quote:
Op donderdag 30 maart 2006 08:52 schreef SaintOfKillers het volgende:Hm. Method actors
![]()
. Ik vind ze beiden wel goed, maar ben hoegenaamd geen fan. Norton dan maar. Dat hyper-intense gedoe van Bale spreekt me niet zo aan. Ik denk dan altijd aan die Laurence Olivier-uitspaak: "You should try acting, my boy. It's much easier."
Okay, dat schijnt een fake quote te zijn, maar ik vind 'm treffend.
Terugkoppelend naar deze post, las ik vandaag de inlay van the Machinist.
Heel toevallig en grappig, dus ik deel het even;
"At which point the Laurence Olivier quote "why not try acting?" hoves into view. But there is a balance to be struck between realism and reality, where the former contributes to a controlled reconstruction of the latter. In Bale's case one useful side effect of his weight loss was a lethargy that played a major part in his performance."
Er komen nog 3 alinea's achter dat, maar ik vind het teveel werk om die ook over te tikken, dus samenvattend komt het er op neer, dat hij door het niet eten ook sneller moe bleek te worden, en daardoor hoefde hij enkel te laten zien hoe hij zich op dat moment voelde, en werd het insomnia gedeelte van zijn karakter ook volkomen echt en overtuigend.
Tussen het filmen door viel hij steeds even in slaap, en daardoor kon hij 's nachts zelf ook niet echt meer slapen. Dus alles wat zijn karakter doormaakte gebeurde deels onverwacht bij zichzelf ook.
Hij werd dus het karakter, zonder dat hij er extra moeite voor moest doen, het ging automatisch.
[ Bericht 1% gewijzigd door Lamon op 25-03-2007 04:00:14 ]