Hoe werken indexes sowiesoquote:Op vrijdag 21 april 2006 18:46 schreef Nevermind het volgende:
Hoe werken indexen precies? Wordt na elke databaseupdate een nieuwe index geschreven?
quote:Op vrijdag 21 april 2006 21:10 schreef JeRa het volgende:
Indices
Goed, samenvattinkje over hoe indices nu écht werken
Ja hallo, dit is geen Pivot-helpdeskquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:32 schreef outcast_within het volgende:
pff ik heb nu de kollomen enigzins ingedeeld zoals ik ze wil. (alles downloaden en index.php editen met notepad. Kollom left verwijderen. en div kollom right in left veranderen)
Maar nu als ik een entry maak. Of een comment wil toevoegen. Lukt dat allemaal niet.
Dit is ie normaal
http://www.taipau.com/pivvot/index.php
En dit heb ik er van gemaakt
http://www.taipau.com/pivot/index.php
Alleen verwerkt hij nu geen veranderingen meer
phpbb is ook php, maar dat betekent niet dat ik er hier vragen over ga stellenquote:Op zaterdag 22 april 2006 14:12 schreef outcast_within het volgende:
Heeft dit niet te maken met php?
ik las het topic php voor dummies.
installatron is php toch?
Het wachtwoord versleutelen met een MD5. En dan de hash die je krijgt samen met de username opslaan in de DB.quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:04 schreef muhammad_ali het volgende:
Ik heb even een vraagje: ik wil in een database gebruikersnaam en wachtwoord opslaan, hoe kan ik dit het beste doen? Het wachtwoord moet uiteraard versleuteld zijn.
BVD
Een vaak gebruikte manier om wachtwoorden voor validatie op te slaan is niet door de wachtwoorden zèlf op te slaan, maar de hashes van de wachtwoorden. Vaakgebruikte algoritmes zijn MD5 (128-bits / 32 tekens in hex) en SHA1 (160-bits / 40 tekens in hex).quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:04 schreef muhammad_ali het volgende:
Ik heb even een vraagje: ik wil in een database gebruikersnaam en wachtwoord opslaan, hoe kan ik dit het beste doen? Het wachtwoord moet uiteraard versleuteld zijn.
BVD
| 1 |
| 1 2 3 | //...ze komen overeen } |
Dan kun je net zo goed nonces gaan gebruiken voor een challenge-response aanpakquote:Op zaterdag 22 april 2006 17:59 schreef SuperRembo het volgende:
Het is ook verstandig om het password samen met de username te hashen. Als 2 gebruikers hetzelfde password zouden gebruiken, dan hebben je toch een verschillende hash.
Dan moet je er weer wel op letten dat MySQL case insensitive is bij het zoeken naar bijvoorbeeld een gebruikersnaam. En dat users later dus bij het invoeren van hun naam wel eens een hoofdlettertje verkeerd kunnen zetten. Dan kun je je afvragen in hoeverre je wilt dat mensen kunnen inloggen als ze hoofdletterfouten maken in hun gebruikersnaam.quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:59 schreef SuperRembo het volgende:
Het is ook verstandig om het password samen met de username te hashen. Als 2 gebruikers hetzelfde password zouden gebruiken, dan hebben je toch een verschillende hash.
Da's het nog ingewikkelder maken. Normaal gesproken verstuur je bij inloggen al je username en password. Door die bijvoorbeeld te concatten voordat je de md5 functie erop los laat krijg je per naam een unieke hash, zelfs als het password gelijk is.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:15 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed nonces gaan gebruiken voor een challenge-response aanpak
Ok, dan zet je de username eerst om naar lowercase voordat je 'm samen met 't password hasht. Opgelostquote:Op zaterdag 22 april 2006 18:31 schreef Light het volgende:
[..]
Dan moet je er weer wel op letten dat MySQL case insensitive is bij het zoeken naar bijvoorbeeld een gebruikersnaam. En dat users later dus bij het invoeren van hun naam wel eens een hoofdlettertje verkeerd kunnen zetten. Dan kun je je afvragen in hoeverre je wilt dat mensen kunnen inloggen als ze hoofdletterfouten maken in hun gebruikersnaam.
Je kunt natuurlijk ook de username en password rc4 encrypten met javascriptquote:Op zaterdag 22 april 2006 18:15 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed nonces gaan gebruiken voor een challenge-response aanpak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |