De dikste in zicht (rood met geel) is de verzamelde Shakespeare. Volgens mij heeft iedereen die wel in de kast staan. Was ooit voor een belachelijk lage prijs te koop bij De Slegte.quote:
Het is zeker geen gemakkelijk mens. En sympathiek vind ik hem ook niet echt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:22 schreef Claudia_x het volgende:
Vind je Roark sympathiek of onsympathiek?
De verzamelde Shakespeare staat ook bij mij in de kast. (vooroorlogse versie) Het lukte me echter niet door dat oud-Engels heen te komen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
De dikste in zicht (rood met geel) is de verzamelde Shakespeare. Volgens mij heeft iedereen die wel in de kast staan. Was ooit voor een belachelijk lage prijs te koop bij De Slegte.
Ik begin sterk te overwegen dat boek toch maar eens in huis te halen. Klinkt boeiend.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:20 schreef LXIV het volgende:
Dan heb ik toevallig precies het goede stukje al gelezen.(Het stuk waarin Roark financieel steeds meer knel komt te zitten, en tóch opdracht na opdracht weigert omdat hij daarbij kleine consessies moet doen in zijn ontwerp. Hij moet nu voor de raad van bestuur komen, waar men hem Griekse zuilen en een timpaan probeert aan te smeren.
Ik hoef iemand, of een protagonist, beslist niet sympathiek te vinden om te hopen dat hij slaagt. (Met het slagen als een belangrijke spanningsboog in het boek)quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan me haast niet voorstellen dat het een fijn boek is om te lezen als je Roark niet sympathiek vindt. (Ik begrijp dat overigens heel goed.)
Te moeilijk voor mij. Daar moet je toch voor gestudeerd hebben.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
Hm, ik vind Shakespeare juist vrij prettig lezen.
Het communistisch manifest staat hier ook in de kast.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:31 schreef LXIV het volgende:
Scholen zijn broeinesten van het communisme, zei mijn Vader altijd
Dan weet je nu waarom ik positief reageerde op 'bouwkunde'.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:31 schreef k_man het volgende:
Zeker als je zelf met bouwkunde je geld verdient.
Je wil niet weten wat ik hier allemaal in de kast heb staan.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:33 schreef Claudia_x het volgende:
Het communistisch manifest staat hier ook in de kast.
Hoewel ik geen architect ben.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan weet je nu waarom ik positief reageerde op 'bouwkunde'.
Eigenlijk draait alles dus om Claudia.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:52 schreef LXIV het volgende:
Ik ben al lang blij dat het weer op gang komt.
Er lopen 3 verhaallijnen door elkaar: Fountainhead (gaat over een jonge architect), de verbouwing van Claudia's keuken en de inhoud van haar boekenkast
Strakker en beter verwoord als ik hierboven!quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:52 schreef k_man het volgende:
Het gaat over communistische architectuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |