abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36481627
Eigenlijk is het belachelijk... al dat gebel en ge-sms en dan komt daar al dat gefilm en gefotografeer ook nog bij...

Ik las net dit artikel http://www.nu.nl/news/702(...)chool_in_de_ban.html

En ik dacht waarom niet... op school heb je je mobiel eigenlijk niet nodig... alleen op weg van of naar school... waarop baseer ik dat ; nou vroegah... toen ik op school zat had ik het ook niet nodig... waarom moest ik in hemelsnaam bellen of sms'en... dus idee: 's ochtens je mobiel in een kluisje en bij verlaten van de school weer meenemen...
Okee, ik hoor mensen al meteen paniekerig gillen dat we nu het stenen tijdper uit zijn... maar gewoon even simpel redenerend...

In de klas heb je mobiel sowieso niet nodig... en waarom in de pauze wel... wie moet je nou zonodig allemaal bellen... kan dat niet wachten tot later; welke wereldramp gebeurt er als je niet belt?
Kun je niet gewoon in de pauze samen met je klasgenoten je lunch opeten, wat voetballen op het schoolplein, tafelvoetballen, of wellicht met je klasgenoten praten... ipv tegen je mobieltje... of ken je je klasgenoten niet (omdat je altijd maar belt)...

Ja ik zet het wat overdreven en zwart-wit neer, maar eigenlijk is het toch belachelijk dat we niet meer een paar minuten zonder dat stomme ding kunnen...
... en trouwens... ondertussen lachen de mobiele aanbieders zich rot om die domme jeugd die mar blijft bellen en sms'en...

Nou ik verwacht een heleboel negatieve reacties van pubers die niet zonder kunnen en in paniek raken bij de gedachte dat het mobiele netwerk plat ligt...
  donderdag 30 maart 2006 @ 00:42:12 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_36481686
@ TT:

ja
Huilen dan.
  donderdag 30 maart 2006 @ 00:42:54 #3
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_36481698
In de tijd dat ik op school zat, waren er niet eens mobieltjes
  donderdag 30 maart 2006 @ 00:43:29 #4
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36481711
Jahoor, ik kan op school prima zonder mijn mobiel. Ik heb 'm vandaag ook uit gezet vanwege een tentamen en kwam er vervolgens om 22:00 achter dat die nog uit stond. Ik gebruik 'm ook gewoon niet veel, alleen als het echt nodig is.

Tijdens lessen staat 'ie op stil, ik merk wel dat ik iets gemist heb als ik klaar ben op school (stil wil zeggen dat 'ie ook niet trilt). Alleen een enkele keer in de pauze is het wel handig om even te kunnen bellen. Om iets af te spreken met iemand die je later niet meer kunt bereiken, ofzo. Omdat ik niet thuis eet en dat mijn moeder wil vertellen voor ze boodschappen doet ofzo.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 30 maart 2006 @ 00:43:35 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_36481716
ik heb 20 jaar op school gezeten zonder mobieltje, dus ik denk dat het wel kan
pi_36481742
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 00:42 schreef Isdatzo het volgende:
@ TT:

ja
Hoewel ik dan wel een horloge zou moeten kopen.
  donderdag 30 maart 2006 @ 00:45:33 #7
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36481746
Ik heb nu 5 jaar een mobiel volgens mij. Of 6. Ik heb het dus ook wel een tijdje volgehouden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 30 maart 2006 @ 00:46:02 #8
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_36481758
Het is alleen vervelend als je iemand zoekt wanneer het druk is. Bellen is dan wel makkelijk.. anders moet je wachten tot diegene op gmail messenger komt.
pi_36481800
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 00:46 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Het is alleen vervelend als je iemand zoekt wanneer het druk is. Bellen is dan wel makkelijk.. anders moet je wachten tot diegene op gmail messenger komt.
Vroegah ging ik naar huis en belde ik die persoon met de vaste telefoon... er waren geen mobieltjes en geen messengers noch e-mail...
En was die persoon niet thuis dan belde ik later nog eens, of vroeg zijn ouders of 'ie me kon terugbellen..

... dat waren nog eens tijden...
  donderdag 30 maart 2006 @ 00:50:02 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_36481837
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 00:44 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Hoewel ik dan wel een horloge zou moeten kopen.
ja ok, maar dat is een overkomelijk probleem (Naja ik moet de mijne fixen want die is niet helemaal 100% meer )
Huilen dan.
pi_36481843
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ??
De wijze spreekt omdat hij iets te zeggen heeft, de domme spreekt alleen om iets te zeggen te hebben en mensen die hun vingers verbranden kunnen niet met vuur spelen ! ! ! ! ! !
pi_36482200
Wat gebeurt er in de klas tegenwoordig als een mobieltje afgaat?

Word 'ie dan geconfisceerd door de leraar? Of is het normaal en schering en inslag...?
pi_36482214
Ik woon op mezelf, heb verder geen huistelefoon dus ik moet het doen met m'n mobiel, weiger m'n mobiel uit te zetten als ik op school ben (zoals ze in willen voeren, zie linkje OpeningsPost).

Heb vaak wel m'n geluid uit hoor, daar niet van, maar anders ben ik compleet onbereikbaar terwijl ik dat wel moet zijn voor bepaalde dingen (sportcommissie, werk, ouders, woningbouw etc).

Verder bel ik tijdens de lunchpauze altijd even naar vriendjelief offie ook lunchpauze heeft op dat moment, want dan ga ik gezellig bij hem zitten of hij bij mij.
pi_36482297
Natuurlijk kan iedereen zonder, maar dat neemt niet weg dat het belachelijk is dat de school de kinderen in de pauze zoiets wil gaan verbieden. In de les vind ik het logisch, wat kinderen/jongeren verder in hun vrije tijd met hun GSM doen is absoluut niet de zaak van een rector.

Er staat trouwens niet in het artikel waarom de agenten 200 GMS's 'in beslag hebben genomen' (overheidstaal voor stelen), kent iemand de achtergrond hiervan?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_36482470
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 01:15 schreef Zonnestraaltje het volgende:
... onbereikbaar terwijl ik dat wel moet zijn voor bepaalde dingen (sportcommissie, werk, ouders, woningbouw etc).
effe erop inhakend:
Dat kan toch ook buiten schooltijd... vroegah toen ik op school zat had ik geen reden om per se mijn ouders te spreken bijvoorbeeld... dat deed ik van tevoren of erna...
pi_36482601
Op de middelbare school wel, op het HBO niet.

Ik zat op de Haagse Hogeschool (ben nu afgestudeerd), daar werd het simpelweg onmogelijk om geen GSM te hebben. Iedere keer als we met een groep moesten samenwerken zocht iedereen zich kapot naar elkaar, bellen is een stuk makkelijker dan acht verdiepingen doorzoeken.
pi_36482859
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 01:37 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

effe erop inhakend:
Dat kan toch ook buiten schooltijd... vroegah toen ik op school zat had ik geen reden om per se mijn ouders te spreken bijvoorbeeld... dat deed ik van tevoren of erna...
Ik zit vaak van 10 tot 17/18 uur op school. Moet compleet m'n eigen tijd indelen (naja 90% van m'n opleiding moet ik zelf indelen qua tijd) dus ik wil gewoon graag de hele dag bereikbaar zijn.

Als ik voor de flauwekul word gebeld of als een betreffend gesprek ook 's avonds oid zou kunnen, geef ik dat ook direct aan en kap ik het gesprek af.

Ook voor vrienden in nood trouwens wil ik 24/7 klaar staan en ook omdat ik dus geen huistelefoon heb, vind ik het belangrijk dat m'n mobiel altijd aan staat.

pi_36482938
nee, dat is echt zo goed als onmogelijk
  donderdag 30 maart 2006 @ 02:28:25 #19
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36482948
Nou school hebben we al even gehad intussen.... maar nee ik sleep mijn 2! overal mee naartoe.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')