Enorm veel is er in de tussentijd gebeurt, allereerst vind ik het leuk dat er nog mensen zijn in dit topic die oprecht geintresseerd zijn, dat waardeer ik echt!
Ok Allereerst, mijn moeder had dus een huisjes toegekend gekregen van de woning bouw, als alleenstaande moeder kreeg ze huursubsidie dus ze zat aardig goedkoop in het huisje.
Ik had gezworen nooit contact meer met mijn moeder te nemen en dat zou ik ook echt niet doen!
Mijn vader was anders, hij houdt van de vrouw, hij heeft altijd volgehouden oud te willen worden met haar anders zou hij niet oud willen worden vertelde hij me in vertrouwen.
Mijn moeder en vader begonnen na een tijdje weer contact te krijgen met elkaar, mijn vader kwam dan langs in het huis van mijn moeder en daar konden ze goed praatten. Mijn vader vroeg me dan; Roman vind je het niet erg dat ik naar jou moeder toe ga? ik antwoorde; natuurlijk niet, een leven met mijn moeder is belangrijker dan een leven met ons, wij gaan op den duur onze eigen weg op en ik hoop dat je je best zult doen niet alleen achter te blijven.
Met die woorden ging mijn vader altijd naar mijn moeder toe, en na een aantal weken werd het contact zo goed, dat mijn vader een fout beging in mijn ogen.
Mijn moeder had mijn vader verteld; als ik het contact met de kinderen niet kan aanhalen, verhuis ik naar een ander land en zien jullie me niet meer terug.
Mijn moeder chanteerde mijn vader dus ook min of meer, en als gevolg chanteerde mijn vader ons.
Hij zei ons dat wij naar mijn moeder moesten omdat ze anders zou vertrekken...
Dit was voor mij heel moeilijk, ik had mijn vader de afgelopen maanden gesteund met alles, en zo koos hij ineens kant voor mijn moeder, en gaf ons bevelen. Het klinkt misschien allemaal heel kinderachtig maar het voelde als verraad.
Toch wist ik wat er deels in mijn moeders hoofd gaande was, (ze idealiseert het leven van herman brood bijv. veel drugs drank, en zelfmoord) dus ik wilde zorgen dat ze ging beseffen dat ze een moeder is, en een vrouw van een lieve vader.
De maandag daarop nu zo´n 2 maand geleden denk ik (excuses als de tijdlijn niet klopt, maar de tijd is voorbij geschoten) ben ik bij haar thuis wezen eten, gewoon met zijn tweeen. Ik heb ook haar kant van het verhaal aangehoord, en daar viel verder niet zoveel meer uit te halen, enkel dat ze totaal op slot zat. Ook vertelde ze me dat ze 2 weken van de speed af is. Op dat moment geloofde ik dat natuurlijk niet, maar nu ik zie dat ze is aangekomen moet ik toegeven dat het wel zo is.
De maand daarop is ook enorm veel gebeurt, mijn ouders veel samen in het huisje, eindelijk heb ik dus ook de tijd gehad om na te denken over alles wat was gebeurt in de tussentijd, en dat was gigantisch veel. Na een tijdje heeft ook mijn zusje toegekend te komen eten en praten bij mijn moeder, dus ook dat contact werd weer aangehaald, alleen mijn broer was een probleem.
Na een maand kwam mijn moeder weer bij ons wonen, nu denk ik zo´n 2 weken geleden.
Allereerst heel moeilijk voor ons allemaal, mijn vader had ons verteld dat we vooral geen druk moesten proberen te leggen op haar omdat ze enorm overspannen overkomt, dus we moesten op onze tenen lopen. Nu gaat alles zoals normaal, mijn moeder heeft laatst nog gehuild om het feit dat ze haar kinderen en man in de steek had gelaten, dus dat doet me ook goed toen ik het hoorde...
Nu ik dit verhaal typ komen de emoties best wel weer tot leven, als ik zo terug denk aan het roerige half jaar wat ik achter de rug heb, ergens ben ik trots dat ik mijn vader heb gesteund, maar ik vind het jammer van de radicale houding jegens mijn moeder. Laat ik dit hele gebeuren maar op karma houden...:)
Iedereen bedankt voor de reacties in dit topic, het klinkt misschien stom, maar zelfs een digitaal hart onder de riem heeft zo zijn werking!
Groeten, Roman