ik ben pas bij blz 92 van de 1069quote:Op vrijdag 29 september 2006 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
Dan moet je zeker The Fountainhead lezen, AR. Ze weet New York er fantastisch in tot de verbeelding te laten spreken.
Oh, het maar tijdelijk! Ik lees altijd zoveel boeken tegelijk, dus ik kom er vast nog wel op terug. In ieder geval heb je na AS wel een goed idee waar Ayn Rand naar toe wilt met haar boeken, dus een must-read vind ik het nu even niet.quote:Het verbaast me dan ook niet dat je The Fountainhead weggelegd hebt, want dit is toch haar meest rigide roman. Niet dat je geen oen bent.
quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oh, dan kan ik melden dat ik Atlas shrugged sinds vorige maand uit heb
Mooi boek, goed verhaal...., alleen de speech van John Galt heb ik over geslagen..
Dat ding was 60 pagina's lang!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En na 10 pagina's had ik al het idee dat hij zichzelf 3x herhaald had
Maar verder heb ik alles gelezen hoor
quote:Op zaterdag 30 december 2006 02:24 schreef Karzeuler het volgende:
Ik wil ff melden dat ik helemaal verliefd ben op het boek "The Fountainhead".
!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben nu weer even wat andere boeken aan het lezen, maar voor de zomer ben ik van plan om ook The Fountainhead te gaan lezen
Mm, beetje sectarisch hè. Btw de communist Mao Zedong was ook zo'n egoïst. Ik contempleer daar toch een topic over te maken. Mensen hebben bijv. een verkeerd beeld van Mao en van communisme.quote:Op zondag 9 april 2006 19:34 schreef Claudia_x het volgende:
The virtue of selfishness is een bundeling essays die inderdaad erg prettig weglezen. Ik geloof overigens niet dat Rand 'daden omwille van een ander' verwerpt, maar juist die vorm van altruïsme waarin de eigen integriteit eraan moet geloven.
Ik ben sinds kort aan het lezen in 'The Fountainhead'. Inmiddels 'Atlas Shrugged' maar besteld.quote:Op woensdag 27 september 2006 18:46 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb sinds kort 'The Fountainhead' in huis.
Het leest lekker weg en ik vind het verhaal, de karakters, de tijd waarin het speelt en de setting intrigerend en fascinerend.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik neem aan dat The Fountainhead bevalt, Lienekien?
Ik ben benieuwd naar je mening over We the living, AR.
tsjop, tsjop...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik krijg er zin van om vroeg naar bed te gaan met The fountainhead.
Het effect dat Roark daar heeft op Mallory is precies wat het boek met mij doet en waarom het altijd in de buurt ligt.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 22:59 schreef Zina het volgende:
De essentie van het boek, wat mij betreft.
inderdaad, dat gedeelte raakte mij ook heel ergquote:Op vrijdag 16 februari 2007 22:59 schreef Zina het volgende:
De essentie van het boek, wat mij betreft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Automatic_Rock op 20-02-2007 11:09:12 ]Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |