abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36735846
Terugvlucht vanuit Bangkok naar Helsinki op bijvoorbeeld vrijdag de 7e om 00.10. Ik denk dus....als ik vrijdagochtend in Bangkok arriveer vanuit Phuket, ben ik ruim op tijd om vrijdagavond rond een uur of 9 a 10 in te checken nietwaar ?

De woensdag daarvoor ga ik uit verveling bij zo´n reisbureautje voor het eerst van mijn leven een vlucht herbevestigen. Neehoor, u staat niet op de lijst voor de vrijdagavondvlucht naar Helsinki. Blijkt dus...... 00.10 is het vrijdag ja, al 10 minuten. Het restant van de avond is dus echt donderdag . Had ik dus bijna mijn vlucht met 24 uur niet gehaald.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_36736760
Sommige verhalen...
pi_36737980
Na lang in geheugen graven heb ik ook een stommiteit;
Dual.Flipflop op nicotine afkick weekend in de Ardennen, helemaal alleen op pad. Normaal gesproken ben ik behoorlijk snugger met geografisch route vinden.
Nu was ik wat hyper. Mede daarom liet ik me door het lokale vvv een bescheiden wandelroute adviseren. Het weer was niet al te best, maar een wandeling van een uur naar een meertje zou een peulenschil zijn. Bijtijds terug om smiddags me dik te lunchen aan Belgische pannekoeken en spekommeletten. Het feit dat ik een mega verbranding hebt is cruciaal onderdeel van deze stommiteit en slechts een koekje in de tas is vragen om problemen. De vvv had me een simpele kaart aangesmeerd en ik hoefde alleen de rode pijlen te volgen...

Ergens de buurt van het meer ging de bewegwijzering mis. Even verderop waren er weer rode pijlen maar dat bracht me bij een piepklein uitgestorven dorpje dat niet op de kaart stond. Vandaaruit was de grote autoweg en treinbaan snel gevonden. Echter beide gingen door een voetpadloze tunnel, het drukke verkeer lokte me niet om mijn leven eraan te wagen. Er moest vlakbij toch ook een voetpad door het bos naar Trois Pont zijn. Waar waren mijn spekpannekoeken? Gewoon een kwestie van de rode pijlen in de juiste riichting blijven volgen... Nee dus. Elke rode pijl route ging over in een andere rode pijl route. De kaart die ik had was bestemd voor mensen die een wandel radius hebben van een slak, ik had geen eten meer op zak, geen kompas en bleef eindeloos me in route borden vergissen. Midden in de Ardennen werd de korte wandeling een volledig dagmars waar ik tegen "de man met de hamer" vocht omdat ik niet genoeg calorien op zak had. Pas om 8 uur s'avonds was ik weer terug bij mijn pension tot aan mijn middel bedekt met modder drijfnat van de regen en geradbraakt. Les 5 neem altijd een kompas en sportrepen mee ook al wordt de natuur wandeling simpel.
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:17:59 #29
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_36738157
Eens van Adam CS naar Zaandam centraal geprobeerd te komen
Meestal vertrekt de betreffende trein vanaf spoor 7 of 8. Deze keer stond ik, met nog een hele grote groep mensen al zeker 15 min te wachten en geen trein.. Wordt er even later omgeroepen dat de trein voor Zaandam op perron 2 staat te wachten. Rennen als een malle! Kom ik op perron 2 vertrekt ie net!! Geen mens die dat vanaf perron 7 had gehaald!
Meer een blunder van de NS, maar toch.
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_36740110
Zo'n man met de hamer verhaal heb ik ook al eens aan den lijve ondervonden tijdens een hete dag in het voorjaar van 2004. Even met zijn zevenen een rondje om het meer van LaRoche. De stommigheid in de feiten dat het meer steeds groter bleek dan we op de kaart eerst inschatten, de wegen steeds smaller en onbegaanbaarder werden en het feit dat we met een kinderbuggy aan deze tocht begonnen, haalden het niet bij ons lunchpakket bestaande uit slechts 1 liter water...
Voor ons allen...
Geluk bij een ongeluk vonden we nederlands sprekende Walen (!) die ons naar de auto's gereden hebben. Pfff, dat zal ons NOOIT meer overkomen.
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:32:51 #31
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_36740520
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:22 schreef edsuit het volgende:
In augustus 2004 ben ik met een paar vrienden met de trein naar het Sziget Festival in Boedapest, Hongarije geweest. We gingen door Duitsland, door Oostenrijk, en op een gegeven moment kom je op het laatste station voor de grens van Oostenrijk en Hongarije, een klein station in the middle of nowhere. Eerst kwam de Oostenrijkse douane langs. Toen kon een van ons zijn paspoort niet vinden.. maar hij had nog wel een kopie. Ok, dat was ook goed.
Maar daarna kwam de Hongaarse douane. "PASPORT KONTROL!" Wij hadden geen idee dat je door beide landen gecontroleerd moest worden, dus wij probeerden uit te leggen dat we net al gecontroleerd waren. Verstond 'ie blijkbaar niet: "PASPORT KONTROL!". Met de paspoortkopie nam hij geen genoegen. Wij probeerden het op een of andere manier uit te leggen, maar de beambte zei alleen maar: "PRIVATPROBLEME, AUFSTEIGEN!". Wat? "AUFSTEIGEN!". Wij probeerden verhaal te halen maar die gast kon geen Engels, slechts een paar woorden Duits en hij deed absoluut geen moeite om ons te verstaan. En daar ging onze vriend, met nog een stel andere mensen (er zaten nogal wat festivalgangers in de trein) moest hij achterblijven op het station. Wij dachten toen echt dat 'ie gewoon terug zou moeten. Wij gingen maar verder.. achteraf hadden we misschien met 'em mee moeten gaan, maar we waren te verbaasd en verbouwereerd om even helder na te denken en we konden het eigenlijk gewoon niet geloven.
Gelukkig mocht 'ie alsnog door, hij kreeg een tijdelijk paspoort en mocht op de volgende trein naar Boedapest, waar we hem weer zagen.
Natuurlijk kunnen we er nu om lachen, maar toen was het iets minder leuk In ieder geval zal geen van ons ooit zijn paspoort nog vergeten!
Wij hebben zo'n rit ooit met de bus gedaan, met school.
Inderdaad dubbele controle.

Maar voordat het zover was moesten de 2 bussen VOOR ons compleet uigeladen worden. Tassen doorzocht etc.

Bij ons kwamen ze 'slechts' met een stel herdershonden en mitrailleurs de bus binnen
De bus mocht naar de hefboom rijden. En de bus MOEST en ZOU op het streepje stoppen

Alle controle gehad mochten we erdoor en uitstappen zodat we een hapje konden eten bij de wegrestaurantjes. Daarna een beetje rondgelopen. Werden we WEER aangehouden door een stelletje patrioullerende beambtes. Paspoort controle
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:35:33 #32
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_36740604
Ohja, blunder van mij: op zaterdag moeten vliegen naar Engeland en tot de ontdekking komen dat m'n paspoort stuk is (die plastic kaart was afgebroken). Ze kunnen dan geen noodpaspoort verstrekken tenzij je een uitreksel van het bevolkinsregister hebt. Wat natuurlijk niet mogelijk is op zaterdag want dan is de burgerlijke stand dicht
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:14:57 #33
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_36743940
Natuurlijk heb ik geen reisstommiteiten van mezelf , maar een vriend van mij ging een keer een vriend van hem opzoeken in Turijn. Tickets naar Turijn bleken nogal duur, dus dan maar vliegen op Genua, dacht-ie... is ook niet zover weg. Pas op Schiphol bleek het ticket "Genova" (Genua) een ticket "Geneve". Was het tóch nog een duur reisje...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:34:22 #34
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_36747818
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
Terugvlucht vanuit Bangkok naar Helsinki op bijvoorbeeld vrijdag de 7e om 00.10. Ik denk dus....als ik vrijdagochtend in Bangkok arriveer vanuit Phuket, ben ik ruim op tijd om vrijdagavond rond een uur of 9 a 10 in te checken nietwaar ?

De woensdag daarvoor ga ik uit verveling bij zo´n reisbureautje voor het eerst van mijn leven een vlucht herbevestigen. Neehoor, u staat niet op de lijst voor de vrijdagavondvlucht naar Helsinki. Blijkt dus...... 00.10 is het vrijdag ja, al 10 minuten. Het restant van de avond is dus echt donderdag . Had ik dus bijna mijn vlucht met 24 uur niet gehaald.
Je zou ze de kost moeten geven welke mensen vanaf Bangkok met China Airlines terug naar Amsterdam vliegen, deze vertrekt ook om 02.25...

Afhankelijk van het ticket is het een duur geintje, heb je een duurder ticket, en er is plaats dan kan je gewoon mee, heb je het goedkoopste ticket, tja dan moet je een nieuwe (enkele) reis kopen... en das niet goedkoop met een prijs rond de 500 Euro...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_36757441
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:20 schreef Rory78 het volgende:
Zo'n man met de hamer verhaal heb ik ook al eens aan den lijve ondervonden tijdens een hete dag in het voorjaar van 2004. Even met zijn zevenen een rondje om het meer van LaRoche. De stommigheid in de feiten dat het meer steeds groter bleek dan we op de kaart eerst inschatten, de wegen steeds smaller en onbegaanbaarder werden en het feit dat we met een kinderbuggy aan deze tocht begonnen, haalden het niet bij ons lunchpakket bestaande uit slechts 1 liter water...
Voor ons allen...
Geluk bij een ongeluk vonden we nederlands sprekende Walen (!) die ons naar de auto's gereden hebben. Pfff, dat zal ons NOOIT meer overkomen.
1 liter water voor 7 + 1/4 persoon

Mijn 'redding' kwam van een groep Nederlanders op survival weekend. Om 6 uur s'avonds tref ik die groep in het bos bij de rivier met hun vrachtwagen. Ik strompel naar ze toe en prevel dat ik een telefooonnummer van lokale taxi zoek. Nou dat kwam goed uit ze moesten ook naar Trois Point. Maar ze moesten wel eerst het deel af maken waar iedereen met een glijtouw de rivier over is.

Ze hadden een drukke dag gehad, kanoen, fietsen, wandelen en dan nu over de rivier.
In hun groep was ook een meisje dat s'ochtends met kano in het water was gevallen (vind je het gek die rivier was door regen behoorlij heftig) . Totaal van de kaart door de kou, maar ze moest van de Nederlandse organisatie het hele programma mee doen. En nu kon dat meisjes dus een uur lang wachten tot iedereen aan de overkant was ondertussen stond naast haar een vrachtwagen met chauffeur te wachten om het materiaal te vervoeren. Ik zei er wat van, maar had geen kracht meer om amok te maken. Gelukkig waren de deelnemers wat socialer en gaven haar alle kleding die ze konden afstaan en mij een biscuitje.

En dan was het moment dat iedereen naar Trois Point kon gaan, inclusief de vrachtwagen. En denk je dat de leiding meteen die verkleumde meid of uitgeputte mejufrouw Flipflop in de vrachtwagen zetten? Welnee, het moest een echt sportief weekend blijven. En iedereen mocht lopen. De groep deelnemers wachtte bij aankomst op de camping nog een gevecht om 1 douche en kantine corvee.

Gelukkig had ik mijn eigen weekend organisatie inclusief pension met pasta restaurant onder mijn kamer. Echt na die ervaring weet ik het zeker; Nederlanders moeten geen survival dingen of bergtochten in het buitenland organiseren...ze snappen geen ruk van de natuur.
  zaterdag 8 april 2006 @ 02:13:27 #36
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_36757699
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 01:51 schreef Dual.Flipflop het volgende:

[..]

Mijn 'redding' kwam van een groep Nederlanders op survival weekend. Om 6 uur s'avonds tref ik die groep in het bos bij de rivier met hun vrachtwagen. Ik strompel naar ze toe en prevel dat ik een telefooonnummer van lokale taxi zoek. Nou dat kwam goed uit ze moesten ook naar Trois Point. Maar ze moesten wel eerst het deel af maken waar iedereen met een glijtouw de rivier over is.

Ze hadden een drukke dag gehad, kanoen, fietsen, wandelen en dan nu over de rivier.
In hun groep was ook een meisje dat s'ochtends met kano in het water was gevallen (vind je het gek die rivier was door regen behoorlij heftig) . Totaal van de kaart door de kou, maar ze moest van de Nederlandse organisatie het hele programma mee doen. En nu kon dat meisjes dus een uur lang wachten tot iedereen aan de overkant was ondertussen stond naast haar een vrachtwagen met chauffeur te wachten om het materiaal te vervoeren. Ik zei er wat van, maar had geen kracht meer om amok te maken. Gelukkig waren de deelnemers wat socialer en gaven haar alle kleding die ze konden afstaan en mij een biscuitje.

En dan was het moment dat iedereen naar Trois Point kon gaan, inclusief de vrachtwagen. En denk je dat de leiding meteen die verkleumde meid of uitgeputte mejufrouw Flipflop in de vrachtwagen zetten? Welnee, het moest een echt sportief weekend blijven. En iedereen mocht lopen. De groep deelnemers wachtte bij aankomst op de camping nog een gevecht om 1 douche en kantine corvee.

Gelukkig had ik mijn eigen weekend organisatie inclusief pension met pasta restaurant onder mijn kamer. Echt na die ervaring weet ik het zeker; Nederlanders moeten geen survival dingen of bergtochten in het buitenland organiseren...ze snappen geen ruk van de natuur.
Wij hebben zoiets in Luxemburg gedaan. Dat was geregeld door Belgen. In dit geval Belgen met verstand van zaken. Was goed geregeld
pi_36757809
Ik geloof graag dat die Belgen er een mooi weekend van wisten te maken.

Waarschijnlijk zijn Belgen ook niet zo op de penning dat hoe dan ook elk onderdeel van het weekend moet gebeuren, want anders ....
Waarschijnlijk snapt een Belg ook veel beter wat de kracht van een riviertje is na een heftig regen periode. Dat is geen Oostvaarderplas, maar een volwaardige wasmachine die groeit.
pi_36760093
Mijn grootste blunder vond plaats op de laatste dag van 'n vakantietrip. Twee dames kwamen los van elkaar en zonder dat ze elkaar kenden me uitzwaaien op het vliegveld. Dat werd een bitchfight.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 8 april 2006 @ 10:56:21 #39
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36760255
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 10:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mijn grootste blunder vond plaats op de laatste dag van 'n vakantietrip. Twee dames kwamen los van elkaar en zonder dat ze elkaar kenden me uitzwaaien op het vliegveld. Dat werd een bitchfight.
Waren het daarna ook allebei exen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36760284
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 10:56 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Waren het daarna ook allebei exen?
Ik heb me er wel uit kunnen lullen. Stond toen wel even met m'n mond vol tanden. Dan ben je wel even blij dat je door de douane kunt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:43:11 #41
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_36761311
Mijn ouders dachten dat het een goed idee zou zijn om op klaarlichte dag met 5 kinderen een stukje te wandelen over The strip in Las Vegas. Toen we van Luxor (die piramide) zowat uitgedroogd aan waren beland bij Caesars Palace kwamen ze alsnog tot de conclusie dat het niet zo verstandig plan was .
pi_36762075
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 01:51 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Beter dan 5 liter schoonmaakazijn voor 5 personen...

Uitleg:

We reden met de auto door Zuid Afrika en stopten bij een lokale supermarkt in een klein stadje om wat eten en drinken in te slaan voor een hele dag rijden door Drakensbergen. We komen de supermarkt uit en bedenken dat we nog water moeten hebben.
Dus ik loop terug de supermarkt in en zoek naar de flessen water. Naast het water staan jerrycans van 5 liter zonder etiket voor ongeveer dezelfde prijs...
Groot was toen ook de verbazing bij de eerstvolgende stop dat het water wel erg vreemd rook... en na goed zoeken bleek er ook een kleine stempel op te staan dat het schoonmaakazijn was in plaats van water
pi_36767706
In Sao Paulo ging ik met een airport shuttle naar de luchthaven. Bij het kopen van het kaartje vroeg ik nog welke bus ik moest nemen om op tijd op de luchthaven te zijn. De verkoopster zei 15.40u.

Eigenwijs als ik ben, dacht ik 's middags dat ik wel een bus later kon nemen (16.20u), dus dat deed ik. Eenmaal in de bus drong het tot me door dat ik een fout had gemaakt in de berekening van de reistijd, en het was superdruk op de weg dus ik belde de luchtvaartmaatschappij vast op om te vragen tot wanneer ik in kon checken. Er werd gezegd dat ik maar meteen naar een info balie moest gaan omdat ik het toch niet zou halen.

Eenmaal aangekomen zag ik dat ik nog 1 minuut had, heb met geweld mijn bagage gepakt en ben als een gek gaan rennen. Bus kwam natuurlijk aan bij terminal A, terwijl ik naar C moest.... ik rende als een kip zonder kop met zo'n baggagekarretje en iedereen ging voor me uit de weg. Check-in was al bezig met afsluiten, maar ik mocht na even schattig kijken nog net mee.

Eind goed al goed dus, als ik 1minuut later was geweest had ik in een hotel moeten overnachten, toeslag moeten betalen, aansluitende vlucht gemist etc. Ik ben echt nog nooit zo lomp geweest, en hoop het ook niet meer te zijn. Het was een wijze les - altijd luisteren mensen die er verstand van hebben
Ik zoek niet, ik vind.
  maandag 10 april 2006 @ 09:25:47 #44
140904 MLF
Unazukin
pi_36813992
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 03:13 schreef mr.marcus het volgende:
Ik moest van Madr5id naar Amsterdam vliegen.

Op die borden staan tot 2 uur vooruit de vertrektijden.
Ik was ruim van te voren aanwezig, althans dat dacht ik.
Het was 13.00 uur en eindelijk zou mijn vlucht op het bord komen, ik vloog namelijk om 15.00 uur

maar er kwam niets
dus ging ik dat hele bord nog maar eens langs.
Stond mijn vlucht goddomme helemaal bovenaan! bij Final Call

Helemaaaaal para. (vooral omdat ik al ruim 3 kwartier een boek had gelezen op het vliegveld omdat ik echt ruiiim op tijd was)

Heeeeel snel rennen, echt heeeel snel, bagage niet afleveren.

Moest ik met hand en gewone bagage door die poortjes, (ik was voorgekropen) ondertussen stroomde het zweet al van me kop. Zat er een zakmes in me gewone bagage....
dikke chaos, alles uitpakken, zakmes wegflikkeren...

en weer door rennen, natuurlijk de verste gate...

Eindelijk aangekomen, maarja, natuurlijk te laat....
ik was wel zuur, maarja, dikke pech, boek wel een nieuwe vlucht.
Er was echter ook nog een moeder met een klein kind en een ander meisje die de vlucht gemist hadden. Zij dik chaos schoppen, janken, schreeuwen, allerlei redenen dat ze wel moesten wachten.

Kwam er opeens voor ons speciaal een bus.. die ons naar het vliegtuig toe reed.
Instappen in het vliegtuig, ze waren ondertussen al met die rare nooduitgang show bezig.

Ik heb wel tot zo'n beetje Nederland zitten hyperventileren
jemig, schrik je de tering
cool dat ze je op kwamen halen
  maandag 10 april 2006 @ 09:36:32 #45
140904 MLF
Unazukin
pi_36814142
mijn inmiddels ex vriendje was alleen naar Kreta, zomer 2004, de dag dat ie terug zou gaan had ie met de receptie afgesproken dat ze hem zouden wekken, enfin, juffrouw wekt hem, hij pissig dat ie zo vroeg was gebeld, dus die hing de foon op en ging weer slapen, juffrouw ging maar weer bellen, na eindeloos geoever heeft ze hem verteld dat de bus dus nu vertrekt........tja, mijn exvriendje was ff vergeten dat de tijd in Griekenland voor loopt........die heeft de hele vakantie, 2 weken, op de verkeerde, Nederlandse tjd geleefd whahahaa
In alle haast heeft ie de taxi genomen naar het vliegveld en was net op tijd voor de vlucht terug
  maandag 10 april 2006 @ 09:55:12 #46
104963 ETA
European Travel Author
pi_36814427
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 07:27 schreef splendor het volgende:
Ik stond in de stationshal op utrecht centraal op dat gele bord te kijken met alle tijden erop, de trein naar eindhoven zou over 2minuten vertrekken en anders moest ik een uur wachten (zondag avond) dus ik ren naar parron 11/12, snel de roltrap af.. links geen trein te zien, rechts een stampvolle dus ik probeer nog een bord boven me te lezen maar er was al gefloten dus ik duik die trein in en een seconde later gaan de deuren dicht, kijk ik op het bordje achter me.. enschede.
Toen ben ik bij amersfoort maar weer omgedraaid.
been there, done that
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_36815446
Ons welbekende "rome-incidentje" dan maar

Vanuit Rimini in de auto's (3 stuks met 6 man….5 mét rijbewijs) gestapt om naar rome te gaan…. Ik reed voorop met een maatje van me naast me. Alle 3 de auto's waren voorzien van bakkies om zo makkelijk contact te houden ivm de route enzo. Aangezien ik het tot de ring van rome wel wist te vinden (gewoon rechtdoor) ging het allemaal vrij snel. 2 uur lang heeft die mafketel naast me met de kaart op zn schoot gezeten. Eindelijk aangekomen bij de ring van rome was het de vraag of we linksom of rechtsom moesten gaan om bij de camping te komen. Een kleine samenvatting van de conversatie

Auto 1:
Ik: "moeten we linksaf of rechtsaf"
Bijrijder: " Dat weet ik toch niet"
Ik: "wat heb je dan al die tijd zitten doen met die kaart?"
Bijrijder: "Ik heb naar buiten zitten kijken"
Ik: "Je bent de enigste zonder rijbewijs; ik geef je 1 simpele taak en zelfs dát kan je niet!!??"
Bijrijder: "hoe kan ik daar nou wat aan doen?? Ik weet hier toch ook de weg niet?? Ga maar links af"
Ik: "OK, op jou verantwoording"
(stuurt naar links)
Over de bak Auto 2 + 3:
"weten jullie wel zeker dat we links-af moeten??"
Ik: "nee, maar dan moet je bij die prutser naast me zijn"
Bijrijder: "we gaan verkeert….we moeten naar rechts"
Ik over de bak: "NAAR RECHTS!!!"
Bijrijder: "Ohnee, toch links…"
Ik weer over de bak: "Nee, toch links!!"
Bijrijder: "Rechts is toch makkelijker, ga maar naar rechts!!"
Ik over de bak: "Naar rechts!!"
(stuurt naar links, kijkt in het spiegeltje en ziet auto 2 nog naar rechts sturen, en auto 3 het niet meer halen en linksaf gaan)

Na enig gescheld en gevloek tegen onze "navigator" toch maar met auto 3 bellen (buiten bereik van de bakkies)
Die bleken de tol-weg af te moeten, meteen weer keren (dus door de barieres) en de tolweg weer op gaan, daarna voorbij de splitsing weer hetzelfde om na ruim anderhalf uur pas op dezelfde parkeerplaats te komen als waar wij stonden…. Ik heb nog nooit iemand zo snel moeten zien wegduiken voor een bos sleutels die naar mn bijrijder zn kop werden gegooid
De ruzie was vrij snel bijgelegd en de kaart werd tevoorschijn getoverd…. En alle 5 mét rijbewijs zien in 1 oogopslag dat linksaf tóch de juiste weg was en auto 3 dus wél goed was gereden
Navigatie in de auto is dan toch wel erg prettig
pi_36825339
3 jaar geleden samen met de vrienden naar Zweden.

Eerst een tussenstop gemaakt ergens in Denemarken. Tentje stond al op (in de snoeiharde wind, ook fijn natuurlijk) en daarna tijd om te eten. Voor de eerste avond hadden we een blik soep meegenomen. Blikopener bleek kapot te zijn, dus in de campingwinkel maar zo'n "camping-blikopener" gehaald. Nou, dat werkte dus voor geen meter dat ding en na een aantal minuten zat ik al onder de tomatensoep en het bloed. Pissig als ik was in de achterbak de verbandsdoos pakken voor een pleister. Zonder er bij na te denken gooi ik de achterklep dicht, met de sleutels nog in de auto. Deuren waren natuurlijk afgesloten.

Paniek natuurlijk, ben je verdomme 10 uur op vakantie en dan gebeurt er dit. Uiteindelijk maar besloten om het clipje die het achterraampje op een kiertje zit te slopen, en zo het raam te openen. Dat lukte gelukkig zonder het raam kapot te maken. Volgende dag konden we dus de gehele omgeving afstruinen naar een Fiat garage voor een nieuw raampje...
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_36868085
De eerste keer met de auto van een vriend z'n vader naar Duitsland rijden was ook een feest. Na een uurtje rijden werden we vanwege werkzaamheden op de A1 dwars door een stad geloosd. Leek allemaal goed te gaan, totdat we die omleidingsbordjes kwijt waren.. Maar voor ons keerde ook een auto dus we waren blijkbaar niet de enige die die bordjes ineens kwijt was. Wij vol vertrouwen daar ook keren, achter die auto aan rijden, met de hoop om weer op de snelweg te komen. Rijd die auto dus plotseling een parkeerterrein op.. en gaat parkeren .
Uiteindelijk na 10 min. rondrijden weer bordjes snelweg gezien.

Op de terugreis was het ook leuk. We zaten in een of ander dorpje waar echt geen hond kwam en ondanks dat we een bordje "Amsterdam" (gewoon witte letters, beetje oud bordje) zagen met een dikke pijl naar links waren we er heilig van overtuigd dat dat absoluut niet dé Amsterdam kon zijn en we volgden ons gevoel... rechtsaf dus. Na een half uur op een vrij onbekende weg gereden te hebben begon er toch een lichtje te branden dat we misschien wel de verkeerde kant op waren gegaan.. Toch maar de kaart erbij gepakt en ja hoor.. .
  dinsdag 11 april 2006 @ 21:31:40 #50
105435 amarena
Just curious
pi_36868677
Met de laatste trein naar Schiphol gaan voor een vliegreis voor een 15 daagse vakantie.

Ruim van tevoren alles ingepakt zodat we zo kunnen vertrekken. 1 minuut voordat we in de auto willen stappen om naar het station te rijden nog ff dubbelcheck
....paspoort..check.., tickets...check, portemonnee...weg??? Hij zat plotseling niet meer in mijn tas!!!
Dikke paniek natuurlijk. Koffer ondersteboven op straat. Vriendliefs koffer ondersteboven op straat. Handbagage op de kop... Maar geen portemonnee. Nou dat werd dus hele huis op de kop.

Na 1 uur zoeken vonden we de portemonnee, in mijn schoen die net onder het bed lag en waar het dus in gegleden is in een onbewaakt moment. Laatste trein was ondertussen al vertrokken.
Dankzij een hééél lief broertje die ons met een noodvaart om half één naar Schiphol heeft gebracht (ruim anderhalf uur rijden) en die de volgende dag weer om 5 uur moest werken... konden we toch onze vlucht halen. Dit heb ik nog vaaaak moeten aanhoren
Veni vidi vici
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')