quote:Uiteraard, en natuurlijk muziek in de stijl van Bathory.
Op woensdag 25 december 2002 23:32 schreef Yokozuna het volgende:
Qua tekst bedoel je?
quote:Omdat Gothenborg Metal Bands nou eenmaal MELODIC METAL maken???
Op woensdag 25 december 2002 23:20 schreef Yokozuna het volgende:[..]
FinTroll is gewoon funmetal
Waarom noemen ze gothenborg metal bands soms melodic deathmetal, ik bedoel. Wat is dat voor rare indeling?
quote:Finntroll is een soort van Finse dropkick murphys.
Op woensdag 25 december 2002 23:46 schreef Diverse_Reality het volgende:
Finntroll is volgens mij meer om oude muziek uit de eigen cultuur te mengen met metal, en daar plezier in hebben.
Als ze in Turkije waren geboren zouden ze de sitar en schalmeigebruiken
.
echte viking metal uit Finland
[Dit bericht is gewijzigd door Jay_Leno op 25-12-2002 23:57]
quote:Je hoeft niet te schreeuwen, dat wist ik al.
Op woensdag 25 december 2002 23:52 schreef Dissection het volgende:
(en GEEN SCANDINAVIE, want daar hoort finland NIET bij)
quote:Maakt toch eigenlijk niet uit wat het is, het blijft wel lekkere muziek
Op woensdag 25 december 2002 23:23 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Tja, dat mag, maar het is gewoon een combinatie van death metal en traditionele folkmelodieën uit finland.
quote:Zeker!
Op donderdag 26 december 2002 00:50 schreef Hukkie het volgende:
Maakt toch eigenlijk niet uit wat het is, het blijft wel lekkere muziek
quote:Finntroll is ontsproten uit de niet geringe Zweedse minderheid in Finland, welke er dus zeker wél bij te tellen zijn.
Op woensdag 25 december 2002 23:52 schreef Dissection het volgende:[..]
Finntroll is een soort van Finse dropkick murphys.
Het is pretmetal a-la Goddess of Desire.
Dus zeer zeker geen viking-metal, ookal komen ze uit het hoge noorden. (en GEEN SCANDINAVIE, want daar hoort finland NIET bij)
quote:En dan nog Finntroll is gewoon Polkametal.. ik kan er weinig anders van bakken. En ik heb zo het idee dat Polkainvloegen niet echt een vereiste zijn voor het genre Vikingmetal.
Op donderdag 26 december 2002 01:50 schreef Witchfynder het volgende:
Finntroll is ontsproten uit de niet geringe Zweedse minderheid in Finland, welke er dus zeker wél bij te tellen zijn.
quote:Precies Fork!
Op donderdag 26 december 2002 10:31 schreef Vork het volgende:
En ik heb zo het idee dat Polkainvloegen niet echt een vereiste zijn voor het genre Vikingmetal.
quote:Jawel, al evolueerden ze per album meer naar de Falconer sound toe.
Op woensdag 25 december 2002 21:12 schreef ParanoidEv het volgende:
Oeh daar heb ik 1 mp3 van e die vind ik helemaal geweeeeeldig.
From the frozen plains.
Lijkt de rest daar ook op?? (Zo ja, vind ik het nou niet echt viking-like)
quote:Hallo, zo werkt het niet. Waarom zou Viking Metal per se Noors moeten zijn?! Zweden was ook bevolkt door Vikingen hoor. Een Viking Metal band als Himimbjorg komt zelfs uit Frankrijk!
Op woensdag 25 december 2002 22:13 schreef Dissection het volgende:
Viking-metal=noors!!!!Dissection=zweeds.
quote:Ja, maar vergeet niet dat er ook een flinke scheut Black Metal in zit.
Op woensdag 25 december 2002 23:23 schreef Diverse_Reality het volgende:
Tja, dat mag, maar het is gewoon een combinatie van death metal en traditionele folkmelodieën uit finland.
quote:Hehe, ik zie jou als een goede vertegenwoordiger voor mij als ik er niet ben.
Op woensdag 25 december 2002 23:50 schreef Diverse_Reality het volgende:
Maar ik kan er naast zitten. Ons aller metalheld Summoner zal het wel weten.
wat noemen we cruachen?
naja..geweldige band met viking geluidjes: suidakra
quote:Het is erg ongezond om 'Darkthrone' en 'mainstream' in dezelfde zin te gebruiken, behalve met inbegrip van het woord 'niet'.
Op woensdag 25 december 2002 23:50 schreef Dissection het volgende:
En melodisch omdat het melodisch is, geen mainstream takke-boem bandje als Cannibal Corpse of Darkthrone.
quote:Wake up dude, Viking Metal is alive & kickin'. Eindelijk is de trend een beetje dood, maar het genre zeker niet. Dat betekent alleen maar dat het aantal middelmatige releases daalt en het aantal goede underground releases toeneemt.
Op donderdag 26 december 2002 00:21 schreef Jay_Leno het volgende:
het viking metal gebeuren is toch vrij dood allemaal , echte goede viking metal heb ik sinds Enslaved's eerste 2 cd's niet meer gehoord, een paar uitzonderingen erop buiten gelaten zoals thyrfing, falkenbach en moonsorrow
quote:Ja maar dat neemt niet weg dat de melodie in die nummers ver te zoeken is????
Op donderdag 26 december 2002 20:46 schreef Summoner het volgende:[..]
Het is erg ongezond om 'Darkthrone' en 'mainstream' in dezelfde zin te gebruiken, behalve met inbegrip van het woord 'niet'.
Heb je ooit "Panzerfaust" of "Under a Funeral Moon" gehoord? Dat is toch verdomme het tegengif voor mainstream!
quote:t klopt helemaal niet
Op donderdag 26 december 2002 01:45 schreef 666angel het volgende:
misschien klopt t helemaal niet maar ik vindt de oudere cd's van old man's child ook richting de viking..
quote:Klopt, en daarom werkt die muziek ook zo goed. Maar als er minder melodie in een nummer zit maakt dat het niet 'meer mainstream', eerder het tegenovergestelde.
Op donderdag 26 december 2002 20:49 schreef Dissection het volgende:
Ja maar dat neemt niet weg dat de melodie in die nummers ver te zoeken is????
quote:Oke, je houdt gewoon niet van die stijl, maar val het dan niet aan want er zijn lieden die daar heel veel van houden (zoals mijzelf), maar die ook de melodieen van een Dissection kunnen waarderen.
Daarom het "mainstream" takke-boem, iedere black metal band kan ruis maken, maar er zijn er maar een paar (Immortal, Dissection, etc) die er ook mooie melodie in hebben.
Als ik naar een band als Cannibal Corpse of Darkthrone of Setherial luister, dan is dat gewoon "takke-boem", nixte melodieus, telkens hetzelfde rifje
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |