Claudia, het zou mooi zijn. Het zou zelf fantastisch zijn.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geen ultieme synergetische verbondenheid voor jou?
quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:24 schreef LXIV het volgende:
Het is óf alleen blijven, óf die hele voorwaarde niet stellen. Ik ben voor het tweede gegaan.
Als je je niet een voorstelling kunt maken van die verbondenheid, dan begrijp ik die keuze wel.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:24 schreef LXIV het volgende:
Het is óf alleen blijven, óf die hele voorwaarde niet stellen. Ik ben voor het tweede gegaan.
Het is een roman. Het is een roman over architectuur, over New York, over de liefde, en over moraliteit.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:29 schreef wyccie het volgende:
Ik heb net al wat gelezen over Ayn Rand, maar heb er nog steeds niet uit kunnen opmaken waar The Fountainhead over gaat/wat voor boek het is. Een roman, of een boek met 'levenslessen'?
Het gevaarlijke is dat wanneer je wél een voorstelling hebt van die verbondenheid, je niet genoegen neemt met minder, zoals je zei. Je blijft zoeken, je blijft hopen, je wordt teleurgesteld.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je je niet een voorstelling kunt maken van die verbondenheid, dan begrijp ik die keuze wel.
Aaah, dat verandert mijn mening enigszins. Was al bang dat het zo'n boek á la Celestijnse belofte en al dat andere zweverige gedoe was.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is een roman. Het is een roman over architectuur, over New York, over de liefde, en over moraliteit.
Of je vindt het en leeft nog lang en gelukkig.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:31 schreef wyccie het volgende:
Het gevaarlijke is dat wanneer je wél een voorstelling hebt van die verbondenheid, je niet genoegen neemt met minder, zoals je zei. Je blijft zoeken, je blijft hopen, je wordt teleurgesteld.
Ik persoonlijk geloof niet dat het bestaat.
Zelfs mét plaatje wordt ik over het hoofd gezienquote:Op zaterdag 8 april 2006 00:32 schreef k_man het volgende:
Jemig wyccie, ik zie nu pas je nieuwe plaatje. Heb je dat al lang.
Edward Hopper. ^O ^
Nee, dat is het niet. Maar als de filosofie je niet aanspreekt, dan zul je er ook niks mee kunnen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:32 schreef wyccie het volgende:
Aaah, dat verandert mijn mening enigszins. Was al bang dat het zo'n boek á la Celestijnse belofte en al dat andere zweverige gedoe was.
Maar héb je het dan gevonden, Claudia.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:32 schreef Claudia_x het volgende:
Of je vindt het en leeft nog lang en gelukkig.
16 miljoen mensen, 40.000 kilometer. 1 mensenleven.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of je vindt het en leeft nog lang en gelukkig.
Er een voorstelling van maken lukt nog wel. Maar geloven dat die persoon werkelijk ergens rondloopt, van de vrouwelijke kunne nog wel, nee dat niet.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:29 schreef Claudia_x het volgende:
Als je je niet een voorstelling kunt maken van die verbondenheid, dan begrijp ik die keuze wel.
Voor het grootste deel ben ik het met haar eens (heb het maar vluchtig gelezen), maar dat Selfishness gedoe past niet zo bij mij (niet altijd).quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Maar als de filosofie je niet aanspreekt, dan zul je er ook niks mee kunnen.
Heb je Dave Eggers gelezen? Ik ben momenteel vooral bezig met engelstalige jonge honden.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Claudia, aangezien ik zowel Hermans, Houellebecq als Grunberg met je deel, heb je misschien nog wat anders om aan te raden? En wat denk je eigenlijk over Reve?
Zo ver kom ik niet.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:35 schreef k_man het volgende:
Er was een paar jaar geleden een prachtige overzichtstentoonstelling van Hopper in de Tate Modern. Een memorabel museumbezoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |