Ja, heel makkelijk. Voor een normaal bruin- of witbrood (wel of niet met vruchten, noten kruiden enz.) hoef ik er alleen het gevulde bakblik en de stekker erin te doen, 1x op Teigmenge te drukken en dan op Start. En voilā, de machine begint vrolijk de boel te mengen, te kneden, te rijzen en te bakken, en na precies 2 uur en 53 minuten is er een heerlijk geurend brood klaar.quote:Op vrijdag 7 april 2006 08:40 schreef rudedeltadude het volgende:
werkt die afk een beetje gemakkelijk?
Heb je een kuil in je brood (bovenop dus) of een bolling (of bollinkjequote:Op zaterdag 22 april 2006 10:17 schreef chruis het volgende:
Kan iemand hier mij misschien wat tips geven?
Ik heb sinds kort een Inventum BM10 broodbakmachine. Ik probeer hiermee een beetje lekker bruinbrood van speltmeel te bakken (wegens allergie voor tarwemeel). Alle broden die ik tot nu toe heb gemaakt zijn echter veel te massief naar mijn smaak.
Ik volg exact het recept uit de handleiding: 350g volkoren speltmeel, 5g boter/olie, 225ml lauw water, 5g suiker, 5g zout, 4g gedroogde gist.
De broden worden hiermee alleen nooit luchtig zoals brood van de bakker, maar hebben meer een soor cake-achtige structuur. Ik heb al geprobeert te varieren met de hoeveelheden water, gist, suiker en zout maar tot nu toe zonder resultaat.Als ik meer gist toevoeg word het brood niet luchtiger maar smaakt het zuur...
![]()
Heeft iemand hier misschien ervaring met het bakken van speltbrood, of met deze machine?
Hij was lekker idd, met zijn 4en in een keer 300(?) gram op.quote:Op zondag 30 april 2006 09:12 schreef Babbelzz het volgende:
dies heel erg lekker jammie...
Ja vertel t lijkt me heerlijk!!!quote:Op zondag 30 april 2006 10:20 schreef phileine het volgende:
Die kieren ontstonden bij mij bij de klep, maar dat was ook wel zo'n supergoedkoop blokker-modelletje. In principe kun je wel wat marge hebben met de hoeveelheid water, ik doe ook altijd maar wat en dat gaat eigenlijk altijd wel goed. Zou niet weten waar je probleem door komt, je zou zeggen dat er iets niet goed is met de gist, maar bij twee verschillende mixen is dat wel stug. Misschien wordt ie toch niet warm genoeg op een of andere manier?
Dat tomatenbrood van AH vind ik op een of andere manier niet lekker, de geur staat me niet aan ofzo. Mijn favoriet is driekazenbrood met mascarpone, gorgonzola, parmezaan en bieslook. Als er interesse is gooi ik het recept hier wel neer.
OVERLEDEN BEN IK BANG.quote:Op zondag 30 april 2006 07:28 schreef Babbelzz het volgende:
hallo,
ik heb een vraagje.
Ik heb al enige jaren een broodbakmachine en inees gaat er iets mis.Het brood rijst niet meer....
Probeer er eens een fijn gestampt vitamine c tabletje bij te doen, daar wordt het brood ook luchtiger van is mijn ervaringquote:Op zaterdag 22 april 2006 10:17 schreef chruis het volgende:
Kan iemand hier mij misschien wat tips geven?
Ik heb sinds kort een Inventum BM10 broodbakmachine. Ik probeer hiermee een beetje lekker bruinbrood van speltmeel te bakken (wegens allergie voor tarwemeel). Alle broden die ik tot nu toe heb gemaakt zijn echter veel te massief naar mijn smaak.
Ik volg exact het recept uit de handleiding: 350g volkoren speltmeel, 5g boter/olie, 225ml lauw water, 5g suiker, 5g zout, 4g gedroogde gist.
De broden worden hiermee alleen nooit luchtig zoals brood van de bakker, maar hebben meer een soor cake-achtige structuur. Ik heb al geprobeert te varieren met de hoeveelheden water, gist, suiker en zout maar tot nu toe zonder resultaat.Als ik meer gist toevoeg word het brood niet luchtiger maar smaakt het zuur...
![]()
Heeft iemand hier misschien ervaring met het bakken van speltbrood, of met deze machine?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |