Je moet als Nederlander net als elke migrant aan de voorwaarden voldoen. Voor arbeid kennen ze een puntensysteem. Als je een bepaalde leeftijd en bepaalde gewilde kennis hebt en de lokale talen (Engels en Frans) spreekt en ook al een job hebt geregeld, kom je daar wel binnen, anders blijft de grens potdicht (Of je moet, zoals ik, trouwen met een Canadesequote:Op donderdag 30 maart 2006 15:37 schreef MrSASO het volgende:
Een paar dagen geleden was er op het nieuws een verhaal dat er in Canada grote olievelden zijn gevonden. Natuurlijk zorgt dat voor veel werk. Mijn vraag is dan kan je als Nederlander dan gewoon naar Canada gaan om te werken?? Zoja hoe liggen de lonen daar en hoe zit het met belastingen huisvesting enzo???
DUH! Dat lijkt me nogal logisch!quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:47 schreef MrSASO het volgende:
Maar als ik het goed begrijp moet ik eerst werk vinden daar en dan pas kan ik daarnaartoe emigreren.
Zo logisch vind ik dat niet er is een overvloed aan werk daar in Canada hoe moet ik vanuit Nederland nou solliciteren op een baan in Canada????quote:
Nou ja, misschien heeft hij wel geld genoeg om een paar maanden te overleven en dacht hij op die manier daar aan de slag te kunnen. Zo'n rare gedachte is dat niet hoor.quote:
Kijk hier eensquote:Op donderdag 30 maart 2006 15:50 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Zo logisch vind ik dat niet er is een overvloed aan werk daar in Canada hoe moet ik vanuit Nederland nou solliciteren op een baan in Canada????
Nope, je hoeft niet meteen werk te hebben en je hoeft niet perse beide talen te spreken (Met 1 kom je ook al een heel eind, behalve als je naar Quebec wilt, daar is Frans NOODZAKELIJK!)quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:47 schreef MrSASO het volgende:
Ik kan lassen en ik wil daar ook graag aan de slag als lasser
Maar als ik het goed begrijp moet ik eerst werk vinden daar en dan pas kan ik daarnaartoe emigreren. Over de talen ik spreek vloeiend Engels maar Frans spreek ik echt totaal niet is dat echt verplicht???
Ik heb dat geld wel liggen ja om daar zeker 2 maanden te overleven.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:51 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Nou ja, misschien heeft hij wel geld genoeg om een paar maanden te overleven en dacht hij op die manier daar aan de slag te kunnen. Zo'n rare gedachte is dat niet hoor.
Voor zover ik weet moet je als je daar voor de overheid gaat werken inderdaad verplicht Frans spreken.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:47 schreef MrSASO het volgende:
Ik kan lassen en ik wil daar ook graag aan de slag als lasser
Maar als ik het goed begrijp moet ik eerst werk vinden daar en dan pas kan ik daarnaartoe emigreren. Over de talen ik spreek vloeiend Engels maar Frans spreek ik echt totaal niet is dat echt verplicht???
Alleen in Quebec of als je met Quebec te maken hebt als overheidsinstantie.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moet je als je daar voor de overheid gaat werken inderdaad verplicht Frans spreken.
Heb de test gedaan kom op 51 punten te laag dus maarja ik kan altijd nog liegen hequote:Op donderdag 30 maart 2006 15:53 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nope, je hoeft niet meteen werk te hebben en je hoeft niet perse beide talen te spreken (Met 1 kom je ook al een heel eind, behalve als je naar Quebec wilt, daar is Frans NOODZAKELIJK!)
Doe de test en kijk of je genoeg punten hebt om het land in te komen als arbeider:
http://www.cic.gc.ca/english/skilled/assess/index.html
(Test begint onderaan de pagina)
Jezelf 16 punten omhoog lullen? Sterkte, dat gaat je niet lukken, ben ik bang. Uiteraard verifiëren ze alles.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:00 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Heb de test gedaan kom op 51 punten te laag dus maarja ik kan altijd nog liegen he![]()
Die site is wel erg overdreven positief. Zo makkelijk als ze het daar brengen, gaat het echt nietquote:Op donderdag 30 maart 2006 16:05 schreef None_More_Black het volgende:
http://www.jobs-canada.ca/oilfielddir.html
hier vind je trouwens werk in de oil fields daarzo.
Ik heb er 72quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:12 schreef BobRooney het volgende:
Total Point Score
Your final score is: 70
yay
Beetje matige score in dat gevalquote:Op donderdag 30 maart 2006 17:59 schreef msteggink het volgende:
Ben zelf Canadees
Edit: Test gedaan, kom op 90
1 Education 25 25
2 Language Ability 24 18
3 Work Experience 21 17
4 Age 10 10
5 Arranged Employment 10 10
6 Adaptability 10 10
Total Score 100 90
|
Forum Opties | |
---|---|