quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:41 schreef minze het volgende:[..]
Dat is bullshit... Ook met niksdoen kun je het VWO halen als je de kwaliteiten hebt... (ik hield wel van relaxen op het VWO, heeft me uiteindelijk maar 1 jaar extra gekost omdat ik het examen ook te relaxed was...). Dus dat "buiten kijf" relativeer ik liever. (ken haar niet, maar dit is mijn mening als ik zoiets lees).
"Buiten kijf" mag jij relativeren. Iets afdoen als bullshit zou ik nochtans niet als relativeren willen kwalificeren.
![]()
Sowieso is dat in dezen niet zo interessant omdat alleen de overtuiging dat ze capabel is voor een academische studie sowieso niet afdoende grond is om toegelaten te worden tot de universiteit.
Dát is juist ook de reden dat er andere wegen bewandeld dienen te worden. Ik lees hier dus dat een deeltijd HBO P waarschijnlijk geen soelaas biedt. Zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen, of ontkrachten?
Staatsexamen is ook in overweging genomen. Probleem is dat je dan toch een opleidingsinstituut in de arm moet nemen om bepaalde opdrachten te voltooien. De 3 grote thuisopleiders bieden dit aan, maar daar zijn wel behoorlijke kosten en lange studietijden aan verbonden. Vandaar dat we eerst informeren naar eventuele andere mogelijkheden.
Nu schijnt het ROC (
![]()
) ook VWO aan te bieden voor mensen die een HAVO-diploma hebben met gemiddeld hoger dan een 7. Het betreft dan een versnelt traject waarbij je binnen één jaar zowel VWO 5 als VWO 6 voltooid, en alzo binnen een jaar je diploma hebt. Het is echter enigszins onduidelijk of dat nu deeltijd of voltijd is. De website geeft daar geen eenduidig antwoord op.
http://www.rocmb.nl/beroepsopleidingen/index.asp?p=details&s=&zoektekst=&trefwoord=0&richting=69&niveau=0&leerweg=0&opleiding=252&veld=1