abonnement Unibet Coolblue
pi_36584406
Ik ben benieuwd of er mensen zijn op Fok! die rollerskaten (niet inlineskaten, skeeleren of wat dan ook). Zelf wil ik er mee gaan beginnen, maar ben wel benieuwd naar wat tips van ervaren rollerskaters voor ik wat ga kopen.
  zondag 2 april 2006 @ 19:12:36 #2
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_36585457
Ik heb het vroeger redelijk vaak gedaan omdat ik fanatiek kunstschaatster was en er, ondanks dat er in het zomerseizoen geen ijs lang in de hal, toch getraind moest worden.

De skates die door mijn coach werden aangeraden waren altijd de RSI rollerskates. Volgens mij worden die ook gezien als dé wat meer profi rollerskates.
Zwarte leren schoen (exact als bij een kunstschaats dus, al zijn deze vaak wit voor vrouwen ) en softwielen..

Je hebt verschillende typen RSI rollerskates.. vaak wordt aangeraden te beginnen met de "Starter", maar als je gelijk voor wat meer kwaliteit wilt gaan zou ik je de "Quad" aanraden.. De "Quad de luxe" is weer een prijsklasse hoger, maar dat heb je in principe niet nodig als outdoor recreatie skater..



Ik ben zelf wel met de starter begonnen, maar de Quads hebben toch net dat ietsje meer kwaliteit en stevigheid..Dus deze (zie boven) heb ik nu.

Ik doe al een tijdje niet meer aan kunstschaatsen, maar ben nu wel inmiddels met mijn 2e paar Quads, omdat ik in de zomer vaak buiten langs de polder skate met mn skatematties
Heel geinig is dat, al die gasten die denken "oh daar komt weer zon wijf op dr rolschaatsjes", maar dan rij je ze toch eruit, haha

Verder zou ik je echt aanraden om als je buiten gaat skaten bescherming te gebruiken. Het klinkt misschien nogal niet-hip (en dat is het ook niet ) maar je weet nooit..
Ik gebruik zelf altijd iig de polsbeschermers.. (goede zijn van "Bauer") Bezuinig hier niet op, aan gammele polsbeschermers heb je niks..

Hier de site van RSI

http://www.rsi.nl/products.php?Productgroups_ID=1

Ohja, ik haalde ze altijd bij de RSI shop in Rotterdam, maar sporadisch heb je ze ook nog wel eens bij de Perry. (Maar wel meestal starters dan..)

Hier een linkje met winkels:

http://www.nada.kth.se/~johannes/inline/buying.html

Top slot laatste tipje: Er zijn skateshops waar je ze kan huren voor een dagje. Vriendin van me wilde altijd ook rollerskaten als ze mij zag gaan op die skates, maar na die dingen een dagje gehuurd te hebben vond ze het helemaal niks, en kocht ze toch inline's.. Tis net een beetje een andere move, en ook al lijkt het makkelijker dan inline's vanwege de bredere base, tis toch even vreemd in het begin als je niet skate/ inline gewend bent.

Succes!!
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_36586354
Goeie tips, leuk!

Die RSI skates waren me al opgevallen. Prijzige dingen, maar blijkbaar dus wel het geld waard.
Ik dacht eigenlijk dat ze voor binnen waren, aangezien ik had gelezen dat die hak vooral bij het dansen op rollerskates (rollerdisco's enzo) van pas komt maar nu lees ik dus dat jij er ook gewoon op naar buiten gaat.

Ik denk dat ik aan die hak nog wel een beetje moet wennen. Ik heb vroeger natuurlijk wel gerolschaatst maar dat waren gewoon van die platte en dit lijkt me best lastig.

Een dagje skates huren leek me ook ideaal, maar heb nog niks kunnen vinden waar ze die dingen verhuren. Doen ze bij die RSI shop in Rotterdam aan verhuren? of weet je misschien een ander adresje in Rotterdam?

Ik heb ook wel eens op inline skates geskate, maar dat vond ik dus helemaal niks.Die dingen heb ik achterin de kast gegooid. Ik kon er ook echt niks van, dus ik hoop wel dat dat met rollerskaten beter gaat! (ik kan wel schaatsen).

Misschien koop ik ze wel tweedehands, marktplaats staat vol met skates die ongebruikt zijn
Dat komt waarschijnlijk ook een beetje omdat je die dingen moet uitlopen? Ze zien er nogal stroef uit. Misschien dat mensen het daarom zo snel opgeven.
pi_36586448
Op die link met de winkels, staat dat ze bij de RSI shop inderdaad verhuren. Dat zou leuk zijn.
pi_36586517
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:42 schreef _Boo_ het volgende:
Ik heb ook wel eens op inline skates geskate, maar dat vond ik dus helemaal niks.Die dingen heb ik achterin de kast gegooid. Ik kon er ook echt niks van, dus ik hoop wel dat dat met rollerskaten beter gaat! (ik kan wel schaatsen).
Hm, vreemd, bij mij ging het skaten juist als vanzelf omdat ik als kind ongelooflijk veel heb gerollerskate. Voor mijn gevoel komt het dus wel overeen.
pi_36586564
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:48 schreef thaleia het volgende:

[..]

Hm, vreemd, bij mij ging het skaten juist als vanzelf omdat ik als kind ongelooflijk veel heb gerollerskate. Voor mijn gevoel komt het dus wel overeen.
Ja, gek he. Ik heb ook onwijs veel gerollerskate en ook geschaatst, dus ik snapte het ook niet helemaal.
pi_36586635
Juist door dat schaatsen ook idd, je zou dus al gewend moeten zijn op een smal iets te balanceren.
Nouja, van dat rollerskaten weet je iig al uit ervaring dat je het kunt, dus dan is dat een goeie optie.
  zondag 2 april 2006 @ 19:52:59 #8
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36586638
Die dingen zijn handig als Nederland eindelijk door Wal*Mart wordt veroverd. Door die winkels moet je rollerskaten, anders ben je uren bezig.

In de Carrefour in frankrijk heb ik personeel zien rollerskaten.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_36586678
Ik heb de RSI Starters en ik vind het helemaal tof.

Vroegâh toen ik nog een klein meisje was had ik altijd die fluor rolschaatsen (met die veters sie altijd stuk gingen) en als puber ben ik overgegaan op inline skates.
Ik vond het zelf erg wennen toen ik overging op mijn huidige rolschaatsen.
Ik vind rolschaatsen zwaarder dan inline skaten, ik was zo snel buiten adem, daar schrok ik wel van.

Deze zomer ga ik er weer helemaal tegenaan en ben ik van plan om zo vaak mogelijk te gaan rolschaatsen.
Tralalalaaa
  zondag 2 april 2006 @ 19:55:59 #10
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36586715
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:52 schreef thaleia het volgende:
Juist door dat schaatsen ook idd, je zou dus al gewend moeten zijn op een smal iets te balanceren.
Nouja, van dat rollerskaten weet je iig al uit ervaring dat je het kunt, dus dan is dat een goeie optie.
Alleen heb ik die kinderrolschaatsen niet zo'n enorme hak onder de schoen
  zondag 2 april 2006 @ 19:59:52 #11
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36586830
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:54 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik heb de RSI Starters en ik vind het helemaal tof.

Vroegâh toen ik nog een klein meisje was had ik altijd die fluor rolschaatsen (met die veters sie altijd stuk gingen) en als puber ben ik overgegaan op inline skates.
Ik vond het zelf erg wennen toen ik overging op mijn huidige rolschaatsen.
Ik vind rolschaatsen zwaarder dan inline skaten, ik was zo snel buiten adem, daar schrok ik wel van.

Deze zomer ga ik er weer helemaal tegenaan en ben ik van plan om zo vaak mogelijk te gaan rolschaatsen.
Voor je conditie is het inderdaad hartstikke goed! Als ik eenmaal een beetje kan rollerskaten lijkt het me ook leuk om een paar danslessen te doen. Ik was een keertje in een discotheek waar ook gerolschaatst werd en wat die mensen op wieltjes konden was echt super. Maar ja tegen die tijd ben je weer tien jaar verder
pi_36587395
Oh dat lijkt me idd erg gaaf!! maar voorlopig houd ik het maar op conditie opbouwen
Tralalalaaa
  zondag 2 april 2006 @ 20:19:41 #13
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_36587484
* meldt

Ik doe kunstjes op mijn merkloze rolschaatsen. Meteen de reden dat ik rolschaatsen heb en geen skates. Geen lessen genomen en ik bak er dus niks van, maar leuk is het wel
power to the people
  zondag 2 april 2006 @ 20:23:53 #14
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36587628
quote:
Op zondag 2 april 2006 20:19 schreef beestjuh het volgende:
* meldt

Ik doe kunstjes op mijn merkloze rolschaatsen. Meteen de reden dat ik rolschaatsen heb en geen skates. Geen lessen genomen en ik bak er dus niks van, maar leuk is het wel
Leuk! Van iemand anders geleerd ofzo dan, of zelf een beetje aan het proberen?

Hebben jouw merkloze rolschaatsen ook een hak? Ik snap het nut van dat ding eigenlijk niet zo, misschien dat iemand dat wil uitleggen?
pi_36587717
Het staat heeeel mooi
Tralalalaaa
  maandag 3 april 2006 @ 06:25:55 #16
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_36598764
quote:
Op zondag 2 april 2006 20:23 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Leuk! Van iemand anders geleerd ofzo dan, of zelf een beetje aan het proberen?

Hebben jouw merkloze rolschaatsen ook een hak? Ik snap het nut van dat ding eigenlijk niet zo, misschien dat iemand dat wil uitleggen?
The hard and painful way Gewoon een stapel pionnetjes kopen en slalommen maar. Andere kunstjes komen vanzelf als je wat zekerder op je wielen staat.

Zo'n hak hebben ze ook, ik denk dat het is om dansbewegingen te vergemakkelijken, je staat immers meer op de bal van je voet, wat ook bij danseressen en kunstijsschaatsers ervoor zorgt dat ze sneller kunnen wenden en dat de bewegingen dus mooi strak zijn.
power to the people
  donderdag 6 april 2006 @ 09:07:33 #17
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_36698600
Van die hak heb je helemaal geen last hoor. Of mischien komt het omdat ik al sinds ukkepuk kunstschaats, en die schoenen hebben diezelfde hak.

Als je het trouwens vergelijkt met inline skating, zul je bij de rsi rollerskates in het begin wellicht voelen dat het allemaal wat minder stabiel is wat betreft het voorover/achterover leunen/ vallen .
Daar bleken vrij veel mensen tijdens de training altijd moeite mee te hebben.

Maar als je erover nadenkt; misschien is die hak wel iets wat daarbij helpt. Zo word je gewicht ook wat naar voren verdeeld. Ik moet er juist niet aan denken om op platte schoenen te rollerskaten (inline is dan weer een heel ander verhaal )

En, heb je ze al gehuurd?


Lijkt me trouwens echt leuk om een keertje door zon Carrefour markt te skaten jammergenoeg zie ik ze dat bij de Makro nog niet doen... Of zon jaren 80 (of was het 60?) rollerdisco!! Haha, ik weet dat ze gehouden worden, maar waaaaar? Lijkt me echt wat hebben! (al heb ik wel sterk mijn twijfels over het soort man dat zich op dat soort gelegenheden begeeft, maargoed, daaaaaar gaan we natuurlijk niet voor )
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_36714077
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:07 schreef Cutebutpsycho het volgende:

En, heb je ze al gehuurd?


Lijkt me trouwens echt leuk om een keertje door zon Carrefour markt te skaten jammergenoeg zie ik ze dat bij de Makro nog niet doen... Of zon jaren 80 (of was het 60?) rollerdisco!! Haha, ik weet dat ze gehouden worden, maar waaaaar? Lijkt me echt wat hebben! (al heb ik wel sterk mijn twijfels over het soort man dat zich op dat soort gelegenheden begeeft, maargoed, daaaaaar gaan we natuurlijk niet voor )
Ik heb ze nog niet gehuurd. Superdrukke week gehad, dus hoop dat het er volgende week van komt! Ik ga het dan bij die RSI winkel proberen.

Die rollerdisco was in Calypso, Rotterdam maar is nu volgens mij naar Outland verhuisd. Op de donderdag. En die mannen tja....
  maandag 10 april 2006 @ 18:44:04 #19
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_36830488
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:52 schreef faberic het volgende:
Die dingen zijn handig als Nederland eindelijk door Wal*Mart wordt veroverd. Door die winkels moet je rollerskaten, anders ben je uren bezig.

In de Carrefour in frankrijk heb ik personeel zien rollerskaten.
Ik ga heel graag rolschaatsen in super- of bouwmarkten. Perfecte vloer. .

Zo'n rolschaatsdisco, daar wil ik ook al een hele tijd heen. Is hier nooit in de buurt maar zal me er eens in verdiepen... Mini-fokmeet-idee?
power to the people
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:21:54 #20
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_36848342
Schopverdorie.

Niemand voor een meet op wielen?

Skateswing in beek en donk (?) op 22 april en ook in aug sept okt en nov zijn er disco's

http://www.uitinbrabant.n(...)tail/A_22758691.html
power to the people
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:14:46 #21
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_45945444
Hey, daar ben ik weer, terug in dit topic sinds tijden... tijdje gestopt.. student zijn , lui, koud, je weet wel
Anyway, wil 't nu weer oppakken zodat ik een beetje conditie kan opbouwen en je schijnt er bilspieren van staal mee te kunnen kweken..... Ik heb zelfs gelezen dat specifiek rolschaatsen nóg beter is voor da derriere dan gewoon inline skaten vanwege de beweging.. Dus tsja hoe kan je ze als zelfbewuste vrouw dán nog in de kast laten staan..

Probleem: ik woon in het centrum van Leiden!! Waar ga ik die dingen daar gebruiken?!? Iemand tips? Parkjes, mooie gladde achteraf weggetjes?? Let me know, want ik heb echt geen idee (behalve het industrie terrein achter Naturalis maar dat is nou ook niet echt een super mooie omgeving, en die auto's he... ..
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_46225315
Hehehe, op al die kinderkopjes skaten, ik kan me leukere tijdsverdrijven voorstellen ja

Ik heb vroeger ook heeeel vaan gerollerskate, vond het echt geweldig, maar schaatsen kan ik alleen met van die enkelverstevigende dingen, en inline skaten vind ik echt niets aan... Wellicht dat wanneer ik ooit weer es een ingeving krijg dat ik weer es rollerskates ga regelen.

Alleen inderdaad, die hak ziet er best hoog uit, krijg je na verloop van tijd geen last van de bal van je voet?
(:
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')