Ze doen heel veel fout, elke dag weer! Maar ze geven je wel de mogelijkheid om de storingen online te bekijken (staat op de voorpagina gelinked) en op teletext en 's morgens en 's avonds elk half uur op de radio. Vertragingen van 5-10 minuten staan er zelfs bij (onder actuele vertrektijden), maar als je die moet weten sta je inmiddels op het station en kun je het ook wel op een bak zien.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:13 schreef -skippybal- het volgende:
Moelijk he NS, doorlinken naar de storingen op je site. Dan maar op goed geluk...
NSOhnee, NS kan er nooit iets aan doen
![]()
Op het tijdstip dat ik poste kreeeg ik één of andere error met alleen die vieze gele kleur in beeldquote:Op woensdag 22 november 2006 13:07 schreef EvilPlatypus het volgende:
[..]
Ze doen heel veel fout, elke dag weer! Maar ze geven je wel de mogelijkheid om de storingen online te bekijken (staat op de voorpagina gelinked) en op teletext en 's morgens en 's avonds elk half uur op de radio. Vertragingen van 5-10 minuten staan er zelfs bij (onder actuele vertrektijden), maar als je die moet weten sta je inmiddels op het station en kun je het ook wel op een bak zien.
Oh god, daar heb je onze heldin weer.. Reis je zelf wel eens met het de trein? En zo ja, waar dan? Ga jij maar eens op een traject rijden met een overstap waarbij je constant de trein voor je neus weg ziet rijden. Bovendien, waarom bestaat er zo iets als een "krap overstapje"? Zodat mensen hun trein net niet halen? Wie verzint zo'n regeling? Dienen die krappe overstapjes als amusement voor het personeel ofzo? Straks krijg ik mede dankzij die kut-NS bussen in plaats van treinstellen. De NS hoort bij een overname van een traject door een andere maatschapij mee te werken aan een soepele overgang. De nieuwe maatschappij (Veolia) heeft niet de treinstellen die ze aan de reiziger beloofd hadden. Dit is natuurlijk Veolia's schuld en ik kots ook op die maatschapijquote:Op woensdag 6 december 2006 14:55 schreef Goldfishie het volgende:
Sorry maar iemand doodwensen vind ik echt niet kunnen! Dat je ge ergerd bent a la...maar dit? Ps was het een officiele aansluiting? Want bij officiele aansluitingen moeten de treinen op elkaar wachten tenzij de vertraging langer is dan 5 minuten ofzo. Vaak zien mensen een krap overstapje van 2 min als 'aansluiting' en daar ga je al...
net als emmen-zwolle dusquote:Op donderdag 7 december 2006 12:55 schreef Dr.Aart het volgende:
Niets zo fijn als de boemel tussen Zwolle en Enschede waar door enkel spoor elke vertraging doorgegeven wordt aan de tegemoetkomende trein. Vervolgens doodleuk de trein opheffen omdat de vertraging te groot is.... niet te geloven!
Als ze die doorlaten komt ie later dan de vertrektijd aan in Zwolle en is het einde helemaal zoek.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:55 schreef Dr.Aart het volgende:
Niets zo fijn als de boemel tussen Zwolle en Enschede waar door enkel spoor elke vertraging doorgegeven wordt aan de tegemoetkomende trein. Vervolgens doodleuk de trein opheffen omdat de vertraging te groot is.... niet te geloven!
En dan nog voor de NS op blijven komen...quote:Op donderdag 7 december 2006 12:10 schreef Goldfishie het volgende:
A ik reis dagelijks met de trein waaronder op het traject richting rotterdam waar het elke keer weer feest is. Dus ik weet er alles van. Heb ook een jaar tussen Haarlem en Rotterdam gereist met de trein elke dag. Ik zit super vaak in de trein en ga ook overal heen met de trein.
De perfecte dienstregeling bestaat niet, maar een betere wel, daar ben ik van overtuigd. Voor vorig jaar december waren er veel minder klachten dan nu. Als ik mijn reis 'realistisch' plan, kan ik net zo goed de allereerste trein nemen, dan kom ik zeker op tijd.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:10 schreef Goldfishie het volgende: B dat hele overstap verhaal is een misverstand. Het is druk op het spoor, heel druk. Niet alleen met ns treinen maar ook goederen etc. Dan gebeurt het dat sommige treinen vlak na elkaar vertrekken. Mensen zien die treinen als 'overstap' terwijl dit niet in het spoorboekje zo geregeld is. Besef je wel, de ene trein op elkaar laten aansluiten betekent 5 stations verder dat misschien 3x zoveel mensen HUN overstap weer niet halen.
De perfecte dienstregeling bestaat niet. Bedenk je maar eens, een systeem verzinnen voor heel nederland, waar alles op elkaar aansluit, en niemand de trein aan de overkant ziet wegrijden. Bestaat gewoon niet. Ik ga er altijd maar vanuit dat ik de overstap die krap is, niet haal. Staat die trein er nog dan zie ik het als een kadootje zeg maar. En zo niet, heb altijd een boek bij me en ik plan mn reis realistisch en niet op krappe overstapjes. Zo simpel is het.
Ik zit liever in een warme auto dan op zo'n koud kutstation. Bovendien kun je op stations van kleinere dorpen niet eens fatsoenlijk schuilen. Ja, je hebt wel hokjes, maar die zijn er veel te weinig, stinken altijd naar rook of naar wiet en zitten in de spits net zo vol als de trein.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:10 schreef Goldfishie het volgende:
Bovendien zit ik liever met een boek op het perron dan dat ik een half uur remmen optrekken remmen optrekken remmen optrekken heb in de file.
Lees allereerst Rhanna's bericht nog maar eens goed.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:10 schreef Goldfishie het volgende:
edit: Ik werk niet bij NS, en ik post hier zodat mensen beetje inzicht krijgen waarom bepaalde dingen zo zijn. Zodat er minder geklaagd hoeft te worden :-) Ik weet nl dat ns medewerkers zo vaak uitgescholden worden enzo en das echt niet tof als je je werk gewoon probeert te doen. Stel je voor dat jij gewoon op het werk bent en vreemde mensen maken je constant voor alles uit terwijl je juist je best probeert te doen..
En waarom moet iemand op een forum ons laten zien waarom bepaalde dingen nou eenmaal zo zijn bij de NS en waarom horen we het niet van NS of Prorail zelf? Ik vind het best begrijpelijk dat reizigers het personeel voor van alles en nog wat uitmaken. Het personeel is het enige waar reizigers ook werkelijk iets van zien. Als ik de deuren recht voor m'n neus zie dichtgaan, denk ik eerder: KUTCONDUCTEUR in plaats van: Die arme man probeert z'n werk ook maar te doen, hij MOET wegrijden anders krijgt ie op z'n donder van z'n baas.quote:Goldfishie, we weten nu wel dat je vent bij het spoor werkt, maar pleur even op met je moralistisch geleuter, dit is klaagbaak.![]()
Leg je dit ook even aan m'n baas uit ?quote:Op donderdag 7 december 2006 12:10 schreef Goldfishie het volgende:
B dat hele overstap verhaal is een misverstand. Het is druk op het spoor, heel druk. Niet alleen met ns treinen maar ook goederen etc. Dan gebeurt het dat sommige treinen vlak na elkaar vertrekken. Mensen zien die treinen als 'overstap' terwijl dit niet in het spoorboekje zo geregeld is. Besef je wel, de ene trein op elkaar laten aansluiten betekent 5 stations verder dat misschien 3x zoveel mensen HUN overstap weer niet halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |