1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | X = -1 / Tan(GetRad(CDbl(W))) Y = 0 R = -1 / Sin(GetRad(CDbl(W))) picStars.Circle (X, Y), Abs(R) Next W For W = -80 To 80 Step 10 X = 0 If W = 0 Then Y = 1 / Sin(GetRad(CDbl(0.01))) R = 1 / Tan(GetRad(CDbl(0.01))) Else Y = 1 / Sin(GetRad(CDbl(W))) R = 1 / Tan(GetRad(CDbl(W))) End If picStars.Circle (X, Y), Abs(R) Next W |
De vraag is dan eigenlijk meer hoe je de coordinaten van meridianen en breedtecircels op de bol uitrekent, is het niet? Met die informatie zou je tenslotte de gegeven formules kunnen gebruiken om die weer te projecteren op een kaart..quote:Op zondag 9 april 2006 09:49 schreef whosvegas het volgende:
Klopt, het probleem is dat ik met de formules op de tweeede link hetzelfde wil alt dat ik bij de eerste heb gedaan, namelijk het tekenen van cirkels.
Nee, ik moet het middelpunt en de straal hebben van de cirkelsquote:Op zondag 9 april 2006 11:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
De vraag is dan eigenlijk meer hoe je de coordinaten van meridianen en breedtecircels op de bol uitrekent, is het niet?
quote:Met die informatie zou je tenslotte de gegeven formules kunnen gebruiken om die weer te projecteren op een kaart..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |