abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 november 2006 @ 12:13:44 #126
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_43777331
Moelijk he NS, doorlinken naar de storingen op je site. Dan maar op goed geluk...
NS Ohnee, NS kan er nooit iets aan doen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_43778988
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:13 schreef -skippybal- het volgende:
Moelijk he NS, doorlinken naar de storingen op je site. Dan maar op goed geluk...
NS Ohnee, NS kan er nooit iets aan doen
Ze doen heel veel fout, elke dag weer! Maar ze geven je wel de mogelijkheid om de storingen online te bekijken (staat op de voorpagina gelinked) en op teletext en 's morgens en 's avonds elk half uur op de radio. Vertragingen van 5-10 minuten staan er zelfs bij (onder actuele vertrektijden), maar als je die moet weten sta je inmiddels op het station en kun je het ook wel op een bak zien.
  woensdag 22 november 2006 @ 13:11:18 #128
121300 Goldfishie
life is what you make of it
pi_43779112
www.traphic.nl en dan kijken bij het stuk over treinen. Errug handig.
Don't drink the water... Fish fuck in it!
  woensdag 22 november 2006 @ 14:32:13 #129
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_43781652
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:07 schreef EvilPlatypus het volgende:

[..]

Ze doen heel veel fout, elke dag weer! Maar ze geven je wel de mogelijkheid om de storingen online te bekijken (staat op de voorpagina gelinked) en op teletext en 's morgens en 's avonds elk half uur op de radio. Vertragingen van 5-10 minuten staan er zelfs bij (onder actuele vertrektijden), maar als je die moet weten sta je inmiddels op het station en kun je het ook wel op een bak zien.
Op het tijdstip dat ik poste kreeeg ik één of andere error met alleen die vieze gele kleur in beeld
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_43791220
de nieuwe dienstregeling
ik ben meer dan een kwartier langer onderweg +dat ik nooit meer een sneltrein zal hebben
sprinters
pi_43792766
Mensen die nu in Blerick opstappen, kunnen straks niet meer opstappen richting Nijmegen. Station Blerick wordt opgeofferd omdat de geplande treinen anders niet gehaald kunnen worden. Dit is een beetje offtopic aangezien het over ongeveer 2 weken niet meer op het traject van de NS ligt. Mochten er nog mensen in Blerick hun frustratie kwijtwillen, dan kan in het dit topic.
pi_43963932
Oke. GVD!
Gister bladeren op de rails,
vanochtend weer een systeemstoring waardoor ik 3 kwartier vertraging op liep, en in de trein zat. Met een rommelende maag, want ik had honger.

Bah.

Ik was gelukkig niet de enige die te laat was, een andere jongen moest vanuit Randwijck komen en daar reden helemaal geen treinen. De enige die wel reed werd opgehouden halverwege door iemand die ervoor was gaan staan.

Jaak.
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:07:54 #133
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_43964003
Ik heb vandaag ook weer school gemist door die neppe blaasjes
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_43973399
Mede dankzij die TYFUS NS kan ik straks met de bus naar Nijmegen Ze willen hun treinstellen alleen uitlenen voor een periode van 10 jaar terwijl de nieuwe maatschapij over 1 jaar nieuwe treinstellen krijgt. Tyfus naaiballen!
Link voor alle mensen die er straks ook hard aangenaaid worden op de Maaslijn
pi_43976361
a. de trein van leiden naar den haag cs reidt een halve minuut te vroeg weg --> ik haal em dus net niet
b. de volgende trein heeft een vertraging van 3 minuten --> ik haal mn aansluiting net niet
c. de volgende trein van den haag naar gouda heeft ook nog eens 10 minuten vertraging

het was weer pret!
  donderdag 30 november 2006 @ 10:42:18 #136
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_44016994
Moelijk he, een site maken die goed werkt in Opera. Helemaal te begrijpen natuurlijk, het kost nogal wat moeite....
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_44193362
K**KER K*T T*FUS H**RENZOOI weer voor de 4e keer in 7 treinreizen de aansluiting gemist, aan alle verantwoordelijke machinisten/NS medewerkers, ik hoop dat er snel iemand in jullie familie dood gaat!!!!!!!!!!!!!!!!

Hé hé

Dat lucht op
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  woensdag 6 december 2006 @ 14:55:12 #138
121300 Goldfishie
life is what you make of it
pi_44193649
Sorry maar iemand doodwensen vind ik echt niet kunnen! Dat je ge ergerd bent a la...maar dit? Ps was het een officiele aansluiting? Want bij officiele aansluitingen moeten de treinen op elkaar wachten tenzij de vertraging langer is dan 5 minuten ofzo. Vaak zien mensen een krap overstapje van 2 min als 'aansluiting' en daar ga je al...
Don't drink the water... Fish fuck in it!
pi_44201434
quote:
Op woensdag 6 december 2006 14:55 schreef Goldfishie het volgende:
Sorry maar iemand doodwensen vind ik echt niet kunnen! Dat je ge ergerd bent a la...maar dit? Ps was het een officiele aansluiting? Want bij officiele aansluitingen moeten de treinen op elkaar wachten tenzij de vertraging langer is dan 5 minuten ofzo. Vaak zien mensen een krap overstapje van 2 min als 'aansluiting' en daar ga je al...
Oh god, daar heb je onze heldin weer.. Reis je zelf wel eens met het de trein? En zo ja, waar dan? Ga jij maar eens op een traject rijden met een overstap waarbij je constant de trein voor je neus weg ziet rijden. Bovendien, waarom bestaat er zo iets als een "krap overstapje"? Zodat mensen hun trein net niet halen? Wie verzint zo'n regeling? Dienen die krappe overstapjes als amusement voor het personeel ofzo? Straks krijg ik mede dankzij die kut-NS bussen in plaats van treinstellen. De NS hoort bij een overname van een traject door een andere maatschapij mee te werken aan een soepele overgang. De nieuwe maatschappij (Veolia) heeft niet de treinstellen die ze aan de reiziger beloofd hadden. Dit is natuurlijk Veolia's schuld en ik kots ook op die maatschapij De NS wil hun treinstellen wel aan Veolia verhuren, maar dan alleen voor een periode van 10 jaar en niet korter. Zo van: "tja, we moeten Veolia eigenlijk wel helpen, maar we willen onze treinstellen niet kwijt. Oh! Ik heb een idee, we doen een voorstel waar ze niks aan hebben en laten ze het lekker zelf uitzoeken!" Bovendien wilde de NS zo graag van de Maaslijn af, dat ze het aan de eerste de beste maatschapij hebben verkocht. En waarom wilde de NS er van af? "De Maaslijn is niet rendabel genoeg." Veolia bedankt, NS ook bedankt want raad eens wie er weer eens de dupe is? Natuurlijk, de reiziger.
pi_44217722
Oke.

Ik heb de afgelopen 12 dagen 10 keer een vertraging gehad van een kwartier of langer.
Elke dag even naar school bellen: 'Ja sorry, de treinen"
En ik heb gvd dus een rechtstreekse verbinding
Ik hoef niet eens over te stappen , en nog te laat. Ik heb er afgelopen zondag 2,5 uur er over gedaan om van Maastricht naar Weert te geraken. Daar staat normaal 3 kwartier voor.

Ik ga de Prorail man ontvoeren denk ik.

Goldfishie, we weten nu wel dat je vent bij het spoor werkt, maar pleur even op met je moralistisch geleuter, dit is klaagbaak.
  donderdag 7 december 2006 @ 12:10:45 #141
121300 Goldfishie
life is what you make of it
pi_44218925
A ik reis dagelijks met de trein waaronder op het traject richting rotterdam waar het elke keer weer feest is. Dus ik weet er alles van. Heb ook een jaar tussen Haarlem en Rotterdam gereist met de trein elke dag. Ik zit super vaak in de trein en ga ook overal heen met de trein.

B dat hele overstap verhaal is een misverstand. Het is druk op het spoor, heel druk. Niet alleen met ns treinen maar ook goederen etc. Dan gebeurt het dat sommige treinen vlak na elkaar vertrekken. Mensen zien die treinen als 'overstap' terwijl dit niet in het spoorboekje zo geregeld is. Besef je wel, de ene trein op elkaar laten aansluiten betekent 5 stations verder dat misschien 3x zoveel mensen HUN overstap weer niet halen.

De perfecte dienstregeling bestaat niet. Bedenk je maar eens, een systeem verzinnen voor heel nederland, waar alles op elkaar aansluit, en niemand de trein aan de overkant ziet wegrijden. Bestaat gewoon niet. Ik ga er altijd maar vanuit dat ik de overstap die krap is, niet haal. Staat die trein er nog dan zie ik het als een kadootje zeg maar. En zo niet, heb altijd een boek bij me en ik plan mn reis realistisch en niet op krappe overstapjes. Zo simpel is het. Bovendien zit ik liever met een boek op het perron dan dat ik een half uur remmen optrekken remmen optrekken remmen optrekken heb in de file.


edit: Ik werk niet bij NS, en ik post hier zodat mensen beetje inzicht krijgen waarom bepaalde dingen zo zijn. Zodat er minder geklaagd hoeft te worden :-) Ik weet nl dat ns medewerkers zo vaak uitgescholden worden enzo en das echt niet tof als je je werk gewoon probeert te doen. Stel je voor dat jij gewoon op het werk bent en vreemde mensen maken je constant voor alles uit terwijl je juist je best probeert te doen..
Don't drink the water... Fish fuck in it!
  donderdag 7 december 2006 @ 12:55:10 #142
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_44220159
Niets zo fijn als de boemel tussen Zwolle en Enschede waar door enkel spoor elke vertraging doorgegeven wordt aan de tegemoetkomende trein. Vervolgens doodleuk de trein opheffen omdat de vertraging te groot is.... niet te geloven!
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
pi_44220252
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:55 schreef Dr.Aart het volgende:
Niets zo fijn als de boemel tussen Zwolle en Enschede waar door enkel spoor elke vertraging doorgegeven wordt aan de tegemoetkomende trein. Vervolgens doodleuk de trein opheffen omdat de vertraging te groot is.... niet te geloven!
net als emmen-zwolle dus

Heerlijk

Afgelopen dinsdagavond 35minuten in Ommen staan te wachten op de tegemoetkomende trein
pi_44220870
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:55 schreef Dr.Aart het volgende:
Niets zo fijn als de boemel tussen Zwolle en Enschede waar door enkel spoor elke vertraging doorgegeven wordt aan de tegemoetkomende trein. Vervolgens doodleuk de trein opheffen omdat de vertraging te groot is.... niet te geloven!
Als ze die doorlaten komt ie later dan de vertrektijd aan in Zwolle en is het einde helemaal zoek.
  vrijdag 8 december 2006 @ 01:35:11 #145
3767 Herald
Come get some
pi_44239460
de nieuwe dienstregeling houdt in dat ipv 3 treinen nu 2 treinen per uur naar en van Eindhoven gaan/komen. Ik gok erop dat de NS de eerste maand niet doorheeft dat de trein van 8:05 dan veel drukker is en gewoon hetzelfde aantal treinstellen stuurt, en het zou me niets verbazen als het in de eerste week ook nog minder treinstellen zijn, zoals ze dat ook na elke schoolvakantie doen. Fijn de eerste weekjes proppen dus
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  vrijdag 8 december 2006 @ 07:23:54 #146
121300 Goldfishie
life is what you make of it
pi_44240816
De eerste maand zullen er aanloop problemen zijn dat is al voorspeld. De vorige dienstregeling stamde uit de jaren zeventig dus ja dat vergt wat aanpassingen. Maar er zijn 700 mensen in gezet om reizigers te gaan tellen zodat de NS zn materieel daar op kan aanpassen.
Don't drink the water... Fish fuck in it!
  vrijdag 8 december 2006 @ 10:48:19 #147
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_44243835
Ach, als het een maandje niet zo goed gaat vind ik het niet zo heel erg. Als het daarna maar een stukje beter gaat worden.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_44255978
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:10 schreef Goldfishie het volgende:
A ik reis dagelijks met de trein waaronder op het traject richting rotterdam waar het elke keer weer feest is. Dus ik weet er alles van. Heb ook een jaar tussen Haarlem en Rotterdam gereist met de trein elke dag. Ik zit super vaak in de trein en ga ook overal heen met de trein.
En dan nog voor de NS op blijven komen...
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:10 schreef Goldfishie het volgende: B dat hele overstap verhaal is een misverstand. Het is druk op het spoor, heel druk. Niet alleen met ns treinen maar ook goederen etc. Dan gebeurt het dat sommige treinen vlak na elkaar vertrekken. Mensen zien die treinen als 'overstap' terwijl dit niet in het spoorboekje zo geregeld is. Besef je wel, de ene trein op elkaar laten aansluiten betekent 5 stations verder dat misschien 3x zoveel mensen HUN overstap weer niet halen.

De perfecte dienstregeling bestaat niet. Bedenk je maar eens, een systeem verzinnen voor heel nederland, waar alles op elkaar aansluit, en niemand de trein aan de overkant ziet wegrijden. Bestaat gewoon niet. Ik ga er altijd maar vanuit dat ik de overstap die krap is, niet haal. Staat die trein er nog dan zie ik het als een kadootje zeg maar. En zo niet, heb altijd een boek bij me en ik plan mn reis realistisch en niet op krappe overstapjes. Zo simpel is het.
De perfecte dienstregeling bestaat niet, maar een betere wel, daar ben ik van overtuigd. Voor vorig jaar december waren er veel minder klachten dan nu. Als ik mijn reis 'realistisch' plan, kan ik net zo goed de allereerste trein nemen, dan kom ik zeker op tijd.
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:10 schreef Goldfishie het volgende:
Bovendien zit ik liever met een boek op het perron dan dat ik een half uur remmen optrekken remmen optrekken remmen optrekken heb in de file.
Ik zit liever in een warme auto dan op zo'n koud kutstation. Bovendien kun je op stations van kleinere dorpen niet eens fatsoenlijk schuilen. Ja, je hebt wel hokjes, maar die zijn er veel te weinig, stinken altijd naar rook of naar wiet en zitten in de spits net zo vol als de trein.
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:10 schreef Goldfishie het volgende:
edit: Ik werk niet bij NS, en ik post hier zodat mensen beetje inzicht krijgen waarom bepaalde dingen zo zijn. Zodat er minder geklaagd hoeft te worden :-) Ik weet nl dat ns medewerkers zo vaak uitgescholden worden enzo en das echt niet tof als je je werk gewoon probeert te doen. Stel je voor dat jij gewoon op het werk bent en vreemde mensen maken je constant voor alles uit terwijl je juist je best probeert te doen..
Lees allereerst Rhanna's bericht nog maar eens goed.
quote:
Goldfishie, we weten nu wel dat je vent bij het spoor werkt, maar pleur even op met je moralistisch geleuter, dit is klaagbaak.
En waarom moet iemand op een forum ons laten zien waarom bepaalde dingen nou eenmaal zo zijn bij de NS en waarom horen we het niet van NS of Prorail zelf? Ik vind het best begrijpelijk dat reizigers het personeel voor van alles en nog wat uitmaken. Het personeel is het enige waar reizigers ook werkelijk iets van zien. Als ik de deuren recht voor m'n neus zie dichtgaan, denk ik eerder: KUTCONDUCTEUR in plaats van: Die arme man probeert z'n werk ook maar te doen, hij MOET wegrijden anders krijgt ie op z'n donder van z'n baas.
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:42:20 #149
121300 Goldfishie
life is what you make of it
pi_44259520
Tja ik neem het niet op voor de NS eigenlijk, maar voor de conducteurs en machinisten. De top van de NS verdient zeker niet de schoonheidsprijs. Zeker niet omdat zij het publiek in mijn ogen ook niet goed voorlichten. Ik ben alleen tegen het feit dat het personeel op de baan al het gezeik over zich heen krijgt ipv prorail en de mensen op kantoor. En ook nog vaak voor dingen wat helemaal niet met de NS te maken heeft zoals botsende goederen treinen. Of voor de trein springers, vrachtwagens die een bovenleiding kapot trekken en ga zo maar door.

En sorry voor het scheel kijken. Heb een beetje koppijn vandaag en ben grafbrak.

De nieuwe dienstregeling moest wel. Inmiddels zijn er op trajecten sporen bij gekomen, er zijn stations bij gekomen en dicht gegaan... kortom soms moeten dingen goed op de schop genomen worden en ja ik vermoed dat dat niet zonder slag of stoot zal gaan.

Tot volgende week lieve treinreizigers! Goldfishie is counting you :-) Soon at a station near you!
Don't drink the water... Fish fuck in it!
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:47:28 #150
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44259690
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:10 schreef Goldfishie het volgende:
B dat hele overstap verhaal is een misverstand. Het is druk op het spoor, heel druk. Niet alleen met ns treinen maar ook goederen etc. Dan gebeurt het dat sommige treinen vlak na elkaar vertrekken. Mensen zien die treinen als 'overstap' terwijl dit niet in het spoorboekje zo geregeld is. Besef je wel, de ene trein op elkaar laten aansluiten betekent 5 stations verder dat misschien 3x zoveel mensen HUN overstap weer niet halen.
Leg je dit ook even aan m'n baas uit ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')