abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36738660
Ik zal eerst het verhaal (uit een ander topic ) geven, voordat jullie me uitlachen
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 10:57 schreef RaymanNL het volgende:
POTVERDORIE!!!!!!! Wat ik nou moet doen morgen

Twee weken geleden had een leraar tijdens de les een opdracht van Dove en Etos. De leraar legde het alvolgs uit: Zaterdag 8 april kun je naar een etos filliaal gaan bij jou in de buurt, en daar foto's gaan maken van de modellen die daar aanwezig zijn. Het is smiddags en je schiet een stuk of 5 foto's. Ik dacht, dat is wel leuk, en je krijgt er een passende vergoeding voor, en de mooiste foto word beloond. Dat is helemaal mooi, want dan sta je direct met een goede naam bij Unilever ( Dove). Dus ik zo opgeven, samen met een paar andere klasgenoten. op 6 april volgde er een officiele briefing op school, en dan kwamen de mensen van unilever op school en legden die alles uitgebreid uit.

EN WAAR KOMT HET NOU OP NEER A.s. zaterdag moet ik om 10.00 uur in coevorden (hoe je het ook maar schrijft ) en moet ik tot 16.30 foto's maken van klanten die op de foto willen (die kunnen twee weken later een uitvergrote versie van de foto bij aankoop van twee dove producten gratis ophalen). Ik dacht echt zo van: WTF ik ben maar een amateur De leraar had duidelijk de opdracht verkeerd begrepen Er staat nu ook zo op de reclame: Kom zaterdag naar een etos filliaal en laat je fotograferen door een proffesionele fotograaf Naja, laten we het beste er maar van hopen zaterdag, want ik zit er aan vast
Ik moet dus de klanten die op die foto willen a.s. zaterdag fotograferen in de etos. Alleen ik ben dus geen proffesionel, maar ik zit er aan vast. Hebben jullie goede tips hoe ik het beste de klanten gaan fotograferen Het moet op een dove manier. Met mijn opleiding heb ik nog geen fotografie les gehad. Ik ken alleen wat kleine regeltjes

Ik heb trouwens de: Minolta Dimage G400

[ Bericht 3% gewijzigd door RaymanNL op 07-04-2006 14:42:18 ]
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_36738843
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:36 schreef RaymanNL het volgende:
Ik zal eerst het verhaal (uit een ander topic ) geven, voordat jullie me uitlachen
[..]

Ik moet dus de klanten die op die foto willen a.s. zaterdag fotograferen in de etos. Alleen ik ben dus geen proffesionel, maar ik zit er aan vast. Hebben jullie goede tips hoe ik het beste de klanten gaan fotograferen Het moet op een dove manier. Met mijn opleiding heb ik nog geen fotografie les gehad. Ik ken alleen wat kleine regeltjes
Met andere woorden... Je bent nu de lul en worden er te hoge verwachtingen gecreeerd.
Happy suïcide.

Een groepje extra fotografen kan je natuurlijk ook niet regelen. Kan je nog naar je docent rennen voor een mogelijkheid voor een gropeje fotografen die ja kan helepen met wat amateur shoots??
En er wordt ook al gemeld, dat er uitvergrotingen gegeven worden, dus moet je ook nog eens in RAW of analoog gaan schieten..
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_36738949
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_36739052
Met die camera kom je ook niet Profesioneel over natuurlijk
pi_36739075
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:42 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Met andere woorden... Je bent nu de lul en worden er te hoge verwachtingen gecreeerd.
Happy suïcide.

Een groepje extra fotografen kan je natuurlijk ook niet regelen. Kan je nog naar je docent rennen voor een mogelijkheid voor een gropeje fotografen die ja kan helepen met wat amateur shoots??
En er wordt ook al gemeld, dat er uitvergrotingen gegeven worden, dus moet je ook nog eens in RAW of analoog gaan schieten..
Het is een A4 vergroting, ik heb 4 megapixel, dus dat moet genoeg zijn. Ze hebben bij dove trouwens wel expres voor 1e jaars leerlingen gekozen, dus ze weten van te voren als het goed is al dat er geen proffesionals te werken gaan. En het gaat er dus alleen maar om dat ik de hoofden van de klanten fotograferen, want de actie gaat om het haar
pi_36739084
Vraag ze of ze hun handen tot schelpen willen vormen en achter hun oor willen houden...

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_36739243
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:48 schreef hielkej het volgende:
Met die camera kom je ook niet Profesioneel over natuurlijk
IK dacht dat het toch wel een goede camera was
pi_36739332
Ohwjah, de foto's hebben een witte achtergrond Dat zijn kartonnen schotten van dove zelf
pi_36739333
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:52 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

IK dacht dat het toch wel een goede camera was
Mensen willen graag dat professionele fotografen met een lens van drie kilo voor ze staan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:56:05 #10
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36739350
Voor de HH reaguurders:
U bent hier in FOT. Onzinnige reacties mag U ergens anders geven, bijvoorbeeld in het daarvoor bestemde subforum. Hier houden we ons liever bezig met behulpzame posts.

@ RaymanNL: je camera is niet slecht, maar je komt er natuurlijk niet echt professioneel mee over, en dat is wel wat Unilever de klant beloofd heeft. Qua foto's moet het wel gaan lukken, maar ik zou maandag wel even je docent ter verantwoording roepen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:56:55 #11
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_36739378
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:48 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Het is een A4 vergroting, ik heb 4 megapixel, dus dat moet genoeg zijn. Ze hebben bij dove trouwens wel expres voor 1e jaars leerlingen gekozen, dus ze weten van te voren als het goed is al dat er geen proffesionals te werken gaan. En het gaat er dus alleen maar om dat ik de hoofden van de klanten fotograferen, want de actie gaat om het haar
Qua Megapixels heb je nog wel geluk, maar er is wel een hoog verwachtingspatroon gecreeerd .
Waar je op moet letten, dat je poogt om de oneffenheden niet te veel uitlicht. En verplicht laten lachen moet je ook niet doen. Als je die hebt, een statief meenemen. want dan heb je in iedergeval een stabiel uitgang voor de portretten.
Ook zorgen voor een zo neutraal mogelijke achtergrond en het liefst er voor zorgen dat die achtergrond lekker wazig is. Dat komt ook mooier over.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_36739394
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:56 schreef RonaldV het volgende:
@ RaymanNL: je camera is niet slecht, maar je komt er natuurlijk niet echt professioneel mee over, en dat is wel wat Unilever de klant beloofd heeft. Qua foto's moet het wel gaan lukken, maar ik zou maandag wel even je docent ter verantwoording roepen.
Volgens mij kondigen ze geen proffesionals aan, meer dat er dove fotograven komen daar
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:57:35 #13
92279 N.icka
Windforce 11
pi_36739403
Als die leraar jou verkeerd heeft voorgelicht , zou ik het weigeren , hij gaat zelf maar
pi_36739455
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:56 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Qua Megapixels heb je nog wel geluk, maar er is wel een hoog verwachtingspatroon gecreeerd .
Waar je op moet letten, dat je poogt om de oneffenheden niet te veel uitlicht. En verplicht laten lachen moet je ook niet doen. Als je die hebt, een statief meenemen. want dan heb je in iedergeval een stabiel uitgang voor de portretten.
Ook zorgen voor een zo neutraal mogelijke achtergrond en het liefst er voor zorgen dat die achtergrond lekker wazig is. Dat komt ook mooier over.
De achtergrond bevat twee dove duifjes, daar moet er minstens één bij elke foto van op komen. Dus om nou de achtergrond wazig te maken, dan zie je die dove duifjes weer niet ....
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:01:29 #15
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36739488
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:57 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Volgens mij kondigen ze geen proffesionals aan, meer dat er dove fotograven komen daar
En aan dat criterium voldoe je niet?
Zonder dollen: je kunt qua apparatuur wel uit de voeten, al zul je best commentaar krijgen. Zorg dat je iets bij je hebt om je geheugenkaartjes in te kunnen legen, want het zal waarschijnlijk drukker worden dan je verwacht. Een oud laptopje voldoet waarschijnlijk al. En verder zou ik een groot deel van de avond hier op FOT rondkijken en vragen stellen (er is altijd volk in de slowchat) ter voorbereiding.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_36739520
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:57 schreef N.icka het volgende:
Als die leraar jou verkeerd heeft voorgelicht , zou ik het weigeren , hij gaat zelf maar
Ze hebben bij dove al gigantisch veel fotograven te kort. Als we allemaal nee zouden zeggen dan hebben ze al helemaal haast niemand meer. En iedereen was al ingedeeld en al!

Ohwjah, misschien nog iets om er bijk tezeggen:
Er zijn daar geen speciale lampen ofzo, alleen maar de belichting die de winkel standaard heeft.
pi_36739587
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:01 schreef RonaldV het volgende:

[..]

En aan dat criterium voldoe je niet?
Zonder dollen: je kunt qua apparatuur wel uit de voeten, al zul je best commentaar krijgen. Zorg dat je iets bij je hebt om je geheugenkaartjes in te kunnen legen, want het zal waarschijnlijk drukker worden dan je verwacht. Een oud laptopje voldoet waarschijnlijk al. En verder zou ik een groot deel van de avond hier op FOT rondkijken en vragen stellen (er is altijd volk in de slowchat) ter voorbereiding.
Er word geschat dat er ongveer 100 mensen komen, ik heb een 128 MB kaartje, en een 64 MB kaartje, dat meot toch wel genoeg zijn voor een 4 Megapixel foto met een witte achtergrond?
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:05:15 #18
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_36739605
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:59 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

De achtergrond bevat twee dove duifjes, daar moet er minstens één bij elke foto van op komen. Dus om nou de achtergrond wazig te maken, dan zie je die dove duifjes weer niet ....
Oops... had dat niet gelzen toen ik aan het tikken was.. Sorry. Maar die achtergrondne zijn wel redelijk neutraal verder? Dan heb je nog geluk.

Maar ik geef ook N.icka gelijk met de opdracht terug geven. Want de verwachtingen zijn gewoon te hoog gelegd.. Anders komt je docent maar mee om te helpen.
pi_36739697
Maar het gaat dus een beetje om portret foto's, dus heeeeeel erg moeilijk fotograferen is dat niet dacht ik
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:10:03 #20
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36739757
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:04 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Er word geschat dat er ongveer 100 mensen komen, ik heb een 128 MB kaartje, en een 64 MB kaartje, dat meot toch wel genoeg zijn voor een 4 Megapixel foto met een witte achtergrond?
Ruwweg 190MB, dat moet voor 100 plaatjes wel lukken, mits je iedereen in één keer goed op de foto zet. Maar wat als je per persoon 3 foto's moet maken (om zeker te weten) of er komen plots 200 mensen? Of een combinatie van die twee?
- Privacy Matters
pi_36739795
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:10 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ruwweg 190MB, dat moet voor 100 plaatjes wel lukken, mits je iedereen in één keer goed op de foto zet. Maar wat als je per persoon 3 foto's moet maken (om zeker te weten) of er komen plots 200 mensen? Of een combinatie van die twee?
Je mag per persoon maar één foto maken. Dat heeft weer te maken met het systeem enzo Maar ik zou ook bij god niet weten hoeveel personen er komen die dag
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:12:27 #22
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_36739828
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:10 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dan heeft hij echt een stress situatie/probleem.

Er zal dus een snelle oplossing gevonden moeten worden.
pi_36739991
Een witte achtergrond en TL belichting, ik denk niet dat ik de flitser moet gebruiken of wel?
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:17:49 #24
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36740011
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:17 schreef RaymanNL het volgende:
Een witte achtergrond en TL belichting, ik denk niet dat ik de flitser moet gebruiken of wel?
Ik zou het wel doen. TL licht levert geen mooi beeld
- Privacy Matters
pi_36740054
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:17 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik zou het wel doen. TL licht levert geen mooi beeld
Weerkaatst de achtergrond dan niet het flits licht? het is een kartonnen wantje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: