100% gebruik van je CPU is voldoende. Je koeler werkt niet naar behoren of hij zit er slecht op. Slechte koeling valt niet op wanneer je aan het internetten of emailen bent maar bij spelletjes is het vaak raak. 80-90 graden is foute boel en enkel toe te schrijven aan je koeler of slechte bevestiging daarvan.quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:49 schreef BossFight het volgende:
Ik heb een beetje een vaag probleem met mijn pc versie van oblivion..
Dit zijn de specs:
Pentium 4 2,8 gig
1 gig RAM
Ati ALL-IN-WONDER 9800 pro 512 mb
heb op die all-in-wonder een zallman cooler zitten en op mijn processor ook.
MAAR, nog steeds na een tijdje spelen sluit mijn pc gewoon HE-LE-MAAL af. Na het 1 en ander gecontrolleerd te hebben blijkt mijn processor gloeiend heet te worden. en dan heb ik het echt over 80 a 90 graden.
Maar ik heb de grafische specs in het spel echt uber mega laag staan 640 x480 enzovoorts. Hoe kan het dan zo zijn dat nog steeds die cpu zo warm word?
Grappig dat je dat zegt, want dat is bij mij hetzelfde. Ik draai het op een Pentium D 820 @ 2,8 GHZ, 2 GB RAM en een Radeon X800 XT, 256MB. Gister toen ik de AA uitzette had ik enorme lag. Normaal lig ik rond de 30 á 35 fps in steden, maar met de AA uit hield ik er misschien 10 á 15 fps over...quote:Op maandag 3 april 2006 19:35 schreef -Dries- het volgende:
AA omhoogschroeven helpt voor mijn performance
Raar maar waar idd... Ik vind het allemaal bestquote:Op woensdag 5 april 2006 13:48 schreef Joncho het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, want dat is bij mij hetzelfde. Ik draai het op een Pentium D 820 @ 2,8 GHZ, 2 GB RAM en een Radeon X800 XT, 256MB. Gister toen ik de AA uitzette had ik enorme lag. Normaal lig ik rond de 30 á 35 fps in steden, maar met de AA uit hield ik er misschien 10 á 15 fps over...
Het is je eigen keuzequote:Op donderdag 6 april 2006 21:42 schreef Retuobak het volgende:
Ik weet trouwens niet of ik het wel zo'n verbetering vind...
Ik vind vooral die rode maan nogal overdonequote:Op donderdag 6 april 2006 21:42 schreef Retuobak het volgende:
Ik weet trouwens niet of ik het wel zo'n verbetering vind...
DANKUquote:Op donderdag 6 april 2006 00:46 schreef cobain94 het volgende:
Enkele tweaks voor oblivion.Kun je hem o.a ook met een geforce 4200ti,etc spelen.
door middel van shaders.etc te vervangen.
http://www.stg-gaming.com/oldsite/
http://gamingsupport.sunrisetechnicalgroup.com/forum/forums/thread-view.asp?tid=102&posts=1&start=1
Niet kansloos, maar met videokaart kom je nooit in de buurt om Oblivion "echt" te spelen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 00:59 schreef SicSicSics het volgende:
grom
Ik heb toch echt een 2,2 Ghz (AMD Athlon 64 3200) processor, 1 Gb RAM en een FX kaartje (GeForce FX 5200 Ultra + nieuwe drivers) en hij loopt ernstig... Laggie!
Morgen maar weer verder, tis weer veel te laat maar ik krijg hem maar niet lekker lopend!
Zou die mod van Cobain werken? Of is het kansloos...
Jouw grote probleem is je videokaart, de FX 5200 was al een waardeloze kaart toen hij uitkwam, laat staan nu...quote:Op vrijdag 7 april 2006 00:59 schreef SicSicSics het volgende:
grom
Ik heb toch echt een 2,2 Ghz (AMD Athlon 64 3200) processor, 1 Gb RAM en een FX kaartje (GeForce FX 5200 Ultra + nieuwe drivers) en hij loopt ernstig... Laggie!
Morgen maar weer verder, tis weer veel te laat maar ik krijg hem maar niet lekker lopend!
Zou die mod van Cobain werken? Of is het kansloos...
Ach, was graties!quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jouw grote probleem is je videokaart, de FX 5200 was al een waardeloze kaart toen hij uitkwam, laat staan nu...
Tip voor als je in de toekomst een nieuw systeem gaat kopen of upgraden: bespaar op je CPU en geef relatief veel geld uit aan je videokaart. Zorg ook dat je ruim in het geheugen zit (maar daar zit hem bij Oblivion het probleem niet bij jou) .
Cool is die hé?? Je kan ook out gaan als je teveel doetquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |