Ze zijn iig niet zo dom als mensen die een vaste computer via WiFi willen aansluiten.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:07 schreef American_Nightmare het volgende:
In geval 2 gaat er natuurlijk geen cent bijbetaald worden. Het netwerkkaartje komen ze zelf maar ophalen. Zijn er nou alleen onkundige idioten als monteur in dienst van Planet internet?
Normaal gesproken dient het modem zo dicht mogelijk aangesloten te worden op de hoofdaansluiting. Het verbaast me dus dat het uberhaupt zo werkt. Maar goed, met het oog op de toekomst is het fijn om wifi te hebben liggen, naast de mogelijkheid om nu met een laptop te internetten, wat wel eens zal gebeuren.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:35 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ze zijn iig niet zo dom als mensen die een vaste computer via WiFi willen aansluiten.
Daarnaast vermoed ik dat die monteur een deel van die extra kosten in z'n eigen zak steekt. In ieder geval kost een Realtek netwerkkaartje geen 35 euro en die 30 extra euro om een (bijgeleverde!) kabel aan te sluiten (zoals het in de bijna onleesbare werkbrief lijkt te staan) lijkt me ook wat overdreven.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:44 schreef c0nd0r het volgende:
Erg slim inderdaad, 2e is nog wel het ergste de meeste mensen die er gebruik van willen maken (zo'n monteur) zullen er niet teveel vanaf weten, zo zullen er heel wat netwerkjes misbruikt gaan worden terwijl dat helemaal niet nodig is!
Volgens de betreffende klant was het gewoon een ingehuurde figuur. DIe gast kwam van Den Haag (!) naar Weert (!) alsof er verder binnen een 150KM straal niemand is die ADSL aan kan leggen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:55 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Situatie 1 is een teken van luiheid. Hoeveel moeite kost het nou om te kijken of om even te vragen of er al een WiFi kaartje in zit?![]()
Situatie 2, niks bijbetalen....beetje 65 euro betalen voor een netwerkkaartje en een beetje UTP![]()
Waar zijn die monteurs eigenlijk van? Planet zelf of van KPN?
Prijs is inderdaad veel te hoog sowieso, maar dat is bekend als je het laat doen dus het zou kunnen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:55 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Situatie 1 is een teken van luiheid. Hoeveel moeite kost het nou om te kijken of om even te vragen of er al een WiFi kaartje in zit?![]()
Situatie 2, niks bijbetalen....beetje 65 euro betalen voor een netwerkkaartje en een beetje UTP![]()
Waar zijn die monteurs eigenlijk van? Planet zelf of van KPN?
De eerste WPA gebruikt, maar de 2e onbeveiligd achter gelaten.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:00 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Heeft ie trouwens WPA gebruikt of heeft ie het onbeveiligd achter gelaten?
Ja ok, valt ook niet zo heel veel te beveiligen bij de 2e situatie. Is er iig nog een pluspunt aan het verhaalquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:03 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
De eerste WPA gebruikt, maar de 2e onbeveiligd achter gelaten.
De verbinding over kabels is altijd beter, stabieler en veiliger dan over wifi, als je de mogelijkheid hebt kabels te trekken dan doe je dit altijd, is eventjes werk maar het loont zeker de moeite.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:46 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik zie overigens niet in wat er mis is met het aansluiten van een vaste computer via wifi, tenzij het je hobby is om kabels te leggen en weg te werken.![]()
Dat geldt voor jou, dat geldt voor mij, maar voor mensen die nog geen 5 internetpagina's per dag bezoeken en hun mail een keer checken maakt dat geen reet uit. Maar als jij een keer een middag door een muffe stoffige kruipruimte wil baggeren dan ben je van harte welkom. Als je het goed vindt laten we dan wel de wifirouter staan aangezien we toch een draadloos netwerk willen daar (inmiddels beveiligd met WPA overigens, wat niet te kraken is).quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:10 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
De verbinding over kabels is altijd beter, stabieler en veiliger dan over wifi, als je de mogelijkheid hebt kabels te trekken dan doe je dit altijd, is eventjes werk maar het loont zeker de moeite.
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat geldt voor jou, dat geldt voor mij, maar voor mensen die nog geen 5 internetpagina's per dag bezoeken en hun mail een keer checken maakt dat geen reet uit. Maar als jij een keer een middag door een muffe stoffige kruipruimte wil baggeren dan ben je van harte welkom. Als je het goed vindt laten we dan wel de wifirouter staan aangezien we toch een draadloos netwerk willen daar (inmiddels beveiligd met WPA overigens, wat niet te kraken is).
Heb je echt verstand van beveiligingen of praat je gewoon iedereen na omdat 'alles te kraken is'? Met de hoeveelheid data die je nodig hebt om WPA te kraken, en de hoeveelheid data die daar over het netwerk gaat ben je waarschijnlijk een jaartje of 100 bezig.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:25 schreef dfens het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat wel te kraken.
WPA2 is wat moeilijker![]()
Ik zit een beetje te stokenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Heb je echt verstand van beveiligingen of praat je gewoon iedereen na omdat 'alles te kraken is'? Met de hoeveelheid data die je nodig hebt om WPA te kraken, en de hoeveelheid data die daar over het netwerk gaat ben je waarschijnlijk een jaartje of 100 bezig.
Voor Windows XP alleen als je nog geen SP2 gebruikt jaquote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:40 schreef Wimo. het volgende:
Voor WPA heb je ook een fix nodig ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |