ook neit zozeer volume, maar meer de klank wanneer je niet met een overweldigende bak oversturing speelt. dat is wat me tegenstaat aan SS amps. ik heb er nog nooit een gehoord die met een lichte oversturing niet vlak, 1 dimensionaal en "doods" klonk.
het ligt ook aan je muzikale voorkeur. wanneer je vette metal speelt heb je minder behoefte aan buizen dan wanneer je klassieke rock speelt.
i
Zonet stond er nog wat anders...quote:
Flames zijn wel terecht, in de fik ermee!quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:57 schreef TeleluvR het volgende:
Fender verlaagt zich ook, net als Gibson schijnbaar;
De 'nieuwe' versie van de JB, hoe kunnen we ze het doen, afschuwelijk!
[afbeelding]
peer dellen in den haag?quote:Op vrijdag 14 april 2006 10:47 schreef TeleluvR het volgende:
Vraag:
Weet iemand een betrouwbare gitaarwinkel in Leiden (en omstreken) voor customizing werkzaamheden (electronica)?
ik vind hem niet mooi, de elementen en de brug, en ik mis de slagplaat!quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:57 schreef TeleluvR het volgende:
Fender verlaagt zich ook, net als Gibson schijnbaar;
De 'nieuwe' versie van de JB, hoe kunnen we ze het doen, afschuwelijk!
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |