Waarom wil je het niet uitleggen?quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Goed zo. Roep maar als je een ons weegt.![]()
Nee, maar ik heb geen zin om een discussie te starten die niet om het onderwerp gaat. Dan dwalen we te ver af.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ajjj, evolutionisten en respect. Heb ik een gevoelige snaar geraakt?![]()
klopt, ik lok je uit de tent.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Uitlokking. Ik kan er niets aan doen.
[..]
Respect van evolutionisten? De eerste moet ik nog tegenkomen.![]()
Nou, daar ging wel iets meer aan vooraf. Wel typerend om het weer van je af te schuiven. Wel zo makkelijk he.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Maar om het toch maar even te doen: men stelde hier netjes vragen en jij noemde hen vervolgens dom, doof en blind. Wie heeft er nou geen respect voor wie?
Het is geen kwestie van willen, ik begrijp het gewoon niet. Waarom verklaart het bestaan van DNA dat god ook bestaat?quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarom wil je het niet begrijpen?
Valt wel mee, maar ik heb geen zin om hier op door te gaan.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nou, daar ging wel iets meer aan vooraf. Wel typerend om het weer van je af te schuiven. Wel zo makkelijk he.
Het bewijs krijg je na je dood. Beloofd.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:14 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
klopt, ik lok je uit de tent.
Maar ik ben een harde niet-gelover, ik wil bewijs
Dan is het mooi dat de Islam dat in ieder geval is. Al zou je wel meer moeite kunnen doen om dat respect ook echt uit te dragen dan dat het bij woorden blijft.quote:daarnaast heb ik alle respect voor elke vreedzame levensovertuiging/geloof
begrijpelijk.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Voor velen is de evolutietheorie gewoon makkelijker te geloven als een God.
Ook voor mij, ik hecht meer waarde aan wetenschappelijk bewijs, ook al is het (nog) niet helemaal sluitend.
Beetje late reactie want dit topic gaat HARD!quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:56 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dat is allemaal leuk dat dat dan zo zou zijn maar het verklaard nog niet waarom alle missing links tussen dier en mens niet aanwezig zijn maar oh zoveel apen, waarom is de mens het ENIGE sociaal handelende (ook asociaal trouwens) dier vindbaar dat zoveel bereikt?
het enige dier dat steden kan bouwen, zelfs computers en vlieg-tuigen
dat elkaar met ingewikkeld wapentuig bestrijd etc etc...
en geen enkel tussendier te vinden.
apen zien er uit als mensen en er zijn zoveel apensoorten, ze kunnen mensachtig overkomen maar zullen nooit ook maar een fiets inelkaar knutselen oid.
Net zoals een blauwdruk ergens van het bestaan van een tekenaar verklaart, verklaart het bestaan van DNA dat God bestaat. Helderder dan dat zal je het niet krijgen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van willen, ik begrijp het gewoon niet. Waarom verklaart het bestaan van DNA dat god ook bestaat?
Hoezo? Is respect een te gevoelig onderwerp?quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Valt wel mee, maar ik heb geen zin om hier op door te gaan.
dat is iets genuanceerd in eigen context wat ik dus geloof.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
MAAR!
Het is ook mogelijk dat deze planeet reeds bezet was door veel aapachtigen en andere diersoorten, toen op een gegeven moment buitenaardsen ons hebben gecreerd aan de hand van de beste DNA beschikbaar op deze planeet. Dit kan ook een verklaaring zijn dat er geen missing link is, want we komen dan simpelweg uit een laboratorium ergens. Dit sluit de evolutie overigens niet uit.
Dat is EEN interpertatie, het is echter geen bewijs, aangezien er ook genoeg andere theorieën zijn die wel door de wetenschap ondersteund worden.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Net zoals een blauwdruk ergens van het bestaan van een tekenaar verklaart, verklaart het bestaan van DNA dat God bestaat. Helderder dan dat zal je het niet krijgen.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat grappig, aangezien DNA hét bewijs voor het bestaan van God is.![]()
Nee, en dat heb ik allemaal al uitgelegd.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hoezo? Is respect een te gevoelig onderwerp?
De sumeriers (let maar niet op m'n spelling van hun beschavingsnaam, ik krijg het altijd voor elkaar om em te vergetenquote:Op vrijdag 7 april 2006 17:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dat is iets genuanceerd in eigen context wat ik dus geloof.
(de sumerische context)
Voor mij is het wel een bewijs. Wat zegt het dat de wetenschap het niet kán ondersteunen? Wetenschap is slechts gebaseerd op de beperkte hersencapaciteiten van de mens, meer valt er niet uit wetenschap te halen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is EEN interpertatie, het is echter geen bewijs, aangezien er ook genoeg andere theorieën zijn die wel door de wetenschap ondersteund worden.
Dat was geen uitleg. Dat was de schuld op mij afschuiven.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, en dat heb ik allemaal al uitgelegd.
Er is momenteel geen wetenschappelijk bewijs voor dat het is zoals jij zegt dat het is. Dus de wetenschap kan het niet ondersteunen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat zegt het dat de wetenschap het niet kán ondersteunen?
Religie net zo goed. Dit zegt verder niks.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wetenschap is slechts gebaseerd op de beperkte hersencapaciteiten van de mens, meer valt er niet uit wetenschap te halen.
Hoezo? Dolfijnen gaan ook naar boven om lucht te halen, terwijl ze wel in het water leven en verder gewoon 'vis' zijn. De eerste dolfijn die per ongeluk met pootjes geboren wordt zal op land kunnen lopen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Overgangsvormen, ik heb het er niet zo op. Als een vis lucht haalt boven water gaat hij dood, de volgende vissen daarna ook. Waar komt het punt dat de vis die lucht gaat halen boven water dit overleefd en ineens pootjes krijgt? Nee, lijkt mij dus onzinnig.
ok, en anders kom ik je halen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het bewijs krijg je na je dood. Beloofd.
[..]
ok, das mooi gezegd ik zal eraan denken.quote:Dan is het mooi dat de Islam dat in ieder geval is. Al zou je wel meer moeite kunnen doen om dat respect ook echt uit te dragen dan dat het bij woorden blijft.
Ik ben ook nog in verre niet overtuigd van de evolutietheorie, maar het is voor mij de nu meest voor de hand liggende.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:25 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
begrijpelijk.
juist door het lege begrip *zo heeft god het nu eenmaal gemaakt* ben ik liever gaan zoeken in de kern van alle geloven, die lag in de sumerische samenleving,
op zn eigen dus ook best wetenschappelijk.
maar goed, mensen die alle geloof meteen afdoen als sprookjes zijn niet wijzer dan mensen die evolutietheorie afdoen als een sprookje, het is wat van beiden (tot zover ik weet)
ik geloof daarom ook in geen van beiden zoals het er nu staat.
Goed punt.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Voor mij is het wel een bewijs. Wat zegt het dat de wetenschap het niet kán ondersteunen? Wetenschap is slechts gebaseerd op de beperkte hersencapaciteiten van de mens, meer valt er niet uit wetenschap te halen.
Respecteer een ander dan gewoon om zijn geloof. Ook al gelooft die niet wat jij gelooft.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:37 schreef TC03 het volgende:
Religie net zo goed. Dit zegt verder niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |