Ze heet Sertab Erener en ze maakt hele mooie muziek die het niveau songfestival ver onstijgt.quote:Op donderdag 6 april 2006 01:28 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik meen mij een Turkse inzending van het Eurovisie Songfestival te herinneren - ongeveer 2/3 jaar geleden - waar een soort van metalbandje speelde.
Graag, om even Off Topic te gaan. Ik heb dezelfde vraag als TS. In een Iraans restaurant heb ik hele mooie muziek gehoord. De ober kon me niet precies vertellen welke artiest het was, omdat het een verzamel CD was die opstond.quote:Op donderdag 6 april 2006 04:35 schreef Huizilopochtli het volgende:
P.s.
Mocht je nog vragen hebben... Op het gebied van Turkse en Arabische muziek weet ik zo goed als alles... (Ook Iraanse trouwens..)
Amr Diab is heerlijke muziek, met name omdat het eigenlijk stiekem heel westers is. Echt lekker gemekker zeg maar. Die anderen die je noemde, ga ik ook allemaal zeker een kans geven. (Tevens is het lentequote:
Iraanse muziekquote:Als je nog tips voor me hebt, dan graag. Liefst rustige, serene muziek
Thnx.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:40 schreef Huizilopochtli het volgende:
[..]
Iraanse muziek
Wat natuurlijk geweldig is, is de Iraanse zangeres die (met het jammergenoeg Engelse nummer Habibi) de charts in Duitsland en ook Nederland (funX / Tmf/ Box) bereikte... Met dit voorbeeld komt gelijk de complexiteit van Iraanse muziek naar voren... Er zijn tal van geniale zangers en zangeressen, maar aangezien ze stuk voor stuk in ballingschap leven, en hun landgenoten van hun muziek verstoken blijven, gaan ze veelal over in de taal van het land waar ze thans verblijven.
Ik heb een aantal tips op een rijtje gezet, maar het zal wat moeite kosten om er aan te komen.
Googoosh *
Sima Bina **
Pari Zangeneh ***
Moein (Ik vind het bagger, maar hijs ultiem in Iran)
Shahrzad
Susan Roshan
Anis Moin
* Prachtige zangeres met een recent album. In 2005 toerde ze nog door de States. Het nummer Baa Ham is erg goed, en met Ahoouye Eshg bedankt ze al haar fans.
** Fenomenale uitstraling, wereldwijd gewild (de komende maanden tourt ze door de VS< Canada en tenslotte Dubai).. Te beluisteren (fragmenten) op http://www.sima-bina.com/media.php
*** Iraanse folk-zangeres, met fluwelen sopranenstem, moeilijk te vinden, net als elke diamant.
Nee die bedoelde ik niet. Ik heb het even opgezocht, de groep heet Athena en ze brachten het liedje For Real ter gehore. Semi-metal op zijn Turks.quote:Op donderdag 6 april 2006 08:48 schreef Knip het volgende:
[..]
Ze heet Sertab Erener en ze maakt hele mooie muziek die het niveau songfestival ver onstijgt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sertab_Erener
![]()
![]()
![]()
Athena is meer skaquote:Op donderdag 6 april 2006 14:47 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Nee die bedoelde ik niet. Ik heb het even opgezocht, de groep heet Athena en ze brachten het liedje For Real ter gehore. Semi-metal op zijn Turks.
Ze werden uiteindelijk nog 4e in de rangschiking.
Amr Diabquote:Op donderdag 6 april 2006 09:19 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Amr Diab is heerlijke muziek, met name omdat het eigenlijk stiekem heel westers is. Echt lekker gemekker zeg maar. Die anderen die je noemde, ga ik ook allemaal zeker een kans geven. (Tevens is het lente)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |