Eigenlijk kijk ik 0,0 TV, maar er is 1 zender waar je me 's-nachts voor wakker kan maken: Sport1 (het vroegere Canal+). Dat keek ik nog altijd met zo'n ouderwetse, analoge Canal+ decoder. Werkte perfect.
Krijg ik me toch gisteren een brief in de bus van UPC, waarin ze doodleuk melden dat UPC per 1 april 2006 (dat is een fucking dag erna!) stoppen met het analoge signaal van Sport1! Dacht eerst dat het een 1 april grap was, en eerlijk is eerlijk, dat zou een geslaagde zijn, want ik kreeg zowat een hartverzakking.
Maar het mooiste moest nog komen. Ik bellen naar die ballentent, wat het alternatief was. 'Meneer, waarom maakt u zich zo druk, u kunt Sport1 ook ontvangen met de gratis MediaBox die u heeft ontvangen.' He? Wat? Ik heb helemaal niets ontvangen, paardenlul. 'Oh, wacht, digitale TV van UPC is nog niet beschikbaar in uw stad. Ja, dan wordt het een lastig verhaal'.
Een schotelset is inmiddels besteld, maar ik mis vanavond wel Barcelona - Real Madrid. Kan ik iedereen weer afbellen. Bedankt.
Conclusie: UPC, krijg een gezwel!