Zoals je leest is mijn mobiel laatst gestolen.
Het gebeurde afgelopen zaterdagnacht in Rotterdam. Ik liep met een maat naar huis, we hadden aardig wat gezopen en waren bijna thuis. Ik liep met mijn mobiel aan mijn oor te bellen. Uit het niets komt van achteren een gozer die mijn mobiel uit mijn hand grist.
Nou ja, ik stond perplex, en die gozer wilde meteen wegrennen. Maar voor hij daaraan toekwam pakte mijn maat die gozer meteen van voren bij zijn jas beet. Dit was echter niet voor lang, want de dief plaatst binnen no-time een stoot op de borstkas van mn maat, die uit reactie meteen losliet.
In ieder geval rent die dief er dus keihard vandoor, en er was geen mogelijkheid dat we hem bij konden houden...
Nou ja, mobiel laten blokkeren en die maandag aangifte gedaan bij de politie, met een uitgebreide versie van bovenstaand verhaal. Dus ik stuur dinsdag een kopie van mijn proces-verbaal op naar de verzekering (Orange Premier), die het in behandeling zouden nemen (binnen twee dagen antwoord). Nou ja, vandaag had ik nog niets gehoord, dus ik belde vandaag naar Premier.
Zeiden ze dat er een brief onderweg was, maar dat ze alvast kon vertellen dat mijn claim werd afgekeurd. Om de reden dat er geen aanwijsbare sporen van braak waren. Dus ik vroeg waarom ik een verzekering heb afgesloten, als ik niets terug krijg wanneer onder geweld mijn mobiel wordt gejat. Daarop zeiden ze dat het 'vooral een schadeverzekering is', en dat ik het beste de brief kan afwachten en daarna een schriftelijk bezwaar moet indienen.
Nou zat ik dus even de
voorwaarden van Premier te checken, en kwam ik uit bij dit punt:
quote:
4.1.3 De Verzekeraar vergoedt schade als gevolg van diefstal vergezeld van aanwijsbare sporen van braak en beroving gepaard gaande met geweld of onder bedreiging van geweld.
Dit was dus ongeveer het punt waarop ik er helemaal niets meer van snap. Als ik mijn situatie namelijk goed begrijp, kom ik in aanmerking voor de voorwaarde 'beroving gepaard gaande met geweld of onder bedreiging van geweld', want de geweldpleging staat beschreven in het proces-verbaal, en de aangifte is wegens straatroof.
Nu is mijn vraag: wie heeft er volgens jullie nu gelijk? Heeft iemand wel eens iets soortgelijks meegemaakt, en zoja, hoe is dat gegaan/afgelopen?