27, ik wist het wel...quote:Op donderdag 13 april 2006 09:16 schreef kwakveense het volgende:
er zijn overigens een stuk of 27 varianten van de r in nederland (docent van mij is er op gepromoveerd). een r die anders klinkt is niet fout, maar gewoon een andere variant...niks mis mee...
op verschillende plekken in een woord klinkt de r ook anders bij de meeste mensen...niemand heeft dezelfde r aan t begin en eind van t woord raar (nou ja, bijna niemand).
ook is r een van de laatste klanken die kinderen leren maken, en klanktecnishc issie taalkundig ook nog eens raar qua categorie. vrijwel alle talen hebben gekkigheidjes met de r....

Ja ja, wrijf het maar inquote:Op donderdag 13 april 2006 12:41 schreef Duiveltja het volgende:
Ik ken ook nog wel een vrouwtje dat dat ook heeft, maar dan n iets mindere mate.
Ik vind het wel grappig om te horen

Zeker als hij "bra" zegtquote:Op donderdag 13 april 2006 12:41 schreef Duiveltja het volgende:
Jonathan Ross heeft idd een spraakgebrek. De "r" kan hij totaal niet uitspreken. Ik ken ook nog wel een vrouwtje dat dat ook heeft, maar dan in iets mindere mate.
Ik vind het wel grappig om te horen

Dvořákquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:29 schreef kwakveense het volgende:
r rz van dvorzak (kan het dakje niet vinden)
das een fricatieve alveolaire tongpunt rmijn docent had er ook zoeen ergens bij gent, nota bene in het woord "boer"

een dialect ofzo??quote:Op zondag 9 april 2006 15:18 schreef MrBean het volgende:
Ik ken een man die kan de letter H niet zeggen. En voor woorden die met een klinker beginnen, zegt hij met een H ervoor.
Dus: Hik 'ou 'eel herg van 'Olland.

In een woord gaat het wel goed zeg maar, maar als ik 'm alleen moet uitspreken wordt 'rrrr' dan 'rllll'quote:

Ja. Soms spreek ik het gewoon op zijn Engels uit, dat gaat beter,quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:10 schreef Vince-E het volgende:
Ik heb problemen met de naam Paul... pauw wordt het dan ook vaak

Wie heet er nou Grabiellequote:Op zondag 16 april 2006 12:56 schreef Jett het volgende:
Oja de naam Grabielle in het nederlands, kan ik niet uitspreken.

Een dik meisjes van hockey kamp.quote:
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |