abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37152500
Tnx Jera, ik ben het reeds aan het inbouwen... kijken of het goed werkt!!

edit:
en het werkt, als ik in de installer code handigmatig de code zet komt de data er goed uit, anders is de data niet te uncompressen haha

nu nog de layouts en installers er op aanpassen

@SuperRembo en Jera! TNX TNX en nog eens TNX!!

[ Bericht 75% gewijzigd door Chandler op 21-04-2006 09:36:03 ]
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_37160747
Wat probeer je eigenlijk te bereiken met die encryptie?
pi_37166421
Ik zal je hierbij 2 voorbeelden laten zien.

1. deze code heeft geen code oftewel de data kun je zo uitpakken.
http://www.bruggema.nl/fok/editor.txt

2. deze php code heeft wel een ingebakken code en kun je pas uitpakken wanneer de juiste code is gegeven.. ookal zou je de PHP code gaan aanpassen om de sessie en check er uit te halen zul je de data echt niet kunnen terug halen
http://www.bruggema.nl/fok/editor%20psw.txt

ik zou zeggen, zoek de code maar eens uit

[ Bericht 57% gewijzigd door Chandler op 21-04-2006 18:03:50 ]
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 21 april 2006 @ 18:28:05 #279
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_37167108
Ik ben met deze site bezig. Voor het nieuws gebruik ik cutenews 1.3.6 . Het is me inmiddels al gelukt om als je op een article (plaatje) drukt, het opent op de juiste plaats. Alleen, zoals je misschien zelf ook wel kan zien, opent hij de gehele pagina opnieuw in die iframe, ipv alleen het nieuwsbericht.

Hier is de file die ik heb moeten aanpassen om het target te veranderen. Ik denk dat ik hier ook moet bepalen wat hij precies moet openen. Alleen ik weet niet wat. Iemand een idee?

Bekijk deze site wel met Firefox, IE werkt nog een beetje tegen qua lay-out.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_37167556
Hoe werken indexen precies? Wordt na elke databaseupdate een nieuwe index geschreven?
pi_37168135
Ik kan het stukje rechts niet editen. Bij about
http://www.taipau.com/pivot/index.php

er staat dat ik het dit bestand moet wijzigen. Wat ik ook gedaan heb. Er staat bij het label about het woordje editted bij.
http://www.taipau.com/piv(...)ntpage_template.html

Maar dit heeft dus geen effect op de weblog?

Eigenlijk wil ik het liefste about en de linkdump helemaal weghalen. zodat het wat compacter word.

De index.php gedownload. alleen dat werkte niet echt.

[ Bericht 15% gewijzigd door outcast_within op 21-04-2006 19:20:26 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 april 2006 @ 20:23:14 #282
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_37169922
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 18:46 schreef Nevermind het volgende:
Hoe werken indexen precies? Wordt na elke databaseupdate een nieuwe index geschreven?
Hoe werken indexes sowieso
Ik ben al eens op zoek geweest naar een tutorial, maar veel verder dan 'U kunt op een klom een index plaatsen welke het zoeken vereenvoudigd' ben ik nog niet gekomen
pi_37170991
Indices
Goed, samenvattinkje over hoe indices nu écht werken

Als je data opslaat in een database zonder indices is dat nog gewoon pure data, alsof je grote tekstfiles hebt gemaakt waar je alle data in stopt. Een DBMS (DataBase Management System) zoals MySQL biedt een SQL-interface zodat je door middel van queries die data kunt opvragen.

De DBMS zal dit natuurlijk zo snel mogelijk proberen te doen. Als ie echter elke keer alle data moet afscannen om een bepaalde waarde te vinden, dan kost dit veel tijd en dit komt niet ten goede van de performance. Hiervoor zijn indices bedacht: dit is in feite aparte data náást je normale database en tabellen die informatie opslaat over waar bepaalde informatie te vinden is.

Stel dat je een index aanmaakt op een kolom die UNSIGNED INT is, dan gaat de DBMS een index slim in elkaar zetten zodat je alleen op basis van die kolom snel records kunt zoeken. Deze index is gruwelijk snel omdat het gebruik maakt van een binaire boom, als je hier meer over wilt weten raad ik je aan om te zoeken op (balanced) B-trees

Een goede DBMS zorgt ervoor dat bij elke UPDATE, DELETE of INSERT-query alle indices up-to-date zijn. Dit houdt dus in dat als je teveel indices maakt, de performance er ook onder kan gaan lijden omdat de DBMS veel meer updates moet doen. Maar vaak heb je heel veel aan een index, paar voorbeeldjes

Voorbeelden
Een index op een unieke sleutel, bv. UNSIGNED INT id, is vaak de PRIMARY KEY. Dit is in feite niets anders dan een UNIQUE INDEX en zorgt ervoor dat je heel snel op deze key kunt zoeken.
Een index op een (VAR)CHAR kolom indexeert de karakters in de kolom zodat je snel vergelijkende queries kunt uitvoeren (bijvoorbeeld op username tijdens het inloggen). Ook kun je indices op CHAR-kolommen beperken tot een bepaald aantal (begin)tekens zodat de index sneller wordt, minder ruimte in beslag neemt maar niet altijd in één keer de goede records kan vinden.
Een FULLTEXT INDEX is een speciaal type index in MySQL welke je voor een simpele zoekengine kunt gebruiken. Voor de details kun je het beste de MySQL manual raadplegen
een index op een kolom zorgt er ook voor dat je erg snel op die kolom kunt sorteren, zowel ASC als DESC (de index wordt simpelweg omgekeerd ingelezen)
Een index kan op meerdere kolommen tegelijk worden geplaatst waarbij de volgorde van de kolommen in de index erg belangrijk is. Als je bijvoorbeeld een tabel hebt met 'voornaam' en 'achternaam' en in die volgorde ook een index hebt gemaakt, dan werkt de index als je op 'voornaam' een conditie stelt of sorteert, op 'voornaam' én 'achternaam' een conditie stelt en als je op voornaam én achternaam sorteert, in die volgorde. Zodra je eerst op achternaam en vervolgens op voornaam sorteert werkt het niet, evenals dat je een conditie zou stellen op alleen achternaam. Hiervoor zul je dus een aparte index moeten aanmaken.
pi_37173422
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 21:10 schreef JeRa het volgende:
Indices
Goed, samenvattinkje over hoe indices nu écht werken

Thanks!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 april 2006 @ 23:06:25 #285
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_37173909
Ik sla 'm ff op in txt file
pi_37177112
pff ik heb nu de kollomen enigzins ingedeeld zoals ik ze wil. (alles downloaden en index.php editen met notepad. Kollom left verwijderen. en div kollom right in left veranderen)

Maar nu als ik een entry maak. Of een comment wil toevoegen. Lukt dat allemaal niet.

Dit is ie normaal
http://www.taipau.com/pivvot/index.php

En dit heb ik er van gemaakt

Alleen verwerkt hij nu geen veranderingen meer
pi_37177553
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:32 schreef outcast_within het volgende:
pff ik heb nu de kollomen enigzins ingedeeld zoals ik ze wil. (alles downloaden en index.php editen met notepad. Kollom left verwijderen. en div kollom right in left veranderen)

Maar nu als ik een entry maak. Of een comment wil toevoegen. Lukt dat allemaal niet.

Dit is ie normaal
http://www.taipau.com/pivvot/index.php

En dit heb ik er van gemaakt

Alleen verwerkt hij nu geen veranderingen meer
Ja hallo, dit is geen Pivot-helpdesk
pi_37184591
Heeft dit niet te maken met php?
ik las het topic php voor dummies.
installatron is php toch?
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:58:08 #289
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_37186289
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 14:12 schreef outcast_within het volgende:
Heeft dit niet te maken met php?
ik las het topic php voor dummies.
installatron is php toch?
phpbb is ook php, maar dat betekent niet dat ik er hier vragen over ga stellen
  zaterdag 22 april 2006 @ 17:04:56 #291
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37188170
Ik heb even een vraagje: ik wil in een database gebruikersnaam en wachtwoord opslaan, hoe kan ik dit het beste doen? Het wachtwoord moet uiteraard versleuteld zijn.

BVD
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_37188376
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:04 schreef muhammad_ali het volgende:
Ik heb even een vraagje: ik wil in een database gebruikersnaam en wachtwoord opslaan, hoe kan ik dit het beste doen? Het wachtwoord moet uiteraard versleuteld zijn.

BVD
Het wachtwoord versleutelen met een MD5. En dan de hash die je krijgt samen met de username opslaan in de DB.

Als iemand wil inloggen het ingevoerde password hashen en die vergelijken met de hash in de DB.
pi_37188435
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:04 schreef muhammad_ali het volgende:

BVD
Een vaak gebruikte manier om wachtwoorden voor validatie op te slaan is niet door de wachtwoorden zèlf op te slaan, maar de hashes van de wachtwoorden. Vaakgebruikte algoritmes zijn MD5 (128-bits / 32 tekens in hex) en SHA1 (160-bits / 40 tekens in hex).

Deze algoritmes reduceren elk soort data tot een hash van de aangegeven grootte. Door deze hash op te slaan en later bij het invoeren van het wachtwoord een hash te maken van dat wachtwoord en het te vergelijken met wat er in de database staat, weet je of het wachtwoord gelijk is.

Voorbeeldje van het invoegen van een gebruiker:
1INSERT INTO `users` (`username`, `password`) VALUES ('muhammad_ali', SHA1('wachtwoordje'))

En in PHP kun je dezelfde functies gebruiken:
1
2
3
if (sha1($wachtwoord) == $hashUitDatabase) {
    //...ze komen overeen
}

In de database moet je er wel voor zorgen dat het veld groot genoeg is om de hash te kunnen bevatten spuit12
  zaterdag 22 april 2006 @ 17:52:12 #294
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37189363
dank je wel, kom nu een stukje verder!!
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_37189550
Het is ook verstandig om het password samen met de username te hashen. Als 2 gebruikers hetzelfde password zouden gebruiken, dan hebben je toch een verschillende hash.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_37189971
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:59 schreef SuperRembo het volgende:
Het is ook verstandig om het password samen met de username te hashen. Als 2 gebruikers hetzelfde password zouden gebruiken, dan hebben je toch een verschillende hash.
Dan kun je net zo goed nonces gaan gebruiken voor een challenge-response aanpak
pi_37190422
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:59 schreef SuperRembo het volgende:
Dan moet je er weer wel op letten dat MySQL case insensitive is bij het zoeken naar bijvoorbeeld een gebruikersnaam. En dat users later dus bij het invoeren van hun naam wel eens een hoofdlettertje verkeerd kunnen zetten. Dan kun je je afvragen in hoeverre je wilt dat mensen kunnen inloggen als ze hoofdletterfouten maken in hun gebruikersnaam.
pi_37190543
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:15 schreef JeRa het volgende:

[..]

Da's het nog ingewikkelder maken. Normaal gesproken verstuur je bij inloggen al je username en password. Door die bijvoorbeeld te concatten voordat je de md5 functie erop los laat krijg je per naam een unieke hash, zelfs als het password gelijk is.

Nadeel daarvan is dat een mogelijke kloonscan-optie wegvalt.
pi_37190944
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:31 schreef Light het volgende:

[..]

Dan moet je er weer wel op letten dat MySQL case insensitive is bij het zoeken naar bijvoorbeeld een gebruikersnaam. En dat users later dus bij het invoeren van hun naam wel eens een hoofdlettertje verkeerd kunnen zetten. Dan kun je je afvragen in hoeverre je wilt dat mensen kunnen inloggen als ze hoofdletterfouten maken in hun gebruikersnaam.
Ok, dan zet je de username eerst om naar lowercase voordat je 'm samen met 't password hasht. Opgelost
pi_37190991
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:15 schreef JeRa het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook de username en password rc4 encrypten met javascript
of ssl gebruiken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')