Goeiemorgen,
Ik ben op zoek naar een bepaald verhaal dat we in de goeie ouwe tijd op de basisschool voor de klas kregen voorgelezen en ik hoop eigenlijk dat iemand dat verhaal ook kent. Verhaal maakte erg veel indruk toen ik nog een een kleine fröbelaar was.
Wat ik er nog van weet is dat het een kort verhaal was uit een bundel. Weet de details niet meer zo goed, maar in mijn herinnering gaat het over een jongetje dat een beetje buiten zijn klas lag, omdat hij wat andere hobby's had dan zijn leeftijdgenootjes. Hij hield er erg van om vogels te kijken en de natuur in te trekken. Nu waren de twee grootste twee pestkoppen uit zijn klas op een dag toevallig ook in het bos waar hij rondliep. Die twee nemen hem te pakken en ze wat ze eerst doen is een zwaan afmaken en hem vervolgens met de veren van die zwaan beplakken of iets dergelijks. Daarna besluit een van de twee om hem in die outfit op de treinrails vast te binden. Ze leggen hem tussen de rails in. Als er dan vervolgens een trein aankomt, red het jongetje zich door met zijn hoofd een kuiltje te graven en zijn voeten dwars te leggen. Op die manier rijdt de trein over hem heen en weet hij zich na afloop los te maken. Als hij daarna thuiskomt nog onder de zwanenveren, begint zjn moeder te huilen, maar hij is nog te ontdaan om te kunnen vertellen wat er gebeurt is (einde weet ik niet meer zo goed).
Wie o wie kent dit verhaal ook en kan mij helpen om de titel en de schrijver te achterhalen? Ik zou het na al die tijd graag nog eens teruglezen. Please help!
bvd outtayourleague
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter. - Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite