Heb al gezocht naar een ander SPSS topic, maar de ene zat al op slot, en de ander bevond zich in dig. En de aard van mij vraag is net iets anders.Ben bezig met mn scriptie, en moet daarvoor wat SPSS uitvoer interpreteren. Heb de gedachtengang bij mijn interpretatie stap voor stap uitgeschreven, en ik heb wel het idee dat het nu gewoon wel moet kloppen... toch raak ik, hoe vaker ik het lees, nogal in de war van de wel/niet significant-shit.
![]()
Dus daarom.. zou iemand met verstand van SPSS dit even na kunnen lezen, en mij vertellen of mijn gedachtengang juist is, en of het resultaat klopt??
Thanks.
Komt ie.
(Helaas lukt het me niet om de tabellen te pasten, maar aangezien ik in mijn interpretatie bijna alle waarden heb overgenomen lijkt het me best mogelijk om alleen daarmee conclusies te trekken over de juistheid van mijn redenaties.. Oeh, ik vraag wel veel van jullie
)NB: Het zijn alle3 interpretaties van T-toetsen voor twee onafhankelijke steekproeven.
1In de tabel blijkt de waarde van de t-toets voor Equal Variances Assumed 9,498 te zijn. Deze waarde ligt niet tussen de 59,288 en 103,734, die de uiterste waarden vormen van de 99%-betrouwbaarheidsinterval. De significantie bij gelijke varianties (Equal Variances Assumed) is dan ook kleiner dan 1% (α=0,01). Dit betekent dat de nul-hypothese met een zekerheid van 99% wordt verworpen.
2De steekproefuitkomst van de t-toets voor Equal Variances Assumed bedraagt 0,679, zo is af te lezen uit de tabel. De 95%-betrouwbaarheidsinterval loopt van -1,046 tot en met 2,151. De toetsingsgrootheid t valt binnen dit gebied. De exacte overschrijdingskans is 0,498 (49,8%). De nul-hypothese wordt niet verworpen bij een betrouwbaarheid van 95%. Er is geen significant verschil.
3De significantie bij Equal Variances Not Assumed, weergegeven in de tabel, is nihil. Dit betekent dat de nul-hypothese significant verschilt. Dit is ook af te leiden uit de t-waarde die niet binnen het 99%-betrouwbaarheidsinterval valt, die loopt van 0,503 tot en met 1,178.
So...does it make any sense (ook zonder tabellen
![]()
)??
![]()
Ik word er helemaal gek van namelijk.
[ Bericht 2% gewijzigd door Cutebutpsycho op 26-05-2006 19:23:43 ]
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."