Eigenlijk is het belachelijk... al dat gebel en ge-sms en dan komt daar al dat gefilm en gefotografeer ook nog bij...
Ik las net dit artikel
http://www.nu.nl/news/702(...)chool_in_de_ban.html En ik dacht waarom niet... op school heb je je mobiel eigenlijk niet nodig... alleen op weg van of naar school... waarop baseer ik dat ; nou vroegah... toen ik op school zat had ik het ook niet nodig... waarom moest ik in hemelsnaam bellen of sms'en... dus idee: 's ochtens je mobiel in een kluisje en bij verlaten van de school weer meenemen...
Okee, ik hoor mensen al meteen paniekerig gillen dat we nu het stenen tijdper uit zijn... maar gewoon even simpel redenerend...
In de klas heb je mobiel sowieso niet nodig... en waarom in de pauze wel... wie moet je nou zonodig allemaal bellen... kan dat niet wachten tot later; welke wereldramp gebeurt er als je niet belt?
Kun je niet gewoon in de pauze samen met je klasgenoten je lunch opeten, wat voetballen op het schoolplein, tafelvoetballen, of wellicht met je klasgenoten praten... ipv tegen je mobieltje... of ken je je klasgenoten niet (omdat je altijd maar belt)...
Ja ik zet het wat overdreven en zwart-wit neer, maar eigenlijk is het toch belachelijk dat we niet meer een paar minuten zonder dat stomme ding kunnen...
... en trouwens... ondertussen lachen de mobiele aanbieders zich rot om die domme jeugd die mar blijft bellen en sms'en...
Nou ik verwacht een heleboel negatieve reacties van pubers die niet zonder kunnen en in paniek raken bij de gedachte dat het mobiele netwerk plat ligt...