abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36799410
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:27 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ja ik heb voor mezelf al besloten dat ik geen contact met mijn moeder wil onderhouden als ze niet bereid is te vechten voor ons als gezin en voor mijn vader.

En wat betrefd die goede vriendin vind ik ook enorm overtrokken, alsof we haar fysiek gaan mishandelen
Denk je niet dat er een moment komt dat je wél weer contact zou willen? En zou je willen dat je moeder voor je vader kiest als er geen liefde meer is? Ze wijst dan je vader af, maar niet haar kinderen, ze houdt van jullie. Ze kan ook best middenin een midlife-crisis zitten, ook omdat ze zich nog zo 'jong' gedraagt.
Maar het blijft ruk, en het is nu nog te vers, dus ik begrijp je woede.
Afwachten wat ze gaat zeggen... nogmaals sterkte joh!
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  Moderator zondag 9 april 2006 @ 23:01:28 #77
138438 crew  Pizzakoppo
pi_36808202
Korte samenvatting van de afgelopen avond:

Mijn moeder kwam rond zeven hier aan, aardig blij maar ze wilde mijn vader niet eens een knuffel geven oid. Dat zette de toon voor mij wat mijn moeder weer terug kaatste naar mij terug.
Het gevolg was een twee uur durende ruzie tussen mij en mijn zusje tegen mijn moeder, waarin mijn vader maar de rust probeerde te bewaren. De emoties liepen hoog op, ik heb van alles gezegt waar ik nu al mijn woorden weer terug inslik maar dat is gebeurt.
Mijn moeder zei meteen dat alle deuren gesloten zijn, dus dat wekte de woede bij mij enorm op, vandaar.

Conclusie van alles wat besproken is vanavond is dat mijn moeder zowieso een eigen plek wilt hebben, voor ongeveer een jaartje of wat, het contact zal er blijven van beide kanten en ze zullen beide vechten voor de relatie. Therapy, hormoonlevel testing enz.

Nu hopen dat alles over een jaartje beter wordt want daar zit ik nu wel heel hard op te wachtten.
Ik denk dat dit de voorlopige update is geweest.

Iedereen enorm bedankt voor de reacties hier gegeven het heeft me echt aan het denken gezet en het heeft me ook enorm geholpen de dingen in een ander perspectief te zien.

Bij deze Bedankt. Wellicht volgt hier een update,

Pizzakoppó
  zondag 9 april 2006 @ 23:07:37 #78
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_36808459
Nou ja, dat is toch best positief? Ik neem aan dat het gedoe met die andere vent nu dus over is. En ze wil dus vechten voor de relatie met je vader...
Maar bedenk wel, dat ook al lukt dát niet, dat het nog je moeder is. En dat je nu boos op haar bent, betekent niet dat dat altijd zo zal blijven en dat je heus nog contact met haar zal willen hebben ook al lukt het niet met je vader. Nou ja, ik hoop dat het snel wat rustiger wordt in je leven en dat jullie een normaal contact kunnen gaan onderhouden, nu is het allemaal nog erg vers en stressig natuurlijk.

Succes
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Moderator zondag 9 april 2006 @ 23:17:43 #79
138438 crew  Pizzakoppo
pi_36808808
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:07 schreef MissBliss het volgende:
Nou ja, dat is toch best positief? Ik neem aan dat het gedoe met die andere vent nu dus over is. En ze wil dus vechten voor de relatie met je vader...
Maar bedenk wel, dat ook al lukt dát niet, dat het nog je moeder is. En dat je nu boos op haar bent, betekent niet dat dat altijd zo zal blijven en dat je heus nog contact met haar zal willen hebben ook al lukt het niet met je vader. Nou ja, ik hoop dat het snel wat rustiger wordt in je leven en dat jullie een normaal contact kunnen gaan onderhouden, nu is het allemaal nog erg vers en stressig natuurlijk.

Succes
Wat die andere man betreft, volgens mijn moeder dekt de man zichzelf in tegenover zijn vrouw.
Volgens mijn moeder speelt dit pas een paar maanden en is er mssn nog wel een andere vrouw geweest in zijn leven. Speculeren meer niet natuurlijk...
jij ook enorm bedankt voor je reacties
  maandag 10 april 2006 @ 10:30:21 #80
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_36815199
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:01 schreef Pizzakoppo het volgende:
Korte samenvatting van de afgelopen avond:

Mijn moeder kwam rond zeven hier aan, aardig blij maar ze wilde mijn vader niet eens een knuffel geven oid. Dat zette de toon voor mij wat mijn moeder weer terug kaatste naar mij terug.
Het gevolg was een twee uur durende ruzie tussen mij en mijn zusje tegen mijn moeder, waarin mijn vader maar de rust probeerde te bewaren. De emoties liepen hoog op, ik heb van alles gezegt waar ik nu al mijn woorden weer terug inslik maar dat is gebeurt.
Mijn moeder zei meteen dat alle deuren gesloten zijn, dus dat wekte de woede bij mij enorm op, vandaar.

Conclusie van alles wat besproken is vanavond is dat mijn moeder zowieso een eigen plek wilt hebben, voor ongeveer een jaartje of wat, het contact zal er blijven van beide kanten en ze zullen beide vechten voor de relatie. Therapy, hormoonlevel testing enz.

Nu hopen dat alles over een jaartje beter wordt want daar zit ik nu wel heel hard op te wachtten.
Ik denk dat dit de voorlopige update is geweest.

Iedereen enorm bedankt voor de reacties hier gegeven het heeft me echt aan het denken gezet en het heeft me ook enorm geholpen de dingen in een ander perspectief te zien.

Bij deze Bedankt. Wellicht volgt hier een update,

Pizzakoppó
Dat je moeder je vader geen knuffel geeft oid kan ik heel goed begrijpen. Probeer te begrijpen dat de liefde van haar jegens je vader over is. Hypocrieter zou het zijn geweest als ze wel een knuffel had gegeven maar dat ze dit niet meende.

Wel goed van haar is dat ze is komen praten. Ik denk dat ze haar verantwoordlijkheden jegens jou en de anderen inziet. Ik kan het heel goed begrijpen dat jij het mogelijk anders zit, maar ook jij hebt tijd nodig om de dingen in een beter daglicht te kunnen brengen en het dan ook te kunnen relativeren.

Ik wens je heel veel succes en sterkte
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  Moderator maandag 10 april 2006 @ 21:09:11 #81
138438 crew  Pizzakoppo
pi_36835896
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:30 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Dat je moeder je vader geen knuffel geeft oid kan ik heel goed begrijpen. Probeer te begrijpen dat de liefde van haar jegens je vader over is. Hypocrieter zou het zijn geweest als ze wel een knuffel had gegeven maar dat ze dit niet meende.

Wel goed van haar is dat ze is komen praten. Ik denk dat ze haar verantwoordlijkheden jegens jou en de anderen inziet. Ik kan het heel goed begrijpen dat jij het mogelijk anders zit, maar ook jij hebt tijd nodig om de dingen in een beter daglicht te kunnen brengen en het dan ook te kunnen relativeren.

Ik wens je heel veel succes en sterkte
Het ligt allemaal heel gevoelig maar je hebt gelijk, ze heeft er tenminste goed aan gedaan te komen praten, jij ook enorm bedankt voor je reactie!
  Moderator zondag 16 april 2006 @ 21:16:41 #82
138438 crew  Pizzakoppo
pi_37016497
Grote Update:

Ok, mijn moeder is dus weer terecht en alles, en zondag hadden we alles aardig uitgepraat en had mijn moeder ons gezegt dat er nog hoop was enz.

Mijn moeder is vandaag weer bij ons geweest, en heeft ons verteld dat ze stopt met alles.
Ze gaat voor de vrijheid, ze wilt een gothic worden, piercings nemen, een tattoo op haar gezicht knokkels en armen. Ze gaat alles totaal weggooien voor een gevoel wat ze heeft.

We zijn hier allemaal aardig ontdaan van de gehele situatie, want mijn moeder heeft alles zo enorm dubbel gehouden, ze zegt dat ze in dit huishouden in ons gezin altijd werd beklemd, ze heeft constant een strop om haar nek gevoeld. Bijvoorbeeld dat wij kinderen te weinig deden in het huishouden, maar als ik aanbood te helpen wilde ze dat niet omdat ze tijd voor zichzelf nodig had...

Al met al gaan mijn ouders nu definitief scheidden en is mijn vader er ook aardig klaar mee, hij gaat waarschijnlijk nog een klap krijgen maar dat overleven we wel.

Wat voor mij het schokkendste van alles is geweest is dat mijn moeder mij heeft verweten dat ik mijn ex net zo heb behandeld als mijn vader bij mijn moeder deed.
Mijn moeder heeft zelfs toegegeven dat ze er dusdanig veel op in heeft gespeeld bij mijn ex dat het zelfs daarom kapot is gegaan, terwijl mijn moeder mij de laatste 2 jaar niet eens kent.

Een heel dubbel gevoel maakt zich meester over mij en ik neig op dit moment eerder naar triestigheid in de zin van waar ze mee bezig is dan het echt jammer te vinden. Ik durf zelfs te zeggen dat ik Vanaf nu geen moeder meer heb!

Bedankt allemaal!
  zondag 16 april 2006 @ 21:59:10 #83
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_37017649
quote:
Op zondag 16 april 2006 21:16 schreef Pizzakoppo het volgende:
Grote Update:
Jij hebt aardig wat te verwerken de laatste tijd pizzakoppo.

En wat ik uit alles op maak, is dat je moeder net zo in de war is als jullie.
Waarschijnlijk nog wel het meest van allemaal.

Ik probeer niet om jouw woede weg te praten, die is heel begrijpelijk, iedereen in jou plaats zou woest zijn.
Een ouder hoort niet zo te doen, die hoort zijn of haar plaats in het leven gevonden te hebben, en een veilige haven te bieden aan haar kinderen.

Helaas gaat dat niet altijd op.
Ouders zijn in hun hart ook soms nog bange kinderen, alleen is het meestal niet te zien.

Ik hoop dat in de loop van de jaren, je moeder toch haar plekje weet te vinden.
Maar het meest hoop ik dat jij je hier door niet uit het veld laat slaan.
En dat jij en je vader hier goed door heen komen.
Laat je niet gek maken door je moeder over de dingen die ze zegt over jou en je ex.
Er komt op dit moment weinig zinnigs uit je moeder, en dit slaat ook helemaal nergens op.

Is er niet een mogelijkheid dat je samen met je vader een leuk uitje gaat maken?
Een weekje samen naar Italie zou best wel eens goed kunnen doen.

Sterkte
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_37024501
quote:
Op zondag 16 april 2006 21:16 schreef Pizzakoppo het volgende:
Grote Update:

Wat voor mij het schokkendste van alles is geweest is dat mijn moeder mij heeft verweten dat ik mijn ex net zo heb behandeld als mijn vader bij mijn moeder deed.
Mijn moeder heeft zelfs toegegeven dat ze er dusdanig veel op in heeft gespeeld bij mijn ex dat het zelfs daarom kapot is gegaan, ....
Dit zou mij voor mij de druppel zijn.... een ouder hebben die opmerkt bewust te hebben gewerkt aan het kapot gaan van de relatie van haar eigen kind....

ONVOORSTELBAAR maar blijkbaar waar....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  maandag 17 april 2006 @ 04:26:06 #85
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_37024561
quote:
Op maandag 17 april 2006 04:03 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Dit zou mij voor mij de druppel zijn.... een ouder hebben die opmerkt bewust te hebben gewerkt aan het kapot gaan van de relatie van haar eigen kind....

ONVOORSTELBAAR maar blijkbaar waar....
Ach, zo ken ik er nog 1. Ik ben er zelfs voor de straat op gegooid geworden omdat mijn moeder mijn relatie niet accepteerde...Sta je dan met al je spullen zonder woning...Egoisme ten top..

Maar goed..Om even op het verhaal in te haken, echt een ongelofelijk verhaal, het lijkt wel een slechte soap zo onrealistisch. Toen ik het verhaal las over het gothic worden ging ik al gelijk richting borderliner denken, maar dat is niet echt fair misschien aangezien ik de persoon totaal niet ken. Enorm veel succes i.i.g. met je situatie....
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_37024618
gothic
  maandag 17 april 2006 @ 10:43:03 #87
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_37026164
we blijven je volgen
  maandag 17 april 2006 @ 16:57:25 #88
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_37035864
Wat zijn dat voor toestanden zeg, jezus te paard...

Je gezinsleven is nu toch wel aardig geruineerd door je moeder. Misschien klinkt het als cliché, maar koester de relaties die nog wel intact zijn. Met je pa, je zus, je broer. Probeer zodoende niet te verzuipen in de eerste precaire situatie, en op het moment dat je weer aan de oppervlakte komt drijven kun je gaan analyseren wat er allemaal fout is gegaan (ook al is het niet aan te raden dit te doen, ieder mens zou zich nu suf gaan piekeren)... Als je merkt dat je door de hele kutsituatie weer kopje onder dreigt te gaan, probeer het dan weer los te laten en terug te vallen op de familieleden die je nog wel hebt. Net zo lang tot je weer boven komt drijven. Na een tijdje zul je dan misschien merken dat je langer kunt blijven drijven zonder kopje onder te gaan.

En ik heb natuurlijk makkelijk lullen, hier in huis is het één grote harmonieuze zooi, maar: het blijft je moeder. Wacht even met alles wat ze gedaan heeft te veroordelen, tot je een echt zicht hebt op wat haar drijfveren zijn geweest. Kan makkelijk jaren duren, maar ja... Het blijft je moeder. Waarmee ik niet wil zeggen dat je geen stelling kunt nemen, maar veroordelen is zo makkelijk. Dat kun je pas doen als je van de hoed en de rand weet.

Laat je ex lekker rusten. Fix je op de mensen waar je een bloedband mee hebt. Wanneer je eraan toe bent aan het hoofdstuk "ex" te beginnen, evt. met in eerdere hoofdstukken opgedane kennis, doe dat dan, maar laat het je eigen gemoedsrust niet nog verder verpesten. Immers, waarschijnlijk is je ex een passant, en je moeder blijft tot je dood bent je moeder, zelfs al is zij er zelf niet meer.

Maar nogmaals, wat heb ik makkelijk lullen. Ik wens je in ieder geval sterkte terwijl je dit horrorscenario een plek probeert te geven.
pi_37036747
Hee pizzakoppo
Wat een ontzettend vervelende situatie zeg, je hebt wel alles tegelijk. Ik kan me voorstellen dat je er door heen zit. Heb je inmiddels al weer wat van je moeder gehoord en hoe reageert je vader erop? Heb je nog broers of zussen waarmee je hierover kan praten. Of vrienden? en hoe is nu de situatie met je ex vriendin? Spreek je haar nog wel?
Sterkte iig!
ps volgens mij sta je ook in mijn fotoboek
Do one thing erveryday that scares you...Sing!
pi_37045131
Even een update vanuit pizzakoppo. Hij heeft namelijk een weekban en aankomende zondag zal hij een update gaan plaatsen. Alle reacties zijn dus nog welkom!
Do one thing erveryday that scares you...Sing!
  woensdag 19 april 2006 @ 13:18:59 #91
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_37093214
Gothic??

Ik denk dat je moeder een beetje de weg kwijt is hoor... Ik bedoel, niks mis met gothic, maar om op die leeftijd nu ineens gothic te willen worden.. ( )

Vaag, maar enorm klote voor jullie zeg. Misschien moet je het er nu idd gewoon maar even bij laten. Je kan niks doen, laat je moeder maar dr wilde haren kwijtraken en wie weet realiseert ze ineens wat ze doet. Wat ze jullie aandoet... En wat jullie daar dan mee doen, tja, dat is je eigen keuze. Het is en blijft je moeder he? Maar ik kan me voorstellen dat je nu wel effe klaar bent met haar.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 19 april 2006 @ 13:34:02 #92
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_37093642
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:18 schreef MissBliss het volgende:
Gothic??

Ik denk dat je moeder een beetje de weg kwijt is hoor... Ik bedoel, niks mis met gothic, maar om op die leeftijd nu ineens gothic te willen worden.. ( )
Welke leeftijd? ik ben het even kwijt. In mijn ogen ben je nooit te oud om ergens aan te beginnen. Als je je daar nu beter bij voelt moet je het doen. Het is vaak het idee waar de anderen aan moeten wennen. Misschien is moeders al vanaf het begin van haar huwelijk gothic geweest maar heeft ze dat omwille van de kids en haar huwelijk juist naar de achtergrond weten te drukken. Vaak krijg je hierdoor inderdaad de uitbarsting zoals het nu gegaan is. Misschien voelt ze zich niet begrepen.

Mijn eigen ervaring uit mijn huwelijk was dat ik nooit sieraden mocht hebben. Hij vond dat niks. Ik heb het mijn hele leven al gewild en vanuit huis bij mams mocht ik ook al niet. Dat resulteerde in het feit dat ik op mijn 33e ben gaan scheiden en heb toen bij een juwelier een heleboel sieraden gekocht. Het heeft me goed gedaan en het heeft een tijd geduurd voor mijn moeder dat ze kon wennen aan het feit dat ik wel van sieraden hou. het was gewoon het idee waar ze niet mee uit de voeten kon. (nee, geen Gothic sieraden)
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_37095940
Damn, moedertjelief heeft dus effe alle emoties van de laatste tig jaar er in één keer uit willen knallen... Gezellig als ze daarmee totaal geen rekening houdt met wie ze allemaal kwetst.

Ik kan je daar echt geen tips over geven hoe je daar mee om moet gaan behalve dat je erg je best moet doen niet mee gesleurd te worden in die ellende. Blijf en geloof alleen jezelf. Blijf geloven in je eigen leven.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  Moderator zondag 23 april 2006 @ 19:11:12 #94
138438 crew  Pizzakoppo
pi_37221822
Hier nogmaals een enorme update:

Waarschijnlijk is dit toch wel voor mijn doen een rustige week geweest, Ik heb sinds 2 maand weer redelijk geslapen, en heb mijn ex al aardig kunnen verwerken. Tot zover het positieve.

Ok het plan was afgelopen zondag dat mijn moeder dinsdags weer bij ons ging wonen tot en met donderdag,
want dan zou ze weer een huisje krijgen van de woningbouw vereniging, op het moment van schrijven is het nu woensdag, dus morgen krijgt ze een huis.

Gisteren (Dinsdag) was mijn vader jarig en zou mijn moeder komen. Ze kwam samen met mijn tante waar mijn moeder van vrijdag tot zondag in huis heeft gewoond. ( Waar mijn moeder de rest van de tijd verbleef is nog onbekend). Mijn tante is de ex vrouw van Aad Veldhoen de beroemde schilder dus dat sfeertje is al aardig duidelijk. We hebben dinsdag heel veel gepraat en zijn tot een schokkend inzicht gekomen, althans mijn gezin wel mijn moeder niet namelijk, Mijn moeder is verslaafd aan speed!
Ze heeft nu een periode achter de rug van 2 jaar intensief speedgebruik, waar ze naar eigen zeggen al 3 maand mee is gestopt, maar ze is nog steeds hyperactief en graatmager. Het verhaal heeft in onze ogen een gigantische omwenteling gemaakt, ze is in onze ogen een junk geworden, een slachtoffer van zichzelf, en het ergste van alles vind ik nog is dat ik haar moet behandelen als een normaal iemand want ze heeft geen probleem vind ze zelf.
Ze heeft zelfs toegegeven geld van mijn zusje te willen pakken, ze had het al in de zak gestopt, maar dat vond ze te ver gaan en ze heeft het teruggelegd!

Ik heb mijn moeder gevraagd naar de hoeveelheid en de periode maar ze doet daar erg geheimzinnig over, ze zegt dat alles wat ze verteld tegen haar gebruikt kan worden. Het enige wat zeker is is dat ze gedurende 2 jaar veel heeft gebruikt!

Mijn moeder is vroeger toen ze klein was altijd een mooi dun meisje geweest, blond krullend haar je weet het wel, een mooi meisje. Mijn vader is verliefd op haar geworden en ze hebben samen kinderen gekregen.
Vanaf dat punt is mijn moeder aangekomen, niet eens gigantisch dik maar gewoon een stevige vrouw.
Haar wens is altijd geweest dat ze weer dun was, en de speed is waarschijnlijk haar manier geweest.
Ze heeft waarschijnlijk in combinatie met anorexia een enorm ziekelijk beeld van zichzelf gekregen dat ze nooit te dun is. Op het moment is mijn moeder dunner dan mijn zusje van 16 en leende ze haar broeken.

Nog een punt wat mee kan hebben gespeeld in deze ontwikkeling, is het feit dat mijn moeder nooit oud wilde worden. Ze heeft altijd moeite gehad met zichzelf te nemen zoals ze is en vooral nu ze tegen de 50 aanloopt.
De 50 is een symbolische leeftijd, en ook dit heeft een rol gespeeld.
Toen mijn ouders in Rotterdam woonde, is er op het centraal station een man naar mijn moeder toegekomen, en die vertelde haar dat ze in een relatie zit met een donkere man, ze later 3 kinderen krijgt en ze op haar vijftigste dood gaat. Nou is dit op zich niet al te schokkend voorspellingen worden dagelijks gedaan, maar mijn moeder is enorm bijgelovig, vandaar dat gothic verhaal ook. We denken zelfs dat mijn moeder niet ouder wilt worden dan 50 gezien de enorme verandering in haar leven….wederom enorm moeilijk dit.

Ik heb natuurlijk enorm veel onderzoek gedaan naar de gevolgen van speed, en dat zijn bijv. Vermagering, vervlakking van de gevoelens, eetlust onderdrukking enz. In feite maakt dit het al duidelijk de speed heeft de controle over genomen!

Mijn moeder kon het natuurlijk niet uithouden in dit huis, ze praat over enorme spanning wat er hangt dus ze is een klein uur geleden ( 19-04-2006 17:30) vertrokken samen met mijn oom en tante om daar weer heen te gaan, die zie ik dus niet snel meer terug. Ik kon natuurlijk mijn mond niet houden en heb mijn oom en tante ook verweten dat ze mijn moeder kapot maken, maar daar heb ik geen spijt van, de waarheid moet gezegd worden en ik houd ze er mede aansprakelijk voor. De verering van drugs in dat sfeertje is ongelofelijk, er is een tijd geweest dat ik het zelf ook normaal vond dat er op dat soort feestjes drugs werd gebruikt. Gelukkig ben ik enorm verandert en rook ik alleen mijn longen helemaal kapot op dit moment, maar dat is van later zorg.

Er komt vast en zeker een update, Alvast bedankt voor alle reacties die hier geplaatst zijn, vanwege een Ban kon ik niet terug reageren, nogmaals bedankt!
  zondag 23 april 2006 @ 19:19:04 #95
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_37222108
Je moeder heeft hulp nodig... Dringend als ik het zo lees. Een einde aan je relatie willen maken en verliefd zijn op een ander.. ok, maar ze heeft nogal een verstoord zelfbeeld zo te zien.
Ik zou haar duidelijk proberen te maken dat ze hulp nodig heeft. Ineens gothic worden is niet de oplossing volgens mij. Probeer haar te steunen, hoe moeilijk dat ook is. Maar ik heb het idee dat haar gedrag een psychische oorzaak heeft.
Ziggy played guitar
  Moderator zondag 23 april 2006 @ 19:30:15 #96
138438 crew  Pizzakoppo
pi_37222500
quote:
Op zondag 23 april 2006 19:19 schreef MissBliss het volgende:
Je moeder heeft hulp nodig... Dringend als ik het zo lees. Een einde aan je relatie willen maken en verliefd zijn op een ander.. ok, maar ze heeft nogal een verstoord zelfbeeld zo te zien.
Ik zou haar duidelijk proberen te maken dat ze hulp nodig heeft. Ineens gothic worden is niet de oplossing volgens mij. Probeer haar te steunen, hoe moeilijk dat ook is. Maar ik heb het idee dat haar gedrag een psychische oorzaak heeft.
Ja ik heb er zelf al op aangestuurd bijv, bloedtesten af te nemen en een hormoon test te ondergaan.
Hadden wij haar zover gekregen naar de huisarts te gaan zegt de huisarts dat het niet nodig is, hij kon met het blote oog wel zien dat er niets aan de hand is...
  zondag 23 april 2006 @ 22:57:03 #97
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_37228871
quote:
Op zondag 23 april 2006 19:30 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ja ik heb er zelf al op aangestuurd bijv, bloedtesten af te nemen en een hormoon test te ondergaan.
Hadden wij haar zover gekregen naar de huisarts te gaan zegt de huisarts dat het niet nodig is, hij kon met het blote oog wel zien dat er niets aan de hand is...
!

Naar een andere huisarts dan.. Hoewel ze misschien niet verteld heeft dan wat er allemaal is.. Lijkt me toch voor elke huisarts wel reden tot doorverwijzing.
Ziggy played guitar
  zondag 23 april 2006 @ 23:03:45 #98
146646 Mars_DenBosch
Problemen zijn uitdagingen....
pi_37229106
Sooow...

Sterkte joh.. Echt.. Ik weet niet wat je akn helpen.. ja afleiding.. Afleiding is iets wta mij altijd egr helpt... Maar soms heb je zelfs daar geen zin...

Maja.. Succes man..
[Ruzie maken doe je maar buiten]
  zondag 23 april 2006 @ 23:51:05 #99
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_37230804
quote:
Op zondag 23 april 2006 19:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
Mijn moeder is verslaafd aan speed!
Daarom zei ik reeds eerder: wacht nog even met veroordelen voor je van de hoed en de rand weet. Het blijft immers je moeder. Ik neem aan dat dit de zaak voor jou zwaar verandert. Het lijkt me ook weinig zin te hebben je oom en tante allerlei dingen te gaan verwijten. Wanneer je immers de dialoog tussen jou en je ma wil behouden (hoe summier ook), kun je haar bondgenoten beter niet tegen je in het harnas jagen. Stelling nemen tegen hen kan altijd nog.

Uit eerdere post, maar nog steeds relevant: Misschien klinkt het als cliché, maar koester de relaties die nog wel intact zijn. Met je pa, je zus, je broer. Probeer zodoende niet te verzuipen in de eerste precaire situatie, en op het moment dat je weer aan de oppervlakte komt drijven kun je gaan analyseren wat er allemaal fout is gegaan (ook al is het niet aan te raden dit te doen, ieder mens zou zich nu suf gaan piekeren)... Als je merkt dat je door de hele kutsituatie weer kopje onder dreigt te gaan, probeer het dan weer los te laten en terug te vallen op de familieleden die je nog wel hebt. Net zo lang tot je weer boven komt drijven. Na een tijdje zul je dan misschien merken dat je langer kunt blijven drijven zonder kopje onder te gaan.

Sterkte...
pi_37232339
quote:
Op zondag 16 april 2006 21:59 schreef mazaru het volgende:

[..]

Is er niet een mogelijkheid dat je samen met je vader een leuk uitje gaat maken?
Een weekje samen naar Italie zou best wel eens goed kunnen doen.
Dat lijkt me nou juist niet zo'n hele goede locatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')