Mooi. Het was dan ook wel een erg controversiėle maatregel!quote:Op maandag 22 mei 2006 22:12 schreef Wii het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)ot-2010-of-2012.htmlHDCP
van uitstel komt afstel.
quote:Op maandag 22 mei 2006 22:12 schreef Wii het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)ot-2010-of-2012.htmlHDCP
van uitstel komt afstel.
iig interlaced, geen progressive. Over de res. durf ik eig niets te zeggen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:46 schreef Hellrazor het volgende:
niet echt HD maar met RGB scart speel je dan in 480P of 576P of i ?
Altijd interlaced inderdaad, zoals Wii zegt. RGB scart ondersteunt zowel PAL als NTSC frequenties (de PAL en NTSC kleurenindelingen worden genegeerd aangezien alles over RGB gaat). Bij NTSC (60Hz) worden er 480 beeldlijnen gebruikt en als je je games op 60Hz speelt is er dus sprake van 480i. Bij PAL (50Hz) heb je 576 beeldlijnen tot je beschikking (hoewel voor PAL geoptimaliseerde PS2 games daar maar 512 van gebruiken) en is er dus sprake van 576i.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:46 schreef Hellrazor het volgende:
niet echt HD maar met RGB scart speel je dan in 480P of 576P of i ?
Maar ik snap het dus niet. Wat heb ik nou precies nodig, naast mn LCD TV, om PIP te gebruiken dan? In het softwaremenu van mn TV staat wel de optie PIP op uitgeschakeld, maar als ik die wil veranderen staat er niet beschikbaar. Maar de TV kan het dus in ieder geval wel.quote:Met de PIP functionaliteit kunt u een PIP-scherm weergeven van de PC of van een HD-toestel terwijl u naar een televisieprogramma kijkt.
Om een PIP-scherm van HD-toestellen weer te geven moet u het volgende doen:
De HDMI 1- of HDMI 2-aansluiting MOET verbonden worden aan de HDMI-uitgang van het HD-toestel.
Het verschil tussen 720p & 1080p zal wel net zo groot zijn als 480p & 720p. Helaas bestaan er nog geen tv's waar je eind dit jaar 1080p op kunt krijgen (correct me if im wrong).quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:15 schreef rogier83 het volgende:
Ik ben van plan om de Toshiba 32WL66Z aan te schaffen, mede omdat de prijs kwaliteit schijnbaar goed is en er 2 hdmi aansluitingen op zitten. Denken jullie dat dit een goede lcd is om straks de ps3 op aan te sluiten? Een andere keuze is misschien de 32 inch dell W3202MC. Wat zouden jullie doen? En is het niet zo dat bij een 32 inch waarschijnlijk weinig verschil is te zien tussen 720p en 1080p?
Dan is dat hele PIP toch nutteloos? Wie heeft er nou twee tv-aansluitingen... Ik niet in ieder geval.quote:Op maandag 29 mei 2006 20:02 schreef H.Flick het volgende:
Je kunt alleen PIP gebruiken als een van de signalen via de HDMI-aansluiting of de PC-aansluiting komt. Je kunt dus niet 2 TV programma's via de kabel bekijken.
Mijn Samsung heeft precies hetzelfde.
Het is meer dat je naar een tv-programma kan kijken, terwijl je met je HDMI- of VGA-bron (console of PC bijv.) bezig bent. Voor PiP met meerdere tv programma's heb je een tv met 2 tuners nodig. En die zijn er ook al, maar vrij prijzig.quote:Op maandag 29 mei 2006 20:53 schreef devv05 het volgende:
Dan is dat hele PIP toch nutteloos? Wie heeft er nou twee tv-aansluitingen... Ik niet in ieder geval.
Hoe sluit je uberhaupt een tv-signaal aan via HDMI?
Tja... maar dat is het sowieso!quote:Op maandag 29 mei 2006 21:58 schreef devv05 het volgende:
Dat hele PIP is dus eigenlijk nutteloos.
Je 360 ondersteund sowiezo maximaal 720p output, dus ik zie het probleem niet zo.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:08 schreef Cecodeel het volgende:
[...]
Er zijn slechts enkele PS2 games die daadwerkelijk progressive scan ondersteunen. De SCPH-50000 en slimline modellen ondersteunen progressive scan bij DVD-playback, maar dit geldt enkel voor NTSC DVD's.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:04 schreef Robhimself.2 het volgende:
Vraagje, ik heb een Samsung LE26M51B en wil daar een PS2 op aan gaan sluiten. Na wat research ben ik erachter gekomen dat het beeld op een LCD TV naar is. Dit vanwege kartelranden door de resolutie van de tv.
Ik weet ook nu dat ik een SCPH-50001 model nodig heb, of een slimline. Dit gezien dat beide een Progressive scan optie hebben en ook op component kan worden ingesteld.
Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, hoe ziet het eruit?
Alvast bedankt.
Het klopt inderdaad dat de meeste games op 720p draaien. Je kunt je Xbox 360 alleen met de VGA kabel verbinden met je monitor en met de VGA-kabel ondersteunt de Xbox 360 de volgende resoluties:quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:01 schreef Cecodeel het volgende:
Hallo,
ik wil een XBOX 360 aansluiten op een TFT monitor (24"). Ik wil daarbij mijn spellen FullHD spelen (1080i). De monitor moet ik nog aanschaffen. Ik heb de Acer AL2423Ws op het oog (850 Euro)
Een HDreadyTV is natuurlijk ook mogelijk maar je kunt dan niet de resolutie van 1080i halen.
De echte FullHD TV's zijn echter niet te betalen.
Het probleem is: welke aansluitkabels moet ik gebruiken voor XBOX 360 naar monitor?
Ik heb begrepen dat de Microsoft HD VGA kabel maximaal 720p aankan dus die valt af.
Zou een componentkabel voldoende zijn ? Zo ja, dan moet ik dus ook een monitor hebben met componentingang (heeft de Acer dus niet). Of zijn er weer omzetters van component naar VGA of DVI ?
Of is het verschil tussen1080i en 720p zo klein dat ik net zo goed een HDready TV kan kopen ?
Klopt het dat de meeste XBOX 360 spellen in 720Pi draaien? (Heb ergens gelezen).
IIk heb 4 spellen en die kunnen alle vier op 1080i draaien (staat op de doos).
Wie weet raad ?
Met vriendelijke groet,
Cecodeel
Ik bergijp dit niet InsertCredit.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:25 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Je 360 ondersteund sowiezo maximaal 720p output, dus ik zie het probleem niet zo.
Duur grapje zeker, een FullHDTV ?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:02 schreef devv05 het volgende:
Xbox 360 ondersteunt 480p, 720p en 1080i
Mijn HDTV draait ook op 1080i
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |