Kinderen Geen Bezwaar
Deze eigentijdse kruising tussen een relatie- en een familiecomedy, geschreven door Haye van der Heyden, is een populaire sitcom over een modern gezin. Een jaar of zes geleden hebben Gerard en Maud elkaar leren kennen via een contactadvertentie. De deal was snel gesloten en nu zijn ze getrouwd. Hij kookt, strijkt, stoft en doet de was, zij werkt als psychotherapeute met praktijk aan huis. Maud’s dochter Julia komt uit haar eerste huwelijk. Julia wordt geadoreerd door Gerard’s zoon Daan, die Gerard op zijn beurt uit een ‘vorig leven’ heeft ingebracht.
De hoofdrollen in deze comedy worden vertolkt door Alfred van den Heuvel, Anne-Mieke Ruyten, Joey van der Velden en Céline Purcell.
‘Kinderen Geen Bezwaar’ is geschreven door Haye van der Heyden, die bekend werd als mede-oprichter van ‘Purper’ en als schrijver van diverse boeken, toneelstukken, liedjes en televisieseries. Hans de Korte tekent voor de regie.
Eindredacteur van de serie is Robert Kievit , die bij de VARA ook verantwoordelijk was voor onder meer ‘All Stars’, ‘De Band’, ‘De Enclave’ en ‘Ernstige Delicten’. De comedy is gemaakt door de VARA in co-productie met Comedy Unlimited.
De beste Nederlandse serie ooit. Humor die zelden is vertoond. Ik kijk er naar omdat ik op Paul de Leeuw wacht.Maar Paul de Leeuw valt hierbij in het niet.
Zoals vanavond hoor je heel de uitzending een hond blaffen maar niemand mag de hond zien. Dat is al geweldig, maar er worden zoveel leuke grapjes over gemaakt. 'Hij blaft steeds, shit hij heeft natuurlijk nog niet gegeten.'
![]()
Of : 'Ik heb geen meisje op mijn kamer, of de hond moet vrouwelijk zijn.'
![]()
Maar het leukste blijft die man van Ook dat nog hoe ie steeds weer verzeild raakt in de meest onmogelijke situaties.
![]()
Basil Fawlty is er een professor bij vergeleken. En dan liggen ze op het eind in bed met z'n tweeën en heeft de vrouw steeds zo'n leuke one-liner. Over zijn haar en zo. Je moet weten hij is bijna kaal
![]()
Echt genieten. Een aanrader in deze economisch sombere tijden. Dan gaat je hart weer open en krijg je vertrouwen in de wereld.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !