abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36525407
Zoals je leest is mijn mobiel laatst gestolen.

Het gebeurde afgelopen zaterdagnacht in Rotterdam. Ik liep met een maat naar huis, we hadden aardig wat gezopen en waren bijna thuis. Ik liep met mijn mobiel aan mijn oor te bellen. Uit het niets komt van achteren een gozer die mijn mobiel uit mijn hand grist.

Nou ja, ik stond perplex, en die gozer wilde meteen wegrennen. Maar voor hij daaraan toekwam pakte mijn maat die gozer meteen van voren bij zijn jas beet. Dit was echter niet voor lang, want de dief plaatst binnen no-time een stoot op de borstkas van mn maat, die uit reactie meteen losliet.

In ieder geval rent die dief er dus keihard vandoor, en er was geen mogelijkheid dat we hem bij konden houden...

Nou ja, mobiel laten blokkeren en die maandag aangifte gedaan bij de politie, met een uitgebreide versie van bovenstaand verhaal. Dus ik stuur dinsdag een kopie van mijn proces-verbaal op naar de verzekering (Orange Premier), die het in behandeling zouden nemen (binnen twee dagen antwoord). Nou ja, vandaag had ik nog niets gehoord, dus ik belde vandaag naar Premier.

Zeiden ze dat er een brief onderweg was, maar dat ze alvast kon vertellen dat mijn claim werd afgekeurd. Om de reden dat er geen aanwijsbare sporen van braak waren. Dus ik vroeg waarom ik een verzekering heb afgesloten, als ik niets terug krijg wanneer onder geweld mijn mobiel wordt gejat. Daarop zeiden ze dat het 'vooral een schadeverzekering is', en dat ik het beste de brief kan afwachten en daarna een schriftelijk bezwaar moet indienen.

Nou zat ik dus even de voorwaarden van Premier te checken, en kwam ik uit bij dit punt:
quote:
4.1.3 De Verzekeraar vergoedt schade als gevolg van diefstal vergezeld van aanwijsbare sporen van braak en beroving gepaard gaande met geweld of onder bedreiging van geweld.

Dit was dus ongeveer het punt waarop ik er helemaal niets meer van snap. Als ik mijn situatie namelijk goed begrijp, kom ik in aanmerking voor de voorwaarde 'beroving gepaard gaande met geweld of onder bedreiging van geweld', want de geweldpleging staat beschreven in het proces-verbaal, en de aangifte is wegens straatroof.

Nu is mijn vraag: wie heeft er volgens jullie nu gelijk? Heeft iemand wel eens iets soortgelijks meegemaakt, en zoja, hoe is dat gegaan/afgelopen?
pi_36525490
Het punt is dat je AANTOONBAAR LETSEL moet hebben...

Anders keren ze gewoon NIET uit...
pi_36525587
Direct aangetekend terugsturen met:

- Kopie eerste claim
- kopie afwijzing
- kopie voorwaarden
- kopie aangifte

- nette brief met de melding dat er wel degelijk sprake was van geweld en dat dit ook in het politierapport terug te vinden is. Op basis van de door hun opgestelde voorwaarden en je bijgestuurd documenten ben je het niet eens met hun afwijzing.
Je gaat ervanuit dat je binnen 2 weken antwoordt krijgt. Mocht dit niet het geval zijn dan gaat u rechtelijke stappen ondernemen om uw gelijk te krijgen.

ofzoiets
M'n signature, wat doe je :{
pi_36525612
^^

Had je van te voren je vriend je ff op je bek meoten laten slaan. Helaas, je bent nu een nette en eerlijke NLder en die krijgen niks
M'n signature, wat doe je :{
pi_36525740
Daarom neem ik ook nooit zo'n verzekering, ze verzinnen altijd wel iets om eronder uit te komen
pi_36525780
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:36 schreef c0nd0r het volgende:
Daarom neem ik ook nooit zo'n verzekering, ze verzinnen altijd wel iets om eronder uit te komen
Ze verzinnen het niet hoor, ze hebben het van te voren gewoon al goed ingedekt!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 15:41:55 #7
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36525928
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:28 schreef -Marc- het volgende:
Het punt is dat je AANTOONBAAR LETSEL moet hebben...

Anders keren ze gewoon NIET uit...
Euh nee

Er staat namelijk oook letterlijk achter : of onder bedreiging van geweld

dat is niet aantoonbaar en moeten ze dus maar aannemen. Kan middels PV
Gewoon opsturen en dat zinnetje even meesturen. Je hebt wel degelijk recht op een vervangend toestel
  vrijdag 31 maart 2006 @ 15:42:09 #8
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_36525938
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:37 schreef -Marc- het volgende:

[..]

eikels.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_36525948
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:37 schreef -Marc- het volgende:

[..]

Nee ok, maar ze verzinnen dus wel een regel waarmee ze zich ingedekt hebben die zo algemeen is dat die overal op toepasbaar is om eronderuit te komen!
pi_36525988
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:42 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

Nee ok, maar ze verzinnen dus wel een regel waarmee ze zich ingedekt hebben die zo algemeen is dat die overal op toepasbaar is om eronderuit te komen!
Lang leve het Nederlandse systeem!
pi_36526067
Te schofterig voor woorden, succes TS!
pi_36526222
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:46 schreef Conflict het volgende:
Te schofterig voor woorden, succes TS!
Inderdaad, in de winkel vertellen ze je dat je gelijk een vervangend toestel krijgt. Maar de werkelijkheid blijkt anders!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 16:45:55 #13
67385 ROG
Go on, say it.
pi_36528010
Pff, juist voor zulke dingen heb ik ook een Orange Premier verzekering, terugvindpostje dus. Succes TS, volgens mij sta je in je recht.

edit: by the way TS, waarom geen gebruik gemaakt van binnen 4 uur (oid) een nieuwe (leen)telefoon. Toch wel een van de speerpunten van Premier?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 17:18:04 #14
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_36528957
nah tis altijd wat met die verzekeringen idd, en toch heb ik me bij deze telefoon ook weer 1 laten aansmeren...
pi_36529796
Toen ik een keer beroofd werd, heb ik gewoon een foute aangifte gebruikt.
Anders had ik niks gekregen
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')