Dit heeft hij vanmorgen geprobeerd, maar misschien was de versterker te oud, want het ging alleen maar brommen en kraken. Het officiële kabeltje naar het speakerdeel van de Katzenschreck was een heel zielig kort draadje, en hij had er een dikker ijzerdraadje tussengezet, misschien was dat niet goed?quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:39 schreef Ridocar het volgende:
Je zou ipv het speakertje een oude versterker aan kunnen sluiten,
En opnemen via de computer en met Audio Editor Gold een MP3 van maken?quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:39 schreef Ridocar het volgende:
Het frequentiebereik van een goed casettebandje is tot 15000 Hz (15 kHz). Casette valt dus sowieso af.
De meeste MP3 encoders hebben een low pass van 16 KHz, dat is een no-go dusquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:45 schreef Agrippina het volgende:
[..]
En opnemen via de computer en met Audio Editor Gold een MP3 van maken?
Zou kunnen, maar dan moet de samplingfrequentie wel omhoog. 44100 Hz werkt niet wanneer de toon 23000Hz is. De samplingfrequentie moet minimaal twee keer groter dan de maximale frequentie zijn.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:45 schreef Agrippina het volgende:
[..]
En opnemen via de computer en met Audio Editor Gold een MP3 van maken?
De lage tonen kan men juist vaak nog wel horen, de hoge tonen gaan er het eerst aan. Alles onder het gehoorbereik noemt men subsoon, alles erboven noemt men ultrasoon.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:37 schreef Tequila.Sunrise het volgende:
ultrasoon = boven de 20000 Hz en beneden de 20 Hz, alles wat mensen kunne horen is tussen de 20 en 20000 Hz en btw na vanaf baby van 2 jaar word je gehoor al slechter.... dus de gemiddelde mens hoort vaak niet meer of minder das 40 - 18000 Hz
Dit soort dingen bestaan al heel lang en het is bekend dat een hoop dieren niet gediend zijn van tonen op bepaalde frequenties. Dieren hebben nu eenmaal vaak een ander gehoorbereik dan mensen.quote:ik wil niet vervelend doen maar als je t ken horen is het geen ultrasoon en nee nog nooit gehoord van een geluidje waarvan katten wegblijvenklinkt als onzin maarja je wete nooit wat ze tegenwoordig uitvinden
MP3 valt ook af, omdat bij MP3 alle frequenties die buiten het bereik van het menselijk gehoor vallen eruit worden gefilterd om geluidsbestanden te comprimeren.quote:Het frequentiebereik van een goed casettebandje is tot 15000 Hz (15 kHz). Casette valt dus sowieso af.
Tonen van 22.05 KHz zijn dan erg twijfelachtig omdat de fase verkeerd kan zijn. Dan liggen bijvoorbeeld alle punten net op y=0. Beter kies je een sampling rate van minstens 2.5 keer de gewenste frequentie (en een goede filter natuurlijk).quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:57 schreef menesis het volgende:
mp3 is 44.100 hz.. er wordt dus 44.100 keer per seconden een punt opsgeslagen van een geluidsgolf dus dan kun je net een toon van 22050 hz opslaan geloof ik.
CD's hebben een sampling rate van 44.1 KHz, dus 23 KHz haal je dan al niet meer.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:58 schreef Agrippina het volgende:
Als ik van 't geluid een wav maak met hogere samplingfrequentie, kan ik dat dan vervolgens op een CD branden en via een CD-speler afspelen, met boxen op de tuin gericht?
mja ik zat er net aan te denkenquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:58 schreef JeRa het volgende:
[..]
Tonen van 22.05 KHz zijn dan erg twijfelachtig omdat de fase verkeerd kan zijn. Dan liggen bijvoorbeeld alle punten net op y=0. Beter kies je een sampling rate van minstens 2.5 keer de gewenste frequentie (en een goede filter natuurlijk).
Is het er wel een met een bewegingsmelder?quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:58 schreef Agrippina het volgende:
Ridocar: Het is niet die van 't plaatje; onze is wat kleiner.
Als ik van 't geluid een wav maak met hogere samplingfrequentie, kan ik dat dan vervolgens op een CD branden en via een CD-speler afspelen, met boxen op de tuin gericht?
Nee, hij piepte continu.quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:03 schreef Ridocar het volgende:
Is het er wel een met een bewegingsmelder?
Dat lijkt me inderdaad ook niet zo handig. Ikzelf had ook altijd last van dat kleine ding en zette hem uit als ikzelf buiten was.quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:13 schreef Skv het volgende:
En de hele buurt aan de koppijn als je met 3 versterkers knalhard ultrasone geluiden gaat blazen die sommige mensen nét wel kunnen horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |