Het begon zo'n twee jaar geleden volgens haar. Een vriendin van haar reed per ongeluk haar fiets tegen de leidster van de meidengroep aan. Nicky was blijkbaar medeplichtig hieraan en werd vanaf toen constant door de Antilliaanse meidengroep opgezocht en mishandeld. Vorig jaar werd ze nog zonder reden tegen de muur aangegooid, waardoor ze oog- en ribletsel opliep.
Nicky is al eens eerder 3 weken thuisgebleven maar ging weer naar school nadat de schoolleiding had toegezegd het gedrag van de meidengroep niet meer te tollereren. Na aangifte bij de politie, de bemiddeling van een leerplichtambtenaar van de gemeente en een tijdelijke schorsing van de hoofdverdachte bleek alles weer als vanouds te gaan. Maar niets is minder waar. Na enkele weken begon alles weer opnieuw. "De eerste vier weken na de vakantie verscheen de leidster van de groep om onbekende redenen niet op school. Nadat ze haar opwachting had gemaakt, begonnen de problemen opnieuw", aldus mevrouw Stamps.
De ouders zijn ten einde raad. Huilend vertelt de moeder: "Nicky zit thuis omdat de schoolleiding weigert op te treden. Mijn man en ik staan machteloos. Ik lig er 's nachts wakker van. Ik ben voortdurend bang dat er vandaag of morgen iets heel ernstigs gebeurt met onze dochter".
Coördinator Van de Peet van scholengemeenschap Tabor vindt het een slechte keuze van de ouders om Nicky thuis te houden. "Overal waar veel kinderen samen zijn, is wel eens sprake van sociale onhandigheid. Maar dat hoort bij het leven". De school ziet geen reden verder te bemiddelen. Wel is bij de leerplichtambtenaar gemeld dat de leerplichtige Nicky thuiszit.
Gister stond toevallig een stuk in de krant dat leerlingen liever naar vrieden gaan dan naar de schoolleiding, decaan/mentor of school arts.
Vind je het gek als je zo voor lul wordt gezet en gewoon aan je lot wordt overgelaten. SCHANDALIG. Het schoolbestuur is gewoon te bang om zelf actie te onder nemen. E ndan wel tegen de leerplichtambtenaar doorspelen dat ze thuis zit! sjonge jonge wat ben je dan voor een eikel!!!
quote:
Op donderdag 06 december 2001 09:42 schreef alkaholic63 het volgende:
Het meisje uit Hoorn durft niet meer naar school doordat ze constant wordt geterroriseerd door een groepje Antilliaanse meiden.
quote:En dus en wat?
Op donderdag 06 december 2001 09:43 schreef Strolie75 het volgende:[..]
quote:en jij helpt die niet? Jemig wat een Antilliaanse kutmentaliteit heb jij
Op donderdag 06 december 2001 09:45 schreef WcB0rSt3l het volgende:
ik ken zat mensen die zo geterrord worden door NEDERLANDERS
quote:Onzinnge reactie lmfd.
Op donderdag 06 december 2001 09:47 schreef Herald het volgende:[..]
en jij helpt die niet? Jemig wat een Antilliaanse kutmentaliteit heb jij
quote:jouw gebrek aan humor maken jou ook een gevaar. Calvinistische kutmentaliteit
Op donderdag 06 december 2001 09:48 schreef WcB0rSt3l het volgende:[..]
Onzinnge reactie lmfd.
1. ik zeg nergens dat ik het gewoon laat gebeuren.
2. [quote]Jemig wat een Antilliaanse kutmentaliteit heb jij[/qoute] dit soort uitspraken maken jou een gevaar voor de maatschapij.
Ik kan maar een ding zeggen zolang het toegelaten wordt en er geen straffen worden uitgedeeld zal dit blijven gebeuren. Mocht je het recht in eigen hand nemen wees bereid de prijs ervoor te betalen want daar zijn wel straffen voor
quote:Als er door NEDERLANDERS werd geterrorideerd dan was er al lang hard ingegrepen.
En dus en wat?
En het is ook nutteloos om in dat verhaaltje dus ANITLIAANSE zovaak terug te laten komen.
Maar nee, omdat men bang is om voor "racist" te worden uitgemaakt zodra men maar iets negatiefs over minderheden zegt doet men maar liever niks
quote:Je bent al precies hetzelfde als die schoolleiding!!
Op donderdag 06 december 2001 09:45 schreef WcB0rSt3l het volgende:[..]
En dus en wat?
En het is ook nutteloos om in dat verhaaltje dus ANITLIAANSE zovaak terug te laten komen.
quote:Hihi, jouw cursus bij R@b is met lof afgesloten he?
Op donderdag 06 december 2001 09:56 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Als er door NEDERLANDERS werd geterrorideerd dan was er al lang hard ingegrepen.
Maar nee, omdat men bang is om voor "racist" te worden uitgemaakt zodra men maar iets negatiefs over minderheden zegt doet men maar liever niks
quote:En dat is dus precies wat er mis is met ons veels te tolerant landje. Laten we de afkomst vergeten, dan wordt het een "gewoon" probleem. Anders zouden we wel weer eens stigmatiserend bezig kunnen zijn
Ik vind het best als ze voortaan bij nieuwsberichten de afkomst weglaten, maar dan wil ik ook dat er NET zo hard wordt opgetreden tegen allochtonen als tegen autochtonen. Regels gelden voor iedereen.
En dat dus niet eerst een dialoog aangaan, sociaal maatschappelijke werkers erbij halen, een moskee bezoeken, tolken raadplegen, etc etc etc...
quote:En jij hebt met succes de workshops bij de PvdA/GL/SP afgesloten zie ik.
Op donderdag 06 december 2001 09:57 schreef Koekepan het volgende:
Hihi, jouw cursus bij R@b is met lof afgesloten he?.
Heb je wel als afscheidscadeautje een roze brilletje gekregen? Of heb je toch liever gekozen voor die berg zand om je kop in te steken?
quote:Hmm, je gebruikt wel veel clichés voor iemand die cum laude is afgestuurd bij R@b.
Op donderdag 06 december 2001 10:03 schreef Strolie75 het volgende:[..]
En jij hebt met succes de workshops bij de PvdA/GL/SP afgesloten zie ik.
Heb je wel als afscheidscadeautje een roze brilletje gekregen? Of heb je toch liever gekozen voor die berg zand om je kop in te steken?
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:03 schreef Strolie75 het volgende:[..]
En jij hebt met succes de workshops bij de PvdA/GL/SP afgesloten zie ik.
quote:Wet op de privacy.
Op donderdag 06 december 2001 10:04 schreef alkaholic63 het volgende:
Waarom wordt wel de naam van het slachtoffertje genoemd en niet die van de daders??
quote:Als jij iemand door zijn kop schiet is het politie, rechter, cel (paar jaar). Klaar!
Op donderdag 06 december 2001 10:06 schreef WcB0rSt3l het volgende:
Nee ik zeg nergens dat het getolereerd moet worden. Natuurlijk is het fout en moet het worden aangepakt.
maar als er een Nederlander iemand door de kop schiet wegens weet ik veel wat is het: o gut wat lullig, Klaar.
als het een Allochtoon is gaat het van: Jezus altijd maar die buitelanders blablabla.
Als een allochtoon iemand door zijn kop schiet wordt er eerst naar excuses gezocht (omgeving, levensstijl, godsdienst), vervolgens verdwijnt hij voor een paar maanden de cel in.
quote:Dit is onzin dus, er wordt net zo goed geterrord door NLers
Op donderdag 06 december 2001 09:56 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Als er door NEDERLANDERS werd geterrorideerd dan was er al lang hard ingegrepen.
quote:Ik hoef niet bij R@b te studeren, ik hoef alleen maar om me heen te kijken en af en toe eens de krant te lezen of het nieuws te kijken.
Op donderdag 06 december 2001 10:05 schreef Koekepan het volgende:
Hmm, je gebruikt wel veel clichés voor iemand die cum laude is afgestuurd bij R@b.
Als je geen roze bril op hebt vorm je je vanzelf een realistisch beeld van ons landje.
quote:Even alle gekheid op een stokje, dit is echt klinkklare onzin. Allochtonen worden net zo hard gestraft als autochtonen (en vaker ook, blijkt uit onderzoek). Maar goed, blijf maar lekker stoere mensen napraten, dan komt het allemaal wel goed.
Op donderdag 06 december 2001 10:10 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Als jij iemand door zijn kop schiet is het politie, rechter, cel (paar jaar). Klaar!
Als een allochtoon iemand door zijn kop schiet wordt er eerst naar excuses gezocht (omgeving, levensstijl, godsdienst), vervolgens verdwijnt hij voor een paar maanden de cel in.
quote:Dus je geeft toe dat de criminaliteit onder allochtonen veel hoger is dan onder autochtonen?
Op donderdag 06 december 2001 10:16 schreef Koekepan het volgende:
en vaker ook, blijkt uit onderzoek
Blijf jij maar lekker met je kop in het zand, dat komt het allemaal NIET goed.
quote:Ja, natuurlijk.
Op donderdag 06 december 2001 10:17 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dus je geeft toe dat de criminaliteit onder allochtonen veel hoger is dan onder autochtonen?
quote:Waarom heb ik mijn kop in het zand?
Op donderdag 06 december 2001 10:17 schreef Strolie75 het volgende:
Blijf jij maar lekker met je kop in het zand, dat komt het allemaal NIET goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |