Met dank aan CDP
Wat houdt de American Idol-Prono eigenlijk in?De American Idol-Prono test jouw voorspellende gaven bij American Idol 5. Elke ronde zul je opnieuw jouw voorspelling moeten doorgeven in dit topic. Voor een juiste voorspelling krijg je punten. Degene die uiteindelijk de meeste punten heeft, die wint.
Okay, maar waar moet ik een voorspelling over geven dan?Welke deelnemer(s) die week American Idol moeten verlaten en wie de uiteindelijke finalisten zijn.
Hoeveel punten kan ik steeds verdienen dan?Per goed voorspelde deelnemer kun je 15 punten verdienen. Heb je ook de afvaller goed geraden, dan krijg je nog 10 bonuspunten.
Ik heb een ronde gemist, kan ik dan nog meedoen?Uiteraard, er zijn zóveel punten te verdienen dat meedoen altijd nog zin heeft. .
Tot wanneer kan ik voorspellen?Dinsdag 11 april 23.59 uur.
* TOP 9 Wat moet je voorspellen?Welke drie kandidaten zijn the bottom three, en wie van die drie moet American Idol verlaten?
Per juist geraden bankzitter krijg je 15 punten. Heb je ook degene die de show moet verlaten juist geraden, dan krijg je nog eens 10 punten erbovenop. In totaal zijn er dus per ronde 55 punten te verdienen.
Daarnaast moet je ook elke week voorspellen wie je denkt dat de twee laatst overgebleven finalisten worden en wie van die twee er uiteindelijk winnen zal. Voor elke goede finalist krijg je 10 punten, heb je de winnaar ook nog eens goed krijg je 10 punten extra. In totaal kan je daarvoor dus elke week 30 punten verdienen. Na de grote finale krijg je dan al de punten die je met dit bonusspel verdiend hebt er in één keer bij.
Bij de puntenscore wordt ook rekening gehouden met de top 12 die je hebt opgegeven aan het begin van de finalerondes. Eindigt iemand exact op de plek die jij voorspeld hebt, krijg je daarvoor 15 punten. Zit je er 1 plek naast, krijg je 10 punten. Bij 2 plekken ernaast krijg je 5 punten, bij 3 plekken 0 punten. Zit je er 4 plekken naast krijgt je 5 strafpunten, bij 5 plekken 10 en bij 6 plekken of meer krijg je 15 strafpunten.
WIE DOEN ER MEE?
(klik op de namen voor de officiele interviews)
Ace Young
![]()
Hometown: Denver, CO
Audition City: Denver
Bucky Covington
![]()
Hometown: Rockingham, NC
Audition City: Greensboro
Chris Daughtry
![]()
Hometown: McLeansville, NC
Audition City: Denver