Je zou kunnen overwegen om je kind elk jaar een nieuw adres te geven (ene jaar bij jou ingeschreven, volgende jaar bij je ex)quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:16 schreef Diaan73 het volgende:
. Voor het gemak staat mijn zoon bij mn ex ingeschreven in de burgerlijke stand.
in 2001
Ja daar hebben wij ook aan gedacht maar voor 2004 en 2005 is het te laat nu.... in 2006 geldt het niet meer omdat we allebei samenwonen sinds jan 2006. Dan heb je er toch geen recht meer op?quote:Op zaterdag 1 april 2006 09:24 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je zou kunnen overwegen om je kind elk jaar een nieuw adres te geven (ene jaar bij jou ingeschreven, volgende jaar bij je ex)
Meer opties zijn er niet.
Hmmm kinderbijslag krijg ik dus wel, dat is juist heel netjes geregeld. We moesten contract opsturen en kregen allebei een brief waarop we moesten aangeven hoe we de kinderbijslag wilden hebben. We krijgen dus ook allebei de helft. Dat gaat vanaf het begin al goed. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat in het belastingrecht zo vreemd/moeilijkwordt gedaan over co-ouderschap ...quote:Op zaterdag 1 april 2006 09:36 schreef Toeps het volgende:
Trouwens, nu ik zo terugdenk aan mijn tijd bij de belastingdienst: Er is wel Art. 6.13 IB, Uitgaven voor levensonderhoud kinderen. Daar kun je een forfaitair bedrag aftrekken, zijnde 270¤ per kwartaal indien kind onder de 6, etcetara. Hiervoor moet je je kind in belangrijke mate onderhouden, zijnde meer dan 386¤ per kwartaal. Deze regeling geldt wanneer je geen recht hebt op kinderbijslag. (Ivm niet bij je ingeschreven.)
Zie uitvoeringsregeling Art. 2 en 35 en 36.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |