Daar hebben ze toch ook wel slijters, neem ik aan?quote:Op maandag 3 april 2006 18:52 schreef Luuksor het volgende:
Zie topictitel! Woon in Leeuwarden/Deventer
Bij de Gall en Gall verkopen ze het.quote:Op maandag 3 april 2006 20:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch ook wel slijters, neem ik aan?
quote:Gall & Gall
Bilgaardpassage 81
8918HT Leeuwarden
Tel: 058 2663999
Gall & Gall
Andriessenplein 38
7425GZ Deventer
Tel: 0570 516051
Gall & Gall Slijterij Wijnhandel Jos Komen
Dreef 142
7414EJ Deventer
Tel: 0570 640100
Fax: 0570 671568
Heb thuis ook een flesje staan erg lekker met ijs op een zonnig terras.quote:Op dinsdag 4 april 2006 02:58 schreef golfer het volgende:
Ik ga trouwens binnenkort wel weer een flesje van dit lekkere likeurtje aanschaffen.
Ik heb laatst bij de plaatselijke Gall & Gall gewoon italiaanse gehaald, het probleem is dat de slijterijen gewoon maar tiets kopen en totaal niet weten wat lekker is. Een voormalig slijter van mij kon ook alleen maar praten over Whiskey's, van de rest weet hij werkelijk geen enne zak.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:05 schreef Luuksor het volgende:
Het probleem bij de slijters is dat het vaak een nederlands namaaksel is, dat in de verste verte niet in de buurt komt bij de echte limoncello. Gezien ik geen vrienden/familie in Italiė heb moet ik het daar maar bij houden..
Was net bij de slijter en die had het al staan voor 10 Euro per flesquote:Op dinsdag 4 april 2006 17:08 schreef MLF het volgende:
hier in NL is het zo ontzettend duur
Nou, die is wel op basis van grappa da's wel een beetje andersquote:Op donderdag 20 april 2006 17:58 schreef golfer het volgende:
Voor het weekend alvast een flesje Limoncino Bottega di Grappa uit Sicilie aangeschaft.
Limoncello met een beetje toevoeging van grappa dus.
Even een klein glaasje voorgeproefd en dat smaakte uitstekend.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:02 schreef W1ZZ het volgende:
Nou, die is wel op basis van grappa da's wel een beetje anders
Klinkt goed. Waar kan ik die alcohol kopen ?? En wat kost dat ??quote:Op zondag 23 april 2006 12:30 schreef Serendips het volgende:
Zelf maken;
Ingrediėnten :
8 niet behandelde grote citroenen - 1/2 liter alcohol van 95° - 1/2 liter water - 400 gr suiker
Bereiding :
Snijd de gele schil van de citroenen, maar laat het witte gedeelte zeker aan de citroen.
Leg de schillen gedurende 8 dagen (nog beter 3 weken)in een hermetisch gesloten bokaal met de alcohol.
Maak een siroop. Kook het water met de suiker gedurende enkele minuten. Laat afkoelen. Voeg de alcohol en de citroenschillen toe.
Filter het geheel en doe de limoncello in flessen. Laat 2 weken rusten vooraleer op te dienen.
Bron: http://basisrecepten.skynetblogs.be/?date=20050425&number=1&unit=months#1108329
Volgens mij is die in Belgie zo in de supermarkt te koop.quote:Op zondag 23 april 2006 16:17 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Klinkt goed. Waar kan ik die alcohol kopen ?? En wat kost dat ??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |