Dit topic terzijde; ik weet niet wat je hebt geslikt vriend maar Afghanistan werd bezet (echt bezet..), onvoorwaardelijk en niet ter verspreiding van de democratie of ter verbetering van de mensenrechten.De bezetter was een vijand van de VS en zeer zeker een vijand van de Afghaanse bevolking. Het enige juiste wat Amerika had kunnen doen was het ondersteunen van het verzet tegen de Russen en dat hebben ze gedaan, hulde daarvoor !quote:Op woensdag 5 april 2006 20:02 schreef nietzman het volgende:
[..]
Zonder de US hadden de Russen wel afgerekend met Afghanistan, want Osama zonder Amerikaanse steun hadden ze natuurlijk zo overheengewalst.![]()
De Amerikanen hebben de pech dat ze een open sameleving met democratie hebben icm een grote pers.quote:Op donderdag 6 april 2006 14:09 schreef Monidique het volgende:
Amnesty International heeft natuurlijk gewoon helemaal gelijk. Ook toen het de martelkampementen van de Amerikanen de Goelag van de 21e eeuw noemde. Het was alleen niet diplomatiek.
Laat ik het nog eens zeggen, terrorisme is een aanvalsstrategie. Het ligt nog het dichtst in de buurt bij een Guerilla-oorlog zoals in Vietnam. Dat win je nooit, en dat is ook niet gewonnen. Of zoals het grote Rusland versus Tsjetsjenië, dat is ook nooit gewonnen.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is ook een illusie dat je zulke radicale tegenstanders van het democratische gedachtengoed met datzelfde gedachtengoed wel aan kan pakken.
[..]
Nouja, er is één manier om te winnen. Zelf in een atoomschuilkelder gaan zitten, en met iets van 30 flinke kernkoppen de rest van de wereld uitroeien.quote:Op donderdag 6 april 2006 13:41 schreef Scorpie het volgende:
Zolang mensen in de wereld nog "humaan" willen omgaan met terroristen en mensen die de vrije wereld zo furieus haten, zullen we nooit van het terrorisme afkomen, erger nog, dan zie ik het terrorisme overwinnen.
Wanneer gaan mensen zien dat de enige manier om deze terroristen te overwinnen, keihard terug te slaan is?
B, riekt naar machiavellismequote:Op donderdag 6 april 2006 18:31 schreef LrdMetalSonic het volgende:
Ik vind het goed om te zien dat mensen opkomen voor diegene die onschuldig gevangen zijn gezet, maar ik denk dat het in dit soort kwesties zo is dat er offers gemaakt moeten worden om het hogere doel te bereiken.
Ik ben alvast pro-Amerika, kan onwijs goed met het overgrote deel opschieten, zelfs al zijn ze pro-Bush, ik doe geen poging om ze over te halen, ik ben echter ook pro-trias-politica (scheiding van de machten) en ik kom op voor een eerlijke rechtstaat. Dat is het.quote:En al dat anti Amerika
B. Mensen die alleen maar een Casio dragen in de penis snijden vind ik nou niet echt voor de democratie opkomen, om eerlijk te zijn.quote:, tja ze steken hun nek uit voor ons allemaal en vangen de klappen op. Mensen zijn steeds vaker zo dat ze niet genieten van datgene dat ze wel hebben, maar gewoon steeds net iets anders willen. Amerika controleert veel in de wereld, en daar sta ik achter, en ook dat ze levens op het spel zetten om voor de democratie op e komen.
Ik heb alvast nooit respect voor terroristische acties, en dat kan een autobom zijn, martelen door wie dan ook, mishandelen van onschuldige burgers, etc. Voor géén van allen heb ik respect. Nooit.quote:Wat het is met die terroristen, tja ik vind triest dat mensen er nog respect voor hebben, zijn dit hippies ?
En als we onze mensenrechten inleveren dan gaat terrorisme weg?quote:of mensen die ontevreden zijn over onze overheid. Nou ik zeg jullie nogmaals dit, als hier in Nederland een aanslag komt, dan kunnen jullie jezelf mede schuldig achten voor het niet voorstander zijn van de harde aanpak van terroristen.
