abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 4 april 2006 @ 05:14:42 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36630887
Dr zijn hier vast Fok!kers die 1 of meerder artikeltje op hun naam hebben. Voor hen is dit topic.

TS begint gaat niet op want ik heb nog geen wetenschappelijke publicatie. Wel is een gedeelte van mijn werk in een patent gezet ... maarja daar sta ik niet met naam en toenaam bij (alleen de naam van de aanvrager mijn toemalige stage begeleider)

Ik hoop dat ik hier snel mijn publicatie neer kan zetten (al is me dat vaker belooft dat ik op een artikel kon komen komt het nu serieus dichterbij)

Maar voor de mensen die al wel wat op hun naam hebben : linkjes graag

Ja dit is het WFL "pats met" topic
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_36637116
Mooi moment om met twee conferentie papertjes te patsen die vrijdag er door zijn gekomen

www.phys.uu.nl/~heus/subshell.pdf
www.phys.uu.nl/~heus/lifecycle.pdf
pi_36637522
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 05:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Dr zijn hier vast Fok!kers die 1 of meerder artikeltje op hun naam hebben. Voor hen is dit topic.

TS begint gaat niet op want ik heb nog geen wetenschappelijke publicatie. Wel is een gedeelte van mijn werk in een patent gezet ... maarja daar sta ik niet met naam en toenaam bij (alleen de naam van de aanvrager mijn toemalige stage begeleider)

Ik hoop dat ik hier snel mijn publicatie neer kan zetten (al is me dat vaker belooft dat ik op een artikel kon komen komt het nu serieus dichterbij)

Maar voor de mensen die al wel wat op hun naam hebben : linkjes graag

Ja dit is het WFL "pats met" topic
Ik heb ooit een historisch-taalkundig artikel gepubliceerd gekregen over de mogelijke verwantschap tussen de Berberbevolking en de Britse Kelten aan de hand van een substraat (onderliggende invloed) van een Afro-aziatisch taalsysteem in Brits-Keltische talen en dan met name het Welsh.
Alleen leuk voor taalnerds zoals ik dus
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:24:18 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_36638192
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:49 schreef thijsdetweede het volgende:
Mooi moment om met twee conferentie papertjes te patsen die vrijdag er door zijn gekomen

Leuke onderwerpen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_36642107
Dank je Ik was uiteindelijk zelf wel blij met de resultaten.
  Moderator dinsdag 4 april 2006 @ 16:15:32 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36643663
quote:

tof
pi_36645374
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:02 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik heb ooit een historisch-taalkundig artikel gepubliceerd gekregen over de mogelijke verwantschap tussen de Berberbevolking en de Britse Kelten aan de hand van een substraat (onderliggende invloed) van een Afro-aziatisch taalsysteem in Brits-Keltische talen en dan met name het Welsh.
Alleen leuk voor taalnerds zoals ik dus
Wordt die verwantschap ook ondersteund door archeologische vondsten (of DNA, of weet ik veel wat), want het druist wel tegen mijn (beperkte) wereldbeeld in – nu wil ik zeker toegeven dat ik het mis kan hebben – maar hoe sterk is dat Afro-Aziatisch substraat? (En waar blijkt het uit?)
pi_36645816
quote:

Ik vraag me af: Waarom zet je eenheden cursief? (B.v. lifecycle.pdf, paragraaf 2, 3.2km) Dat druist toch tegen alle conventies in? Voor LaTeX heb je SIunits dat je helpt eenheden juist te zetten.

Maar gefeliciteerd met je conferentie-resultaat!
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:21:05 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_36645970
Dat lijkt me inderdaad een effect van LaTeX mathematische notatie. Volgens mij valt het wel mee dat dat tegen conventies indruist.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_36646312
Voor zover ik weet dacht ik dat je een massa m hebt, een lengte l, dus de variabelen zet je cursief, maar de eenheden (om geen verwarring te stichten) zet je normaal, dus je hebt dat l gelijk is aan 30m, terwijl m gelijk is aan 30kg. Doch – het zal me verder worst zijn.
pi_36646591
Ik zou zeggen klik eens op het linkje naar mijn forum..
pi_36647297
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:06 schreef Nekto het volgende:

[..]

Wordt die verwantschap ook ondersteund door archeologische vondsten
Er was idd sporadisch archeologisch bewijs voor een link tussen de monolithen-cultuur en structuren zoals Stonehenge en dergelijke en nog wat aardewerk en beeldjes die een culturele verwantschap zouden kunnen hebben.
quote:
(of DNA, of weet ik veel wat),
Ik geloof idd iets met bloedgroepen.
quote:
want het druist wel tegen mijn (beperkte) wereldbeeld in – nu wil ik zeker toegeven dat ik het mis kan hebben – maar hoe sterk is dat Afro-Aziatisch substraat? (En waar blijkt het uit?)
Het mogelijke substraat bleek vooral uit een sluipende invloed op de typologie van de Brits-Keltische talen met als belangrijkste resultaat het verschijnsel om het werkwoord vooraan de zin te zetten, iets erg on-Indoeuropees.
Het grootste struikelblok bij die theorie, is dat het geloofwaardig gemaakt moet worden dat talen oiv een substraat heel geleidelijk kunnen veranderen doordat de typologie een beetje scheef gaat hangen. Uit een werkwoordsinitiėel systeem volgt namelijk bijna automatisch een volgorde Ajdectief-Substantief (zie Greenberg).
Daar de geleidelijke veranderingen binnen het Welsh goed gedocumenteerd zijn, is altijd aangenomen dat de verandering een normaal natuurlijk proces zijn geweest, dat de talen eigenlijk min of mer per toeval die richting uitgegaan zijn.
Maar dan blijft het vreemd dat Keltische talen op het Europees vasteland structureel vasthielden aan een volgorde SVO, en dat de Kelten die de oversteek waagden naar de Britse eilanden ineens spontaan overschakelden naar VSO.

Door de enorme tijdsdiepte is er weinig absoluuts over te zeggen, maar deze theorie verklaart bijvoorbeeld het verschijnsel van de "Black Irish", waarom Kelten op de Britse eilanden zo vaak kleine donkere mannetjes zijn (werd eerder verklaard door een theorie van spaanse schikbreukelingen oid) en in de rest van Europa rijzige blonde reuzen waren. Ook verklaart het de gelijkenis van Keltische muziek met Berberse toonladders e.d.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_36647659
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar op sommige momenten ben ik dan weer net te lui geloof ik, zeker als de rest van de wereld dat ook is. Als ik het zooitje ga ombouwen naar journal paper moet ik er wel aan geloven, maar hier zat een deadlinetje achter Verder heb ik net even dat SIunits package erin gesmeten, maar die lijkt op het eerste gezicht niet veel te doen.
quote:
Units should be set in roman font with a space between each unit in a compound set (e.g.,m s−2 rather than ms−2). Avoid using the solidus (/) to form unit combinations; use negative exponents instead (e.g., write m s-1 rather than m/s). Words and symbols for units should not be mixed; if mathematical operations are indicated, then only symbols should be used. For example, one may write "joule per mole" or "J mol−1," but not "joules mole−1," "joules mol−1," or "Jmole−1." When numerical values are included in a unit combination (as is sometimes done when
representing change over a vertical layer, such as a lapse rate), care should be taken be sure the combination is clearly stated. For example, use °C (100 m)−1, not °C/100 m.
pi_36647689
Ik heb vorig jaar 2 artikelen op de site van de nederlandse natuurkunde vereniging gezet, telt dat ook als wetenschappelijke publicatie?
pi_36647831
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:23 schreef thijsdetweede het volgende:
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar op sommige momenten ben ik dan weer net te lui geloof ik, zeker als de rest van de wereld dat ook is. Als ik het zooitje ga ombouwen naar journal paper moet ik er wel aan geloven, maar hier zat een deadlinetje achter Verder heb ik net even dat SIunits package erin gesmeten, maar die lijkt op het eerste gezicht niet veel te doen.
Nee, je moet wel een beetje meer je best doen. (Zie de manual), het is b.v. \unit{3.2}{\kilo\metre}, of bijvoorbeeld \unit{2.3}{\kilo\metre\per\hour}. (Onder voorbehoud. )
pi_36647861
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:08 schreef Mwanatabu het volgende:
*knip*
Fascinerend, dat is het enige dat ik erover kan zeggen. Ik had er nog nooit van gehoord.
  Moderator dinsdag 4 april 2006 @ 18:31:29 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36647885
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:24 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb vorig jaar 2 artikelen op de site van de nederlandse natuurkunde vereniging gezet, telt dat ook als wetenschappelijke publicatie?
Frot maar een link neer ... Als er meer mensen reageren krijgen we straks een leuk lijstje En dan weet je ook iemands achtergrond als je met hem in discussie gaat
pi_36648098
@ Mwanatabu: Enig idee wanneer er dan contact tussen de berbers en de Brits-Kelten geweest had moeten zijn? Want als ik het goed begrijp zeg je dat de brits-kelten wel gewoon Kelten zijn, maar dat er bv (ipv Spanjaarden dan) een aantal Berbers is aangespoeld in Cornwall. Geen idee of die ooit boten hebben gebouwd (tenzij je een atlantis verhaaltje wil beginnen natuurlijk )
pi_36649189
Kanonnen, vertrouw op LaTeX om met een schrijf intensieve oplossing te komen. Werkt wel mooi, dank.
pi_36649988
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:10 schreef thijsdetweede het volgende:
Kanonnen, vertrouw op LaTeX om met een schrijf intensieve oplossing te komen. Werkt wel mooi, dank.
Leer \def gebruiken he.
1
2
3
4
5
6
7
\documentclass[a4paper, 11pt]{article}
\usepackage{SIunits}
\def\u#1#2{\unit{#1}{#2}}
\def\kmh{\kilo\metre\per\hour}
\begin{document}
        Ik kan van de berg af met $\u{50.2}{\kmh}$ gaan!!
\end{document}
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:46:56 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_36655103
Da's nog eens een goeie tip .
Alhoewel bij onze faculteit de meeste mensen nu overstappen naar word, blijft LaTeX wel chiquer.
pi_36656026
Yuk. Word spreekt geen linux, matig eps, beroerd wiskunde en laat je veel te veel tijd met opmaak verklooien.
Maar goed, we gingen het hebben over de output dus, niet over de methode
  Moderator dinsdag 4 april 2006 @ 22:13:17 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36656116
dit topic mag ook over de methode gaan. Aangezien er nog niet bijster veel mensen hierin posten. Maar dit kan een leuke reeks worden hoop ik.

! ik hoop dat hij nog bestaat als ik voor het eerst op een artikeltje verschijn
pi_36659195
Ik hoop dat ik over een paar jaar ook met een mooi artikeltje mag pronken .
Trouwens thijsdetweede, doe jij TN in Delft of heb je dat gedaan? Harm Jonker komt me namelijk wel erg bekend voor...
pi_36665613
Ik heb een stuk in behavioral ecology en in ecology & society en in de proceedings of the royal society of london series B . Alleen interessant voor beestjeskijkende biologen.

maar ik post de link heel laf niet want dan weten jullie mn echte naaaaaaam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')