abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36507814
Ik heb een motorboot van 4,35 meter, polyester met een 9,9 pk motor. Nu heb ik mijn vaarbewijs gehaald en wil ik graag een snellere motor achter de boot hangen. Dit moet geen probleem zijn, alleen vraag ik me af of ik dan ook allerlei tools als brandblusser en reddingsvesten aan boord moet nemen. Een dodemansknop, waterkaarten en almanak heb ik wel, maar reddingsvesten nemen enorm veel ruimte in en kosten een hoop geld. Ruimte is er gewoon niet, ik wil ook nog koud bier mee kunnen nemen

Weet iemand of er uitzonderingen zijn voor kleinere boten (bijvoorbeeld < 7,0 m ofzo)?

Ik had wel al twee andere topics gevonden, maar hierop werd mijn vraag niet direct beantwoord:
Hoe hard gaat dit? & Motorboot (vraagje)
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:34:17 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_36508181
Ehhh als het goed is, weet je dit allemaal na het behalen van je vaarbewijs......!!

Maar om even antwoord te geven: JA je bent verplicht voor elke opvarende een reddingsvest aan boord te hebben, verlichting, ankerboei, een brandblusser, en de hele mikmak. MAAR ik heb nog nooit gezien dat ze daar bij de vele kleine open bootjes naar kijken, en kan me ook niet voorstellen dat het echt zin zou hebben, dus welkom bij het gedoogbeleid

Het hoeft trouwens niet zo te zijn dat een reddingsvest veel ruimte in neemt! Zo'n zelfopblazend ding is erg klein. En voor je veiligheid kan het zeker geen kwaad om zo'n ding aan te trekken, want je zal niet de eerste zijn die simpelweg verzuipt... Het weer slaat om, het bootje ook (hoewel zeilbootjes dat vaker doen), mensen liggen opeens in het water, bootje neemt het rit, landrot verzuipt.... Nu denk je misschien: "wat bot", maar het komt voor... En als je eenmaal in het water ligt, met een halve meter golf, goeie wind, en 2 km van de kant, dan kom je daar niet zonder SEALtraining
censuur :O
pi_36515282
RemcoDelft bedankt voor je reactie. Ik was inderdaad opzoek naar een stukje gedoogbeleid. Ik kan nergens op Internet vinden dat er voor kleinere boten een uitzondering wordt gemaakt namelijk. Ik zal eens zoeken naar zelfopblazende zwemvesten, die kan ik altijd wel ergens kwijt in de boot denk ik (of aan doen....).
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:13:10 #4
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_36523314
ga een keer met de boot naar engeland scoor daar een vest en klaar.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_36526675
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:25 schreef Rudi_Jager het volgende:
Ik heb een motorboot van 4,35 meter, polyester met een 9,9 pk motor. Nu heb ik mijn vaarbewijs gehaald en wil ik graag een snellere motor achter de boot hangen. Dit moet geen probleem zijn, alleen vraag ik me af of ik dan ook allerlei tools als brandblusser en reddingsvesten aan boord moet nemen. Een dodemansknop, waterkaarten en almanak heb ik wel, maar reddingsvesten nemen enorm veel ruimte in en kosten een hoop geld. Ruimte is er gewoon niet, ik wil ook nog koud bier mee kunnen nemen

Weet iemand of er uitzonderingen zijn voor kleinere boten (bijvoorbeeld < 7,0 m ofzo)?

Ik had wel al twee andere topics gevonden, maar hierop werd mijn vraag niet direct beantwoord:
Hoe hard gaat dit? & Motorboot (vraagje)
je moet het wel aan boord hebben, maar idd wordt er niets van gezegd.
Ik vaar al jaren zonder al die rommel aan boord en de keren dat ik aangehouden ben door de politie, hebben ze er niet een keer een opmerking over gemaakt. Dus gewoon jezelf van de domme houden, dan komt het altijd goed.
en een dodemansknop zit bij mij aan de motor (ik heb een bootje met afstandsbediening) en daar heb ik ook nooit een opmerking over gehad. Dus je hoeft je nergens druk over te maken. Zolang je geen gekke dingen doet iig dus niet met een biertje in de hand gaan varen
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')