En dít is echt je reinst fucking B. Echt, keihard, smeuïge B.quote:Ohja en "hmm dan komt er een onschuldige terrorist in de gevangenis" Dat valt ook wel mee, als je er niks mee te maken wilt hebben, dan heb je ook geen contact met terorristen en dan zal je ook niet zo snel worden opgepakt.
B. Ik weet niet of je wel eens van Improvised Explosive Devices heb gehoord...quote:Maar het doet mij goed om te lezen dat er hier nog mensen zijn die gewoon inzien, dat de terroristen geen rechten hebben, ze willen z.s.m dood
Och, der zijn ook mensen die het okay vinden als onschuldigen in hun penis gesneden moeten worden, hadden ze maar geen Casio horloge moeten dragen, denkt men dan...quote:en willen veel mensen meesleuren de dood in, degene die dit van plan zijn maar ook degene die hier sympathie voor hebben, en dus ervoor kunnen zorgen dat meerderen een aanslag plege, zijn terroristen. De slachtoffers zijn onschuldige mensen,
Ik bash de EU net zo hard als Amerika, als je dat niet door had. En echt bashen is het overigens ook niet, maar daar wil ik verder niet op ingaan.quote:ook jij , ja jij je zit achter je computer als nobele ridder op Amerika te bashen,
Tsjah, dat kan. Eens ga je dood. Er gaan 20 mensen per jaar dood door fout uitgevoerd zebrapad-beleid. Niemand die daar wat van zegt overigens.quote:maar als jij morgen naar de bioscoop gaat met je vriendin zouden de terroristne jou kunnen aanvallen.
B.quote:Tja nederland laat ze af en toe gewoon rondlopen
Ja, dat helpt, als we terroristen martelen, dan zal de rest van de wereld denken 'oeh, ik ga toch maar geen terrorist worden, stel je voor dat ik in mijn penis gesneden wordt door de brengers van vrijheid en democratie, nee zeg'.quote:ipv dat ze gemarteld worden in een ver land.
Zie allereerst mijn post hierboven. .amnesty reclame in o.a de spits walgelijkquote:Nou dan kan ik niet eens tegen je zeggen "i told u so" omdat je dan dood bent.
Wat begrijp ik niet van je tekst?quote:Op donderdag 6 april 2006 19:07 schreef LrdMetalSonic het volgende:
Yildiz, je geeft goede argumenten tegen, maar het is jammer dat je iets als bullshit ziet als je het niet begrijpt, of als je geen goede tegen argumenten hebt. Maar verder heb ik ook weer veel geleerd van je post
Sssst, voor Amnesty geldt een andere (politieke) waarheid.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:03 schreef Viajero het volgende:
PS. Mensen die vinden dat het in Irak of Afghanistan nu erger is dan voor de invasie moeten minder CNN kijken en meer nadenken.
Sinds de invasies zijn miljoenen Iraki's en Afghanen weer teruggegaan naar hun land. Zouden ze dat nou doen omdat het daar beter of slechter is geworden?
Dat die mensen terugkomen ligt natuurlijk alleen aan het feit dat de regimes zijn opgeruimd (dat is bij de Taliban trouwens nog maar de vraag) en niet per se dat het veiliger is geworden.. het is veiliger voor hun persoonlijk maar dat hoeft absoluut niet te betekenen voor de algemeen situatie.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:03 schreef Viajero het volgende:
PS. Mensen die vinden dat het in Irak of Afghanistan nu erger is dan voor de invasie moeten minder CNN kijken en meer nadenken.
Sinds de invasies zijn miljoenen Iraki's en Afghanen weer teruggegaan naar hun land. Zouden ze dat nou doen omdat het daar beter of slechter is geworden?
Leg mij het verschil eens uit.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat die mensen terugkomen ligt natuurlijk alleen aan het feit dat de regimes zijn opgeruimd (dat is bij de Taliban trouwens nog maar de vraag) en niet per se dat het veiliger is geworden.. het is veiliger voor hun persoonlijk maar dat hoeft absoluut niet te betekenen voor de algemeen situatie.
Mijn reddeloos en redeloos anti-Amerikanisme alarm ging af..quote:Op donderdag 6 april 2006 20:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat die mensen terugkomen ligt natuurlijk alleen aan het feit dat de regimes zijn opgeruimd (dat is bij de Taliban trouwens nog maar de vraag) en niet per se dat het veiliger is geworden.. het is veiliger voor hun persoonlijk maar dat hoeft absoluut niet te betekenen voor de algemeen situatie.
Vluchtelingen die terugkeren waren gevlucht voor het regime (Saddam, Taliban) maar de mensen die niet ongewenst waren bijvoorbeeld onder Saddam, die hadden weinig te vrezen voor Saddam... die mensen zitten nu wel in een land in een halve burgeroorlog. In Afghanistan is de situatie iets anders omdat Kabul het daar relatief goed doet, maar in de rest van het land is er ook een dreiging het fundamentalisme.quote:
Noem jij mij nu Anti-Amerikaans?quote:Op donderdag 6 april 2006 20:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
Mijn reddeloos en redeloos anti-Amerikanisme alarm ging af..![]()
Tegen beter weten in: Kom nou eens met een duidelijke stelling.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Vluchtelingen die terugkeren waren gevlucht voor het regime (Saddam, Taliban) maar de mensen die niet ongewenst waren bijvoorbeeld onder Saddam, die hadden weinig te vrezen voor Saddam... die mensen zitten nu wel in een land in een halve burgeroorlog. In Afghanistan is de situatie iets anders omdat Kabul het daar relatief goed doet, maar in de rest van het land is er ook een dreiging het fundamentalisme.
Maar als het land voor jan modaal écht onveiliger is geworden dan keren er natuurlijk niet miljoenen huiswaarts.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Vluchtelingen die terugkeren waren gevlucht voor het regime (Saddam, Taliban) maar de mensen die niet ongewenst waren bijvoorbeeld onder Saddam, die hadden weinig te vrezen voor Saddam... die mensen zitten nu wel in een land in een halve burgeroorlog. In Afghanistan is de situatie iets anders omdat Kabul het daar relatief goed doet, maar in de rest van het land is er ook een dreiging het fundamentalisme.
Ja. Of noem je jezelf liever pro-Saddam? Mag ook hoor..quote:Op donderdag 6 april 2006 20:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Noem jij mij nu Anti-Amerikaans?
Dat heb nooit beweerd, en dat heb ik nu ook weer niet. Het is maar net wat je erin wilt lezen. Ergens in deze topic een langere stuk gepost over de fouten die de Amerikanen hebben gemaakt. Dat zien de mensen zoals jij gewoon niet. Dat het allemaal veel en veel beter kon als het echt een oprechte 'vredesmissie' was geweest. In het Witte Huis heeft men zich de belangrijkste vraag niet gesteld: wat doen we als het regime weg is?quote:Op donderdag 6 april 2006 20:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
Tegen beter weten in: Kom nou eens met een duidelijke stelling.
Was het daar beter onder Saddam/Taliban of na de invasies?
Niemand ter wereld is bereid dergelijke belangen op het spel te zetten en dergelijke kosten te maken, dergelijke offers te brengen in het kader van vrede alleen.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat heb nooit beweerd, en dat heb ik nu ook weer niet. Het is maar net wat je erin wilt lezen. Ergens in deze topic een langere stuk gepost over de fouten die de Amerikanen hebben gemaakt. Dat zien de mensen zoals jij gewoon niet. Dat het allemaal veel en veel beter kon als het echt een oprechte 'vredesmissie' was geweest. In het Witte Huis heeft men zich de belangrijkste vraag niet gesteld: wat doen we als het regime weg is?
Uit mijn eerste post in dit topic:quote:Op donderdag 6 april 2006 20:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat heb nooit beweerd, en dat heb ik nu ook weer niet. Het is maar net wat je erin wilt lezen. Ergens in deze topic een langere stuk gepost over de fouten die de Amerikanen hebben gemaakt. Dat zien de mensen zoals jij gewoon niet. Dat het allemaal veel en veel beter kon als het echt een oprechte 'vredesmissie' was geweest. In het Witte Huis heeft men zich de belangrijkste vraag niet gesteld: wat doen we als het regime weg is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |