De echte haringliefhebber eet de haring zonder uitjes.quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:47 schreef Tha_Erik het volgende:
Het liefst op een broodje. Zo uit aan de staart naar binnen laten glijden is niet bepaald iets waar ik plezier aan beleef.
En met uitjes, natuurlijk.
Is dat zo? Hm, dan doe ik misschien toch iets verkeerd. Of ik ben geen echte haringliefhebber. Misschien is het wel dat laatste, aangezien ik niet elke dag een haring zou willen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
De echte haringliefhebber eet de haring zonder uitjes.![]()
Het gebruik van haring eten met uitjes stamt nog uit de tijd dat de haring door gebrek aan koeling na een paar dagen ranzig werd. De uitjes dienden om die ranzige smaak te verhullen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Is dat zo? Hm, dan doe ik misschien toch iets verkeerd. Of ik ben geen echte haringliefhebber. Misschien is het wel dat laatste, aangezien ik niet elke dag een haring zou willen.
Aha.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gebruik van haring eten met uitjes stamt nog uit de tijd dat de haring door gebrek aan koeling na een paar dagen ranzig werd. De uitjes dienden om die ranzige smaak te verhullen.
Échte Hollandse nieuwe moet daarom eigenlijk zonder uitjes gegeten worden. Want die wordt geacht zo goed te zijn dat je ze niet nodig hebt.
Maar je moet het helemaal zelf weten natuurlijk. Al eet je hem met slagroom
De-oneven-2 heeft dat boek ook sinds kortquote:Op zaterdag 8 april 2006 22:12 schreef LXIV het volgende:
Ik heb vandaag "De eeuwige bron" (het Engelse origineel hadden ze niet) uit de bibliotheek gehaald.
Dat is inderdaad precies waar het boek over gaat.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:17 schreef LXIV het volgende:
Nu snap ik jouw standpunt in de discussie van gisterenavond (over relaties, het vinden van de perfecte soulmate, en jouw kijk op de meer pragmatische houding van wyccie en mij) ook wat beter.
Het niet maken van consessies aan wat je ingegeven wordt.
Wat je daarachter in de boekenkast hebt staan interesseert me meer.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik wil nog een geniale vondst met jullie delen. Er lopen hier drie katten, en die hebben allemaal een eigen bak. Vreselijk ineffeciënt en lelijk natuurlijk. Dus toen dacht ik: er kan er wel één weg. En ach, waarom zetten we ze niet óp elkaar?
Dit idee resulteerde in het volgende bouwwerk:
[afbeelding]
De uitvoering is niet door mij.
Kun je er iets van ontcijferen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:18 schreef LXIV het volgende:
Wat je daarachter in de boekenkast hebt staan interesseert me meer.
Dan heb ik toevallig precies het goede stukje al gelezen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is inderdaad precies waar het boek over gaat.
De dikste in zicht (rood met geel) is de verzamelde Shakespeare. Volgens mij heeft iedereen die wel in de kast staan. Was ooit voor een belachelijk lage prijs te koop bij De Slegte.quote:
Het is zeker geen gemakkelijk mens. En sympathiek vind ik hem ook niet echt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:22 schreef Claudia_x het volgende:
Vind je Roark sympathiek of onsympathiek?
De verzamelde Shakespeare staat ook bij mij in de kast. (vooroorlogse versie) Het lukte me echter niet door dat oud-Engels heen te komen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
De dikste in zicht (rood met geel) is de verzamelde Shakespeare. Volgens mij heeft iedereen die wel in de kast staan. Was ooit voor een belachelijk lage prijs te koop bij De Slegte.
Ik begin sterk te overwegen dat boek toch maar eens in huis te halen. Klinkt boeiend.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:20 schreef LXIV het volgende:
Dan heb ik toevallig precies het goede stukje al gelezen.(Het stuk waarin Roark financieel steeds meer knel komt te zitten, en tóch opdracht na opdracht weigert omdat hij daarbij kleine consessies moet doen in zijn ontwerp. Hij moet nu voor de raad van bestuur komen, waar men hem Griekse zuilen en een timpaan probeert aan te smeren.
Ik hoef iemand, of een protagonist, beslist niet sympathiek te vinden om te hopen dat hij slaagt. (Met het slagen als een belangrijke spanningsboog in het boek)quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan me haast niet voorstellen dat het een fijn boek is om te lezen als je Roark niet sympathiek vindt. (Ik begrijp dat overigens heel goed.)
Te moeilijk voor mij. Daar moet je toch voor gestudeerd hebben.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
Hm, ik vind Shakespeare juist vrij prettig lezen.
Het communistisch manifest staat hier ook in de kast.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:31 schreef LXIV het volgende:
Scholen zijn broeinesten van het communisme, zei mijn Vader altijd
Dan weet je nu waarom ik positief reageerde op 'bouwkunde'.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:31 schreef k_man het volgende:
Zeker als je zelf met bouwkunde je geld verdient.
Je wil niet weten wat ik hier allemaal in de kast heb staan.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:33 schreef Claudia_x het volgende:
Het communistisch manifest staat hier ook in de kast.
Hoewel ik geen architect ben.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan weet je nu waarom ik positief reageerde op 'bouwkunde'.
Eigenlijk draait alles dus om Claudia.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:52 schreef LXIV het volgende:
Ik ben al lang blij dat het weer op gang komt.
Er lopen 3 verhaallijnen door elkaar: Fountainhead (gaat over een jonge architect), de verbouwing van Claudia's keuken en de inhoud van haar boekenkast
Strakker en beter verwoord als ik hierboven!quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:52 schreef k_man het volgende:
Het gaat over communistische architectuur.
Ah, dat is toch één van zeven wolkenkrabbers te Moskou?quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Strakker en beter verwoord als ik hierboven!![]()
[afbeelding]
Als Wiedergutmachung mijnerzijds dan een fijn staaltje Stalinistische Architectuur uit het v.m. Oostblok.
Het ging ook over Erik en haring, he!quote:
Nou ja, het is net zo'n suikertaart.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:00 schreef LXIV het volgende:
Nee, dit is het gebouw wat Stalin in Warschau neerzette als geschenk van de Sovjetbevolking aan die van Polen.
(Nadat hij de oude binnenstad hiervoor met de grond gelijk had gemaakt)
(Het museum van Wetenschap en Kultuur)
Ik vind het geeneens een lelijk gebouw.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:00 schreef LXIV het volgende:
Nee, dit is het gebouw wat Stalin in Warschau neerzette als geschenk van de Sovjetbevolking aan die van Polen.
(Nadat hij de oude binnenstad hiervoor met de grond gelijk had gemaakt)
(Het museum van Wetenschap en Kultuur)
Lang, lang geleden ja.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het ging ook over Erik en haring, he!
Nostalgie.quote:
Ha, daar kan ik me iets bij voorstellen. Die voldeed heel aardig aan het beeld van de eigenwijze architect, geloof ik. Was er ook zonder enige ironie heilig van overtuigd dat hij de beste architect aller tijden was.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het geeneens een lelijk gebouw.
Overigens is Howard Roark gebaseerd op Frank Lloyd Wright.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |