Dus omdat jij het níet zo bedoeld moet de ander maar niet zeuren? We hebben het hier over referentiekaders, die van jou, maar óók die van de ander.quote:Op zondag 2 april 2006 14:00 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik erger me altijd aan moraalridders die denken dat ze de enige zijn die iemand kennen die aan kanker is overleden![]()
Een woord is maar een woord, hoe je het ook wendt of keert. Van een woord zelf gaat geen enkele kracht uit, slechts van de context waarin en wijze waarop het wordt gebruikt.
Dat je je beledigd voelt door het gebruik van een woord dat op een hele andere manier is bedoeld dan de associatie die jij bij dat woord maakt... dat vind ik hoogst irrationeel. Een armlastige vorm van aandachtstrekkerij.
Nu jij weer.
Het zij zo, ken ook voldoende mensen die in hetzelfde schuitje zitten en het wel naar vinden maar er niet moeilijk over doen.quote:Op zondag 2 april 2006 14:08 schreef flugeltje het volgende:
Je stelt daarmee jouw referentiekader bóven het kader van een ander.
Deze opmerking doet me aan negerzoenen denkenquote:Op zondag 2 april 2006 13:45 schreef oelewappers het volgende:
bij zinnen als "ik schrok me dood" wordt je ook herinert aan mensen die dood zijn, wie zeurt daar over?
mij ookquote:Op zondag 2 april 2006 14:12 schreef JosvG het volgende:
[..]
Deze opmerking doet me aan negerzoenen denken
Dan zitten we in ieder geval wél op één lijn wat dat betreft. Als je weet dat iemand drie dagen geleden vader of moeder verloren is aan kanker zul je het woord niet snel gebruiken als scheldwoord neem ik aan. Dat geeft aan dat je op zo'n moment wel degelijk nadenkt voor je iets zegt. Rekening houden met elkaar is niet meer dan normaal. Waarbij iemand die er wél moeite mee heeft rekening moet houden met het feit dat de gebruiker van het woord ook niet kan weten dat het gevoelig ligt.quote:Op zondag 2 april 2006 14:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het zij zo, ken ook voldoende mensen die in hetzelfde schuitje zitten en het wel naar vinden maar er niet moeilijk over doen.
Als ik het woord kanker als krachtterm gebruikt en iemand verzoekt mij vriendelijk en normaal dat niet te doen omdát... dan hou ik er zeker rekening mee.
Als ik een grote bek krijg of een kleuterklas preek dan zoeken ze het maar lekker uit. Dat komt op mij namelijk niet oprecht over.
En er zijn ook emoties om mee rekening te houden, ongevoelig knulleke. Dat noemen we fatsoenquote:Op zondag 2 april 2006 15:08 schreef Evil_Jur het volgende:
Het zijn maar woordjes, overgevoelige kneuzen.
slaat ook weer nergens opquote:Op zondag 2 april 2006 13:30 schreef wolferl het volgende:
Mensen die ipv Shit, Chipz zeggen...val dood.
dan heb je het over jezelf, en probeer je niet iemand anders te beledigenquote:Op zondag 2 april 2006 13:45 schreef oelewappers het volgende:
bij zinnen als "ik schrok me dood" wordt je ook herinert aan mensen die dood zijn, wie zeurt daar over?
ook een lekkere suffe reactie... wanneer je het woord kanker als krachtterm gebruikt probeer je iemand die een nare ervaring heeft met kanker per definitie te beledigen?quote:Op zondag 2 april 2006 19:35 schreef CrazyPhunk het volgende:
[..]
dan heb je het over jezelf, en probeer je niet iemand anders te beledigen
quote:Op zondag 2 april 2006 20:22 schreef brood_korst het volgende:
Wat een godver gete kut achterlijk tyfus tering topic
Godverdomme ik mocht natuurlijk niet schelden in dit kut topicquote:
Scheld niet met pest ja me oma is daar aan dood gegaan.quote:Op zondag 2 april 2006 20:33 schreef Kurk het volgende:
Schelden met ziektes, ja, daar heb ik ook echt de pest aan!![]()
In Oost brabant ookquote:Op zondag 2 april 2006 13:53 schreef densmee het volgende:
het enige woord waar ik mee scheld is godverdomme maar dat wordt in west brabant ook echt te pas en te onpas gebruikt je hoort daar heel de dag godver de godver
quote:Op zondag 2 april 2006 21:34 schreef EdwardSeepers het volgende:
Klote voor je, dat die kankerlijers maar mogen sterven aan aids.
En nee modjes, dat is niet te hard voor dit soort tuig.
oh en als je zegt "val dood!quote:Op zondag 2 april 2006 19:35 schreef CrazyPhunk het volgende:
[..]
dan heb je het over jezelf, en probeer je niet iemand anders te beledigen
quote:Op zondag 2 april 2006 23:20 schreef __droogkloot__ het volgende:
Mijn opa is ook overleden aan kanker, ben ik nu zielig? Nee. Die mensen die zich zo druk maken om dat woord moeten zich niet zo aanstellen, het rolt er nu eenmaal lekker uit als je echt kwaad bent.
fijn dat je het zelf doorhebtquote:Op maandag 3 april 2006 09:27 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
De opa van mijn vriendin is gestorven aan kanker. Maar toch weerhoud het me niet of zij er nu bij is of niet om Kanker te gebruiken als scheldwoord. Misschien wel triest van mezelf![]()
heb ik al gedaanquote:Op maandag 3 april 2006 09:36 schreef Evil_Jur het volgende:
Kijk de South Park film eens...
Nog nooit bij een doorsnee voetbalwedstrijd van de 3e klasse zuidwest geweest zeker?quote:Op maandag 3 april 2006 09:49 schreef beestjuh het volgende:
Schelden met ziektes, ben je nou helemaal betoeterd? Er zijn verdikkie zoveel andere manieren om je infantiele mening duidelijk te maken zonder daar mensen mee te kwetsen.
Als je je woorden kracht bij moet zetten met een ziekte dan stelt datgene wat je duidelijk wil maken vast niet zo veel voor...
Schelden met ziektes gebeurt imo vooral door mensen met een inferieure fantasie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |