Bij mijn BBM zat een maatschepje. Als tien keer zo'n schepje (kan ook een ander lepeltje zijn) in een bakje doet, geeft je weegschaal wel een uitslag. Die uitslag delen door tien, dan weet je hoeveel zo'n schepje is.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:21 schreef Bluezz het volgende:
Bosbeekmix, hoe smaakt het?
Ik bak meestal zaterdagsavonds 1 of 2 broodjes.
Afkoelen snijden, in porties of in zijn geheel gesneden in de vriezer
Ik heb nu zakjes gist gekocht, 5,5 gram per zakje, lastig als je bijv. 7 gram moet hebben, ik doe het nu maar op de gok, mijn weegschaal is niet geschikt voor die kleine aantallen.
Hoe doen jullie dat?
donkerbruin, meergranen, zadenmix.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:21 schreef Bluezz het volgende:
Bosbeekmix, hoe smaakt het?
Ik bak meestal zaterdagsavonds 1 of 2 broodjes.
Afkoelen snijden, in porties of in zijn geheel gesneden in de vriezer
Ik heb nu zakjes gist gekocht, 5,5 gram per zakje, lastig als je bijv. 7 gram moet hebben, ik doe het nu maar op de gok, mijn weegschaal is niet geschikt voor die kleine aantallen.
Hoe doen jullie dat?
Zo'n bruine?quote:Op maandag 22 januari 2007 15:57 schreef Bluezz het volgende:
Ja, ik zal een betere weegschaal nodig gaan hebben idd
Deze is nog van mijn huishoudschoolJaren 70
Dat, óf oranje!quote:
Ze waren er ook nog in saai witquote:Op maandag 22 januari 2007 17:04 schreef Jarno het volgende:
Dat, óf oranje!
Ja, AFK's zijn prima.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:22 schreef Koningin het volgende:
Ik zie dat bij de Blokker een AFK in de aanbieding is voor ¤ 29,95.
Is dat wat?
Waarom kom ik daar niet op?quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:29 schreef Rewimo het volgende:
Ik vries de boterhammen na het afkoelen in (per 2 stuks). Als je ze laat ontdooien - al dan niet in de magnetron - zijn ze daarna heerlijk vers van smaak
Ja, waarom eigenlijk niet?quote:
Ik ben niet zo praktisch ingesteldquote:
De belegsoorten die je hier noemt, zijn niet geschikt om in te vriezen. Vleeswaren zouden volgens mij wel kunnen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:23 schreef Ymke het volgende:
Kan je eigenlijk je brood eerst beleggen en dan invriezen? Dus kaas erop , of huttenkase met tomaat en dat dan invriezen. dat is wel makkelijk eigenlijk . Hoef ik smorgens alleen 2 pakketjes uit de vriezer te vissen
Ah ok , dank jequote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De belegsoorten die je hier noemt, zijn niet geschikt om in te vriezen. Vleeswaren zouden volgens mij wel kunnen.
Ik maak het savonds laat klaar. Het brood is dan nog bevroren, gewoon boter erop, kaas of smeerkaas en het smaakt prima.quote:
Ik neem beleg apart mee, dat gaat in de koelkast en dan maak ik de boterhammen (die 's ochtends bevroren in de tas gaan) tijdens de lunch klaar.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:41 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik maak het savonds laat klaar. Het brood is dan nog bevroren, gewoon boter erop, kaas of smeerkaas en het smaakt prima.
Tomaatje neem ik mee, dat doe ik er op mijn werk pas op, anders wordt het klef.
Een stuk kaas zou je kunnen invriezen, plakjes niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:04 schreef Rewimo het volgende:
Kaas kun je wel invriezen trouwens, maar die tomaat zou ik er inderdaad niet op doen.
Al zou ik die er zelf sowieso niet opdoen
Is mij anders prima geluktquote:Op woensdag 24 januari 2007 05:06 schreef Lienekien het volgende:
Een stuk kaas zou je kunnen invriezen, plakjes niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |