FOK!forum / Klaagbaak / HMK Computers.
American_Nightmarevrijdag 31 maart 2006 @ 13:15
Ik heb nogal wat consumentenproblemen de afgelopen week.

Vandaag was ik op zoek naar een nieuwe lamp voor een wat oudere beamer. Die dingen zijn dus vrij slecht leverbaar.

Via google kom ik bij de prijslijst van HMK Computers uit. De mailwisseling:

Ik (online contactformulier ingevuld):
quote:
Uw vraag: Hallo,

Kunt u artikel IWA150W (vervangende lamp voor Iiyama beamer PLX150) nog leveren? Wat is de prijs en levertijd hiervoor?

Mvg,
Mijn Naam
Mijn Bedrijf
HMK Computers:
quote:
239,00 excl BTW 5 dagen
Ik:
quote:
Ik zie in uw prijslijst 215,- ex BTW staan?

Met vriendelijke groet,

Mijn Naam
Mijn Bedrijf
HMK Computers:
quote:
Waarom vraagt u het dan?
Ik:
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Ik stuurde mijn vraag ter bevestiging van de prijs, om te informeren of het artikel daadwerkelijk leverbaar is en om te informeren naar de levertijd.

Is dit doorgaans de manier waarop u klanten te woord staat?

Met vriendelijke groet,

Mijn Naam
Mijn Bedrijf
Naast het feit dat ik ernstig het gevoel heb een oor aangenaaid te worden, vraag ik me af of het tegenwoordig normaal is om klanten op deze manier te woord te staan? Antwoorden van 1 regel zonder leestekens, zonder aanhef, zonder naam, bedrijfsnaam etc. En vervolgens ook nog eens onbeschoft reageren, waar dat helemaal niet nodig is?

Wordt vervolgd? Ik verwacht van niet..
Wrikervrijdag 31 maart 2006 @ 13:19
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:15 schreef American_Nightmare het volgende:
Wordt vervolgd? Ik verwacht van niet..
Precies, meteen naar een andere gaan. Graag of niet, toch?
dolle_hondvrijdag 31 maart 2006 @ 13:20
gaaf he, die winkels van tegenwoordig.

ik kreeg ook al eens te horen van een verkoper:
"koop je het gewoon ergens anders"
koffiekoekjevrijdag 31 maart 2006 @ 13:20
Dat krijg je als BrEeZeRs gaan werken
longinusvrijdag 31 maart 2006 @ 13:23
Dure lampjes.. en HMK lijkt de goedkoopste..
buzzervrijdag 31 maart 2006 @ 13:24
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:20 schreef dolle_hond het volgende:
gaaf he, die winkels van tegenwoordig.

ik kreeg ook al eens te horen van een verkoper:
"koop je het gewoon ergens anders"
daar ben ik altijd heel makkelijk in, als ze me niets willen verkopen, ga ik met alle plezier naar een ander. Heb ik van de week nog gedaan met het kopen van een TV. Bij de een werd ik niet (coorect) geholpen. Geen probleem, ga ik gewoon naar de buurman. Die wilde me wel helpen, en die heeft dus wel een tv verkocht. Zo simpel is het.
Kermit77vrijdag 31 maart 2006 @ 13:24
E-mail wordt helaas door veel bedrijven niet serieus genomen als communicatiemedium en hierdoor veelal in "chat-taal" opgesteld.
Als bedrijf kun je je toch niet veroorloven om op zo'n manier met de commnunicatie om te gaan?
Ik zou na het krijgen dit soort mailtjes mijn product liever bij iemand anders bestellen...
nuffnietvrijdag 31 maart 2006 @ 13:25
Voor mij zou het een goede reden zijn om geen zaken met deze toko te doen.
sangervrijdag 31 maart 2006 @ 13:29
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:23 schreef longinus het volgende:
Dure lampjes.. en HMK lijkt de goedkoopste..
Ik zou nog liever het dubbele betalen dan het alsnog bij HMK te kopen. Ik zou nog liever een nieuwe beamer kopen!
Boy_Snakeyevrijdag 31 maart 2006 @ 13:29
Eerst een andere prijs opgeven dan op de site vermeld staat en dan vragen waarom je die vraag stelt....beetje onlogisch van hun....
quote:
Waarom vraag je het dan
quote:
Omdat jullie blijkbaar zelf ook niet de prijs weten en dat ik geen zin heb in een factuur van 239 euro exc. BTW, maar bij nader inzien kijk ik wel even bij een professioneel bedrijf.

gegroet

Bedrijfsnaam
ofzoiets
Iggyvrijdag 31 maart 2006 @ 13:29
Maar waarom vraag je het dan?
American_Nightmarevrijdag 31 maart 2006 @ 13:35
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:23 schreef longinus het volgende:
Dure lampjes.. en HMK lijkt de goedkoopste..
Ik zoek wel effe verder. Ik geef liever 50 euro meer uit dan dat ik het in die louche tent bestel.

Check sowieso dat retourbeleid van hun. Kostenloos ongedaan maken van koop op afstand waar je als consument recht op hebt binnen 8 dagen hebben ze nog nooit van gehoord. In plaats daarvan mag je het produkt terugsturen en krijg je maximaal 70% in WAARDEBONNEN uitgekeerd. Wat een oplichters.
Chiwakkavrijdag 31 maart 2006 @ 13:36
Er zou een site moeten zijn waar je ervaringen als deze zou moeten kunnen posten. Een soort van ombuds-ebay-weblog zegmaar.
Grimlivrijdag 31 maart 2006 @ 13:37
misschien zijn ze wel helemaal niet gewend om op deze manier zaken te doen.
normaal zullen ze wel grote partijen verkopen. in plaats van 1 lamp.
Boy_Snakeyevrijdag 31 maart 2006 @ 13:38
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:37 schreef Grimli het volgende:
misschien zijn ze wel helemaal niet gewend om op deze manier zaken te doen.
normaal zullen ze wel grote partijen verkopen. in plaats van 1 lamp.
Dan nog kun je klanten netter te woord staan dan ze nu hebben gedaan.....
Tijnvrijdag 31 maart 2006 @ 13:40
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:36 schreef Chiwakka het volgende:
Er zou een site moeten zijn waar je ervaringen als deze zou moeten kunnen posten. Een soort van ombuds-ebay-weblog zegmaar.
Zoiets als de Tweakers.net Shopsurvey?
dolle_hondvrijdag 31 maart 2006 @ 13:41
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:24 schreef buzzer het volgende:

[..]

daar ben ik altijd heel makkelijk in, als ze me niets willen verkopen, ga ik met alle plezier naar een ander. Heb ik van de week nog gedaan met het kopen van een TV. Bij de een werd ik niet (coorect) geholpen. Geen probleem, ga ik gewoon naar de buurman. Die wilde me wel helpen, en die heeft dus wel een tv verkocht. Zo simpel is het.
alleen vervelend als die winkel de enige in de buurt is met dat artikel in het assortiment.

heb het later bij een ander filiaal (iets verder weg) gekocht.
Conflictvrijdag 31 maart 2006 @ 13:42
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:24 schreef buzzer het volgende:

[..]

daar ben ik altijd heel makkelijk in, als ze me niets willen verkopen, ga ik met alle plezier naar een ander. Heb ik van de week nog gedaan met het kopen van een TV. Bij de een werd ik niet (coorect) geholpen. Geen probleem, ga ik gewoon naar de buurman. Die wilde me wel helpen, en die heeft dus wel een tv verkocht. Zo simpel is het.
Er zit een fout in het woord correct. Dat vind ik geinig.
American_Nightmarevrijdag 31 maart 2006 @ 13:43
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:37 schreef Grimli het volgende:
misschien zijn ze wel helemaal niet gewend om op deze manier zaken te doen.
normaal zullen ze wel grote partijen verkopen. in plaats van 1 lamp.
Ze zeggen sinds 1978 computers te verkopen en sinds 1998 via internet te verkopen. Voor die ontzettend lange tijd in het vak hebben ze toch wel een heel simpele website moet ik zeggen. Ik vraag me af of ze uberhaupt wel eens IETS verkopen en kan met enige zekerheid zeggen dat dit geen grote partijen zullen zijn.
Overigens zullen wij als bedrijf nooit een grote order plaatsen bij een webshop waar we geen enkele ervaring mee hebben. Ik neem aan dat meerdere bedrijven er zo over denken. En als ze de 'kleine' klanten dan zo te woord staan zullen ze die grote orders ook nooit binnenslepen.
BrickTopvrijdag 31 maart 2006 @ 13:51
Het lijkt wel een samenzwering. Schopje naar TRU ?
jpg97vrijdag 31 maart 2006 @ 13:54
Hey, haal je spul dan bij Core-Tek man!
Tekarivrijdag 31 maart 2006 @ 13:55
helemaal mee eens...sommige mail uitwisselingen van postorder bedrijven zijn ronduit schandalig
ik doe het liefst ook met aanhef, met vriendelijke groeten, naam + bedrijf
maar sommige toko's zijn wel erg simpele zieltjes...hoe moeilijk kan het zijn om dat in Outlook in te stellen :S
AlohaXavrijdag 31 maart 2006 @ 13:56
Hmm loopt die terminator soms daar ook stage?
American_Nightmarevrijdag 31 maart 2006 @ 13:57
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:54 schreef jpg97 het volgende:
Hey, haal je spul dan bij Core-Tek man!
lol mail me maar een offerte voor een Iiyama PLX150 beamer lamp
5112vrijdag 31 maart 2006 @ 14:00
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:35 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik zoek wel effe verder. Ik geef liever 50 euro meer uit dan dat ik het in die louche tent bestel.

Check sowieso dat retourbeleid van hun. Kostenloos ongedaan maken van koop op afstand waar je als consument recht op hebt binnen 8 dagen hebben ze nog nooit van gehoord. In plaats daarvan mag je het produkt terugsturen en krijg je maximaal 70% in WAARDEBONNEN uitgekeerd. Wat een oplichters.
quote:
# Voor een product dat na 8 dagen geretourneerd wordt (in overleg met HMK COMPUTERS), zal HMK COMPUTERS maximaal 70% van de laatst geldende dagwaarde in tegoedbonnen uitkeren .
Wel goed lezen natuurlijk. Alhoewel ik het met je eens bent dat:
quote:
# Creditnota's worden niet contant afgerekend, maar zullen als tegoedbon worden uitgekeerd.
deze regel wel in strijd is met het consumentenrecht
jpg97vrijdag 31 maart 2006 @ 14:02
Onderdeel nummer LPX 150
Lamp geschikt voor IIYAMA LPX 150 projector
2000 hour, 150 watt, SHP lamp
Prijs: ¤ 633.75 (Excl. BTW 19%)
BobbyBvrijdag 31 maart 2006 @ 14:03
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:56 schreef AlohaXa het volgende:
Hmm loopt die terminator soms daar ook stage?


We wachten op zijn lemming...
Gunnervrijdag 31 maart 2006 @ 14:06
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:56 schreef AlohaXa het volgende:
Hmm loopt die terminator soms daar ook stage?
wahahaha

A_M, heb je nu zo'n pech of ben je een (over)kritische consument
American_Nightmarevrijdag 31 maart 2006 @ 14:27
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:02 schreef jpg97 het volgende:
Onderdeel nummer LPX 150
Lamp geschikt voor IIYAMA LPX 150 projector
2000 hour, 150 watt, SHP lamp
Prijs: ¤ 633.75 (Excl. BTW 19%)
Ik vind ze voor rond de 200 ex op internet.
American_Nightmarevrijdag 31 maart 2006 @ 14:49
Hehe 'nieuw topic' ---> Koop nooit bij c... hehehehehehehehe!!!!!!!!!!111111111

Nee dat zou ik jullie nooit aandoen.
jpg97vrijdag 31 maart 2006 @ 16:32
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:49 schreef American_Nightmare het volgende:
Hehe 'nieuw topic' ---> Koop nooit bij c... hehehehehehehehe!!!!!!!!!!111111111

Nee dat zou ik jullie nooit aandoen.
Ach wij zijn beste een betrouwbare leverancier
American_Nightmarevrijdag 31 maart 2006 @ 16:47
Gezien de tijd die jullie verkopers op Fok zitten doen jullie het heel aardig ja.
jpg97vrijdag 31 maart 2006 @ 16:48
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 16:47 schreef American_Nightmare het volgende:
Gezien de tijd die jullie verkopers op Fok zitten doen jullie het heel aardig ja.
HEY!!

Dat ben ik alleen, van mijn collega's tollereer ik niet dat ze de hele dag gaan internetten
TC03vrijdag 31 maart 2006 @ 17:01
Sommige mensen snappen echt niet wat professionaliteit inhoudt. Ook snappen sommige webwinkels niet wat klantvriendelijkheid is. Een goede overzichtelijke layout met duidelijke uitleg bij de producten is zoveel beter dan een bagger standaardlayout met gekopieerde teksten van internet. En inderdaad, het afhandelen van de e-mails gaat ook met regelmaat zeer onprofessioneel.

Goed: http://www.pdashop.nl
Slecht: http://www.obcs.nl
_Led_vrijdag 31 maart 2006 @ 17:20
Dat komt omdat tegenwoordig iedere oetlul van 19 een 'webshop' kan openen.
Je hoeft alleen maar ff een website in elkaar te flatsen en je spullen koop je in op het moment dat een klant 't bestelt.

En dan krijg je dus van die vmbo-josti's die onder 'beschaafd klantencontact' verstaan dat ze voor 1 keer eens niet in sms-taal schrijven - maar met wel 3 hele woorden !
compuzaterdag 8 april 2006 @ 11:37
Toevallig via mijn statistieken op dit forum uitgekomen.

Situatie:
Druk, veel e-mails en veel (domme) vragen.
E-mail van klant die prijs vraagt van IIyama lamp.
Wegens reorganisatie van de site staan de lampen niet meer onder de categorie monitoren (maar nog wel in de database, wat ik me later realiseerde)
Dus op de website van Iiyama de vooraad en de prijs gecontroleerd.
Vervolgens de (advies)prijs en de levertijd gemaild.

Dan krijg ik een e-mail terug met:
Maar in de prijslijst enz enz.

Natuurlijk had ik de situatie even moeten uitleggen, maar ja, af en toe schiet ik uit mijn slof en word ik pissig.

Dus vandaar mijn antwoord.

Nogmaals sorry, maar ik ben tenslotte al 62 jaar.

HMK Computers

En omdat onze naam breeduit in dit forum staat ook nog even de naam van de klager:
-zip-

P.S.
De lamp heeft nou een adviesprijs van 203,00 euro excl. BTW !!

[ Bericht 2% gewijzigd door Tha_T op 09-04-2006 14:42:28 ]
longinuszaterdag 8 april 2006 @ 11:43
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:37 schreef compu het volgende:
Toevallig via mijn statistieken op dit forum uitgekomen.

Situatie:
Druk, veel e-mails en veel (domme) vragen.
E-mail van klant die prijs vraagt van IIyama lamp.
Wegens reorganisatie van de site staan de lampen niet meer onder de categorie monitoren (maar nog wel in de database, wat ik me later realiseerde)
Dus op de website van Iiyama de vooraad en de prijs gecontroleerd.
Vervolgens de (advies)prijs en de levertijd gemaild.

Dan krijg ik een e-mail terug met:
Maar in de prijslijst enz enz.

Natuurlijk had ik de situatie even moeten uitleggen, maar ja, af en toe schiet ik uit mijn slof en word ik pissig.

Dus vandaar mijn antwoord.

Nogmaals sorry, maar ik ben tenslotte al 62 jaar.
Gewoon op je site vermelden dat het indikatieprijzen zijn en dat actuele prijzen anders kunnen zijn.
De jeugd van tegenwoordig heeft geen geduld meer en denken dat ze altijd gelijk hebben.
P.S. als ik jou was zou ik die lamp niet een meer willen verkopen aan de TS.
Asskicker14zaterdag 8 april 2006 @ 12:16
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:37 schreef compu het volgende:
Toevallig via mijn statistieken op dit forum uitgekomen.

Situatie:
Druk, veel e-mails en veel (domme) vragen.
E-mail van klant die prijs vraagt van IIyama lamp.
Wegens reorganisatie van de site staan de lampen niet meer onder de categorie monitoren (maar nog wel in de database, wat ik me later realiseerde)
Dus op de website van Iiyama de vooraad en de prijs gecontroleerd.
Vervolgens de (advies)prijs en de levertijd gemaild.

Dan krijg ik een e-mail terug met:
Maar in de prijslijst enz enz.

Natuurlijk had ik de situatie even moeten uitleggen, maar ja, af en toe schiet ik uit mijn slof en word ik pissig.

Dus vandaar mijn antwoord.

Nogmaals sorry, maar ik ben tenslotte al 62 jaar.

HMK Computers
62 jaar.
L-ISzaterdag 8 april 2006 @ 12:42
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:37 schreef compu het volgende:
Toevallig via mijn statistieken op dit forum uitgekomen.

Situatie:
Druk, veel e-mails en veel (domme) vragen.
E-mail van klant die prijs vraagt van IIyama lamp.
Wegens reorganisatie van de site staan de lampen niet meer onder de categorie monitoren (maar nog wel in de database, wat ik me later realiseerde)
Dus op de website van Iiyama de vooraad en de prijs gecontroleerd.
Vervolgens de (advies)prijs en de levertijd gemaild.

Dan krijg ik een e-mail terug met:
Maar in de prijslijst enz enz.

Natuurlijk had ik de situatie even moeten uitleggen, maar ja, af en toe schiet ik uit mijn slof en word ik pissig.

Dus vandaar mijn antwoord.

Nogmaals sorry, maar ik ben tenslotte al 62 jaar.

HMK Computers

En omdat onze naam breeduit in dit forum staat ook nog even de naam van de klager:
-zip-
P.S.
De lamp heeft nou een adviesprijs van 203,00 euro excl. BTW !!
Pfff.... kinderachtig bedrijf, wat hebben we aan de naam van je potentiele ex-klant?
Je hebt het er zelf naar gemaakt hoor....

Op "domme" vragen geef je een volledig antwoord. Mailtje in de wachtrij en behandelen wanneer je écht tijd hebt. Liever iets langzamer en een volledig antwoord dan een snelle en domme reactie.

Zo doe ik het altijd, vrijwel nooit klachten

[ Bericht 1% gewijzigd door Tha_T op 09-04-2006 14:42:48 ]
compuzaterdag 8 april 2006 @ 12:54
Juist, vrijwel nooit!!
Dus ook.

Nobody is perfect.
Guusiezaterdag 8 april 2006 @ 12:59
Haha hier maak je jezelf niet populaider op!
Homdeckzaterdag 8 april 2006 @ 13:38
Als ik zo zou reageren op mails van klanten kon ik op zoek naar een nieuwe baan
L-ISzaterdag 8 april 2006 @ 13:42
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:54 schreef compu het volgende:
Juist, vrijwel nooit!!
Dus ook.

Nobody is perfect.
quote:
Natuurlijk had ik de situatie even moeten uitleggen, maar ja, af en toe schiet ik uit mijn slof en word ik pissig.
Professionaliteit hè
jpg97zaterdag 8 april 2006 @ 14:13
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:38 schreef Homdeck het volgende:
Als ik zo zou reageren op mails van klanten kon ik op zoek naar een nieuwe baan
Inderdaad, ik ook.
Hoe druk je het ook hebt, als je een dag later een "normaal" antwoord geeft dan is dat toch geen probleem?

Thijs is al een tijdje klant van ons, en als hij een vraag stelt dan trachten wij die te beantwoorden. Als ik het antwoord op een van de vragen niet weet geef ik dat ook netjes aan.
Dus nooit problemen gehad met hem of met Joosten Products.

En blijkbaar heb je het helemaal niet zo druk, want je hebt tijd genoeg om in dit forum te reageren
Cracka-asszaterdag 8 april 2006 @ 14:57
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:37 schreef compu het volgende:
Toevallig via mijn statistieken op dit forum uitgekomen.

Situatie:
Druk, veel e-mails en veel (domme) vragen.
E-mail van klant die prijs vraagt van IIyama lamp.
Wegens reorganisatie van de site staan de lampen niet meer onder de categorie monitoren (maar nog wel in de database, wat ik me later realiseerde)
Dus op de website van Iiyama de vooraad en de prijs gecontroleerd.
Vervolgens de (advies)prijs en de levertijd gemaild.

Dan krijg ik een e-mail terug met:
Maar in de prijslijst enz enz.

Natuurlijk had ik de situatie even moeten uitleggen, maar ja, af en toe schiet ik uit mijn slof en word ik pissig.

Dus vandaar mijn antwoord.

Nogmaals sorry, maar ik ben tenslotte al 62 jaar.

HMK Computers

En omdat onze naam breeduit in dit forum staat ook nog even de naam van de klager:
-zip-

P.S.
De lamp heeft nou een adviesprijs van 203,00 euro excl. BTW !!
OMG!!!!

Dit moet haast wel een kloon zijn!!! Anders kan zo'n bedrijf toch nooit bestaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tha_T op 09-04-2006 14:43:17 ]
Wrikerzaterdag 8 april 2006 @ 15:47
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:13 schreef jpg97 het volgende:
En blijkbaar heb je het helemaal niet zo druk, want je hebt tijd genoeg om in dit forum te reageren
Sputnikzaterdag 8 april 2006 @ 16:24
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:37 schreef compu het volgende:
Toevallig via mijn statistieken op dit forum uitgekomen.

Situatie:
Druk, veel e-mails en veel (domme) vragen.
E-mail van klant die prijs vraagt van IIyama lamp.
Wegens reorganisatie van de site staan de lampen niet meer onder de categorie monitoren (maar nog wel in de database, wat ik me later realiseerde)
Dus op de website van Iiyama de vooraad en de prijs gecontroleerd.
Vervolgens de (advies)prijs en de levertijd gemaild.

Dan krijg ik een e-mail terug met:
Maar in de prijslijst enz enz.

Natuurlijk had ik de situatie even moeten uitleggen, maar ja, af en toe schiet ik uit mijn slof en word ik pissig.

Dus vandaar mijn antwoord.

Nogmaals sorry, maar ik ben tenslotte al 62 jaar.

HMK Computers

En omdat onze naam breeduit in dit forum staat ook nog even de naam van de klager:
-zip-

P.S.
De lamp heeft nou een adviesprijs van 203,00 euro excl. BTW !!
Ook een manier om te zorgen dat je bedrijf nog slechter teboek komt te staan
Met zoiets wil je toch geen zaken doen, dat je binnen het bedrijf de klant belachelijk maakt ok, maar niet in het openbaar

edit, zet je review anders eens hier neer: http://tweakers.net/shopsurvey/?Alpha=H kunnen ze daar ook weer eens lachen

[ Bericht 5% gewijzigd door Tha_T op 09-04-2006 14:43:31 ]
m021zaterdag 8 april 2006 @ 17:46
quote:
Waarom vraagt u het dan?
Ik vind 'm goed.

Maar serieus, HMK computers, niet mee in zee gaan. Ik heb er eens een cd-brander besteld, na weken wachten (en talloze e-mailtjes en telefoontjes) kreeg ik uiteindelijk een cd-brander bezorgd.... een andere dan die ik besteld had.
Rutger1983zondag 9 april 2006 @ 00:44
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:37 schreef compu het volgende:
Toevallig via mijn statistieken op dit forum uitgekomen.

Situatie:
Druk, veel e-mails en veel (domme) vragen.
E-mail van klant die prijs vraagt van IIyama lamp.
Wegens reorganisatie van de site staan de lampen niet meer onder de categorie monitoren (maar nog wel in de database, wat ik me later realiseerde)
Dus op de website van Iiyama de vooraad en de prijs gecontroleerd.
Vervolgens de (advies)prijs en de levertijd gemaild.

Dan krijg ik een e-mail terug met:
Maar in de prijslijst enz enz.

Natuurlijk had ik de situatie even moeten uitleggen, maar ja, af en toe schiet ik uit mijn slof en word ik pissig.

Dus vandaar mijn antwoord.

Nogmaals sorry, maar ik ben tenslotte al 62 jaar.

HMK Computers

En omdat onze naam breeduit in dit forum staat ook nog even de naam van de klager:
-zip-

P.S.
De lamp heeft nou een adviesprijs van 203,00 euro excl. BTW !!
like we care... je moet niet vergeten: de klant is koning! Zo te lezen valt dat bij GMK Computers flink tegen.. Trek hieruit je conclusie zou ik zeggen... Ik zou in ieder geval GEEN zaken met dit bedrijf doen

[ Bericht 1% gewijzigd door Tha_T op 09-04-2006 14:43:47 ]
anisubszondag 9 april 2006 @ 00:45
LOLz
Aureliumzondag 9 april 2006 @ 00:54
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:37 schreef compu het volgende:
Toevallig via mijn statistieken op dit forum uitgekomen.

Situatie:
Druk, veel e-mails en veel (domme) vragen.
E-mail van klant die prijs vraagt van IIyama lamp.
Wegens reorganisatie van de site staan de lampen niet meer onder de categorie monitoren (maar nog wel in de database, wat ik me later realiseerde)
Dus op de website van Iiyama de vooraad en de prijs gecontroleerd.
Vervolgens de (advies)prijs en de levertijd gemaild.

Dan krijg ik een e-mail terug met:
Maar in de prijslijst enz enz.

Natuurlijk had ik de situatie even moeten uitleggen, maar ja, af en toe schiet ik uit mijn slof en word ik pissig.

Dus vandaar mijn antwoord.

Nogmaals sorry, maar ik ben tenslotte al 62 jaar.

HMK Computers

En omdat onze naam breeduit in dit forum staat ook nog even de naam van de klager:
-zip-

P.S.
De lamp heeft nou een adviesprijs van 203,00 euro excl. BTW !!
whehehehehe, dit kan gewoon niet waar zijn. Wat lopen er anders toch een stelletje rare mensen op deze wereld.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tha_T op 09-04-2006 14:44:00 ]
veldmuiszondag 9 april 2006 @ 11:55
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:37 schreef compu het volgende:
Toevallig via mijn statistieken op dit forum uitgekomen.

Situatie:
Druk, veel e-mails en veel (domme) vragen.
E-mail van klant die prijs vraagt van IIyama lamp.
Wegens reorganisatie van de site staan de lampen niet meer onder de categorie monitoren (maar nog wel in de database, wat ik me later realiseerde)
Dus op de website van Iiyama de vooraad en de prijs gecontroleerd.
Vervolgens de (advies)prijs en de levertijd gemaild.

Dan krijg ik een e-mail terug met:
Maar in de prijslijst enz enz.

Natuurlijk had ik de situatie even moeten uitleggen, maar ja, af en toe schiet ik uit mijn slof en word ik pissig.

Dus vandaar mijn antwoord.

Nogmaals sorry, maar ik ben tenslotte al 62 jaar.

HMK Computers

En omdat onze naam breeduit in dit forum staat ook nog even de naam van de klager:
-zip-

P.S.
De lamp heeft nou een adviesprijs van 203,00 euro excl. BTW !!
Hey opa,

Echt netjes is het natuurlijk niet om namen van klanten rond te strooien op het Internet. Sorry, maar ik ben even pissig.

Groetjes,

veldmuis

P.S. Opzouten met die lamp!

Edit:
Die site !!
quote:
webmaster : henk
!!

[ Bericht 5% gewijzigd door Tha_T op 09-04-2006 14:44:14 ]
Yildizzondag 9 april 2006 @ 11:59
Gewoon een doodnormale inschattingsfout van een niet zo wakkere verkoper.

Dit gebeurt gewoon altijd. Altijd. Je probeert mensen gewoon te naaien, en als het lukt, maak je daar je winst op.
Camplozondag 9 april 2006 @ 12:22
CSNcomputers nemen
Vriendelijke (en snelle) reacties via de mail, en perfecte bezorging, al liet deze wel even op zich wachten (artikel was niet meteen voorradig).

Iemand die mij zo afscheept in een mail, kan meteen zijn spullen dan zie ik meteen af van alles.
leejowzondag 9 april 2006 @ 12:30
Bejaarden zonder geduld komen ook niet vaak voor
Sputnikzondag 9 april 2006 @ 12:33
Hmm. Hij zet in die reactie trouwens wel de adviesprijs neer, maar tegen welke werkelijke prijs verkoopt hij 'm? Het dubbele?
jpg97zondag 9 april 2006 @ 12:33
Het komt zeer knullig en onprofessioneel over als je stelt dat:

A) het TE druk is om een normaal antwoord te geven ( maar wel een antwoord als: waarom vraag je het dan? ). Is net zoveel moeite om bijvoorbeeld te antwoorden met: " Ja dit is inderdaad juist, excuses voor de vergissing. "

B) te stellen dat je wordt overgoten door DOMME vragen ( voor de ene consument is alles meteen duidelijk, voor de andere niet. Als u daar als wederverkoper niet mee om kunt gaan moet u al helemaal geen zaken met consumenten doen. u komt erg geïrriteerd en arrogant over als u stelt dat u veel DOMME vragen krijgt. ( buiten het feit dat dat ook nog eens beledigend is voor alle mensen die vragen aan u stellen want zij kunnen onmogelijk inschatten welke vragen volgens uw normen "dom" zijn en welke niet... Goede klantenbinding

C) Uw leeftijd als excuus opgeeft. Dat is totaal niet relevant om een vraag al dan niet netjes te beantwoorden ( tenzij de leeftijd de directe oorzaak is van dementeren en senielheid alsmede parkinson waardoor het beantwoorden van vragen bijzonder moeilijk wordt omdat er alleen maar kleine toetsen op een toestenbord zitten en ja... meerdere aanslagen per keer wordt dan gemeengoed ).

Kortom, onproffesioneel ( huilie ) gedrag.

Bovendien nog triester om de naam van de klant hier te noemen terwijl dat totaal niet relevant is voor dit verhaal.

Mijn tip: Ga lekker met pensioen
neo2000zondag 9 april 2006 @ 12:48
Leuke rel, maar ik geloof er geen aarsch van dat die kerel die reageerde ook echt die kerel van die webshop is. :|
L-ISzondag 9 april 2006 @ 12:56
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:59 schreef Yildiz het volgende:
Gewoon een doodnormale inschattingsfout van een niet zo wakkere verkoper.

Dit gebeurt gewoon altijd. Altijd. Je probeert mensen gewoon te naaien, en als het lukt, maak je daar je winst op.
volgens mij haal je computerhandel en prostitutie door elkaar
jpg97zondag 9 april 2006 @ 13:22
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:48 schreef neo2000 het volgende:
Leuke rel, maar ik geloof er geen aarsch van dat die kerel die reageerde ook echt die kerel van die webshop is. :|
Denk het wel...

[ Bericht 2% gewijzigd door Lucille op 12-04-2006 10:41:47 (Naam verwijderd na verzoek) ]
Sjonnjoopzondag 9 april 2006 @ 13:58
Ach iig staat dit topic bij Google op nummer 4 dus zijn klanten komen er snel genoeg achter wat voor zaak dit is HMK
#ANONIEMzondag 9 april 2006 @ 13:59
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:22 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Denk het wel... want ... is wel Dinges.
Dat weet half fok lijkt me zo

Maar ik doe een leuke rel-tvp

[ Bericht 3% gewijzigd door Lucille op 12-04-2006 10:42:13 ]
_Arthurzondag 9 april 2006 @ 14:01
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:37 schreef compu het volgende:
HMK Computers

En omdat onze naam breeduit in dit forum staat ook nog even de naam van de klager:
-zip-
Zozo, lekker bedrijf als je ook al de namen van je net-niet klanten op internet gooit. Ik zou in de toekomst zeker zaken met zo'n betrouwbare toko doen. Not.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tha_T op 09-04-2006 14:44:34 ]
veldmuiszondag 9 april 2006 @ 14:28
Ze hebben wel palletwagens! !
Tha_Tzondag 9 april 2006 @ 14:45
Opgeruimd en tevens even die namen weggehaald. Nergens voor nodig en tevens de doodsteek voor je bedrijf dunkt me
jpg97dinsdag 11 april 2006 @ 12:30
Oh ik zie het al:

hij koopt in bij Target International

Bij mevrouw van Soest
neo2000dinsdag 11 april 2006 @ 19:54
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:28 schreef veldmuis het volgende:
Ze hebben wel palletwagens! !
Maar, maar weer geen mensen om die pallets te sorteren he.. Dan zie je direct hoe het komt dat het fout gaat he..?
broodmonkehdinsdag 11 april 2006 @ 20:28
kijk z'n site !!!!!!!!!! hahahaha
dontcaredinsdag 11 april 2006 @ 20:57
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:20 schreef dolle_hond het volgende:
gaaf he, die winkels van tegenwoordig.

ik kreeg ook al eens te horen van een verkoper:
"koop je het gewoon ergens anders"
Ach mij werd te verstaan gegeven dat ik niet rond mocht kijken als ik toch niks kocht , toen ben ik maar naar hun buren gegaan voor die HD lcd tv en nog even gezwaait toen ik langs de andere winkel liep
Sukkels .....
classpcdinsdag 11 april 2006 @ 21:12
Whahaha

Damn dat bericht op die site
Hier ga ik dus nooit iets kopen. Niet dat ik het van plan was, maar met dit soort acties verpesten ze het voor zichzelf.
Homdeckdinsdag 11 april 2006 @ 21:14
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:12 schreef classpc het volgende:
Whahaha

Damn dat bericht op die site
Hier ga ik dus nooit iets kopen. Niet dat ik het van plan was, maar met dit soort acties verpesten ze het voor zichzelf.
haha hij begint hem te knijpen
leejowdinsdag 11 april 2006 @ 21:23
HMK computers gaat zo zijn eigen faillissement tegemoet Beetje potentiele klanten zwart maken op de voorpagina van je site.
veldmuisdinsdag 11 april 2006 @ 21:32
Dit topic is populair in google. De tweede hit al! .

Ik ben trouwens jaloers op TS. Beste HENK van HMK COMPUTERS, kunt u voor mijn bedrijf ook wat reclame op uw site plaatsen?

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groetjes,

veldmuis
classpcdinsdag 11 april 2006 @ 21:33
quote:
stuurde een e-mail met de vraag: Kunt u artikel IWA150W (vervangende lamp voor Iiyama beamer PLX150) nog leveren? Wat is de prijs en levertijd hiervoor? Even nagevraagd bij Iiyama en wij antwoordden met: 239,00 excl BTW 5 dagen. Antwoord van THIJS ADRIAANS: Ik zie in uw prijslijst 215,- ex BTW staan? Wij antwoordden: Waarom vraagt het u dan? (Grapje!)
Is het nu heel erg dat ik niet snap wat er nou grappig aan is?
leejowdinsdag 11 april 2006 @ 21:34
Inderdaad, stuur effe een mooie JPG banner zodat het er wat mooier uitziet op de voorpagina. Vlag op een modderschuit was dat toch?
AlohaXadinsdag 11 april 2006 @ 21:34
Misselijk mensen zijn jullie joh
broodmonkehdinsdag 11 april 2006 @ 21:34
ik denk ook niet dat als hij informatie van klanten zo lekker op z'n site zet dat er veel bij hem zullen gaan bestellen
leejowdinsdag 11 april 2006 @ 21:35
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:33 schreef classpc het volgende:

[..]

Is het nu heel erg dat ik niet snap wat er nou grappig aan is?
HAHAHAH NOU!!!! Hij zo mailen, ja.. waarom vraag je het dan.. En de TS zo.. huh wtf?! ik wil normaal behandeld worden!! En die lollige Henk thuis zo van "HIHIHIHI"! Had ik je mooi bij de neus!!

Nee ik snap het ook niet...
veldmuisdinsdag 11 april 2006 @ 21:35
Misschien vindt meneer HENK het wel leuk als we op z'n website eventjes het reactieformulier invullen.
veldmuisdinsdag 11 april 2006 @ 21:36
Zou GS hier trouwens ook nog wat mee kunnen?
classpcdinsdag 11 april 2006 @ 21:36
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:35 schreef veldmuis het volgende:
Misschien vindt meneer HENK het wel leuk als we op z'n website eventjes het reactieformulier invullen.
Jij hebt betere humor dan Henk van HMK
leejowdinsdag 11 april 2006 @ 21:36
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:36 schreef veldmuis het volgende:
Zou GS hier trouwens ook nog wat mee kunnen?
Als HENK Telegraaf lezer is zouden ze er misschien wat mee kunnen..
veldmuisdinsdag 11 april 2006 @ 21:37
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:36 schreef classpc het volgende:

[..]

Jij hebt betere humor dan Henk van HMK
Goddank.
veldmuisdinsdag 11 april 2006 @ 21:37
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:36 schreef leejow het volgende:

[..]

Als HENK Telegraaf lezer is zouden ze er misschien wat mee kunnen..
Zou HENK van HMK COMPUTERS intelligent genoeg zijn voor de TELEGRAAF?
classpcdinsdag 11 april 2006 @ 21:38
Jonathondinsdag 11 april 2006 @ 21:39
HMK staat niet eens in de shopsurvey van Tweakers

Zal de naam onthouden...
leejowdinsdag 11 april 2006 @ 21:40
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:37 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Zou HENK van HMK COMPUTERS intelligent genoeg zijn voor de TELEGRAAF?
Ik weet het niet, zullen we het aan HENK van HMK COMPUTERS gaan vragen?

Hij verkoopt trouwens ook Palletwagens, iets voor Kees?
veldmuisdinsdag 11 april 2006 @ 21:45
Het was te laag, schijnbaar.
leejowdinsdag 11 april 2006 @ 21:47
Veldmuis, hoewel ik er erg hartelijk om moet lachen gaat het toch iets te laag als wij ook privegegevens gaan publiceren
veldmuisdinsdag 11 april 2006 @ 21:48
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:47 schreef leejow het volgende:
Veldmuis, hoewel ik er erg hartelijk om moet lachen gaat het toch iets te laag als wij ook privegegevens gaan publiceren
Die privégegevens zijn gewoon openbaar. Ik zal de post wegeditten, maar wil wel even kwijt dat een simpele URL invoeren op www.sidn.nl voldoende is.
leejowdinsdag 11 april 2006 @ 21:49
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:48 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Die privégegevens zijn gewoon openbaar. Ik zal de post wegeditten, maar wil wel even kwijt dat een simpele URL invoeren op www.sidn.nl voldoende is.
Ik denk dat veel van ons wel weten dat ze bij sidn.nl gewoon hmk.nl moeten invoeren ja. Maar nu kunnen wij nog steeds plezier hebben zonder dat HENK van HMK COMPUTERS 's nachts een pizza voor zijn deur krijgt.
Wrikerdinsdag 11 april 2006 @ 21:50
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:28 schreef broodmonkeh het volgende:
kijk z'n site !!!!!!!!!! hahahaha
OMG wat een sukkel

Belangrijke informatie
veldmuisdinsdag 11 april 2006 @ 21:51
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:49 schreef leejow het volgende:

[..]

Ik denk dat veel van ons wel weten dat ze bij sidn.nl gewoon hmk.nl moeten invoeren ja. Maar nu kunnen wij nog steeds plezier hebben zonder dat HENK van HMK COMPUTERS 's nachts een pizza voor zijn deur krijgt.
Eén pizza? .
jpg97dinsdag 11 april 2006 @ 21:57
BELANGRIJKE INFORMATIE!!



Oh mijn God, ja die man heeft het ECHT TE druk om een mailtje te beantwoorden
RedDevil085dinsdag 11 april 2006 @ 22:03
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:59 schreef Guusie het volgende:
Haha hier maak je jezelf niet populaider op!
Vind het wel stoer... Kerel geeft uitleg & excuses, maakt in mijn ogen een hoop goed.
RedDevil085dinsdag 11 april 2006 @ 22:05
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:34 schreef AlohaXa het volgende:
Misselijk mensen zijn jullie joh
Heb je 425 posts nodig gehad om daar achter te komen?
classpcdinsdag 11 april 2006 @ 22:06
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:03 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Vind het wel stoer... Kerel geeft uitleg & excuses, maakt in mijn ogen een hoop goed.
Heb je dat bericht op hmk.nl al gezien dan?
Wojworshebndinsdag 11 april 2006 @ 22:08
HENK van HMK COMPUTERS u maakt u zelf zo een beetje belachelijk op uw eigen site. Waarvoor dank
paarse_paashaasdinsdag 11 april 2006 @ 22:12
wat ik me dan afvraag hè..
quote:
Sinds 1978 leveren wij computers en sinds 1998 ook via internet.
In de loop der jaren is het assortiment uitgebreid met allerlei andere artikelen.
Omdat we geen fysieke winkel hebben zijn onze kosten lager.
Dit voordeel geven we via lagere prijzen door aan onze klanten.
als ze geen fysieke winkel hebben, hoe hebben ze dan van 1978 tot 1998 pc's verkocht?
marc1982dinsdag 11 april 2006 @ 22:13
tvp, dit is leuk
classpcdinsdag 11 april 2006 @ 22:14
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:12 schreef paarse_paashaas het volgende:
wat ik me dan afvraag hè..
[..]

als ze geen fysieke winkel hebben, hoe hebben ze dan van 1978 tot 1998 pc's verkocht?
Slim opgemerkt
Panzerdinsdag 11 april 2006 @ 22:16
Professionaliteit is ver te zoeken. Van iemand van in de zestig zou je toch vooral beter verwachten, zo zie je maar weer dat leeftijd ook niet alles zegt.
leejowdinsdag 11 april 2006 @ 22:17
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:12 schreef paarse_paashaas het volgende:
wat ik me dan afvraag hè..
[..]

als ze geen fysieke winkel hebben, hoe hebben ze dan van 1978 tot 1998 pc's verkocht?
Beverwijk bestaat blijkbaar al langer.
D_Awoensdag 12 april 2006 @ 00:27
-artikel op de hoofdpagina van hmk.nl-

*Mooi*
*Stil*

Bron: Hmk.nl



[ Bericht 67% gewijzigd door Tha_T op 12-04-2006 10:10:49 ]
Tiemiewoensdag 12 april 2006 @ 00:32
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:12 schreef paarse_paashaas het volgende:
wat ik me dan afvraag hè..
[..]

als ze geen fysieke winkel hebben, hoe hebben ze dan van 1978 tot 1998 pc's verkocht?
Knoekiewoensdag 12 april 2006 @ 00:48
quote:
webmaster : henk
Senecawoensdag 12 april 2006 @ 00:51
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
-artikel op de hoofdpagina van hmk.nl-

*Mooi*
*Stil*

Bron: Hmk.nl

Met zo'n verhaal op je site heb je geen negatieve recensies meer nodig

Een bedrijf dat zo onprofessioneel met haar klanten communiceert, het recht op privacy van haar klanten niet respecteert, en zich dan ook nog eens zo laat kennen door een dergelijk bericht op hun site te plaatsen.

Daar zou ik in ieder geval geen zaken mee willen doen.

[ Bericht 28% gewijzigd door Tha_T op 12-04-2006 10:11:18 ]
TC03woensdag 12 april 2006 @ 00:54
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
-artikel van hmk.nl-
*Mooi*
*Stil*

Bron: Hmk.nl

Niet normaal, wat kinderachtig en onprofessioneel zeg.

[ Bericht 34% gewijzigd door Tha_T op 12-04-2006 10:11:57 ]
nuffnietwoensdag 12 april 2006 @ 01:52
Ik weiger gewoon te geloven dat Henk zélf dit bericht op de frontpage van hmk.nl heeft gezet.

Komop zeg t nu maar .. wie heeft die site geh4xx0red ?
Camplowoensdag 12 april 2006 @ 07:26
Die flikkers bij HMK denken natuurlijk nu nog ooit klanten te krijgen
Hoe vet hard worden ze hier nu gepwnd
DrunkenMunckywoensdag 12 april 2006 @ 07:41
Hahahaha, wat een kerel.. opdoeken er weg er mee, zo ga je niet met klanten om!

En dan dat bericht op die site.. men!
Camplowoensdag 12 april 2006 @ 07:46
Ik ben voor een anticampagne!
Dat zal de blije rakkers leren.
RedDevil085woensdag 12 april 2006 @ 07:47
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
-artikel van hmk.nl-

*Mooi*
*Stil*

Bron: Hmk.nl

Tja, wie het balletje kaatst kan hem terug verwachten... Wel een geinige actie

[ Bericht 38% gewijzigd door Tha_T op 12-04-2006 10:12:19 ]
Camplowoensdag 12 april 2006 @ 07:50
quote:
Op woensdag 12 april 2006 07:47 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Tja, wie het balletje kaatst kan hem terug verwachten... Wel een geinige actie
Die man gaat het nog zwaar bezuren van die afschuwelijke kiddy'ige webshop. Klanten winnen kost tijd en potentiële klanten schrikken hierdoor af. Nu houden ze alleen een groepje stakkers over die wereldvreemd zijn waar ze hun rommel aan kunnen verkopen.
Niemand uit dit topic zal daar ooit nog wat kopen
nexhilwoensdag 12 april 2006 @ 08:08
Dan laat je jezelf toch wel kennen zeg, als je dat zo groot op de eerste pagina moet zetten.

Wat een trieste opa, van mij mag ie die klote beamerlamp anaal inbrengen, doet ie ook eens wat moderns. Eikel.
m021woensdag 12 april 2006 @ 08:11
quote:
Op woensdag 12 april 2006 07:50 schreef Camplo het volgende:

Niemand uit dit topic zal daar ooit nog wat kopen
En niet alleen niemand uit dit topic.

Als je dat bericht op die site ziet haal je het toch niet in je hoofd om er iets te bestellen?
nexhilwoensdag 12 april 2006 @ 08:19
19 users online, dat is vast een record dit jaar.
ToMaSZwoensdag 12 april 2006 @ 09:01
Ze hebben een feedbackformuliertje he....
Sputnikwoensdag 12 april 2006 @ 09:19
Heerlijk dit
RTBwoensdag 12 april 2006 @ 09:34
Geweldig topic
Visitor.Qwoensdag 12 april 2006 @ 09:47
Henk zet zich lekker te kijk
DarkMantawoensdag 12 april 2006 @ 09:58
HMK computers staat wel in het handelsregister, maar op de site HMK is het inschrijvingsnummer nergens te bekennen.

Mijn inschatting zo... HMK laat zich effe inschrijven bij KvK denkt zo, goedkoop te kunnen shoppen bij leveranciers wanneer ze zelf wat nodig hebben.

HMK is totaal niet bezig met het ondernemersschap lijkt mij.

K.v.K nummer ontbreekt.
BTW-nummer ontbreekt
Algemene voorwaarden ontbreekt (en dit is verplicht!)
Leveringsvoorwaarden ontbreekt ( verplicht of opnemen in de algemene voorwaarden)
En zo kan ik nog een heel lijstje maken, waar het ontbreekt...

Zelf adverteer ik nog niet, omdat we juist bezig zijn met de opzet en personeel etc. etc. maar de site is wel bijna klaar, maar de essentiële dingen staan er wel op.

Maar als ik HMK zo zie met zo veel ervaring 28 jaar maar liefst, en ik als startende ondernemer maar 2 maandjes ervaring....

Dan begin ik toch wel ernstig te twijfelen over HMK computers bedrijfsvoering.... En oh ja, in 1978 was er nog geen internet zoals wij het nu kennen en zou het wel zo zijn geweest dan was het niet rendabel genoeg omdat niemand in die tijd zo`n dure investering kon doen.


Boy_Snakeyewoensdag 12 april 2006 @ 10:03
De site wordt met de dag triester, net als de bejaarden die er werken die grapjes maken met klanten
Tha_Twoensdag 12 april 2006 @ 10:13
Nog even een waarschuwing; Het plaatsen van privé-info doet FOK! niet aan. Dat hmk.nl dat wel doet betekent niet dat we onze policy meteen vergeten
Wrikerwoensdag 12 april 2006 @ 10:19
Het is ook wel lullig hè:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=HMK+Computers&meta=

Met koeieletters "Koop nooit bij..." direct onder je naam.
Camplowoensdag 12 april 2006 @ 10:25
Hey paupers van de HMK waar blijven jullie nou met die reacties?

Gaan er nog meer quotes volgen?
Je mag mij gerust quoten
Whehehe
_Gromit_woensdag 12 april 2006 @ 10:32
Mooi topic.

Zal die klaplopers straks ook eens een leuke offerte laten opstellen.
Gunnerwoensdag 12 april 2006 @ 10:35
quote:
Op woensdag 12 april 2006 01:52 schreef nuffniet het volgende:
Ik weiger gewoon te geloven dat Henk zélf dit bericht op de frontpage van hmk.nl heeft gezet.

Komop zeg t nu maar .. wie heeft die site geh4xx0red ?
Niet te geloven dit!!
sangerwoensdag 12 april 2006 @ 10:42
Zou natuurlijk leuk zijn als we allemaal (dus iedereen uit dit topic) een offerte zouden laten opstellen voor betreffende lamp.

Overigens vraag ik me af of HMK.nl of Henk de prive gegevens van A_M wel online mag publiceren zonder zijn toestemming. A_M als ik jou was zou ik rechtsbijstand bellen.
_Gromit_woensdag 12 april 2006 @ 10:53
Het lijkt me trouwens onwijs tof om met een heel stel die zaak binnen te vallen en even verhaal te gaan halen. Kassa / Radar inschakelen, is dat misschien een idee?
jpg97woensdag 12 april 2006 @ 10:55
Beetje overdreven om dat te doen denk ik...
de aanleiding was gewoon een niet-zo-snugger mailtje.

Laat die man toch lekker voor z'n geraniums zitten en af en toe een ordertje krijgen..
oh nee die orders kan ie nu ook wel vergeten
Dungeonmasterwoensdag 12 april 2006 @ 10:56
Ik vind ruzie op internet stom!
sangerwoensdag 12 april 2006 @ 10:57
Ik heb iets gevonden.

Artikel 44020012 staat op de site voor een bedrag van 0,00

Als we nu allemaal 100 van die dingen bestellen?
Mathijzwoensdag 12 april 2006 @ 11:00
geweldig en er ook zo op ingaan

Zelfs mijn opa zou hier niet gaan kopen
Jo0Lzwoensdag 12 april 2006 @ 11:01
Lijkt mij inderdaad een kut winkel.... Tevens is zo'n lamp een zeer duur grapje
the_jasperwoensdag 12 april 2006 @ 11:09
quote:
Sommige mensen (met een kort lontje) denken dat alles kan op het internet. Anoniem op een forum zetten: Koop nooit bij HMK Computers!! De reden? -zip- van de firma -zip- stuurde een e-mail met de vraag: Kunt u artikel IWA150W (vervangende lamp voor Iiyama beamer PLX150) nog leveren? Wat is de prijs en levertijd hiervoor? Even nagevraagd bij Iiyama en wij antwoordden met: 239,00 excl BTW 5 dagen. Antwoord van -zip-: Ik zie in uw prijslijst 215,- ex BTW staan? Wij antwoordden: Waarom vraagt het u dan? (Grapje!) Deze korte e-mail conversatie is de reden dat -zip- het anonieme advies geeft: Koop nooit bij HMK Computers!!
jesus wat een stelletje kinderen
die gast si dus ook geen kloon

en ja dit is van de webiste van die gast

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <---
veldmuiswoensdag 12 april 2006 @ 11:10
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:09 schreef the_jasper het volgende:

[..]

jesus wat een stelletje kinderen
die gast si dus ook geen kloon

en ja dit is van de webiste van die gast

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <---
Is het werkelijk?
the_jasperwoensdag 12 april 2006 @ 11:11
check de site maar

ow wacht ik ben weer eens te laat
spuit 11 !
Boy_Snakeyewoensdag 12 april 2006 @ 11:29
quote:
Hij krijgt daar veel bijval van een aantal onvolwassenen pubers, waarbij een computerverkoper die hem het artikel voor 639,00 euro (excl) aanbiedt.
Deze verkoper doet nog steeds mee met het spelletje ondernemer pesten, waarbij hij en de rest van de forumleden zichzelf ontzettend grappig vinden, terwijl hij met de staart tussen de benen had moeten afdruipen, met zijn schandalige hoge prijs.
Ik ben ook nog zo gek geweest om te trachten de situatie uit te leggen en mijn verontschulgiging aan te bieden.
En omdat ook nog eens in GOOGLE onze naam te grabbel wordt gegooid was de enige mogelijkheid om via mijn eigen site terug te vechten tegen dit anonieme tuig!
Hier gaat ie de mist in....wat een stumper!
Sputnikwoensdag 12 april 2006 @ 11:30
quote:
Wij zoeken in de laatste prijslijst van Iiyama, niet beseffend dat het artikel in de onze prijslijst staat genoemd, en geven de adviesprijs door + de levertijd.
Goede verkoper die de prijzen van z'n eigen site niet eens weet, of z'n site gewoon op orde heeft :/
Skvwoensdag 12 april 2006 @ 11:32
Als hij nou een normale excuusmail stuurt, okay, opgelost.
Maar die knakker gaat op zn eigen website lopen fucken, dat is inderdaad wel dom.
veldmuiswoensdag 12 april 2006 @ 11:34
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:26 schreef Skv het volgende:


Ergens heeft hij wel gelijk, als bedrijf heb je ook niet graag dat er als je op google zoekt, direct ziet: koop nooit direct bij HKM computers!
Da's wel redelijk funest, helemaal gezien dat bedrijf eigenlijk geen fouten heeft gemaakt (behalve onbeschofte mailwisseling)..
Oplossen met "excuses, het was een stagair in een lollige bui" was voldoende geweest. Regel een mooie prijs voor die lamp, desnoods verdien je er niks op of maak je een paar euro verlies, en iedereen vindt je bedrijf helemaal gaaf.
Tha_Twoensdag 12 april 2006 @ 11:34
Goed, dan ga ik nu wel verwijderen hoor.
Skvwoensdag 12 april 2006 @ 11:35
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:34 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Oplossen met "excuses, het was een stagair in een lollige bui" was voldoende geweest. Regel een mooie prijs voor die lamp, desnoods verdien je er niks op of maak je een paar euro verlies, en iedereen vindt je bedrijf helemaal gaaf.
Da's waar, maar ik vind een 2e hit op google met 'koop nooit wat bij hmk computers' toch wel een erg zware sanctie voor een niet moedwillige overtreding van het bedrijf.
Juridisch gezien heeft 'ie namelijk geen enkele fout gemaakt en als hij zou willen kan hij een aanklacht indienen wegens laster.
the_jasperwoensdag 12 april 2006 @ 11:38
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:35 schreef Skv het volgende:

[..]

Da's waar, maar ik vind een 2e hit op google met 'koop nooit wat bij hmk computers' toch wel een erg zware sanctie voor een niet moedwillige overtreding van het bedrijf.
Juridisch gezien heeft 'ie namelijk geen enkele fout gemaakt en als hij zou willen kan hij een aanklacht indienen wegens laster.
eensch
nuffnietwoensdag 12 april 2006 @ 11:38
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:35 schreef Skv het volgende:

[..]

Da's waar, maar ik vind een 2e hit op google met 'koop nooit wat bij hmk computers' toch wel een erg zware sanctie voor een niet moedwillige overtreding van het bedrijf.
Juridisch gezien heeft 'ie namelijk geen enkele fout gemaakt en als hij zou willen kan hij een aanklacht indienen wegens laster.
Onzin. Ik mag aannemen dat meneer enig gevoel voor commercie in z'n donder heeft. En dat hij de kracht van het internet kent. Dit kan hij zich gewoon simpelweg niet permitteren.
En als hij niet zo kinderachtig was geweest om de gang van zaken op z'n eigen site in geuren en kleuren uit de doeken te doen, was dit topic al lang doodgebloed.
Blijft een typisch gevalletje eigen schuld w.m.b.
sangerwoensdag 12 april 2006 @ 11:39
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:38 schreef the_jasper het volgende:

[..]

eensch
Dat ben ik niet met je eens.

Als Thijs had gezegd op een verjaardag wat zijn ervaring was met deze toko is het ook geen laster! Dit is een internet forum, waar je dit soort dingen kunt bespreken. Ervaringen e.d.
Senecawoensdag 12 april 2006 @ 11:40
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:35 schreef Skv het volgende:

[..]

Da's waar, maar ik vind een 2e hit op google met 'koop nooit wat bij hmk computers' toch wel een erg zware sanctie voor een niet moedwillige overtreding van het bedrijf.
Juridisch gezien heeft 'ie namelijk geen enkele fout gemaakt en als hij zou willen kan hij een aanklacht indienen wegens laster.
Het zou pas laster zijn als het verhaal van TS niet op waarheid gebaseerd zou zijn. Het vertellen van de waarheid is nog steeds niet strafbaar in dit land, zelfs als dit voor een bedrijf negatieve reclame betekent.

De TS kan daarentegen wel, voor zo ver ik weet, het bedrijf aanklagen omdat ze niet discreet zijn omgegaan met de privegegevens van de klant. Voor TS geldt deze verplichting niet omdat de betreffende gegevens gewoon in het KvK-register te vinden zijn.

Maar goed, aanklagen gaat me in dezen wat ver. Bedrijf handelt onprofessioneel richting klant, klant klaagt, bedrijf krijgt negatieve reclame, end of story.
Boy_Snakeyewoensdag 12 april 2006 @ 11:41
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:38 schreef nuffniet het volgende:

[..]

Onzin. Ik mag aannemen dat meneer enig gevoel voor commercie in z'n donder heeft. En dat hij de kracht van het internet kent. Dit kan hij zich gewoon simpelweg niet permitteren.
En als hij niet zo kinderachtig was geweest om de gang van zaken op z'n eigen site in geuren en kleuren uit de doeken te doen, was dit topic al lang doodgebloed.
Blijft een typisch gevalletje eigen schuld w.m.b.
Roonaanwoensdag 12 april 2006 @ 11:44
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:35 schreef Skv het volgende:
Da's waar, maar ik vind een 2e hit op google met 'koop nooit wat bij hmk computers' toch wel een erg zware sanctie voor een niet moedwillige overtreding van het bedrijf.
Juridisch gezien heeft 'ie namelijk geen enkele fout gemaakt en als hij zou willen kan hij een aanklacht indienen wegens laster.
Jups, de kansloosheid van FOK! komt weer eens aardig bovendrijven.
StonedKinGwoensdag 12 april 2006 @ 11:46
Ik ben benieuwd wanneer mijn bestelling klaar is

_Led_woensdag 12 april 2006 @ 11:48
Laat die toko nou gewoon met rust man...
Beetje kinderachtig gedoe onderhand.
sangerwoensdag 12 april 2006 @ 11:49
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:40 schreef Seneca het volgende:
Voor TS geldt deze verplichting niet omdat de betreffende gegevens gewoon in het KvK-register te vinden zijn.
Net effe KVK gecheckt!

Het bedrijf bestaat wel degelijk sinds 01-10-1978.
Het bedrijf heette vroeger HAMAKA Electronics tot 01-01-1993 een handel in electronische apparaten.
Daarna werd het HAMAKA DATA SYSTEMS
Sinds 08-07-1999 is het HMK Computers, vanaf dit moment is het ook niet meer dan een eenmanszaak ipv van een VOF wat het vroeger wel was.

Ohja, Henk is niet zijn echte naam al zal het zijn roepnaam zijn.
Wrikerwoensdag 12 april 2006 @ 11:49
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:48 schreef L.Denninger het volgende:
Laat die toko nou gewoon met rust man...
Beetje kinderachtig gedoe onderhand.
eens
The_Terminatorwoensdag 12 april 2006 @ 11:53
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:44 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Jups, de kansloosheid van FOK! komt weer eens aardig bovendrijven.
Dit gaat inderdaad wel een beetje erg ver. En ik denk dat de klacht ondertussen ook wel al duidelijk is. Ik pas de TT even aan en tief hier een slot op.