abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36929457
1Access denied for user: '6664he@%' to database 'smoelen'

WTF, ik weet zeker dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord goed zijn, en database smoelen bestaat ook.
pi_36929512
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:41 schreef timbastiaansen het volgende:

[ code verwijderd ]

WTF, ik weet zeker dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord goed zijn, en database smoelen bestaat ook.
User bestaat en kan inloggen, database bestaat ook. Maar zoals de melding al aangeeft heeft de user geen rechten op de database. Die zul je dus eerst moeten geven.
pi_36929608
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:43 schreef Light het volgende:

[..]

User bestaat en kan inloggen, database bestaat ook. Maar zoals de melding al aangeeft heeft de user geen rechten op de database. Die zul je dus eerst moeten geven.
Uhm, hoe doe je dat, ik kan wel bij de wscp.pcextreme.nl en dan bij mysql-beheer bij gebruiker deze opties aanvinken:

1
2
3
4
Hier kunt u de rechten van deze MySQL gebruiker aanpassen.
     SELECT    INSERT    UPDATE    DELETE    CREATE    ALTER    INDEX    
DROP    CREATE TEMP TABLES    LOCK TABLES    REFERENCES
6664he                               

Maar alles tot en met "DROP" is aangevinkt, klopt dat dan?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 april 2006 @ 19:16:52 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36930586
Probleempje,

ik heb hier een stukje documentatie voor me liggen van iDEAL (betalingsmethode op internet).
Hierin het volgende...
quote:
iDEAL Basic biedt twee mogelijkheden om een notificatie te ontvangen indien een iDEAL transactie is afgerond:

1. Email: De acceptant ontvangt na iedere transactie een notificatie per e-mail
2. XML: De acceptant ontvangt na iedere transactie een XML bericht ter notificatie. Dit bericht wordt verstuurd naar een voorgedefinieerde URL.
Einde informatie in dit heldere 'integratie' document. Er wordt dus nergens vermeld wat er in die XML staat. Niet getreurt dacht ik, ik kan in ieder geval de URL waar het heen moet opgeven in de configuratie en vervolgens wat test transacties doen.

Maar... nu komt die url aan bij bijvoorbeeld catch.php.... Hoe lees ik die XML dan uit?
pi_36931140
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:46 schreef timbastiaansen het volgende:

[..]

Uhm, hoe doe je dat, ik kan wel bij de wscp.pcextreme.nl en dan bij mysql-beheer bij gebruiker deze opties aanvinken:
[ code verwijderd ]

Maar alles tot en met "DROP" is aangevinkt, klopt dat dan?
MySQL biedt ook de mogelijkheid rechten per database en per tabel in te stellen. Als de user rechten wel heeft, maar niet op de bepaalde database, dan kom je er alsnog niet in.
pi_36931219
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:32 schreef Light het volgende:

[..]

MySQL biedt ook de mogelijkheid rechten per database en per tabel in te stellen. Als de user rechten wel heeft, maar niet op de bepaalde database, dan kom je er alsnog niet in.
Ok, waar moet je die rechten dan instellen??
  donderdag 13 april 2006 @ 19:43:36 #132
51748 H4ze
wait...what?
pi_36931531
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Probleempje,

ik heb hier een stukje documentatie voor me liggen van iDEAL (betalingsmethode op internet).
Hierin het volgende...
[..]

Einde informatie in dit heldere 'integratie' document. Er wordt dus nergens vermeld wat er in die XML staat. Niet getreurt dacht ik, ik kan in ieder geval de URL waar het heen moet opgeven in de configuratie en vervolgens wat test transacties doen.

Maar... nu komt die url aan bij bijvoorbeeld catch.php.... Hoe lees ik die XML dan uit?
Oke ik hoop dat ik je goed begrijp:

Je zou eerst met file_get_contents() dat hele bestand in een string op kunnen slaan en deze ff uitlezen zodat je de values etc in die xml file weet. De variabele die vanuit file_get_contents() ontstaat gebruik je dalijk ook weer. Vervolgens maak je een nieuwe xml parser mbv xml_parser_create(). Vervolgens maak je gebruik van xml_parse_into_struct. Mbv van de daarin gedefinieerde vars kan je de boel uitlezen uit je xml bestand.

Beetje lastig uit leggen, sorry. Ik heb nog wel een voorbeeld file voor je, waarin ik iets soortgelijks doe. Voeg me maar toe op msn of mail me maar voor die file indien je 'm wilt.
*BURP*
pi_36931659
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:34 schreef timbastiaansen het volgende:

[..]

Ok, waar moet je die rechten dan instellen??
Ik heb hier phpMyAdmin 2.7.0-pl1
Rechten -> Wijzig rechten (voor betreffende user, en je moet zelf de rechten hebben om rechten te kunnen wijzigen) -> Scroll naar beneden naar "Database-specifieke privileges" en selecteer daar de database waarvoor rechten moeten worden ingesteld.

Het kan zijn dat het bij andere versies van phpMyAdmin anders werkt, maar dat kan ik zo niet nakijken.
pi_36932086
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:47 schreef Light het volgende:

[..]

Ik heb hier phpMyAdmin 2.7.0-pl1
Rechten -> Wijzig rechten (voor betreffende user, en je moet zelf de rechten hebben om rechten te kunnen wijzigen) -> Scroll naar beneden naar "Database-specifieke privileges" en selecteer daar de database waarvoor rechten moeten worden ingesteld.

Het kan zijn dat het bij andere versies van phpMyAdmin anders werkt, maar dat kan ik zo niet nakijken.
Ik zit hier met phpMyAdmin 2.6.4-pl2 en kan nergens iets van de rechten vinden, maar ik zoek nog even verder...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 april 2006 @ 19:59:33 #135
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36932100
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:43 schreef H4ze het volgende:

[..]

Oke ik hoop dat ik je goed begrijp:

Je zou eerst met file_get_contents() dat hele bestand in een string op kunnen slaan en deze ff uitlezen zodat je de values etc in die xml file weet. De variabele die vanuit file_get_contents() ontstaat gebruik je dalijk ook weer. Vervolgens maak je een nieuwe xml parser mbv xml_parser_create(). Vervolgens maak je gebruik van xml_parse_into_struct. Mbv van de daarin gedefinieerde vars kan je de boel uitlezen uit je xml bestand.

Beetje lastig uit leggen, sorry. Ik heb nog wel een voorbeeld file voor je, waarin ik iets soortgelijks doe. Voeg me maar toe op msn of mail me maar voor die file indien je 'm wilt.
Ik weet niet of je me goed begrijpt, dity is de informatie welke ik van de ING bank heb

ING stuurt dus een XML bestand naar een url welke ik opgeef.
Ik weet niet wat er in die XML staat.
Ik wil weten hoe ik met de php file welke zich op de opgegeven URL bevind, dat opgestuurde XML bestand kan lezen/opslaan/what ever.

Het parsen en verwerken geloof ik allemaal wel. Het gaat mij om die eerste stap. ING stuurt een XML naar catch.php. Wat moet ik in catch.php zetten om die xml bv naar een folder te 'moven'? Vind ik 'm in $FILES? in $POST.... Waar staat die XML als die wordt aangeboden op een php pagina en hoe kan ik er wat mee.

Ik hoop dat dit duidelijker is
pi_36932925
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het parsen en verwerken geloof ik allemaal wel. Het gaat mij om die eerste stap. ING stuurt een XML naar catch.php. Wat moet ik in catch.php zetten om die xml bv naar een folder te 'moven'? Vind ik 'm in $FILES? in $POST.... Waar staat die XML als die wordt aangeboden op een php pagina en hoe kan ik er wat mee.
Dat ligt dus maar net aan hoe ING dat doet, heel flauw gezegd maar het is wel zo ze kunnen het als een POST-variabele opsturen of als een multipart form-data geval, waarna je het dus in je $_FILES kunt vinden.

Persoonlijk vind ik het erg onprofessioneel om zelfs zóiets niet te vermelden in de documentatie. Weet je zeker dat ze dat nergens vermelden?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 april 2006 @ 22:25:33 #137
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36937297
quote:
Op donderdag 13 april 2006 20:24 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dat ligt dus maar net aan hoe ING dat doet, heel flauw gezegd maar het is wel zo ze kunnen het als een POST-variabele opsturen of als een multipart form-data geval, waarna je het dus in je $_FILES kunt vinden.

Persoonlijk vind ik het erg onprofessioneel om zelfs zóiets niet te vermelden in de documentatie. Weet je zeker dat ze dat nergens vermelden?
Dat idee had ik ook.

Ik weet absoluut zeker dat er verder niets instaat, want ik heb het 19 pagina's tellende document meerdere malen doorgelezen

Ik ben ook al met ze aan het mailen
pi_36938604
quote:
Op donderdag 13 april 2006 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook.

Ik weet absoluut zeker dat er verder niets instaat, want ik heb het 19 pagina's tellende document meerdere malen doorgelezen

Ik ben ook al met ze aan het mailen
Dat vind ik niet echt handig van de bank. Als ze een XML bestand naar een vooraf opgegeven URL versturen dan zou ik toch op z'n minst verwachten dat ze de structuur van het bestand laten zien, en dat ze vertellen hoe het bestand wordt verstuurd (get, post, file upload). Dat ze niet vertellen hoe je het bestand moet verwerken snap ik nog wel, maar als ze niet vertellen wat er verwerkt moet worden dan is het toch lastig scripten.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 april 2006 @ 23:10:52 #139
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36938821
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:03 schreef Light het volgende:

[..]

Dat vind ik niet echt handig van de bank. Als ze een XML bestand naar een vooraf opgegeven URL versturen dan zou ik toch op z'n minst verwachten dat ze de structuur van het bestand laten zien, en dat ze vertellen hoe het bestand wordt verstuurd (get, post, file upload). Dat ze niet vertellen hoe je het bestand moet verwerken snap ik nog wel, maar als ze niet vertellen wat er verwerkt moet worden dan is het toch lastig scripten.
Lees en huiver
Een vraag uit mijn eerste mail
quote:
Dezelfde opmerking geldt voor notificatie na afronding van de iDeal betaling. Hierbij wordt gemeldt dat de notificatie via email of via een XML kan geschieden. Uit oogpunt van efficiency geven wij de voorkeur aan de 2e methode, echter nergens tref ik een voorbeeld van deze XML aan, zodat ik deze notificatie in het backend kan verwerken.
Het antwoord
quote:
De xml notificatie is net zo beperkt als de e-mail notificatie. Wij willen namelijk niet stimuleren deze stap te automatiseren. Reden hiervoor is van technische aard en heeft te maken met de verantwoordelijkheid voor het 'statusverzoek'. In het ideal basic verhaal doet het idealsysteem 1 statusverzoek. Toch blijft de winkelier zelf verantwoordelijk voor het statusverzoek. Wordt het statusverzoek niet uitgevoerd (bijvoorbeeld doordat de consument de browser te vroeg afsluit) dan is het aan de winkelier zelf om een status op te halen. De winkelier weet zonder zo'n verzoek niet of er een transactie is gedaan.
Kortom... nix, nada. Hier heb ik niets aan.
Ja ik BEGRIJP dat er geen rechten aan deze notificatie verleent kunnen worden. Ik ga hem dan ook alleen gebruiken als melding in de database. NIET als eind controlle voor het verzenden van de produkten. Maar dat was mijn vraag niet

Mocht iemand geinteresserd zijn. Ik wil je de documentatie wel mailen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 april 2006 @ 23:25:54 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36939334
Hoe krijg ik eenvoudig de tijd van nu plus een half uur?

gewoon $time=time()+60*30;
En vervolgens met strftime omzetten naar leesbare shit?
pi_36939462
$time = strtotime('+30 minutes');
Da's iig beter leesbaar, en levert je evengoed een timestamp op. Dus wel met strftime verder verwerken.
pi_36939527
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Lees en huiver
[..]

Het antwoord
[..]

Ja ik BEGRIJP dat er geen rechten aan deze notificatie verleent kunnen worden. Ik ga hem dan ook alleen gebruiken als melding in de database. NIET als eind controlle voor het verzenden van de produkten. Maar dat was mijn vraag niet

Mocht iemand geinteresserd zijn. Ik wil je de documentatie wel mailen.
Dat antwoord lijkt te komen van een of andere sales support die er vooral op gericht is om je te wijzen op je verantwoordelijkheden en verplichtingen. Van techniek hebben ze geen kaas gegeten, maar de development afdeling zul je wel niet zomaar te pakken krijgen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 april 2006 @ 23:33:35 #143
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36939621
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:28 schreef Light het volgende:
$time = strtotime('+30 minutes');
Da's iig beter leesbaar, en levert je evengoed een timestamp op. Dus wel met strftime verder verwerken.
Ik moet dus het formaat yyyy-MM-dd HH:mm:ss terug krijgen, een half uur in de toekomst
pi_36939668
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Lees en huiver
[..]

Het antwoord
[..]

We bieden een dienst, maar eigenlijk is die zó onbetrouwbaar dat we liever niet hebben dat iemand het gebruikt :| Hou er dan helemaal je mond over.
Is er niet een plugin voor in osCommerce?
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_36939836
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik moet dus het formaat yyyy-MM-dd HH:mm:ss terug krijgen, een half uur in de toekomst
Dan kun je net zo goed date() gebruiken.

date('Y-m-d H:i:s', strtotime('+30 minutes'));
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 april 2006 @ 23:43:04 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36939903
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:40 schreef Light het volgende:

[..]

Dan kun je net zo goed date() gebruiken.

date('Y-m-d H:i:s', strtotime('+30 minutes'));
Thanks, ik had 'm net gevonden
pi_36945947
Ik heb nog een probleempje met deze query:
1
2
3
4
SELECT albums.titel, count( master.albumid ) AS aantal
FROM albums
LEFT JOIN `master` ON `albums`.`albumid` = `master`.`albumid`
GROUP BY master.albumid

Ik wil dus uit twee tabellen de gegevens hebben.

Tabel structuur: (alleen de nodige records)
1
2
3
4
5
ALBUMS    MASTER
albumid   id
titel     albumid
          artiest
          titel

Ik wil dus met een query zien hoeveel nummers een album heeft.
Die gegevens krijg ik nu wel, maar ik heb een probleem met albums die geen nummer hebben.

Ik krijg maar 1 album te zien met 0 nummers terwijl dit er meerdere zijn.

Wat moet er in de query aangepast worden?
pi_36949034
probleem is opgelost
de group by moest zijn: GROUP BYalbums.titel
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 april 2006 @ 14:49:36 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36954334
Daar was ik weer.

Allemaal kleine praktische issues.
Ik heb een array welke er als volgt uitziet:

1 => 1
2 => omschrijving 1
3 => aantal1
4 => prijs1
5 => 2
6 => omschrijving 2
7 => aantal2
8 => prijs2

etc.

die groepjes van 4 moet ik weer in form regels krijgen, als volgt:

<input type="hidden" name="itemNumber1" value="<?php print $itemNumber1 ?>">
<input type="hidden" name="itemDescription1" value="<?php print $itemDescription1 ?>">
<input type="hidden" name="itemQuantity1" value="<?php print $product1number ?>">
<input type="hidden" name="itemPrice1" value="<?php print $product1price ?>">

hoe loop ik eenvoudig door de array heen om die formregels te vullen?
Ik ben al aan het kutten met tellertjes enzo, maar vind ik een beetje smerig
pi_36954752
@Swetsenegger

Je kunt alles eerst omzetten naar afzonderlijke objecten, maar ik zou het gewoon zo doen:

1
2
3
4
5
6
7
8
$items = array(...);
$numitems = count($items) / 4;
for ($i = 0; $i < $numitems; $i++) {
    echo '<input type="hidden" name="itemnum[' . $i . ']" value="' . htmlentities($items[$i * 4 + 0]) . '">';
    echo '<input type="hidden" name="itemdesc[' . $i . ']" value="' . htmlentities($items[$i * 4 + 1]) . '">';
    echo '<input type="hidden" name="itemcnt[' . $i . ']" value="' . htmlentities($items[$i * 4 + 2]) . '">';
    echo '<input type="hidden" name="itemprice[' . $i . ']" value="' . htmlentities($items[$i * 4 + 3]) . '">';
}

Vergeet vooral de htmlentities() niet als je iets in een HTML-tag zet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')