Het zou mooi zijn als je een DVD-speler had met HDMI-uitgang. Of je gebruikt je 360 natuurlijk als dvd-speler.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:36 schreef devv05 het volgende:
Hoe sluit ik mn DVD en 360 straks allebei aan dan? 360 via component, en dvd?
360 als dvdspeler zuigt, bovendien is het een home cinema set. Moet even nakijken of ie HDMI uitgang heeft, zou het werkelijk waar niet weten.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:43 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als je een DVD-speler had met HDMI-uitgang. Of je gebruikt je 360 natuurlijk als dvd-speler.
Niet op die Phlips waar je naar gelinkt hebt.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:46 schreef devv05 het volgende:
Zijn er niet 2 component aansluitingen op die TV's?
Das kutquote:Op woensdag 5 april 2006 20:52 schreef P-Style het volgende:
[..]
Niet op die Phlips waar je naar gelinkt hebt.
Welke is die component dan?quote:Connectivity
• Extern 1 SCART: Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
• Extern 2 SCART: CVBS in/uit, S-video in, Audio
L/R
• Andere aansluitingen: IEC75-antenne
• Aansluitingen aan de voor- en zijkant: CVBS in,
Hoofdtelefoon uit, S-video in, Audio L/R in
• Aantal SCARTS: 2
• Extern 4: YPbPr
• Extern 5: HDMI
• Extern 6: HDMI
da's je component.quote:Extern 4: YPbPr
Relaxed, zo'n ding moet ik hebben dan. Scheelt het nog in kwaliteit of werkt dat prima verder?quote:Op woensdag 5 april 2006 20:59 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
da's je component.
en daar zijn dus switch-boxes voor;
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_90.html
geen idee, ik kwam 'm tegen op internet, maar heb 'm zelf (nog) niet.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:02 schreef devv05 het volgende:
[..]
Relaxed, zo'n ding moet ik hebben dan. Scheelt het nog in kwaliteit of werkt dat prima verder?
Nahja, de kwaliteit is ongetwijfeld beter dan scart.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:03 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
geen idee, ik kwam 'm tegen op internet, maar heb 'm zelf (nog) niet.
Op mijn CRT kan ik het verschil iig duidelijk zien, (progressive) component is strakker dan (RGB)Scart.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:05 schreef devv05 het volgende:
[..]
Nahja, de kwaliteit is ongetwijfeld beter dan scart.
Precies. Component heeft inderdaad het voordeel dat het progressive ondersteunt in tegenstelling to Scart.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:08 schreef paarse_paashaas het volgende:
Op mijn CRT kan ik het verschil iig duidelijk zien, (progressive) component is strakker dan (RGB)Scart.
Dat geloof ik. Maar ik bedoelde meer of er kwaliteitsverlies was als je de componentsplit, en hoe dit verhield tegenover Scart.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Precies. Component heeft inderdaad het voordeel dat het progressive ondersteunt in tegenstelling to Scart.
Ja, ik wil mn 360 en DVD speler allebei aansluiten. Maar heb maar 1 component ingang op mn tv en geen DVI op mn 360 of DVD speler. Dus kwam iemand in dit topic met een component splitter. Hoe kan ik 1 van die signalen omzetten naar DVI-I dan? Dat kon toch maar met een bepaald aantal inch?quote:Op donderdag 6 april 2006 18:27 schreef Slofsky het volgende:
Omdat je meerdere component-aansluitingen nodig hebt neem ik aan? Je kan alsnog 1 van die component-signalen omzetten naar DVI-I, spaart je weer gezeur met omzetten van knopjes etc.
De tv die jij op het oog hebt, heeft omdat 'ie 2 losse HDMI ingangen en 1 component ingang heeft geen DVI-I ingang (zoals de kleinere modellen die wel hebben). De enige compontent ingang mogelijkheid die jij dus hebt is... de component ingang.quote:Op donderdag 6 april 2006 19:15 schreef devv05 het volgende:
Ja, ik wil mn 360 en DVD speler allebei aansluiten. Maar heb maar 1 component ingang op mn tv en geen DVI op mn 360 of DVD speler. Dus kwam iemand in dit topic met een component splitter. Hoe kan ik 1 van die signalen omzetten naar DVI-I dan? Dat kon toch maar met een bepaald aantal inch?
Lijkt me vreemd, aangezien je dan met eventuele met HDCP beveiligde uitzendingen zit. die zou zo'n kastje niet zomaar door (mogen) lussen.quote:Op donderdag 6 april 2006 19:31 schreef patmannl het volgende:
er komt een hdmi adapter (zijn er al maar duur) waar je al je hdmi apparaten op aansluit en via 1 hdmi doorlust naar de tv
nadeel daarvan : WEER een afstandsbediening
Toekomstige AV-receivers en -versterkers zullen ook meerdere HDMI-bronnen kunnen doorlussen naar je tv. En ze coderen gelijk het multichannel audio signaal wat over de HDMI kabel gaat.quote:Op donderdag 6 april 2006 19:31 schreef patmannl het volgende:
er komt een hdmi adapter (zijn er al maar duur) waar je al je hdmi apparaten op aansluit en via 1 hdmi doorlust naar de tv
nadeel daarvan : WEER een afstandsbediening
Het HDMI-signaal, inclusief HDCP wordt gewoon doorgelust. Geen enkel probleem dus. Pas als het kastje het HDCP-signaal eruit zou kunnen filteren zit (de fabrikant van) het kastje met een probleem.quote:Op donderdag 6 april 2006 19:38 schreef paarse_paashaas het volgende:
Lijkt me vreemd, aangezien je dan met eventuele met HDCP beveiligde uitzendingen zit. die zou zo'n kastje niet zomaar door (mogen) lussen.
Het is tevens je enige mogelijkheid.quote:Op donderdag 6 april 2006 19:41 schreef devv05 het volgende:
Ik ga wel voor een component splitter, klinkt het eenvoudigst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |