Ik had zachte (maand)lenzen van Proclear en heb ze via mijn opticien verkregen. Dus heb ze niet zelf in de winkel gekocht, kon zelf nog wel bedenken dat zoiets niet slim is, zeker niet als je sterkte (zoals bij mij) per jaar weer een stukje achteruit gaat.
Gebruikte vloeistof van Sauflon. Omdat ik 2 weken voordat dit allemaal gebeurd was bij de opticien was geweest en mijn ogen liet controleren, concludeerde de opticien dat mijn ogen flink geirriteerd waren, en had hij mij een vloeistof meegegeven voor beginners. Nederlander als dat ik ben, wilde ik eerst mijn flesje vloeistof opmaken die ik nog had.. Achteraf denk ik; als ik dat nou niet had gedaan, was dit misschien allemaal niet gebeurd.
Heb trouwens gezien op TV dat laseren ook niet altijd goed verloopt bij die laserklinieken. ALS je al besluit om het te doen, laat het dan bij een ziekenhuis doen (bijv. Oogziekenhuis in Rotterdam). Je kunt na zo’n laserbehandeling maanden niks blijven zien, of misschien wel permanent. Je oog zal na een laserbehandeling een zwakke plek blijven. Voor de mensen die er aan denken een laserbehandeling te ondergaan, laat je eerst goed informeren over de evt. gevolgen!
Ik ben niet zo iemand die met de tong lens weer natmaakt en zo weer in de ogen stopt, moet er niet aan denken zo daarmee om te gaan. Ben er meestal wel zorgvuldig mee omgegaan, alleen toen die week 2 dagen verzuimd om elke dag mijn vloeistof te verversen. Blijkbaar was dat al voldoende. De oogarts vertelde mij dat de bacterie die in mijn oog zat overal in voorkomt, ook in gewoon kraanwater, dus het ligt niet perse aan mijn hygiëne.
Ik ben alleen laks er in geweest om mijn lenzen niet gewoon uit te laten toen ik ’s ochtends al merkte dat mijn oog redelijk geirriteerd was. Had beter gewoon bril op kunnen zetten, maarja had vaker al gewoon lenzen in gedaan en dan ging het wel goed, alleen nu niet dus.
Inmiddels ben ik vandaag weer naar de oogarts in Rotterdam geweest, ze willen over 2 maanden een proeflens voor mijn oog aanmeten, ze wilden mijn oog vandaag opmeten maar ik zo slecht dat ik nog niet eens de allergrootste letter kon zien. Wat dus betekent dat mijn zicht met dat oog nog erger is als -23. Zoals de oogarts het zei; je ziet nu ongeveer 0-5% van wat je normaal zou moeten kunnen zien. Met de proeflens (harde lens) willen ze proberen het zicht tot 30% terug te krijgen. Ook zie ik op dit moment dubbel, en willen ze dat met die lens weg zien te krijgen. Lukt dit niet, dan kom ik er waarschijnlijk niet onderuit om een hoornvliestransplantatie te ondergaan