abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held zaterdag 8 april 2006 @ 14:39:47 #1
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_36765891
Omdat dit toch wel een erg populair spel is, en dit een gave applicatie daarvoor is, verdient het wel een eigen topic. Ook omdat het erg interessant kan zijn voor mensen die zich niet voor andere homebrew interesseren.

CheatDevice voor GTA: Liberty City Stories

CheatDevice is een homebrew applicatie voor de PSP, die speciaal ontwikkeld is voor de geweldige game GTA: Liberty City Stories (LCS). De applicatie is 'vermomd' als savegame, zodat deze te laden is in het spel. Met CheatDevice kun je het spel volledig naar eigen hand zetten.
Een overzicht v/d mogelijkheden tot nu toe:
quote:
v0.1:
Infinite health and armor
Edit wanted level
Edit time
Edit weather + Snow
Spawn anything
Display coordinates and speed
v0.2:
Teleport
Step through walls
Power jump
v0.3:
Activate spawn cheats with one button
Screenshot
Edit car colors
Never fall off your bike
v0.4:
Firmware 2.6 support
Your car is indestructible, always steaming, smoking, or on fire
No reload
v0.5:
Video recorder
Change CPU speed to 333MHz (was fw 2.0-2.5 only)
Battery percent, voltage and temp (was fw 2.0-2.5 only)
Heavy bike
Turn while power jumping
Frames per second meter added to coordinates display
Added "Really High" to teleport list for Dodo gliding
Completely stops the game during screen capture so action shots won't be blurry
New savefile for UK version
Added confirmation dialog before unloading.
Gives the screen more time to repaint before screenshot
Stabalized the Dodo for easier gliding
v0.6:
Flyable Dodo with thrust
Video recorder optimizations
Added step up/down, use -1.5m to submerge a flatbed to ramp level
Step through walls works while driving
v0.7:
Cheat Maker
Bikes can drive on walls
Gravity
Freeze everything
Gameplay speed
Walking speed
Flip over
Unlimited heli flying height
Select ped outfit, press TRIANGLE to activate
v0.8:
Rocket Boost!
Teleport to player target (the player-set red marker on the map)
Video recorder optimizations
v0.9:
Construction Mode
Cheats memory increased to 200k
Select cheats files from cheats directory
333MHz now supported on firmware 2.6
v1.0:
Hover cars
Gather spell
Full size video recorder
Load outside staunton safehouse
Drivable RC toys
Your car is indestructible also prevents visible damage
Gangs no longer attack you
v1.0b:
Water level
Downloaden en installeren
CheatDevice is te downloaden van http://www.maxbot.com/gta/
Op dit moment is de meest recente versie 1.0b, maar er komen regelmatig nieuwe versies van uit. Download de juiste versie die geschikt voor jouw exemplaar van LCS. Pak het bestand uit naar de hoofdmap van je PSP. Het zip-bestand bevat zelf al de nodige submappen, zodat de bestanden vanzelf goed terecht komen.
Let op: CheatDevice overschrijft de savegame op de eerste positie (0)! Zorg dus dat je eigen save niet op deze positie staat!
LCS laadt automatisch de meest recente save. Door het kopieeren zal CheatDevice gezien worden als de nieuwste save en zal deze automatisch geladen worden. Om dit te voorkomen, kopieer je tijdelijk je eigen save naar de harde schijf, verwijder je de map van de PSP, en kopieer je het weer terug van de schijf. In de Europese versie van LCS hebben de savegames deze naamstrucuur: PSP/SAVEDATA/ULES00151SX, waarbij X het nummer is van de positie van de savegame. Het tellen begint bij 0, dus de eerste savegame op positie 1, heeft als naam PSP/SAVEDATA/ULES00151S0 (en die wordt dus overschreven door CheatDevice).

CheatDevice opstarten en gebruiken
Zoals gezegd is CheatDevice een savegame. Op dit manier laad je dus ook gewoon. Via het menu van LCS start je de savegame CheatDevice op via Start - Game - Load Game. Na het laden zul je gewoon in het spel komen. Het menu van CheatDevice staat standaard al aan. Met L1 + up kun je dit zelf uit- en aanzetten.
Met up/down kun je een instelling kiezen in het menu en met X activeer of deactiveer je deze. Bij sommige instellingen kun je met left/right nog iets specifieks instellen.

Je kunt de cheats ook gebruiken in je eigen save. Laadt eerst CheatDevice en laadt daarna weer gewoon je eigen save. CheatDevice zal in het geheugen blijven staan en dus te gebruiken zijn.
Wil je weer saven, schakel dan voor de zekerheid eerst CheatDevice uit door op L + R + up te drukken.

De meeste cheats spreken wel voor zich en zijn duidelijk.
Bij de volgende cheats wat opmerkingen:
Screenshot: CheatDevice slaat de bestanden met nummering op, maar begint altijd opnieuw te nummeren bij elk nieuw gebruik. Heb je wat screenshots gemaakt die je wilt bewaren, kopieer deze dan eerst naar de PC voordat je deze functie opnieuw gebruikt. Screenshots worden geplaatst in /PSP/PHOTO
Video Recorder: Deze is in 2 formaten beschikbaar. Standard en Large. Standard is sneller om dat de resolutie van het uitvoerbestand kleiner is. Large gebruikt een hogere resolutie, maar is daardoor trager. Bij Large is het door technische redenen niet mogelijk om de mededeling in beeld te plaatsen dat X + down ervoor zorgt dat de opname stopt, onthou dit dus gewoon. Maak de opname niet te lang, want de uitvoer is een ongecomprimeerd .GIF bestand dat al snel erg groot wordt.
CPU speed: Hier kun je wisselen tussen 222mhz en 333mhz. 333mhz resulteert in een hogere en stabielere framerate. Dat is vooral goed te zien als je flink hard rijdt en er veel verkeer is. De PSP is van zichzelf al 333mhz, dus het is geen overklokken. Het levert dus geen 'gevaar' op, hoewel de batterij er wel sneller van leeg zal raken.

[ Bericht 1% gewijzigd door __Saviour__ op 08-04-2006 18:57:51 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_36766105
Ik speel GTA eigenlijk nooit, ik ben blij dat je het spel nodig hebt voor homebrew anders had ik hem allang weggedaan, SSX en Pro Evo 5 zijn veel leuker.
(tvp )

Goede post btw

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2006 14:50:42 ]
  Donald Duck held zaterdag 8 april 2006 @ 15:31:09 #3
46149 __Saviour__
pi_36767032
En binnenkort komt een nieuwe toepassing uit (Pimp My GArage) die gebruikt maakt van CheatDevice.
Een preview daarvan kun je alvast hier vinden: http://www.gtapsp.com/
Enkele auto's zijn al los te downloaden

Plaats het bestand in \CHEATS (map eventueel zelf aanmaken). Scroll in CheatDevice naar het derde scherm en selecteer het Modded Cars bestand. Als je de cheat activeert, zul je getransporteerd worden naar een safehouse. In de garage daar zal de gekozen wagen geladen worden

[ Bericht 5% gewijzigd door __Saviour__ op 08-04-2006 15:37:23 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:52:08 #4
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_36767459
Zonder cheatdevice lag GTA LCS al lang weg te rotten hier.
Echt toppie en werkt onder 2.6... heerlijk om even te kloten,want ik heb de PSP eigenlijk voor even korte spellen, geen lange missies doen etc.... ook gelachen met die motor gebouwen oprijden enz... echt gaaf. Moet 'm wel even updaten, ik heb nog niet de nieuwste.
pi_36778213
Mijn dank!
Daar sta je dan ’s avonds 20 over 11, op een strand sigaretten weg te werken
  Donald Duck held zaterdag 8 april 2006 @ 22:37:12 #6
46149 __Saviour__
pi_36778651
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 22:23 schreef Ipho het volgende:
Mijn dank!
Als dat geen uitgebreid antwoord is, weet ik het ook niet meer

Niet speciaal CheatDevice, maar gewoon een gaaf iets uit het spel zelf

Een race winnen was nog nooit zo makkelijk. Bouw gewoon een muur

[ Bericht 48% gewijzigd door __Saviour__ op 08-04-2006 22:43:20 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_37221373
Werktie ook met 1.5 ?

( tvp )
pi_37291560
ook vraagje van mijn kant, op 2.6 gaat dit gewoon werken?
  Donald Duck held dinsdag 25 april 2006 @ 20:43:35 #9
46149 __Saviour__
pi_37291680
1.5 niet voor zover ik weet, 2.60 zou wel moeten werken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 25 april 2006 @ 20:50:30 #10
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_37291903
2.7 is net uit, en daar doet deze het niet meer. De timing.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_37292075
zit niet op flash te wachten dus ik wacht nog wel ff
  Donald Duck held dinsdag 25 april 2006 @ 20:58:53 #12
46149 __Saviour__
pi_37292175
v1.0c is nu beschikbaar trouwens sinds vandaag (alles komt tegelijk ). Nieuwe functies: Heavy Cars en Automatically Flip Over
http://dl.qj.net/CheatDev(...)2/fid/7209/catid/114
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:00:20 #13
4259 JK
pi_37292227
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 20:50 schreef Gamer_V het volgende:
2.7 is net uit, en daar doet deze het niet meer. De timing.
Totdat ze 2.7 ook hacken... en dan werkt ie wel weer.. ik wil best PSP demo's kunnen spelen, maar om Cheatdevice op te geven? Het is juist CheatDevice waardoor ik GTA nog speel eigenlijk....
pi_37293961
thx gelukt
  vrijdag 28 april 2006 @ 19:48:05 #15
4259 JK
pi_37386361
Die Gatherspell.. damn Daar wordt ie wel traag van, maar wel gaaf..... ook die hover cars enz.. geweldig :-) Alleen zou je nu nog echt goed moeten kiezen welke wapens je hebt. Missies speel ik niet, gewoon lekker rondrijden en kloten.

Nog even niet updaten dus naar 2.7.
  Donald Duck held vrijdag 28 april 2006 @ 19:51:11 #16
46149 __Saviour__
pi_37386437
het is ook al even geleden dat ik echt missies gespeeld heb. Gewoon rondrijden en overal chaos schoppen is al gaaf genoeg
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_37401694
Is er echt geen mogelijkheid om dit werkend te krijgen onder 1.5 ? Want het ziet er toch wel sexy uit. Vooral het vliegen in Choppers en Vliegtuigen lijkt me erg stoer. Deze zitten niet in de gewone game of wel ? Je kan alleen vliegen met cheatdevice toch?
  Donald Duck held zaterdag 29 april 2006 @ 14:32:13 #18
46149 __Saviour__
pi_37402689
als je gta werkend hebt gekregen op 1.5, kun je gewoon proberen om het te draaien natuurlijk
maar het is officieel niet ondersteund voor die versie
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_37448371
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 19:51 schreef __Saviour__ het volgende:
het is ook al even geleden dat ik echt missies gespeeld heb. Gewoon rondrijden en overal chaos schoppen is al gaaf genoeg
naja tis wel leuk om op zn minst het spel 1x uit te spelen sommige zijn overigens echt niet te doen :/
pi_40108414
Kun je zonder die Homebrew shit ook een bepaalde cheat code invoeren, of bestaan dat niet?
  Donald Duck held zondag 23 juli 2006 @ 21:37:38 #21
46149 __Saviour__
pi_40113953
Dat kan ook, zie http://www.gamespot.com/p(...)tystories/hints.html bijvoorbeeld.
dat zijn dus de gewone standaardcheats, daarmee kun je niet de gave stunts zoals met cheatdevice uithalen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_40138955
Thanx..!!
pi_53215766
ik heb ff vraagj, want als ik de cheat device op me psp doe staat er failed save corrupted weet iemand van jullie hoe ik dit kan verkomen ?
bas
  Donald Duck held zondag 16 september 2007 @ 13:08:44 #24
46149 __Saviour__
pi_53216412
zo, da's nogal een kick zeg
Ik heb al heel lang geen PSP meer en weet dus totaal niet hoe het zit met de huidige homebrew.
Maar dikke kans dat ze deze glitch waarvan gebruikt wordt gemaakt, alleen gepatched hebben zodat het niet meer werkt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 16 september 2007 @ 17:50:32 #25
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_53223295
Met andere woorden, je firmware is te hoog of je hebt een gepatchte versie van LCS.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')