abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36616588
Het tentzeil van mijn boot is nogal vies. Het zeil zit onder de groene aanslag.

Wat is de beste manier om de tent weer mooi te maken? Kan dat gewoon met groene zeep en een borstel? Hoe kan ik 'm weer impregneren?

Gewoon hogedrukspuit erop of anders? Hij moet wel waterdicht blijven namelijk

Ervaringen en tips zijn welkom

Het is van dat dikke stof.
pi_36625200
Groene aanslag komt vaak door onvoldoende ventilatie. Vaak als het zeil langere tijd per dag in de zon ligt, kun je na verloop van tijd de alg (=groene aanslag) er droog afborstelen.

Dus van de zomer vaak varen en uuuuuren in de zon gaan liggen.

Het is wel een leuk klusobject! Inboard motor neem ik aan?
pi_36631564
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:44 schreef Marsepein het volgende:
Groene aanslag komt vaak door onvoldoende ventilatie. Vaak als het zeil langere tijd per dag in de zon ligt, kun je na verloop van tijd de alg (=groene aanslag) er droog afborstelen.

Dus van de zomer vaak varen en uuuuuren in de zon gaan liggen.

Het is wel een leuk klusobject! Inboard motor neem ik aan?
Ik wilde het eigenlijk schoon hebben voor de zomer. Maar ik gaa wel flink borstelen en anders hoge druk erop.

In Ik ga een bootje kopen staat veel over mijn bootje. Hij heeft idd een inboard motor.

Als ik begin met het echte opknappen, dan open ik daar hier een nieuw topic voor.
  dinsdag 4 april 2006 @ 09:06:50 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36631874
Conflict, bel anders eens een zeilmakerij op. Mss hebben die nog wel tips voor het eventueel opnieuw impregneren van de stof na een hogedruk behandeling.
pi_36632252
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:06 schreef Brighteyes het volgende:
Conflict, bel anders eens een zeilmakerij op. Mss hebben die nog wel tips voor het eventueel opnieuw impregneren van de stof na een hogedruk behandeling.
Ja, maar ik dacht dat er vast wel iemand op het forum zou zijn die er verstand van heeft. Maar ik ga het wel even in de botenwinkel vragen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 09:36:28 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36632408
Snap ik. Daarom had ik dit gisteren ook niet meteen gezegd. Vond hem net even te voor de hand liggend.
pi_36652763
Ik heb een busje poeder van HG gekocht, speciaal voor het reinigen van tenten, het heet tentenfris ofzo. Je hebt ook nog vlekkenverwijderaar voor tenten, maar die was op. Dit werkt al behoorlijk goed, ik doe het morgen nog een keer, het werd te koud om met water te spelen.
  donderdag 13 april 2006 @ 23:28:33 #8
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_36939443
bij een zeilmaker kan die in de wasmachine,geen gekut en je krijgt hem zelluf nooit zo mooi schoon
Klaar?
Ik niet!
pi_36944386
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:28 schreef Foo_niks het volgende:
bij een zeilmaker kan die in de wasmachine,geen gekut en je krijgt hem zelluf nooit zo mooi schoon
Hij is anders perfect schoon geworden, geen vlek meer te zien
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:02:53 #10
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36954789
Slotje op verzoek, verder in Opknappen bootje.
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')