Bij een of andere geemigreerde neb-braboquote:Op maandag 3 april 2006 22:55 schreef Mauro het volgende:
Hee, dat is in mijn woonplaats! Bij wie waren jullie?
Er zit nogal wat vertekening in foto #1. En het wekt heel erg de indruk alsof alles naar rechts hangt. Dat laatste zie ik ook terug in foto #2 al is het daar maar heel subtiel.quote:Op maandag 3 april 2006 21:47 schreef PdeHoog het volgende:
Ver, ver, ver weg in de Buitenlanden van het Koninkrijk leefden FOK!-kers en die wilden een keer echte randstad- & Brabo-FOK!-kers ontmoeten. Dus op zaterdag 1 april (en nee...dit is ECHT geen 1-april-grap) vertrokken de Randstad- & Brabo-FOK!kers voor een gigantische reis naar het hoge noorden![]()
Zij werden daar uiterst hartelijk ontvangen met in het begin een lekker verfrissend regenbuitje, maar daarna kwamen toch de blauwe luchtjes en witte wolkjes.
Zie hier de resultaten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij heeft ie die genomen met zijn nieuwe speeltje. Weet het eigenlijk wel zeker wand dat was de enige lens die hij op zijn camera had zitten.quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:06 schreef Subhuman het volgende:
Ik vind de eerste foto het mooist, maar wel vreemd dat ie rechts zo vertekent inderdaad. Heb je een uitsnede gemaakt uit een foto die je hebt genomen met een extreme groothoek?
Dank.quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:19 schreef Puckzzz het volgende:
Hij is mooi Mauro!
allemaal mooie foto's van mien stad trouwens
Komt opeens iedereen uit Groningen?quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:19 schreef Puckzzz het volgende:
allemaal mooie foto's van mien stad trouwens
De hele zooi is gemaakt met mijn nieuwe speeltje en daar hoort enige vertekening dus bij, zoals we ook al hadden gemerkt bij de foto's in k_man's topicquote:Op dinsdag 4 april 2006 09:09 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Er zit nogal wat vertekening in foto #1. En het wekt heel erg de indruk alsof alles naar rechts hangt. Dat laatste zie ik ook terug in foto #2 al is het daar maar heel subtiel.
Foto #3 is af, niks meer aan doen.
Foto #4 heb ik niks mee. Wel een mooie lucht
Foto #5 mooi lijnenspel
Foto #6 Netjes. Mooie evenwicht in de foto tussen de gevel en de lucht. Uit deze serie mijn favoriet.
Ik heb idd een uitsnede gemaakt, maar ook in het origineel vertekent-ie rechtsquote:Op dinsdag 4 april 2006 10:06 schreef Subhuman het volgende:
Ik vind de eerste foto het mooist, maar wel vreemd dat ie rechts zo vertekent inderdaad. Heb je een uitsnede gemaakt uit een foto die je hebt genomen met een extreme groothoek?
Volgens mij is het geen eigenschap van een extreme groothoek (lang leve Nederlandsquote:Op woensdag 5 april 2006 00:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb idd een uitsnede gemaakt, maar ook in het origineel vertekent-ie rechtsDa's een eigenschap van ultra-wide-angle zeg maar
Je merkt dat volgens mij links stukken minder omdat daar al standaard een soort van bocht in zit
Kan je met de PTLens plugin wel iets verhelpen.quote:Op woensdag 5 april 2006 08:02 schreef ChatChewbacca het volgende:
Subhuman, een goede groothoek hoort een even sterke vertekening te hebben in elke hoek. Enkel het perspectief zoals het rechts/links zit kan je vertekening in je beeld versterken of juist vermnideren.
Volgens mij zeg jij hetzelfde als Subhumanquote:Op woensdag 5 april 2006 08:02 schreef ChatChewbacca het volgende:
Subhuman, een goede groothoek hoort een even sterke vertekening te hebben in elke hoek. Enkel het perspectief zoals het rechts/links zit kan je vertekening in je beeld versterken of juist vermnideren.
soep die lelijke glimmende pijp daar eens wegquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |