abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 april 2006 @ 14:06:26 #176
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_36707107
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:02 schreef nietzman het volgende:

[..]

Zonder de US hadden de Russen wel afgerekend met Afghanistan, want Osama zonder Amerikaanse steun hadden ze natuurlijk zo overheengewalst.
Dit topic terzijde; ik weet niet wat je hebt geslikt vriend maar Afghanistan werd bezet (echt bezet..), onvoorwaardelijk en niet ter verspreiding van de democratie of ter verbetering van de mensenrechten.De bezetter was een vijand van de VS en zeer zeker een vijand van de Afghaanse bevolking. Het enige juiste wat Amerika had kunnen doen was het ondersteunen van het verzet tegen de Russen en dat hebben ze gedaan, hulde daarvoor !
if you assume nothing you assume you know everything
pi_36707197
Amnesty International heeft natuurlijk gewoon helemaal gelijk. Ook toen het de martelkampementen van de Amerikanen de Goelag van de 21e eeuw noemde. Het was alleen niet diplomatiek.
  donderdag 6 april 2006 @ 15:33:36 #178
143470 GinzaGirl
Heart of Yakuza
pi_36709786
Nou ja.
ik vind het wel goed,
ik heb het niet zo op amerikanen dus ik vind dat overal waar je ze op kan pakken, moet je gewoon doen!
With love,
pi_36711869
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:09 schreef Monidique het volgende:
Amnesty International heeft natuurlijk gewoon helemaal gelijk. Ook toen het de martelkampementen van de Amerikanen de Goelag van de 21e eeuw noemde. Het was alleen niet diplomatiek.
De Amerikanen hebben de pech dat ze een open sameleving met democratie hebben icm een grote pers.
Yeah baby Yeah!
pi_36713506
'De terroristen " lees ik hier vaak , zijn dat mensen die geboren zijn met een grote 'T' op hun rug ofzo. -Good -bad , -right -wrong , with us or wihout us , terrorist- mens . dit soort denken komt van mensen die de complexiteit van de wereld niet aankunnen.

De VS zijn op dit moment bezig met het kweken van nieuwe terreur haarden . Het nieuwes verteld ons bv dat de taliban aanhang groter is geworden door het lompe optreden van de VS in dat land .
Amerikaanse soldaten beschouwden onterecht andere groeperingen als zijnde terroristisch .

Terrorisme bestrijding is slechts een klein deel van dat wat de VS met die Oorlogen wil bereiken , maar wordt wel gebruikt al srechtvaardiging van die oorlog .

Een regering die zich verlaagt tot het schenden van mensenrechten is geen haar beter als een terrorist .

Hoe herken je een terrorist eigenlijk ???? een grote 'T' op z'n rug
  donderdag 6 april 2006 @ 17:47:17 #181
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36714281
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is ook een illusie dat je zulke radicale tegenstanders van het democratische gedachtengoed met datzelfde gedachtengoed wel aan kan pakken.
[..]
Laat ik het nog eens zeggen, terrorisme is een aanvalsstrategie. Het ligt nog het dichtst in de buurt bij een Guerilla-oorlog zoals in Vietnam. Dat win je nooit, en dat is ook niet gewonnen. Of zoals het grote Rusland versus Tsjetsjenië, dat is ook nooit gewonnen.

Zelfs in een politiestaat, met 3 videocamera's per persoon, een land waar 1 op de 3 personen bij de 'veiligheidsdienst' werkt, al dan niet part-time om te infiltreren bij de resterende bevolking, in een land waar iedereen zichzelf moet identificeren met gelaatscans, irisscans, vingerafdrukken, ID-kaarten, RFID-chips, etc., in een land waar alle communicatie via telefoon en internet bij wordt gehouden, zélfs, en misschien júist daar heb je nog steeds kans op terrorisme. Om nog maar niet te spreken van de misbruik die door de veiligheidsdienst op zal treden, omdat het simpelweg mensen zijn.

Alleen zal je er dan weinig van het hele misbruik en terrorisme horen, want als het zo ver is, zal de media ook wel in macht van de 'veiligheidsdienst' zijn.

Het is een illusie dat we ooit terrorisme uit zullen roeien, net zoals het een illusie is dat we diefstal uitroeien. En misbruik van macht komt alleen bij de lage personen voor? Heb je al de avatar van RichardQuest gezien? Silvio Berlusconi die neuk-bewegingen maakt achter een agente.

Je zal het nooit winnen, dat is nou net het hele idee achter terrorisme en guerilla-oorlogvoering.
http://en.wikipedia.org/wiki/Guerrilla_warfare
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vietnam_oorlog
De Vietnam oorlog duurde 30 jaar, en na een wapenstilstand en nadat de geldkraan werd dichtgedraaid heeft men zich maar teruggetrokken.

Maar gewonnen heeft men het nooit. En dan heb ik het nog even niet over agent Orange of napalm...
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:41 schreef Scorpie het volgende:
Zolang mensen in de wereld nog "humaan" willen omgaan met terroristen en mensen die de vrije wereld zo furieus haten, zullen we nooit van het terrorisme afkomen, erger nog, dan zie ik het terrorisme overwinnen.

Wanneer gaan mensen zien dat de enige manier om deze terroristen te overwinnen, keihard terug te slaan is?
Nouja, er is één manier om te winnen. Zelf in een atoomschuilkelder gaan zitten, en met iets van 30 flinke kernkoppen de rest van de wereld uitroeien.
Dan roei je de mens uit, en ben je gelijk van je criminaliteit af ook.

[ Bericht 9% gewijzigd door Yildiz op 06-04-2006 18:38:57 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_36715447
Ik vind het goed om te zien dat mensen opkomen voor diegene die onschuldig gevangen zijn gezet, maar ik denk dat het in dit soort kwesties zo is dat er offers gemaakt moeten worden om het hogere doel te bereiken. En al dat anti Amerika, tja ze steken hun nek uit voor ons allemaal en vangen de klappen op. Mensen zijn steeds vaker zo dat ze niet genieten van datgene dat ze wel hebben, maar gewoon steeds net iets anders willen. Amerika controleert veel in de wereld, en daar sta ik achter, en ook dat ze levens op het spel zetten om voor de democratie op e komen. Wat het is met die terroristen, tja ik vind triest dat mensen er nog respect voor hebben, zijn dit hippies ? of mensen die ontevreden zijn over onze overheid. Nou ik zeg jullie nogmaals dit, als hier in Nederland een aanslag komt, dan kunnen jullie jezelf mede schuldig achten voor het niet voorstander zijn van de harde aanpak van terroristen. Ohja en "hmm dan komt er een onschuldige terrorist in de gevangenis" Dat valt ook wel mee, als je er niks mee te maken wilt hebben, dan heb je ook geen contact met terorristen en dan zal je ook niet zo snel worden opgepakt. Maar het doet mij goed om te lezen dat er hier nog mensen zijn die gewoon inzien, dat de terroristen geen rechten hebben, ze willen z.s.m dood en willen veel mensen meesleuren de dood in, degene die dit van plan zijn maar ook degene die hier sympathie voor hebben, en dus ervoor kunnen zorgen dat meerderen een aanslag plege, zijn terroristen. De slachtoffers zijn onschuldige mensen, ook jij , ja jij je zit achter je computer als nobele ridder op Amerika te bashen, maar als jij morgen naar de bioscoop gaat met je vriendin zouden de terroristne jou kunnen aanvallen. Tja nederland laat ze af en toe gewoon rondlopen ipv dat ze gemarteld worden in een ver land. Nou dan kan ik niet eens tegen je zeggen "i told u so" omdat je dan dood bent.
  donderdag 6 april 2006 @ 18:51:10 #183
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36716105
Ik ga even afkorten, B staat voor bullshit.
quote:
Op donderdag 6 april 2006 18:31 schreef LrdMetalSonic het volgende:
Ik vind het goed om te zien dat mensen opkomen voor diegene die onschuldig gevangen zijn gezet, maar ik denk dat het in dit soort kwesties zo is dat er offers gemaakt moeten worden om het hogere doel te bereiken.
B, riekt naar machiavellisme
quote:
En al dat anti Amerika
Ik ben alvast pro-Amerika, kan onwijs goed met het overgrote deel opschieten, zelfs al zijn ze pro-Bush, ik doe geen poging om ze over te halen, ik ben echter ook pro-trias-politica (scheiding van de machten) en ik kom op voor een eerlijke rechtstaat. Dat is het.
quote:
, tja ze steken hun nek uit voor ons allemaal en vangen de klappen op. Mensen zijn steeds vaker zo dat ze niet genieten van datgene dat ze wel hebben, maar gewoon steeds net iets anders willen. Amerika controleert veel in de wereld, en daar sta ik achter, en ook dat ze levens op het spel zetten om voor de democratie op e komen.
B. Mensen die alleen maar een Casio dragen in de penis snijden vind ik nou niet echt voor de democratie opkomen, om eerlijk te zijn.
quote:
Wat het is met die terroristen, tja ik vind triest dat mensen er nog respect voor hebben, zijn dit hippies ?
Ik heb alvast nooit respect voor terroristische acties, en dat kan een autobom zijn, martelen door wie dan ook, mishandelen van onschuldige burgers, etc. Voor géén van allen heb ik respect. Nooit.
quote:
of mensen die ontevreden zijn over onze overheid. Nou ik zeg jullie nogmaals dit, als hier in Nederland een aanslag komt, dan kunnen jullie jezelf mede schuldig achten voor het niet voorstander zijn van de harde aanpak van terroristen.
En als we onze mensenrechten inleveren dan gaat terrorisme weg?
Of wou je selectief toe gaan passen wie wel en wie geen rechten heeft?
quote:
Ohja en "hmm dan komt er een onschuldige terrorist in de gevangenis" Dat valt ook wel mee, als je er niks mee te maken wilt hebben, dan heb je ook geen contact met terorristen en dan zal je ook niet zo snel worden opgepakt.
En dít is echt je reinst fucking B. Echt, keihard, smeuïge B.
quote:
Maar het doet mij goed om te lezen dat er hier nog mensen zijn die gewoon inzien, dat de terroristen geen rechten hebben, ze willen z.s.m dood
B. Ik weet niet of je wel eens van Improvised Explosive Devices heb gehoord...
quote:
en willen veel mensen meesleuren de dood in, degene die dit van plan zijn maar ook degene die hier sympathie voor hebben, en dus ervoor kunnen zorgen dat meerderen een aanslag plege, zijn terroristen. De slachtoffers zijn onschuldige mensen,
Och, der zijn ook mensen die het okay vinden als onschuldigen in hun penis gesneden moeten worden, hadden ze maar geen Casio horloge moeten dragen, denkt men dan...
quote:
ook jij , ja jij je zit achter je computer als nobele ridder op Amerika te bashen,
Ik bash de EU net zo hard als Amerika, als je dat niet door had. En echt bashen is het overigens ook niet, maar daar wil ik verder niet op ingaan.
quote:
maar als jij morgen naar de bioscoop gaat met je vriendin zouden de terroristne jou kunnen aanvallen.
Tsjah, dat kan. Eens ga je dood. Er gaan 20 mensen per jaar dood door fout uitgevoerd zebrapad-beleid. Niemand die daar wat van zegt overigens.
quote:
Tja nederland laat ze af en toe gewoon rondlopen
B.
quote:
ipv dat ze gemarteld worden in een ver land.
Ja, dat helpt, als we terroristen martelen, dan zal de rest van de wereld denken 'oeh, ik ga toch maar geen terrorist worden, stel je voor dat ik in mijn penis gesneden wordt door de brengers van vrijheid en democratie, nee zeg'.
quote:
Nou dan kan ik niet eens tegen je zeggen "i told u so" omdat je dan dood bent.
Zie allereerst mijn post hierboven. .amnesty reclame in o.a de spits walgelijk
Daarnaast:

Er vallen per jaar meer dan 1.000 doden in het verkeer. Er gaan per jaar meer dan 1.000 mensen dood omdat ze vallen in huis, door onveilige situaties. Er gaan per jaar vele mensen dood door brand. Et cetera.

Overigens zijn er in de afgelopen honderden jaren miljoenen mensen gestorven voor de rechten waar wij echt dankbaar voor moeten zijn, maar blijkbaar willen mensen het maar al te graag inleveren. Waarom?

Er staat bijvoorbeeld gewoon in grondwet artikel 13 dat iedereen recht heeft op briefgeheim, telefoon- en telegraafgeheim, tenzij door een rechter anders bepaald.

Nu wordt per 2007 iedere onderwerpregel van een e-mail opgeslagen. Dat lijkt mij toch even een grove schending van dat recht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Yildiz op 06-04-2006 19:01:07 ]
pi_36716574
Yildiz, je geeft goede argumenten tegen, maar het is jammer dat je iets als bullshit ziet als je het niet begrijpt, of als je geen goede tegen argumenten hebt. Maar verder heb ik ook weer veel geleerd van je post
  donderdag 6 april 2006 @ 19:08:48 #185
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36716623
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:07 schreef LrdMetalSonic het volgende:
Yildiz, je geeft goede argumenten tegen, maar het is jammer dat je iets als bullshit ziet als je het niet begrijpt, of als je geen goede tegen argumenten hebt. Maar verder heb ik ook weer veel geleerd van je post
Wat begrijp ik niet van je tekst? En waar heb ik geen goede tegenargumenten? Ik wil best aanvullen hoor, maar dat is best veel tekst...
  donderdag 6 april 2006 @ 20:01:18 #186
111528 Viajero
Who dares wins
pi_36718394
Natuurlijk is Amnesty zwaar hypocriet bezig.

Ze hebben gelijk dat wat Amerika doet fout is.

Maar ik kan me niet herinneren ooit zo'n advertentie met een Irakese of Afghaanse vlag gezien te hebben, terwijl wat daar voor de invasies gebeurde een stuk erger was.

Gewoon anti-Amerikaans hypocriet dus.

Opgelost, slotje.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 6 april 2006 @ 20:03:32 #187
111528 Viajero
Who dares wins
pi_36718458
PS. Mensen die vinden dat het in Irak of Afghanistan nu erger is dan voor de invasie moeten minder CNN kijken en meer nadenken.

Sinds de invasies zijn miljoenen Iraki's en Afghanen weer teruggegaan naar hun land. Zouden ze dat nou doen omdat het daar beter of slechter is geworden?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_36718508
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:03 schreef Viajero het volgende:
PS. Mensen die vinden dat het in Irak of Afghanistan nu erger is dan voor de invasie moeten minder CNN kijken en meer nadenken.

Sinds de invasies zijn miljoenen Iraki's en Afghanen weer teruggegaan naar hun land. Zouden ze dat nou doen omdat het daar beter of slechter is geworden?
Sssst, voor Amnesty geldt een andere (politieke) waarheid.
Yeah baby Yeah!
pi_36718537
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:03 schreef Viajero het volgende:

Dat die mensen terugkomen ligt natuurlijk alleen aan het feit dat de regimes zijn opgeruimd (dat is bij de Taliban trouwens nog maar de vraag) en niet per se dat het veiliger is geworden.. het is veiliger voor hun persoonlijk maar dat hoeft absoluut niet te betekenen voor de algemeen situatie.
pi_36718561
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dat die mensen terugkomen ligt natuurlijk alleen aan het feit dat de regimes zijn opgeruimd (dat is bij de Taliban trouwens nog maar de vraag) en niet per se dat het veiliger is geworden.. het is veiliger voor hun persoonlijk maar dat hoeft absoluut niet te betekenen voor de algemeen situatie.
Leg mij het verschil eens uit.
Yeah baby Yeah!
pi_36718568
doe niet zo lomp, nerd. Voorlopig zitten die mensen daar zonder proces en advocaat ed. Dus zijn ze onschuldig.
Als het bewezen terroristen zijn vind ik het zeker geen probleem, maar er zitten ook onschuldige mensen tussen en daar neemt amnesty het voor op, niet voor de terroristen hoor...
  donderdag 6 april 2006 @ 20:07:35 #192
111528 Viajero
Who dares wins
pi_36718575
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Mijn reddeloos en redeloos anti-Amerikanisme alarm ging af..
pi_36718697
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:07 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Leg mij het verschil eens uit.
Vluchtelingen die terugkeren waren gevlucht voor het regime (Saddam, Taliban) maar de mensen die niet ongewenst waren bijvoorbeeld onder Saddam, die hadden weinig te vrezen voor Saddam... die mensen zitten nu wel in een land in een halve burgeroorlog. In Afghanistan is de situatie iets anders omdat Kabul het daar relatief goed doet, maar in de rest van het land is er ook een dreiging het fundamentalisme.
pi_36718732
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:07 schreef Viajero het volgende:

