abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36696428
Kan iemand me op weg helpen? Ik hou van bepaalde arabische/oosterse muziek en zou het graag in mijn bezit hebben, maar ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken. Ik hoor het wel eens als ik bij een oosters restaurant eet ofzo (zoals de Bazar), maar hoe weet ik hoe het heet, en waar haal ik het vandaan?
Ook oosterse rock/metal ben ik naar op zoek. System of a down komt een beetje in de richting van wat ik bedoel, maar ik zoek eigenlijk iets wat nog authentieker oosters klinkt met typische ritmes, toonsoorten en violen en fluiten en de hele mikmak.
Ja lekker duidelijk he ; )
Iemand tips?
pi_36696434
Tarkan.
The gum you like, is coming back in style.
pi_36696611
Ha, ja, das waar. Beetje te poppy naar mn smaak alleen.
  donderdag 6 april 2006 @ 01:28:44 #4
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_36696652
tvp.. ken iemand die ervan houd
  donderdag 6 april 2006 @ 01:28:55 #5
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_36696657
Ik meen mij een Turkse inzending van het Eurovisie Songfestival te herinneren - ongeveer 2/3 jaar geleden - waar een soort van metalbandje speelde.
  donderdag 6 april 2006 @ 01:30:45 #6
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_36696680
Dat ene wijf dat is vernoemd naar een russische helikopter... err.... Hind!
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  donderdag 6 april 2006 @ 04:35:02 #7
144646 Huizilopochtli
Achtung reisenden...
pi_36697453
Arabisch

Amr Diab
Alabina *
Cheb Aissa
Cheb Jalal
Cheb Khaled
Cheb Mami
Fairuz **
Naima Samih
Najat Aatabou
Najwa Karam ***
Nancy Ajram
Natacha Atlas ****
Oum Kalthoum *****
Samira Said ******

* Geniale upptempo bellydance-muziek, vooral geniaal feat. Gypsy Kings
** Katholieke Libanese diva die in haar klassiek, bijna opera-achtige muziekstukken (kunstwerken) de wereldproblematiek ter gehore brengt. Zahrat el madaen is een aanrader van 7 minuten..
***Libanese hedentijdse diva die popachtige nummers brengt met de juiste emotie en arabische toon.
**** Mijn persoonlijke favoriet... Geweldige zangeres, prachtige nummers, frans-arabisch. Nummers als Mon amie la Rose en Amulet zijn te mooi om onbekend te blijven..
***** Grondlegster van de Arabische muziek, gestorven in 1975 maar ondanks alle muzikale revoluties nogsteeds HET icoon...
***** DE populairste zangeres op dit moment.. De Madonna van Marokko...

Turks

DJ Onur *
Gulben Ergen **
Kutsi
Lara ***
Mustafa Sandal
Ozlem Tekin
Sertab Erener ****
Sezen Aksu
Tarkan

* DJ Onur is DE DJ van Turkije.. Als er een hit is, dan maakt hij DE remixes..
** Prachtige zangeres, heerlijke stem.. Nummers als Sade ve Sadece en Bosubosuna zijn werkelijk geniaal..
*** Ken eigenlijk maar 1 nummer van Lara.. Maar dat is wel het lekkerste Turkse nummer ooit. ALLAH VERSIN heet het...
**** Kandidate voor het songfestival, en inmiddels (toen ook al) een grote diva in Turkije... Het nummer Everyway that I can is ondertussen wel bekend.. Maar luister eens naar: Ask Olmez.

P.s.
Mocht je nog vragen hebben... Op het gebied van Turkse en Arabische muziek weet ik zo goed als alles... (Ook Iraanse trouwens..)
Nos poma natamus
  donderdag 6 april 2006 @ 08:48:38 #8
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_36698331
quote:
Op donderdag 6 april 2006 01:28 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik meen mij een Turkse inzending van het Eurovisie Songfestival te herinneren - ongeveer 2/3 jaar geleden - waar een soort van metalbandje speelde.
Ze heet Sertab Erener en ze maakt hele mooie muziek die het niveau songfestival ver onstijgt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sertab_Erener

Non possumus non loqui
  donderdag 6 april 2006 @ 08:55:06 #9
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_36698416
quote:
Op donderdag 6 april 2006 04:35 schreef Huizilopochtli het volgende:

P.s.
Mocht je nog vragen hebben... Op het gebied van Turkse en Arabische muziek weet ik zo goed als alles... (Ook Iraanse trouwens..)
Graag, om even Off Topic te gaan. Ik heb dezelfde vraag als TS. In een Iraans restaurant heb ik hele mooie muziek gehoord. De ober kon me niet precies vertellen welke artiest het was, omdat het een verzamel CD was die opstond.
In de Phonoteek bij ons is een flink stuk ruimte vrijgemaakt voor Iraanse muziek, maar ik weet niet zo goed welke CD ik moet pakken. Ik heb op goed geluk een CD genomen van Mohammed Reza, maar die kon me toch niet zo boeien.

Als je nog tips voor me hebt, dan graag. Liefst rustige, serene muziek
Non possumus non loqui
pi_36698795
quote:
Op donderdag 6 april 2006 04:35 schreef Huizilopochtli het volgende:
Arabisch

Amr Diab

...
Amr Diab is heerlijke muziek, met name omdat het eigenlijk stiekem heel westers is. Echt lekker gemekker zeg maar. Die anderen die je noemde, ga ik ook allemaal zeker een kans geven. (Tevens is het lente )
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_36700989
Wow, bedankt Huizilopochtli, hier heb ik wat aan!
  donderdag 6 april 2006 @ 12:40:08 #12
144646 Huizilopochtli
Achtung reisenden...
pi_36704356
quote:
Als je nog tips voor me hebt, dan graag. Liefst rustige, serene muziek
Iraanse muziek

Wat natuurlijk geweldig is, is de Iraanse zangeres die (met het jammergenoeg Engelse nummer Habibi) de charts in Duitsland en ook Nederland (funX / Tmf/ Box) bereikte... Met dit voorbeeld komt gelijk de complexiteit van Iraanse muziek naar voren... Er zijn tal van geniale zangers en zangeressen, maar aangezien ze stuk voor stuk in ballingschap leven, en hun landgenoten van hun muziek verstoken blijven, gaan ze veelal over in de taal van het land waar ze thans verblijven.

Ik heb een aantal tips op een rijtje gezet, maar het zal wat moeite kosten om er aan te komen.

Googoosh *
Sima Bina **
Pari Zangeneh ***
Moein (Ik vind het bagger, maar hijs ultiem in Iran)
Shahrzad
Susan Roshan
Anis Moin

* Prachtige zangeres met een recent album. In 2005 toerde ze nog door de States. Het nummer Baa Ham is erg goed, en met Ahoouye Eshg bedankt ze al haar fans.
** Fenomenale uitstraling, wereldwijd gewild (de komende maanden tourt ze door de VS< Canada en tenslotte Dubai).. Te beluisteren (fragmenten) op http://www.sima-bina.com/media.php
*** Iraanse folk-zangeres, met fluwelen sopranenstem, moeilijk te vinden, net als elke diamant.
Nos poma natamus
  donderdag 6 april 2006 @ 14:14:07 #13
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_36707374
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:40 schreef Huizilopochtli het volgende:

[..]

Iraanse muziek

Wat natuurlijk geweldig is, is de Iraanse zangeres die (met het jammergenoeg Engelse nummer Habibi) de charts in Duitsland en ook Nederland (funX / Tmf/ Box) bereikte... Met dit voorbeeld komt gelijk de complexiteit van Iraanse muziek naar voren... Er zijn tal van geniale zangers en zangeressen, maar aangezien ze stuk voor stuk in ballingschap leven, en hun landgenoten van hun muziek verstoken blijven, gaan ze veelal over in de taal van het land waar ze thans verblijven.

Ik heb een aantal tips op een rijtje gezet, maar het zal wat moeite kosten om er aan te komen.

Googoosh *
Sima Bina **
Pari Zangeneh ***
Moein (Ik vind het bagger, maar hijs ultiem in Iran)
Shahrzad
Susan Roshan
Anis Moin

* Prachtige zangeres met een recent album. In 2005 toerde ze nog door de States. Het nummer Baa Ham is erg goed, en met Ahoouye Eshg bedankt ze al haar fans.
** Fenomenale uitstraling, wereldwijd gewild (de komende maanden tourt ze door de VS< Canada en tenslotte Dubai).. Te beluisteren (fragmenten) op http://www.sima-bina.com/media.php
*** Iraanse folk-zangeres, met fluwelen sopranenstem, moeilijk te vinden, net als elke diamant.
Thnx.

Ik zal gelijk vanmiddag even een bezoekje aan de fonotheek brengen om te kijken of ze één van bovenstaande artiesten in de bak hebben staan.
Non possumus non loqui
  donderdag 6 april 2006 @ 14:47:19 #14
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_36708502
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:48 schreef Knip het volgende:

[..]

Ze heet Sertab Erener en ze maakt hele mooie muziek die het niveau songfestival ver onstijgt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sertab_Erener

Nee die bedoelde ik niet. Ik heb het even opgezocht, de groep heet Athena en ze brachten het liedje For Real ter gehore. Semi-metal op zijn Turks.

Ze werden uiteindelijk nog 4e in de rangschiking.
pi_36708771
De film 'Inside Man' heeft een heerlijk Indiaas popnummer aan het begin aan bij de aftiteling van de film. Meer info: http://www.desitrain.com/2006/03/26/inside-man-chaiyya-chaiyaa/
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
  vrijdag 23 maart 2007 @ 23:28:23 #16
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_47600011
Hakim . Egyptische Sha'bi muziek, zeg maar de popmuziek van daar .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_47600318
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:47 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Nee die bedoelde ik niet. Ik heb het even opgezocht, de groep heet Athena en ze brachten het liedje For Real ter gehore. Semi-metal op zijn Turks.

Ze werden uiteindelijk nog 4e in de rangschiking.
Athena is meer ska Het nummer van het songfestival was For Real. Andere leuke liedjes: I'st, diho, son defa, kime ne...
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:54:15 #18
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_52363066
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Amr Diab is heerlijke muziek, met name omdat het eigenlijk stiekem heel westers is. Echt lekker gemekker zeg maar. Die anderen die je noemde, ga ik ook allemaal zeker een kans geven. (Tevens is het lente )
Amr Diab .
Nieuw album uit onlangs, weererg prettig: http://www.nogomi.com/artist.asp?albumid=1542&id=62&letter=? voor meer materiaal van het nieuwe album.

Maar ook nummers als El allem alla blijven lekker .
pi_52365166
Talvin Singh - OK

Das een puik album. Vooral de openingstrack. Veelal instrumentals en prima op een zonnige dag.
pi_52384475
Uiteraard Athena! De turkse band die in 2004 4e werd bij Eurovisie Songfestival.
Ze maken rock / ska muziek, echt heel goed.
Ik heb 2 van hun CD's, US en Athena.
Vooral US heb ik grijsgedraaid, er staan ook 3 nummers in het engels op.

Hun myspace
hun internetsite
In life you achieve what you thínk you deserve
  woensdag 15 augustus 2007 @ 12:04:39 #21
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_52385206
Je vraagt wel veel zeg, ik zal eens ff kijken in men archiefje
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 12:06:55 #22
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_52385275
RAI muziek uit de noord afrikaanse landen, cheb khaled etc...
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:42:51 #24
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_52409052
Hm mwah, ik heb hier wat death metal enzo, maar dat zoek je niet.

Dus dan maar wat leuke turkse rock:mooi
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:08:13 #25
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_52479053
Héél veel moderne Arabische muziek, diverse genres, is te vinden op Nogomi. Gewoon even zoeken op de artiest die je wil, vind je al het uitgebrachte materiaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')