abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 april 2006 @ 22:18:55 #301
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36752637
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:17 schreef Evil_Jur het volgende:
Yildiz, doe niet zo naief. Ja, individuen binnen de VS maken zich zo nu en dan schuldig aan vuile streken,
Die van bovenaf gesteund worden. Bush die illegaal de bevolking af laat tappen, het 'scooter' Libby / Karl Rove / Plame-gate gedoe, Cheney die zich prettig lijkt te voelen als de autoriteit wat meer te zeggen krijgt over het mensenlijk lichaam, al dat soort dingen.
quote:
maar er wordt altijd geprobeerd het tot een minimum te beperken
Waarom zitten er dan mensen in Guantanamo, met als enige aanklacht dat ze een Casio droegen, die terroristen ook wel eens gebruiken?
Waarom zit er iemand, die in Afghanistan ook in een gevangenis zat, omdat hij probeerde een kopstuk van de Taliban te vermoorden?
Waarom zaten of zitten er jarenlang mensen vast zonder proces, aanklacht, advocaat of wat voor vorm van eerlijke rechtsspraak dan ook? Honderden mensen? En dit is nog maar 1 gevangenis. Ik noem dat geen minimum.
quote:
en de daders te straffen. Door een paar misstanten zijn de idealen en doelen niet meteen waardeloos.
Als het ideaal vrede, democratie, vrijheid, burgervrijheden, eerlijke rechtspraak, trias policita en dergelijken waren, okay. Maar nu lijkt het er meer op dat men heel graag die Patriot Act wou, (net zoals de EU, even hard) en men er heel graag doorheen wil drukken om maar meer te mogen martelen. Ik krijg daar een beetje jeuk aan mn hart van.
quote:
En daarnaast, met alleen maar knuffelen komen we nergens. Soms zijn ook de vuilere dingen onvermijdelijk.
Ja, maar nu strookt dit weer niet met het ideaal. Dat gaat dus mis.

Of het ideaal moet zijn: we moeten mogen martelen, om zo de waarheid boven tafel te krijgen, en vele onschuldigen vast kunnen zetten, want wie weet....

Overigens weet ik echt wel dat het in Irak ook geen feest is hoor. Tienduizenden, zo niet, meer, burgerslachtoffers zijn er al gevallen, meer dan 2.000 amerikaanse soldaten hebben de dood gevonden, duizenden fouten zijn er gemaakt, en elke dag is er wel ergens een flinke puinhoop. Maar dat rechtvaardigt het niet om ergens in Cuba, op door de USA gepacht grondgebied, rare dingen te gaan doen waar VN-inspecteurs niet bij mogen.

En ik ga ervandoor, genieten van dit mooie Nederland, waar ik weet dat de plaatselijke autoriteit je niet neerknuppelt zonder reden, waar je nog enigzins vrijheden mag hebben...

Als je trouwens een deel 2 wil openen, start er dan 1 met:
ik vind CIA-vluchten niet zo erg, of iets dergelijks

[ Bericht 29% gewijzigd door Yildiz op 07-04-2006 23:42:40 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')