[..]

Mijn reddeloos en redeloos anti-Amerikanisme alarm ging af..
Noem jij mij nu Anti-Amerikaans?
  donderdag 6 april 2006 @ 20:13:08 #195
111528 Viajero
Who dares wins
pi_36718766
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Vluchtelingen die terugkeren waren gevlucht voor het regime (Saddam, Taliban) maar de mensen die niet ongewenst waren bijvoorbeeld onder Saddam, die hadden weinig te vrezen voor Saddam... die mensen zitten nu wel in een land in een halve burgeroorlog. In Afghanistan is de situatie iets anders omdat Kabul het daar relatief goed doet, maar in de rest van het land is er ook een dreiging het fundamentalisme.
Tegen beter weten in: Kom nou eens met een duidelijke stelling.

Was het daar beter onder Saddam/Taliban of na de invasies?
pi_36718799
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Maar als het land voor jan modaal écht onveiliger is geworden dan keren er natuurlijk niet miljoenen huiswaarts.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 6 april 2006 @ 20:14:10 #197
111528 Viajero
Who dares wins
pi_36718807
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Noem jij mij nu Anti-Amerikaans?
Ja. Of noem je jezelf liever pro-Saddam? Mag ook hoor..
pi_36718888
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:13 schreef Viajero het volgende:

[..]

Tegen beter weten in: Kom nou eens met een duidelijke stelling.

Was het daar beter onder Saddam/Taliban of na de invasies?
Dat heb nooit beweerd, en dat heb ik nu ook weer niet. Het is maar net wat je erin wilt lezen. Ergens in deze topic een langere stuk gepost over de fouten die de Amerikanen hebben gemaakt. Dat zien de mensen zoals jij gewoon niet. Dat het allemaal veel en veel beter kon als het echt een oprechte 'vredesmissie' was geweest. In het Witte Huis heeft men zich de belangrijkste vraag niet gesteld: wat doen we als het regime weg is?
pi_36718952
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dat heb nooit beweerd, en dat heb ik nu ook weer niet. Het is maar net wat je erin wilt lezen. Ergens in deze topic een langere stuk gepost over de fouten die de Amerikanen hebben gemaakt. Dat zien de mensen zoals jij gewoon niet. Dat het allemaal veel en veel beter kon als het echt een oprechte 'vredesmissie' was geweest. In het Witte Huis heeft men zich de belangrijkste vraag niet gesteld: wat doen we als het regime weg is?
Niemand ter wereld is bereid dergelijke belangen op het spel te zetten en dergelijke kosten te maken, dergelijke offers te brengen in het kader van vrede alleen.
Zo zit de wereld niet in elkaar.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 6 april 2006 @ 20:19:56 #200
111528 Viajero
Who dares wins
pi_36718990
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Uit mijn eerste post in dit topic:

Ze hebben gelijk dat wat Amerika doet fout is.

Dat zie ik heel goed. Ik vind alleen dat wat Saddam deed nog veel fouter was. En dat ik daarom al die kritiek van mensen op Amerika terwijl ze niks tegen Saddam hadden nogal hypocriet.

En de enige logische verklaring die ik daarvoor heb is anti-Amerikanisme. (of domheid, maar ik hou er niet van mensen te beledigen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')